تقویت هوش کودک دو ساله

تقویت هوش کودک دو ساله

با بزرگتر شدن کودک قدرت درک و تمرکز او نیز بیشتر می شود،کودک 2 ساله بهتر از قبل می تواند روی یک کار تمرکز کند مخصوصا یک بازی یا فعالیتی را که دوست دارد را بارها و بارها تکرار می کند.او می تواند ساعت ها با یک توپ سرگرم باشد و آنرا به عقب یا جلو بغلتاند،او همچنین می تواند با مکعب های ساختنی ساعت ها بازی کند آنها را بچیند و خراب کند و با کمک شما و کمی تمرکز بیشتر به راحتی برج زیبایی بسازد و از نتیجه ی کارش لذت ببرد.

همچنین کودک دو ساله در مرحله ای از یادگیری است که می خواهد بداند چطور می تواند از اشیا استفاده کند.او می خواهد از شما بیاموزد که چگونه کاری را انجام دهد و سپس به تنهایی آن کار را انجام دهد.زمانی که کاری را از شما یادبگیرد به تنهایی و بارها آنرا انجام می دهد تا بتواند مهارت کافی را در انجام آن کار بدست آورد. او در این سن تلاش می کند تا مستقل بودن را یاد بگیرد .

یک ی دیگر از ویژگی های کودک دو ساله اینست که دوست دارد با آزمون و خطا مسائل را حل کند،او سعی می کند با خلاقیت بیشتر راه حل های جدید را امتحان کند و حتی خواهید دید در هنگام بازی مثلا بازی با قطعات خانه سازی از روش های جدید تر استفاده می کند و راه های متفاوتی را برای چیدن قطعات خانه سازی امتحان می کند.

او در این سن کنجکاو تر شده و دوست دارد در مورد دنیای اطرافش اطلاعات جدیدی به دست آورد و ممکن است مدام از شما بپرسد چرا ،چی،چطور و …  کودک باهوش شما می تواند انبوهی از اطلاعات را به مغزش وارد کند و در آینده از آنها بهره ببرد.

تقویت هوش کودک دو ساله

خلاقیت و تقویت هوش کودک دو ساله

در دو سالگی کودک درک بهتری از رنگ ها دارد و تا حدودی رنگ ها را می شناسد و درک بهتری از صفاتی مثل بزرگ ،کوچک،زبر،نرم و … داردو می تواند با خلاقیت خود، بر اساس این صفات اسباب بازی های خود را دسته بندی کند. او در این سن بهتر می تواند مداد در دست بگیرد یا نقاشی بکشد ،نقاشی های او معنی دار تر و قابل تشخیص تر است . او با استفاده از رنگ انگشتی می تواند راحت تر نقاشی کند و از بازی با رنگ ها لذت ببرد و خلاقیت خود را به تصویر بکشد.

همچنین در دو سالگی بازی های تخیلی او بیشتر می شود و خلاقیت خود را در بازی هایش به نمایش می گذارد.

فعالیت ها و بازی هایی برای تقویت هوش کودک دو ساله

بلوک های خانه سازی

با این بلوک ها می توانید رنگ ها ، اشکال و یا الگو ها را نیز به کودک بیاموزید .کافیست در کنار کودک خود قرار بگیرید و از ابتدا از چیدمان ساده شروع کنید مثلا دو  یا سه بلوک را روی هم بچینید و از کودک بخواهید او نیز همین کار را انجام دهد. زمانی که مطمئن شدید کودک توانایی کافی را در این مرحله از بازی فرا گرفته است می توانید به مراحل سخت تر بروید و تعداد بلوک ها را اضافه کنید و یا می توانید از رنگ بندی ها هم کمک بگیرید مثلا رنگ های قرمز را رو هم می چینیم و سبز ها را در یک ردیف قرار می دهیم .به همین ترتیب با استفاده از خلاقیت خود بازی را دشوار تر کنید و توانایی های کودک خود را بالا ببرید و با ساخت الگوهای زیبا اعتماد به نفس خود را افزایش دهد.

شما حتی می توانید کودک را آزاد بگذارید تا هر طور که دوست دارد بلوک ها را بچیند و شاهد خلاقیت او در چیدمان ها باشید.بلوک های بازی برای تقویت هوش و خلاقیت کودک بسیار عالی می باشند و می تواند برای تقویت مهارت حل مسئله نیز به کودک کمک کنند.

تقویت هوش کودک دو ساله

بازی های تطبیقی

در اینگونه بازی ها کودک باید تصاویر را با هم جور کند شما می توانید خودتان کارت هایی طراحی کنید و روی آنها اشکال مختلفی بکشید و مانند همان کارت یعنی جفت آن تصویر را نیز درست کنید .حالا می تواندی کارت ها را در اختیار کودک قرار دهید تا یک کارت را انتخاب کند و بگوید این کارت مربوط به کدام تصویر است.به همین کار ادامه دهید تا کودک جفت هر تصویر را پیدا کند .

پازل

پازل های انواع مختلفی دارند و از ابزار آموزشی مهم برای کودکان محسوب می شوند که شما میتوانید از همان سنین کم برای کودک خود تهیه کنید و به بالا بردن تمرکز و دقت او کمک کنید. پازل ها برای سنین مختلف متفاوت است و شما می توانید از انواع پازل های آسان و با قطعات کم برای کودک 2 ساله ی خود استفاده کنید و پس از افزایش مهارت کودک پازل پیچیده تری برای او تهیه کنید .کودک بعد از تکمیل پازل احساس رضایت و خشنودی خواهد داشت مخصوصا اگر با تشویق های شما روبرو شود. و همین اوامر باعث بالا رفتن اعتماد به نفس کودک شما خواهد شد .

شما می توانید با مراجعه به سایت فروشگاه اسباب بازی توی باران انواع جورچین های آهنربایی : جورچین آهنربایی لاک پشت ،جورچین آهنربایی قطار ،جورچین آهنربایی وسایل نقلیه و …
انواع پازل های جعبه ای : پازل جعبه ای 2 تکه حیوانات ،پازل جعبه ای حمل و نقل ،پازل جعبه ای حیوانات خانگی و …

تقویت هوش کودک دو ساله

کتاب های تصویری

برای تقویت مهارت های زبانی و ارتباطی کودک 2 ساله ی خود از کتاب های مصور استفاده کنید که تصاویری بزرگ و واضح دارد،اگر کنتب های تصویری از نوع پارچه ای برای کودکتان تهیه کنید بهتر است ،چون با خیال راحت و بدون نگرانی از پاره شدن کتاب آنرا در اختیار کودک خود قرار دهید . کودک با تماشای تصاویر و شنیدن داستان های شما هر چه بیشتر با دنیای اطراف خود آشنا می شود و چگونگی به کار بردن کلمات ،افزایش دامنه ی لغات کودک و دستور زبان را نیز فرا میگیرد.

بازی با شن و ماسه

بازی با شن و ماسه می تواند مهارت تخیل و همچنین خلاقیت او را گسترش دهد و به او در تقویت مهارت حل مسئله نیز کمک کند.شما می توانید کودک را به محیطی باز ببرید تا بتواند آزادانه با شن و ماسه بازی کند و شکل های مختلف بسازد .اما اگر به همچین مکانی دسترسی ندارید یا از جمله والدینی هستید که دوست دارید از شن و ماسه استاندارد و بهداشتی استفاده کنید می توانید با تهیه ماسه های بازی بهداشتی مخصوص کودکان و یک استخر شن برای کودک خود اقدام کنید. که با مراجعه به سایت فروشگاه اسباب بازی توی باران می توانید انتخاب خوبی داشته باشید.

تقویت هوش کودک دو ساله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول