سوالات متداول

ثبت و پیگیری سفارش

۱دوست دارم از باران خرید کنم، اما هنوز کاملاً به خرید اینترنتی اعتماد ندارم، چگونه مطمئن باشم که پس از خرید، کالا به دست من می‌رسد؟

پاسخ:
علاوه بر سابقه ، تجربه و محتوای غنی وب سایت باران ، دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی به این کسب و کار رسمیت و اعتبار می‏‌بخشد. نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اعطا می‏‌شود و کسب و کار اینترنتی دارای نماد به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد. برای اطمینان بیشتر شما می‏‌توانید در صفحه اصلی وب سایت باران با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینان پیدا کنید. همچنین باران با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در واردات و پخش اسباب بازی ویک سال فروش اینترنتی و تحویل موفق سفارشات به بیش از ده ها هزار مشتری و ارائه خدمات مورد انتظار مشتریان، سابقه درخشانی از فعالیت خود ایجاد نموده و همواره به عنوان برند پیشرو در زمینه تجارت الکترونیک در اسباب بازی نزد مشتریان، نهادهای نظارتی و زنجیره های عرضه کالا شناخته شده است. بنابراین با خیال آسوده سفارش خود را ثبت کنید و از خدمات منحصر به فرد فروشگاه اینترنتی باران استفاده کنید.

۲آیا برای خرید از باران، حتما باید در سایت عضو باشم؟

پاسخ:
خیر ، عضویت اولیه در باران اختیاری است اگر چه عضویت در باران مزایای زیادی برای شما دارد
لیکن شما میتوانید بدون عضویت و وارد شدن به سایت کالاهای مورد نظرتان را به سبد اضافه کنید و در ادامه فرایند ثبت سفارش گزینه خرید به صورت میهمان را انتخاب کنید. باران با همان اطلاعات تماس و آدرسی که برای ارسال سفارش درج میکنید به سادگی شما را عضو میکند و برای شما یک عضویت با شماره اشتراکی اختصاصی تعریف میکند. و این شماره اشتراک در واقع عضویت ساده شما در فروشگاه اینترنتی باران میباشد.

با عضویت در باران می‌توانید:
– سریع‌تر و ساده‌تر خرید کنید.
– به سادگی سوابق خرید و رهگیری سفارشات خود را در سایت مدیریت کنید.
– نقد، بررسی و نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذارید.
– در قرعه کشی های جوایز مشتریان باران بر اساس اشتراک و عضویت حضور داشته باشید.
-قطره قطره باران جمع کنید و بعد از به حد نصاب رسیدن بدون قرعه کشی  ۵۰۰۰۰ تومان پاداش دریافت کنید.
-روش های جمع آوری قطره قطره باران در قسمت باشگاه مشتریان توضیح داده شده

۳آیا در تمام ساعات شبانه روز می‌توانم سفارش خود را ثبت کنم؟

پاسخ:
شما در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته می‌‏توانید سفارش خود را ثبت کنید. رسیدگی و پردازش سفارش‏‌هایی که در ساعت‏‌های غیرکاری (از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۸:۳۰ صبح) ثبت می‌‏شوند، در اولین ساعت‌‏های کاری روز بعد و با اولویت بالاتر نسبت به سفارشات روز بعد انجام خواهد شد.

 

۴آیا می‌توانم برای شخص دیگری از باران خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟

پاسخ: بله،
ثبت سفارش در باران ۴ مرحله دارد:
۱) انتخاب کالا و افزودن به سبد خرید، ۲) ورود یا ثبت نام، ۳) تکمیل اطلاعات آدرس ۴) خلاصه سفارش و پرداخت
در مرحله آدرس و شرایط ، در بخش “اطلاعات آدرس” شما می‏‌توانید .” آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر مبلغ سفارش را اینترنتی پرداخت کنید، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.

۵از وضعیت سفارشی که ثبت کرده‏‌ام، چگونه می‌‏توانم مطلع شوم؟

پاسخ:
فروشگاه اینترنتی باران با ارسال پیامک‏، ثبت اولیه سفارش را به اطلاع شما میرساند. همچنین برای اطلاع از وضعیت سفارش، می‏‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه “سوابق خرید و رهگیری سفارش” از وضعیت آن مطلع شوید.

۶آیا می‌‏توانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟

پاسخ:
بله، با انتخاب گزینه به من اطلاع دهید امکان سفارش گذاری برای کالاهای با وضعیت ناموجود فراهم میباشد و در هر زمان که کالای مورد نظر شما در سایت باران موجود شود پیامک تامین مجدد کالا برای شما ارسال میگردد.
لیکن بنا به تنوع و متغیر بودن مداوم کالاها توصیه میشود از کالاهای موجود خریداری نمایید.

 

۷می‌‏توانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم؟

پاسخ:
تا پیش از ثبت نهایی سفارش و کلیک روی آیکون “ثبت سفارش” شما می‌توانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید. پس از تایید نهایی سفارش ، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن، با واحد پیگیری سفارشات تماس بگیرید.

 

۸بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با فروشگاه اینترنتی باران تماس بگیرم؟

پاسخ:
خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق سرویس پیامک یا ایمیل اطلاع‏ رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش باران با شما تماس خواهند گرفت.

 

۹می‏‌توانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟

پاسخ:بله
ولی بهتر است به منظور تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش،  سفارش خود را اینترنتی ثبت کنید. لیکن ضمن تماس با واحد فروش امکان ثبت تلفنی سفارش وجود دارد.
همچنین ثبت سفارش تلفنی شامل قطره باران نمیشود و از تخفیفات باشگاه مشتریان نیز نمیتوانید استفاده کنید پس بهتر است از طریق سایت یا اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی باران ثبت سفارش نمایید.

 

۱۰در صورتی که خرید من هدیه به شخص دیگری باشد، آیا فاکتور فروش به همراه بسته برای گیرنده هدیه فرستاده خواهد شد؟

پاسخ:
در مرحله تکمیل “اطلاعات آدرس”، اگر درخواست ارسال سفارش به آدرس شخص دیگری دارید یا میخواهید هدیه برای دوستان خود ارسال کنید در قسمت سفارشات یه کادر یادداشت وجود دارد که اونجا میتونید درخواست های خود رو یادداشت کنید مثلا :
شما با انتخاب  ارسال یا عدم ارسال فاکتور را مدیریت کنید.

 

۱۱آیا امکان کادو پیچ کردن سفارش من به منظور هدیه دادن وجود دارد؟

پاسخ:
– در مرحله سبد یک امکان فوق العاده ای وجود دارد که شما میتوانید برای هر کالا به صورت مجزا گزینه “خرید کادو” را انتخاب کنید.
– یاداشت هدیه های شما مستقیما بر روی کارت هدیه های زیبا چاپ و به بسته بندی کادو شما الصاق میگردد.

 

۱۲به چند روش میتوانم ثبت سفارش کنم؟

پاسخ:
به چهار روش مختلف امکان ثبت سفارش وجود دارد ۱-از طریق سایت ۲-از طریق اپلیکیشن ۳-از طریق تلگرام ۴-تلفنی

 

۱۳کدام روش برای ثبت سفارش بهتر است و راحتتر؟

پاسخ:
اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی باران راحترین و بهترین روش برای ثبت سفارش مشتریان محترم میباشد . با توجه به اینکه بعد از نصب اپ ، آیکون آن روی گوشی های شما همیشه آماده و در دسترس میباشد لذا راحترین گزینه برای ثبت سفارش میباشد و همچنین سرچ و جستجوی اجناس در اپلیکیشن خیلی راحتتر از سایر گزینه ها هست.
برای نصب اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی باران لطفا به سایت مراجعه نمایید و در قسمت نوار ابزار بالای سایت گزینه اپلیکیشن را انتخاب نمایید و مراحل نصب را ادامه دهید.

در حال حاضر اپلیکیشن باران برای گوشیهای اندروید آماده و قابل نصب میباشد و بزودی برای گوشیهای ios  نیز آماده خواهد شد.

کالاهای عرضه شده در فروشگاه اینترنتی باران

۱برای انتخاب و خرید کالا در سایت نیاز به مشاوره دارم، راهی وجود دارد که در تصمیم‏ گیری به من کمک کند؟

پاسخ:
کارشناسان بخش تولید محتوای باران تمام تلاش خود را می‏‌کنند تا اطلاعات مورد نیاز برای خرید هر کالا در سایت موجود، کافی و روشن باشد. شما راه‌‏های مختلفی برای کسب اطلاعات تکمیلی و تخصصی محصولات در باران دارید. می‌‏توانید از ابزارهای ایجاد شده برای این منظور از قبیل جستجو، شرح کالا و مشخصات کالا  استفاده کنید. همچنین باران نقدها و نظرهای کاربران را با دیدگاه بی‏طرفانه در سایت نمایش می‏‌دهد که مطالعه آنها می‏‌تواند در انتخاب کالا به شما کمک کند.
همچنین شما میتوانید تلفنی یا از طریق تلگرام یا آیکون پشتیبان سایت  که درقسمت پایین سمت راست  سایت آمده با پشتیبان سایت و فروشگاه اینترنتی باران در تماس باشید و از راهنمایی مشاوران فروش ما کمک بگیرید.

 

۲کالاهایی که موجود نیستند، چه زمانی در سایت برای فروش عرضه خواهند شد؟

پاسخ:
گاهی به دلایل مختلف مانند عدم عرضه رسمی و گسترده محصول در ایران، وضعیت برخی از کالاها در وب سایت به “ناموجود” تغییر پیدا می‏‌کند و اعلام زمان دقیق عرضه دوباره آنها ممکن نیست، با این حال مدیریت باران تلاش می‏‌کند تا این کالاها مجدداً در کمترین زمان در وب سایت ارائه شوند.

 

۳آیا ممکن است کالایی را که سفارش می‏‌دهم موجود نباشد؟

پاسخ:
کالاهای دارای قیمت که در سایت باران با وضعیت “موجود” مشخص شده، در انبار باران موجود و قابل سفارش گذاری هستند. بنابراین هنگام ثبت سفارش این کالاها نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریع‏‌ترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد. البته به ندرت برای برخی از کالاها در صورت ثبت سفارش‏‌ها با تعداد بالا و همزمان، ممکن است موجودی آن کالا به اتمام برسد. در این موارد به سرعت اقدام به تکمیل موجودی کالا می‌شود ولی در صورت امکان پذیر نبودن، عرضه آن کالاها در سایت به صورت موقت متوقف می‌شود.

 

۴آیا کالاهای عرضه شده در سایت باران نو ، سالم و مطابق با اطلاعات سایت هستند؟

پاسخ:
کلیه کالاهای عرضه شده در فروشگاه اینترنتی باران نو هستند . باران به جهت اطمینان سلامت اولیه کالا از نظر فنی و لوازم جانبی کلیه کالاها را مورد تست و کنترل کیفیت قرار داده و پلمپ مینماید.
بعلاوه تصاویر همه کالاها مستقیما در آتلیه باران از خود کالا تهیه شده است.

 

۵پیش از خرید کالا، چگونه می‏‌توانم از این که کالا ساخت کجاست، مطلع بشوم؟

پاسخ:
در قسمت توضیحات کالا مشخص شده است
لازم به ذکرست که کشور سازنده روی کیفیت کالا تاثیری ندارد و برند معتبر است که کیفیت کالا را تعیین می‏‌کند و تنها به دلیل خط تولید ارزان‏‌تر است که بسیاری از کالاها در چین تولید می‌شوند.
البته لازم به ذکر است بسیاری از کالاهای ایرانی نیز با کیفیت میباشند و شما با خرید آن هم به اشتغال جامعه و هم تولید ملی کمک میکنید.

پرداخت

۱مبلغ سفارشم را چگونه می‏‌توانم پرداخت کنم؟

پاسخ:
شما به صورت نقدی، بانکی یا اینترنتی می‏‌توانید پرداخت خود را انجام دهید و هنگام ثبت سفارش در مرحله پرداخت و ثبت سبد روش پرداخت خود را انتخاب کنید. همگی کاربران باران می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت باران، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند. همچنین امکان واریز بانکی یا واریز کارت به کارت به شماره حساب‏‌های اعلام شده در سایت باران برای همه کاربران وجود دارد. همچنین امکان پرداخت در محل برای کاربران نیز فراهم شده است .برای اطلاعات بیشتر می‏توانید به صفحه روش‌‏های پرداخت مراجعه کنید.

 

۲با استفاده از کارت کدام بانک‌ها می‌توان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟

پاسخ:
شما می‌توانید با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت باران، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید. هم اکنون بانک‌های آینده، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد، پست بانک، تجارت، توسعه صادرات، رفاه، سامان، سپه، سرمایه، سینا، صادرات، صنعت و معدن، کارآفرین، کشاورزی، مسکن، ملت، ملی، دی، انصار، قرض‌الحسنه مهر ایران، رسالت، ایران زمین، گردشگری، حکمت ایرانیان، توسعه تعاون، قوامین، بانک شهر موسسه مالی اعتباری عسکریه و موسسه اعتباری توسعه در شبکه شتاب فعال هستند.

 

۳ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟

پاسخ:
گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حساب‏‌های میانی بانک است و خود بانک مغایرت‏‌ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می‌‏دهد.اگر تا ۷۲ ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

 

۴آیا پرداخت اینترنتی وجه سفارش در سایت باران امن است؟

پاسخ:
امنیت پرداخت های اینترنتی به خوبی توسط خود بانک ها برقرار شده است و پرداخت اینترنتی به گونه‏‌ای طراحی شده که امن و راحت باشد. با وجود این شما نه تنها برای خرید از فروشگاه اینترنتی باران بلکه هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکته‏‌های زیر را رعایت فرمایید:
– با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar)، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده ‏‌شود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس، https وجود داشته باشد.
– قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلائی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید.
– برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود استفاده کنید.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول