عروسک بازی برای کودک پسر

عروسک بازی برای کودک پسر

غریزی بودن عروسک بازی برای کودک پسر

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پسرتان را در حال عروسک بازی دیده باشید و ازاین کار او متعجب شده باشید.این رفتار که متاسفانه در جامعه مورد سرکوب قرار میگیرد ، یک امر غریزی است و بازی با عروسک حتی برای کودک پسر نیز باعث تکامل شخصیت و یادگیری مهارت های احساسی و رشد ذهن و افزایش مهارت های اجتماعی کودک می شود.
کودکان تا قبل از دو سالگی نمی توانند تفاوت دختر و پسر را بشناسند و بعد از آن به تدریج متوجه خواهند شد مثلا این لباس یا این کفش مردانه است یا زنانه.

حال جالب است به این نکته توجه کنیم که آیا همه ی دختر بچه هاب به عروسک بازی علاقه دارند؟مسلما باید بگوییم نه،درست است مه اکثر دختر ها عروسک بازی را دوست دارند ولی همه ی آنها عاشق عروسک بازی نیستند.
شاید بعضی از والدین از اینکه متوجه بشوند که دخترشان تمایلی به بازی با عروسک ها ندارد نگران شوند و به فکر مشکلات و اختلالات هویت جنسی کودک کشیده شوند. اما بهتر است بدانید این اختلال بسیار نادر است و نشانه هایش بسیار گسترده تر از اینست که کودک نسبت به بازی با عروسک بی میل باشد.

ممکن است کودک شما نقش های دیگری برای خود در بازی انتخاب کند که می تواند نقش هایی که شما در زندگی بر عهده دارید باز سازی کند مثلا ممکن است شما را مهمان آشپزخانه ی زیبایش کند و در فنجانی زیبا برای شما چای بریزد،بنابراین دیگر جایی برای نگرانی وجود ندارد.

عروسک بازی برای کودک پسر

در آغوش گرفتن عروسک در شب

ممکن است برای هر کسی آشفتگی و ترس در شب پیش آید و برای به دست آوردن آرامش از دست رفته در پی فرد یا چیزی باشیم .پس اگر کودک شما گاهی با استرس و اضطراب از خواب بیدار می شود و به سمت اتاق شما می آید تا کمی از اضطرابش را کم کند نگران نباشید و برای به وجود آئردن آرامش در طی شب برای کودکتان کافیست یک عروسک دوست داشتنی برای کودک دلبندتان تهیه کنید تا در طول شب با در آغوش گرفتن عروسکش آرام بخوابد.

این مسئله دختر و پسر هم ندارد بلکه پسر کوچولوی شما هم نیاز به حس امنیت دارد پس ممکن است شب با عروسک مرد عنکبوتی خود به راحتی بخوابد.هرگز سعی نکنید این عادت را به زور از سر کودک بیرون کنید،اما می توانید شب در کنار او قرار بگیرید و برایش قصه بخوانید و تا زمانی که به خواب رود در کنارش باشید تا حس امنیت را از شما بگیرد و به تدریج عروسکش را کنار بگذارد.

عروسک بازی برای کودک پسر

عروسک بازی برای کودک پسر

عروسک بازی فواید و ویژگی های مثبتی در رشد کودک دراد که این موارد برای پسر بچه ها نیز مشابه می باشد.همچنین بازی با عروسک برای پسر بچه ها باعث می شود مهارت های شناختی و اجتماعی خود را بالا ببرند.سعی کنید به عنوان والد مهربان و دلسوز اجازه دهید فرزندتان از بازی با عروسک لذت ببرد .چون عروسک ها برای مدتی از زمان مورد توجه در بازی کودکان قرار میگیرند .

فواید عروسک بازی

ارتقای خلاقیت

یکی از فواید عروسک بازی افزایش خلاقیت کودکان است.کودکان با عروسک های خود وارد دنیای خیال خود می شوند و علاوه بر لذت بردن از بازی می توانند به علایق و نقش های مورد علاقه ی خود وارد شوند و با عروسک های خود دنیای خیالی خود را بسازند.همچنین کودک در بازی با عروسکش احساساتش را بروز می دهد و گاهی رفتار خوشایند و یا ناپسند دیگران را که با او برخورد داشتند، او با عروسکش انجام دهد .

عروسک بازی برای کودک پسر

تسلط بر مهارت‌های حرکتی

کودک می تواند با بازی با عروسک هایش مهارت های حرکتی و توانایی های شناختی خود را افزایش دهد.همانطور که کودک به عروسکش غذا می دهد و یا او را می خواباند و یا با او بازی می کند به مهارت های حرکتی دست و انگشتانش مسلط می شود.

یادگیری مهارت‌های خودآموز

یکی دیگر از فواید بازی با عروسک شناخت اعضای بدن انسان است و علاوه بر این چگونگی حرکت هر یک از اعضا مثل حرکت دست ، پا سر  و…
همچنین کودک با تلاش برای پوشاندن لباس عروسکش به ندریج قادر خواهد بود لباس های خود را نیز به تنهایی تعویض کند و به گونه ای به افزایش حس استقلال کودک نیز کمک می کند و به این ترتیب در مهارت های گوناگون مثل بهداشت ، خوردن ،خوابیدن و … به خود کفایی می رسد.

افزایش تعاملات اجتماعی کودکان

می توان گفت یکی از مهمترین فایده های بازی با عروسک گسترش مهارت‌های اجتماعی کودکان است. عروسک می تواند نقش یک خواهر ،برادر یا دوست را برای کودک داشته باشد،کودکان آنچنان عروسک های خود را دوست دارند و به آنها وابسته هستند که گویی با عروسک های خود زندگی می کنند.این ارتباطات عمیق به کودک کمک می کند که بتواند با دیگران نیز به درستی ارتباط برقرار کند و کودک با سایر کودکان نیز وارد بازی شود.

عروسک بازی برای کودک پسر

نگرانی درباره عروسک بازی برای کودک پسر

چه زمانی باید نگران عروسک بازی پسر خود باشید ؟
اگر متوجه شدید کودک شما علاوه بر عروسک بازی به پوشیدن لباس های دخترانه نیز تمایل نشان می دهد و یا لوازم آرایشی برای خودش نگه می دارد باید کمی بیشتر به رفتارش دقت کنید .اکثر کسانی که دارای اختلال هویت جنسی می شوند از همان کودکی آشکارا با جنس خود ضدیت دارند.مثلا پسر بچه هایی که تمام مدت به بازی با اسباب بازی های دخترانه تمایل دارند و به پوشش لباس های دخترانه و بلند کردن موهایشان علاقه دارند و یا مدام به آرایش می پردازند. البته نمیتوان به طور قطع گفت که این کودکان در بزرگسالی دچار اختلال هویت جنسی می شوند اما احتمال آن بالاست.

در چنین مواردی بهتر است به کودک خود اجازه دهید تا با عروسکش بازی کند اما در عین حال به او بیاموزید که نقش مردانه ای را در بازی انتخاب کند و به این صورت بازی کودک را هدایت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول