اسباب بازی نرم نوزاد

اسباب بازی نرم نوزاد

همانطور که می دانید اسباب بازی های نوزاد باید نرم و لطیف باشد تا به کودکان صدمه نزند و برای نوزاد کاملا ایمن باشد.
اسباب بازی کودکان به سن آنها نیز بستگی دارد. به طور مثال، یک کودک دو ماهه به وسایل متحرکی که صدای جالب توجهی نیز دارند، علاقه دارد در حالیکه یک کودک ۱۵ ماهه به هیجان بیشتری نیاز دارد،مثلا دوست دارد با وسایل اسباب بازی آشپزخانه خود آشپزی کند.

نوزاد در بدو تولد از خود توانایی چندانی ندارد اما کم کم که بزرگتر شد توجهش به دستانش جلب می شود و احساس می کند که چقدر سرگرم کننده هستند. به همین دلیل دیگر آنها را مشت نمی کند. او می تواند انگشتان خود را بمکد و از آنها برای گرفتن اسباب بازی ها و وسایل مختلفی که در دستانش گذاشته می شوند، استفاده کند.
 او همچنین یاد می گیرد تا اسباب بازی ها را بردارد او خیلی زود یاد می گیرد تا اسباب بازی را بین دستان خود عقب و جلو ببرد و مچ دست خود را به همه طرف بچرخاند و در نهایت آنها را داخل دهان خود بگذارد.
به همین دلایل باید مطمئن باشید که اسباب بازی های نوزاد به اندازه کافی نرم و امن هستند زیرا نوزاد آنها را می جود. برای این منظور، به برچسب اسباب بازی ها کاملا توجه کنید. هرگز وسایل فنری را به گهواره یا تخت کودک خود نبندید زیرا ممکن است باعث خفگی یا گیر افتادن او شود. در ۶ ماهگی کودک می تواند بنشیند. این دید تازه ای از جهان اطراف به او می بخشد.
اشیای آرامش‌دهندهٔ کودک | مادرشو

اسباب بازی مناسب نوزادان

اسباب‌بازی‌های نرم: عروسک‌های پارچه‌ای، مخملی، خزدار و فشاری که جغجغه ‌دارند و از خود صدا تولید میکنند برای نوزاد و شیرخوار زیر ۳ ماه خیلی جذاب است زیرا دو حس لامسه و شنوایی او را تحریک می‌کند.
مرکز فعالیت: این وسیله بازی در واقع انواع گوناگون دارد و همه آنها اسباب بازی های آویزان دارند یا خودتان می توانید وسایل دلخواه را از آنها آویزان کنید. این وسیله برای کودکانی است که هنوز نمی توانند را ه بروند. کودک می تواند به وسایل ضربه بزند، آنها را بکشد، بتاباند و صدای آنها را در بیاورد. از ۵ ماهگی به بعد چون کودک می تواند با دست یا زانوهای خود وسایل را هل بدهد، بهتر است این وسیله را از دسترس او دور کنید.
جغجغه های نرم و سبک وزن: کودکان از ایجاد صدا لذت می برند. به او جغجغه بدهید و اجازه دهید تا آن را تکان دهد. نوزادان شیرین و دوست داشتنی شما بسیار موسیقی را دوست دارند و به ریتم آهنگ ها احترام می گذارند. به همین دلیل، خوب است جغجغه هایی با صداهای جالب را به دست کودک خود بدهید تا سرگرم شود.
محل بازی: وسایل بازی دنباله داری در بازار وجود دارند که از آنها عروسک ها،اسباب بازی نرم نوزاد، جغجغه ها و وسایل پلاستیکی مختلفی آویزان است و می توان آن را به صندلی کودک، کالسکه یا صندلی ماشین وصل کرد. کودک با این همه وسایل پر سرو صدا و رنگی سرگرم می شود و سعی می کند اسباب بازی های آویزان شده را با دست بگیرد.
حیوانات نرم و کوچک: نوزادان با  بزرگتر شدن می توانند با انواع حیوانات آشنا شوند. برای این منظور می توانید از حیوانات نرم و پارچه ای استفاده کنید. حتما توجه داشته باشید که این حیوان سیم یا قطعه فلزی نداشته باشد که به کودک آسیب برساند.
باید از عروسک ها و حیوانات پارچه ای و پولیشی ( سگ پولیشی، گاو پولیشی ، بره پولیشی و … ) استفاده کنید که چشمان و دهان پلاستیکی دارند و از هر گونه مواد سمی و خطرناک عاری هستند. همچنین، باید دقت کنید که زنگ، کلید، ربان یا بندی ندارد که کودک بتواند آنها را بکشد و در دهان خود بگذارد.
خرید اسباب بازی مناسب کودک دلبندتان - مجله مد و فشن، لباس و سبک زندگی بانی  مگ
اسباب بازی نرم و صدادار: زمانی که نوزاد بتواند اسباب بازی را در دست بگیرد و صدای آن را در بیاورد برایش بسیار هیجان انگیز است و موجب شادی نوزاد میشود مخصوصا اگر داخل وان برای نوزاد استفاده شود تا او به همراه آب بازی با عروسک صدادار خود لذت ببرد.
کتاب های نرم و پارچه ای: کتاب خواندن برای کودکان در هر سنی ارزشمند و مفید است. کتاب های پارچه ای در برابر آب دهان کودکان و در دهان گذاشتن آنها مقاومت بیشتری دارند. گوش کردن به صدای شما هنگامی که برای کودک خود کتاب می خوانید، کمک می کند تا گوش کودک تفاوت آواها را از هم تشخیص دهد و شنوایی اش تقویت شود.
برای اینکه کتاب خوانی برای کودک جذاب و سرگرم کننده باشد، صدای خود را بالا و پایین کنید، روی برخی کلمات تاکید کنید یا آن را به صورت آهنگ برایش بخوانید.همچنین بهتر است از کتاب های مصور برای کودک استفاده شود.
کتاب پارچه ای نی نی
تُشک های لایه دار یا فوم های نرم
تُشک های لایه دار یا فوم های نرم برای بازی کودکان در مکان های مختلف بسیار مناسب هستند. با پهن کردن این زیراندازها، کودک مکانی آشنا و مخصوص برای بازی دارد که به اندازه کافی نرم هست تا آسیب نبیند.
تشک بازی نوزاد موزیکال فرست یرز The First Years _ کد 1962 پوه | نی نی کالادر سن یک ماهگی دید نوزاد تار و نامفهوم است و اشیا را در فاصله 20 تا 38 سانتی متری به خوبی می بیند. البته در ماه اول نوزاد فقط فاصله حدود 30 سانتی متری را به درستی می بیند، نوزاد در یک ماهگی می تواند صورت اطرافیان و صورت شما را تشخیص دهد. او در این سن از دیدن عکس های بزرگ چهره ها لذت می برد.

طرح هایی با رنگ های روشن توجه نوزاد را جلب می کند، چون این تصاویر را راحت تر می بینند. نوزاد در این سن به موسیقی ملایم و آرام واکنش خوبی نشان می دهد. همانطور که گفته شد برای نوزاد تا سن یک ماهگی وسایل و اسباب بازی هایی که به آرامی تکان می خورند، همچنین صدای آرام یا موسیقی ملایمی دارند نسبت به اسباب بازی های ثابت و بدون صدا، لذت بخش تر و سرگرم کننده تر هستند.

دید نوزاد نزدیک بین است پس هر وسیله یا اسباب بازی که در معرض دید او حرکت کند توجه او را جلب کرده و آن را دوست دارد. او در این سن نمی تواند برای مدتی هر چند کوتاه چیزی در دست خود نگه دارد اما با ضربه زدن به چیزهایی که دوست دارد، علاقه خود را به آنها نشان می دهد.

گروه سنی صفر تا یک سال و اسباب بازی های مناسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول