ویژگیهای میز و صندلی مهد کودک

ویژگیهای میز و صندلی مهد کودک 

استاندارد ها و ویژگی‏های میز و صندلی مهد کودک

1 ـ هدف و دامنه کاربرد

هدف از تدوین استاندارد ها چیست ؟
تعیین ویژگی ها ، ابعاد میز و صندلی،روش های آزمون و همچنین نشانه گذاری انواع میز و صندلی از هدف های تعیین استاندارد می باشد .

2 ـ تعاریف و اصطلاحات

در تعیین استاندارد واژه ها و اصطلاحاتی کاربرد دارد که به آنها اشاره میکنیم :

  • ارتفاع میز :که منظور فاصله ی بین روی میز تا سطح زمین است .
  • طول میز :فاصله ی ضلع بزرگتر بین دو لبه ی میز را گویند .
  • ارتفاع نشیمن : فاصله ی بین نشیمنگاه تا سطح زمین است .
  • عرض نشیمنگاه : فاصله بین دو ضلع نشیمنگاه
  • عمق نشیمنگاه :فاصله ی بین دو ضلع جلویی و پشتی نشمنگاه را عمق نشیمنگاه می گویند.
  • ارتفاع پشتی :فاصله بلندترین قسمت پشتی تا سطح زمین ارتفاع پشتی است.

3 ـ ویژگیهای فیزیکی

رویه ی میز و سطح نشیمن یا پشتی صندلی از نظر استاندارد رویه میز باید کاملا صاف و بدون تابیدگی باشد بنابراین باید از اوراق فشرده همگن چوبی برای سطح میز استفاده شود و سپس رویه ای از روکش های مصنوعی یا طبیعی سطح میز را بپوشاند.(البته این در نوع چوبی میز و صندلی می باشد .)

ضخامت صفحات رویه میز ، نشیمنگاه و پشتی صندلی باید حداکثر 20 میلی‏متر باشد . قیدهای موجود در میز و صندلی می‏توانند از چوب و یا از پروفیلهای فلزی استاندارد باشند . پایه های میز و صندلی نیز می تواند از چوب یا فلز باشد .در نوع استاندارد میز و صندلی اتصال ها باید از نوع کام و زبانه با چسب باشد .برای ایمنی بیشتر کودکان میز و صندلی ها باید فاقد لبه های تیز و برنده ، و باید دارای گوشه های گرد باشد.همچنین محل اتصال ها باید فاقد پیچ و میخ بوده و باید کاملا صاف باشد تا در صورت برخورد دست کودکان با آنها آسیب و صدمه ای به آنها وارد نشود .

ویژگیهای میز و صندلی مهد کودک

ویژگیهای میز و صندلی مهد کودک  و فواید آن برای کودکان

در مهد کودک ها به منظور تشکیل کلاس های آموزشی یا بازی های فکری مختلف کودکان نیاز به میز و صندلی مناسب دارند .که باید به نکته های مهمی در خرید میز و صندلی برای کودکان توجه کنید تا در بلند مدت به ستون فقرات و پای کودک صدمه نزند و ایمنی کودک را به طور کامل برقرار کند.
میز و صندلی ها باید قابلیت تنظیم داشته باشد تا بتوان آنها را با قد کودکان تنظیم کرد و کودک موقع نشستن روی صندلی راحت باشد .در ضمن باید میز و صندلی برای مهد کودک ها در نظر گرفته شود که قابلیت شست و شو داشته باشد و بتوان آنها را با مواد شوینده به راحتی تمیز و ضد عفونی کرد .

نحوه نشستن روی صندلی کودک

بهتر است قبل از اینکه کودکان از میز و صندلی استفاده کنند ابتدا نحوه صحیح نشستن روی صندلی را به آنها آموزش دهیم .کودک موقع نشستن باید با پشتی صاف و بدون قوز کردن روی صندلی بنشیند و شانه هایش را کاملا صاف نگه دارد.علاوه بر آن کودک باید با زاویه ای 90 درجه و مفصل ران و زانو در یک راستا باشد .بین صندلی و سطح میز باید 20 تا 25 سانتی متر فاصله وجود داشته باشد .
در نظر داشته باشید که قسمت نشیمن صندلی باید کمی پهن و کاملا راحت باشد و قابلیت تحمل وزن نسبتا بالایی داشته باشد تا برای کودک ایمن و محکم باشد .
وجود میز و صندلی ار آنجایی اهمیت پیدا می کند که نشستن کودکان روی زمین و انجام کاردستی و نقاشی روی زمین به ستون فقرات ، گردن و زانو کودکان آسیب می زند که در دراز مدت اثر خود را نشان می دهد.علاوه بر آن میزان آلودگی بر روی زمین بسیار زیاد است و باید بهداشت کودکان در حد قابل توجهی رعایت شود.

ار آنجایی که کودکان زمان زیادی را در مهد کودک می گذرانند و جلوگیری از صدمات وارده به گردن و کمر بسیار اهمیت دارد باید در انتخاب میز و صندلی مناسب و استاندارد نهایت دقت را داشته باشید تا به رشد و پرورش هر چه بیشتر و بهتر کودک کمک کنید .طراحی و رنگ بندی میز و صندلی نیز در علاقه مندی کودک به استفاده از میز و صندلی بسیار اهمیت دارد .

ویژگیهای میز و صندلی مهد کودک

ویژگیهای میز و صندلی مهد کودک و انواع آن

میز ها ار نظر شکل ظاهری معمولا به سه دسته مربع ،مثلث و دایره طراحی می شوند .که در رنگ بندی های متنوع و طراحی های کودکانه مختلف تولید و عرضه می شوند تا برای کودکان جذاب باشد و علاقه ی آنها را به استفاده ی هر چه بیشتر از میز و صتدلی افزایش دهد .

جنس انواع میز و صندلی 

امروزه میز و صندلی های متنوع و زیبا با ساختاری متفاوت از جنس های مختلف در بازار عرضه می شوند ، مواد استفاده شده در میز و صندلی کودک بسیار اهمیت دارد که از مواد غیر سمی و با کیفیت تهیه شده باشد تا به سلامتی کودک صدمه نزند و ایمنی کودک را فراهم کند .

میز و صندلی چوبی

میز و صندلی های ساخته شده از چوب علاوه بر دوام و کیفیتی که دارند زیبایی چشمگیری به همراه دارند .این نوع میز و صندلی ها دارای قابلیت تحمل وزن بالایی هستند و مقاومت زیادی دارند .میز تحریر طرح حیوانات که تنوع زیادی دارد و به دلیل زیبایی خاصی که دارد کودکان را به خود جذب می کند یکی از انواع میز و صندلی های چوبی ساخته شده از mdf مرغوب است که در سایت فروشگاه اسباب بازی توی باران می توانید مشاهده کنید. میز و صندلی کودک گرد ،صندلی چوبی طرح گل ،میز و صندلی روستیک ،صندلی پایا کودک ، میز و صندلی چوبی کودک و … انواع دیگری از محصولات چوبی موجود در سایت توی باران می باشد .

ویژگیهای میز و صندلی مهد کودک

میز و صندلی فلزی

این نوع میز و صندلی ها طرفداران زیادی دارد چون به راحتی قابل شستشو و قابل حمل و جابه جایی است .همچنین بعضی از انواع آنها قابلیت تا شدن دارد که با توجه به جای کمی که میگیرد بسیار مناسب برای مکان های کم جا می باشد .

میز و صندلی پلاستیکی

این نوع از میز و صندلی ها بسیار ارزان تر از انواع دیگر میز و صندلی ها هستند و به علت سبک بودن حمل و جابجایی آن بسیار آسان است و کودک به تنهایی نیز می تواند آنها را جابه جا کند.این نوع از میز و صندلی ها دارای تنوع زیادی در طرح و رنگ هستند و به دلیل این تنوع و رنگ بندی های گوناگون و جذاب مورد علاقه ی اکثر کودکان است .

بعضی از انواع میز و صندلی های پلاستیکی از جنس پلی اتیلن می باشند که بسیار با کیفیت و مقاوم در برابر نور خورشید ، سرما و رطوبت هستند و قابل شستشو نیز می باشند. همچنین به دلیل نداشتن لبه های تیز و برنده ایمنی بالایی برای کودک دارند . انواع مختلف میز و صندلی های با کیفیت و مرغوب را می توانید از سایت فروشگاه اسباب بازی توی باران تهیه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول