اسباب بازی برای سیسمونی دختر

اسباب بازی برای سیسمونی دختر

سیسمونی یکی از رسوم‌های معروف و قدیمی ایرانی است. قدمت رسم سیسمونی را نمی توان بدرستی تخمین زد. در واقع سیسمونی به رخت و لباس، لوازم خواب و حمام اولین نوزاد می گویند. در عموم نقاط کشورمان رسم بر این است که خانواده عروس تمامی وسایل مورد نیاز برای نوزاد اول را تهیه می کند و به خانه فرزندشان می فرستند. و پس از خرید سیسمونی نوزاد تمامی دوستان و اقوام را برای جشنی به نام جشن سیسمونی دعوت می کنند.

در سیسمونی وسایل و لوازم مختلفی وجود دارد که برای نوزاد دختر و پسر کمی متفاوت است.مخصوصا در خرید اسباب بازی سیسمونی باید دقت کافی را در نظر گرفت که در خرید اسباب بازی سیسمونی دختر عروسک های زیبا و دخترانه با رنگ های شاد و جذاب و عروسک های موزیکال در نظر گرفته شود.چون معمولا دختر بچه ها علاقه ی شدیدی به انواع عروسک ها نشان می دهند.

اسباب بازی برای سیسمونی دختر

قبل از خرید اسباب بازی برای سیسمونی  دختر باید به نکات مهمی توجه کرد از جمله :

  1. اینکه چه تم رنگی برای اتاق کودک در نظر گرفته اید چرا که بسیاری از اسباب بازی ها و همچنین ترکیب رنگ وسایل با جنسیت نوزاد رابطه ی مستقیم دارد.
  2. نوزاد در چه ماهی متولد میشود و نیازهای او با توجه به سن او چه چیز هایی است.
  3. توانایی مای تان را در نظر بگیرید تا نیازها را با قدرت خریدتان هماهنگ کنید که نیمه‌کاره رها نشود.

اسباب بازی ها باید کاملا بدون خطر باشند تا نوزاد تازه متولد شده آسیب نبیند. همچنین اسباب بازی ها باید کاربردی باشند تا نوزاد بتواند مدتی از آن ها استفاده کند و سرگرم شود.

اسباب بازی های صدا دار

در بدو تولد، صداهای مختلف بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار میگیرند. به همین خاطر از دیر باز تا کنون ، خریدن جغجغه برای نوزادان امری مرسوم بوده است. شما هم می توانید برای سیسمونی نوزاد اسباب بازی های صدا دار مانند جغجغه، عروسک های موزیکال و بوقی، آویز تخت موزیکال و امثال آن ها را خریداری کنید.

اسباب بازی برای سیسمونی دختر

اسباب بازی های بی خطر

حتما تاکنون نوزادان زیادی را از نزدیک دیده اید و میدانید که بعضی از اسباب بازی ها تا چه اندازه برای نوزادان خطرناک هستند! یادتان باشد که اسباب بازی های سیسمونی نوزاد باید فاقد هر گونه قطعات جدا شوند کوچک و قابل بلعیدن باشند. چون نوزادان برای شناخت بهتر محیط اطراف خود همه چیز را به دهان می برند و احتمال قورت دادن این قطعه ها زیاد است.

تمیز کردن آسان اسباب بازی های سیسمونی

با توجه به اینکه نوزادان همه چیز را در دهان خود قرار می دهند، ضدعفونی کردن مرتب وسایل و اسباب بازی هایشان برای سلامت کودک بسیار قابل توجه است. بنابراین دقت داشته باشید که جنس اسباب بازی طوری باشد که به راحتی بتوان آن را با آب و مواد شوینده تمیز کرد.

ریزترین نکات درباره نوزاد سه ماهه - نبض ما

تاثیر جنسیت نوزاد در خرید اسباب بازی:

در گذشته به خاطر نبود امکانات و مطلع نبودن از جنسیت جنین خرید سیسمونی برای خانواده ها کار سخت و دشواری بود زیرا از جنسیت جنین مطلع نبودند و باید وسایل مورد نیاز سیسمونی را به گونه ای خریداری می کردند که متناسب با هر دو جنسیت دختر و پسر باشد ولی خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و امکان تعیین جنسیت جنین در طول دوران بارداری کار را برای والدین راحت تر کرده است و والدین می توانند بعد از مطلع شدن از جنسیت نوزاد به خرید سیسمونی دخترانه و یا پسرانه اقدام نمایند.

طرح و مدل وسایل و اسباب بازی در سیسمونی دخترانه و پسرانه با یکدیگر متفاوت است. اسباب بازی برای سیسمونی دختر با رنگ های زیبا و متنوع موجود هستند و شما می توانید بعد از خرید سرویس خواب باتوجه به رنگ آن نسبت به بقیه وسایل مورد نیاز برای نوزاد اقدام کنید،شما به راحتی میتوانید با مراجعه به سایت توی باران و رفتن به بخش اسباب بازی های دخترانه تمام توضیحات و عکس های مربوط به اسباب بازی ها را مشاهده کنید و بعد نسبت به خرید اسباب بازی مورد نظر اقدام نمایید.

تاثیرات بازی با عروسک بر روی رفتار کودک

نکات قابل توجه در خرید اسباب بازی سیسمونی دختر:

اسباب بازی ها در دنیای کودکان نقش مهمی ایفا میکنند و خرید اسباب بازی مناسب از مهم ترین وظایف والدین است. دختر بچه ها با اسباب بازی هایشان زندگی می کنند، از آنها می آموزند و حتی با آنها دوست می شوند. دختر بچه ها ساعت ها با اسباب بازی خو سرگرم هستند و تمام وقت خود را با عروسک های مورد علاقه شان میگذرانند. آنها با عروسک هایشان موضوعاتی را تجربه می کنند که در واقعیت شاید سال ها طول بکشد تا به آن تجربه ها برسند. همین ها کافی است تا اهمیت اسباب بازی برای سیسمونی دختر را درک کنید.

بسیاری از والدین اسباب بازی را وسیله ای لوکس و تجملی به حساب می آورند، اما در حقیقت نمیتوان ارزش ریالی یک اسباب بازی را با ارزش حقیقی آن برای تربیت و آموزش کودک، قیاس کرد. اسباب بازی به همان اندازه که در رشد کودک مفید و موثر است ممکن است مضر و مخرب هم باشد.این شما هستید که انتخاب میکنید چه چیز را برای فرزندتان میخواهید. شاید شما هم بخواهید بدانید چه معیارهایی برای خرید یک اسباب بازی مناسب برای کودکتان وجود دارد یا به عبارت دیگر، وسیله ای که کودک تان بیشتر اوقاتش را با آن سرگرم است تا چه حد برای او مفید خواهد بود که در این مبحث به آن می پردازیم.

هشدار های اخطار را بخوانید

برچسب های اخطار ی که روی جعبه ی اسباب بازی زده شده است اطلاعات مهمی در مورد چگونگی استفاده از اسباب بازی و اینکه این اسباب بازی برای چه سنی مناسب است، به شما میدهد.

از خفگی پیشگیری کنید

در هنگام خرید دقت کنید که قسمت های اسباب بازی و لوازم مورد دسترس کودک بزرگ باشد تا کودک نتواند آن را در دهان ببرد و ببلعد. خطر بلعیدن و خفگی هنگام بازی با اسباب بازی یکی از شایع ترین خطرات برای کودکان در جهان محسوب می شود، بنابراین باید از خریداری اسباب بازی های کوچک یا چند تکه خودداری کرد، زیرا کودکان نوزاد هنگام بازی با آنها، ناخواسته اسباب بازی خود  را به دهان میبرند و بی دقتی در خرید اسباب بازی برای نوزاد خیلی خطرناک است. در هنگام خرید عروسک هم در نظر داشته باشید قطعات ریز به آن وصل نباشد که نوزاد بخواهد آن را در دهانش کند.

توجه به جنس و مواد به کار رفته در اسباب بازی

ترکیبات به کار رفته در اسباب بازی و مواد اولیه استفاده شده در آن نکته ی مهمی است،بسیاری از نگرانی های والدین و مسئولان درمورد اسباب بازی ها و بطری های نوزاد،بیسفنول A است که ترکیب شیمیایی مورد استفاده در تولید بسیاری از اقلام پلاستیکی است.

علت و خطرات به دهان بردن اشیا توسط کودکان + بهترین راه حل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول