مهدکودک

مهد کودک آنلاین برای کودکان 

مهد کودک آنلاین برای کودکان چگونه به آموزش آن ها  کمک می کند؟

امروزه با توجه به شیوع بیماری کرونا آموزش ها به سمت آنلاین و مجازی بودن پیش رفته است .هر چند در دنیای امروز با پیشرفت روز افزون تکنولوژی بازی ها ،آموزش ها و دوستی ها نیز از دنیای واقعی فاصله گرفته و به سمت مجازی پیش می رود.در واقع کودکان در دهه ی اخیر در دنیایی کاملا متفاوت با گذشته زندگی می کنند. امروزه کودکان بیشتر با موبایل و بازی های کامپیوتری سرگرمند و دیگر از بازی ها و جنب و جوش بازی های مختلف حرکتی در حیاط و کوچه خبری نیست.

فراوانی و در اختیار بودن انواع تکنولوژی ها مثل اینترنت و موبایل و تبلت و کامپیوتر و … امکانات فراوانی را برای کودکان ایجاد می کند و امکان آموزش مجازی و آنلاین را برای آنها به وجود آورده است.

دلیل رشد آموزش های آنلاین

از زمانی که دنیا درگیر واقعه ی عجیب ویروس منحوس کرونا شد ،زندگی همه مردم دچار دگرگونی و تغییرات زیادی کرد .با فراگیر شدن ویروس کرونا شرایط و موقعیت برای تمامی شغل ها و محصلین و همچنین کودکان تغییر کرد و با شرایطی جدید همگی به آموزش آنلاین و مجازی رو آوردند .این شرایط به اجبار شرایطی را فراهم کرد تا آموزش مجازی فراگیر شود و تمام افراد با همه خوبی و بدی هایش آنرا پذیرفتند.

مهد کودک آنلاین برای کودکان

آیا امکان ایجاد مهد کودک آنلاین وجود دارد؟

از آنجایی که آموزش کودکان قبل از دبستان بسیار اهمیت دارد و شخصیت و رفتار کودکان معمولا در 6 سال اول زندگی آنها شکل میگیرد بنابراین آموزش در این سن بسیار با اهمیت است و کودکان باید به همراه بازی و تحرک آموزش ببینند.اما با فراگیر شدن ویروس کرونا امکان آموزش حضوری و حضور کودکان در مهد کودک ها غیر ممکن شد و با رویارویی با این مشکل راهی جز ماندن در خانه و آموزش غیر حضوری و آنلاین وجود ندارد.با آموزش آنلاین و کمک والدین آموزش ها به صورت آنلاین در خانه انجام می شود و مهارت هایی مثل آموزش رنگ ها ،شکل ها،شمارش اعداد و … به صورت مجازی آموزش داده می شود.

بازی های مختلف در خانه

در ااین شرایطی که فعلا در دنیا حاکم شده و آموزش ها به صورت مجازی و آنلاین ادامه دارد ما می توانیم با خرید لوازم و وسایل اندکی پارک را نیز به منزل خود بیاوریم و کودک را از بازی های مختلف حرکتی و مهارت های حرکتی محروم نکنیم.برای مثال شما می توانید با خرید تاب و سرسره های خانگی که با ابعاد مختلف و مناسب برای فضاهای گوناگون طراحی شده است بازی را به خانه آوریم و فضای خانه را با شادی کودکانمان پر کنیم.شما می توانید با مراجعه به سایت فروشگاه بزرگ توی باران انواع تاب و سرسره،ترامپولین،الاکلنگ و کجاوه ،استخر توپ و شن ، سازه های فومی و … را مشاهده و برای کودکتان خریداری کنید.

www.toybaran.ir

آیا مهد کودک آنلاین برای کودکان کمکی در جهت آموزش آنها می کند؟

فضای مجازی دنیای وسیعی برای آموزش در اختیار کودکان و مربیان قرار می دهد و با توجه به مطالب گفته شده و اینکه کودکان قبل از دبستان باید آموزش های لازم را برای ورود به دوران دبستان و شروع دوره ی جدید زندگی خود ببینند.از این رو وجود آموزش های مجازی و مهد کودک و پیش دبستانی آنلاین شدیدا لازم و ضروری است.

آموزش مجازی مزایایی نیز برای کودکان دارد به عنوان مثال وقتی کودکان از سنین کم با مهارت های دنیای مجازی و تکنولوژی های وابسته به آن آشنا شوند، در بزرگسالی انسان هایی توانمندتر و با اعتماد به نفس بالاتری خواهند بود.

مهد کودک آنلاین برای کودکان

مزایای وجود مهد کودک و پیش دبستانی آنلاین

مسلما همه ی والدین نگران تربیت کودکانشان هستند  و زمانی که باید آموزش کودک را به صورت مجازی انجام دهند و گوشی را در اختیار کودکان قرار دهند این نگرانی دو چندان می شود و اینکه با این نوع آموزش چه آینده ای در انتظار فرزندشان خواهد بود .اما اگر با دقت و تحقیق از برنامه ها و نرم افزارهای مخصوص آموزش کودکان استفاده کنند می توانند بدون نگرانی و در آرامش به فرآیند آموزش کودکان ادامه دهند .

اعتماد به مربیان مهد در آموزش آنلاین

در آموزش آنلاین مربیان با تجربه با معرفی بازی ها و سرگرمی های مفید و آموزشی علاقه ی کودکان را به آموزش جلب می کنند .یا فیلم های آموزشی از انواع کاردستی ها و نقاشی های جذاب را با آنها به اشتراک می گذارند و از کودکان می خواهند با درست کردن کاردستی ها و کشیدن نقاشی های زیبا آنرا با دوستانشان در فضای مجازی به اشتراک بگذارند. مربیان با تجربه مهد کودک زمانی را نیز برای قصه خوانی برای کودکان اختصاص می دهند.همچنین نکاتی مانند رعایت بهداشت ،مسواک زدن،رعایت نظم و … را نیز در قالب قصه ،انیمیشن ،ویدئو و زبانی ساده برای کودکان توضیح می دهند.

مهد کودک مجازی

زمانی که امکان حضور کودک در مهد نیست آموزش آنلاین و مهد کودک مجازی راه حلی مفید برای آمئزش کودکان است.معمولا کودکان علاقه ی زیادی به استفاده از موبایل ،تبلت و کامپیوتر و … دارند و ما می توانیم با آموزش استفاده ی درست از وسایل دیجیتال و تکنولوژی باعث پیشرفت خلاقیت کودکان شویم.
وجود مهد مجازی می تواند رابطه والدین و کودکان را با مربیان آنها بیشتر کند. ایجاد لحظاتی یاد ماندنی بین آنها به وجود آورد.همچنین مربیان و والدین می توانند نقاط ضعف کودک را شناسایی کنند.

مهد کودک آنلاین برای کودکان

آموزش مجازی برای کودکان

آموزش مجازیفرصتی را برای والدین ایجاد میکند تا از فعالیت های فرزندان خود به خوبی آگاه باشند و نقاط ضعف کودک خود را بشناسند و در جهت پیشرفت او بکوشند. عدم امکان آموزش حضوری کودک در مراکز مهد، نمی تواند باعث عدم پرورش فکری و جسمی او شود. بهتر است از این فرصت استفاده کرده و برای شناخت هرچه بیشتر کودکان خود تلاش کنید.

حرف آخر

بر اساس مطالب گفته شده و با توجه به فراگیری بیماری کرونا و لزوم در خانه ماندن، وجود مهد کودک ها و پیش دبستانی های آنلاین می تواند کمک بزرگی به آموزش و یادگیری کودکان و رفع نگرانی خانواده ها کند. والدین با کمک آموزش های مجازی، می توانند با خیالی آسوده به همراه کودکانشان از این دوره سخت گذر کنند. به امید آنکه هر چه زودتر شرایط سخت فعلی به پایان رسیده و دوباره صدای شادی و بازی کودکانمان در فضای مدارس و مهد کودک بپیچد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول