اسباب بازی پسرانه برای سنین مختلف

اسباب بازی پسرانه برای سنین مختلف

ویژگی‌های اسباب بازی پسرانه برای سنین مختلف

از آنجایی که اسباب بازی های مخصوص پسر بچه ها از تنوع زیادی برخوردار هستند و باید در خرید اسباب بازی به سن کودک دقت کنیم تا اسباب بازی مناسب برای کودک تهیه کنیم ،در این مقاله به اسباب بازی های مناسب برای سنین مختلف اشاره می کنیم .

اسباب بازی های پسرانه برای سنین کمتر از 6 ماه

در سنین ابتدایی کودک باید در انتخاب اسباب بازی ایمنی کامل را در نظر بگیرید تا اسباب بازی کاملا بی خطر باشد و از مواد مرغوب و ضد حساسیت ساخته شده باشد .همچنین باید دقت کنید تا اسباب بازی خیلی کوچک نباشد چون نوزادان معمولا هر چیزی را به دهان می برند و اگر اسباب بازی دارای قطعات ریز باشد امکان خطر خفگی در نوزاد وجود دارد.بهترین اسباب بازی برای نوزاد پسر شما در این سنین اسباب بازی هایی است که حواس کودک مثل حواس شنوایی ، بینایی ، لامسه و … را تحریک کند .
همچنین دقت کنید اسباب بازی در این سن دارای صدا و موزیکال باشد تا توجه کودک را به خود جلب کند و از بافت نرمی نیز برخوردار باشد تا نوزاد بتواند به راحتی اسباب بازی را در دست بگیرد و مهارت دست و انگشتانش تقویت شود.

آویز تخت که معمولا در بالای تخت نوزاد آویزان می شود دارای موزیک بوده و از عروسک هایی با بافت نرم ساخته شده است گزینه ی خوبی برای سرگرمی نوزاد و تقویت حواس شنوایی و بینایی او می باشد.

اسباب بازی پسرانه برای سنین مختلف

اسباب بازی های پسرانه برای سنین 6 تا 12 ماه

نوزاد از 6 ماهگی به بعد مهارت های حرکتیش را افزایش می دهد . شما می توانید با تهیه اسباب بازی هایی که مهارت های حرکتی کودک را تقویت می کند به بهبود این مهارت ها کمک کنید .کودک در این سن به محیط اطراف خود واکنش نشان می دهد و دوست دارد هر چیزی را به دست آورد.
در این سن اسباب بازی های موزیکال و اسباب بازی های دارای رنگ بندی متنوع و جذاب می تواند توجه کودک را به خود جلب کند .نوزاد 6 تا 12 ماه می نشیند ،چهار دست و پا راه می رود ، می غلتد و گاهی تمرین ایستادن نیز می کند .او برای به دست آوردن اسباب بازی که توجه ش را جلب کرده تلاش خود را می کند و فعالیت های بدنی خود را تقویت می کند و بعد از به دست آوردن اسباب بازی نیز علاوه بر لذت و هیجانی که دارد اعتماد به نفسش نیز افزایش پیدا می کند .

اسباب بازی های موزیکال حرکتی معمولا دارای چراغ و موزیک می باشد که برای کودک بسیار جذاب و مورد توجه هستند و می توانند فعالیت های بدنی و مهارت های حرکتی کودک را تقویت کنند .چون کودک برای به دست آوردن اسباب بازی به هیجان می آید و سعی می کند برای راه رفتن تلاش کند و با تشویق های شما راه رفتن را نیز بیاموزد.

کودکان در این سن دوست دارند اجسام را روی هم بچینند و هم چنین به اندازه های اجسام دقت می کنند و بزرگی و کوچکی آنها را می فهمند .به همین دلیل بازی با بلوک های بزرگ خانه سازی برای تقویت توانایی های حرکتی آنها مفید است.

اسباب بازی پسرانه برای سنین مختلف

اسباب بازی های پسرانه مناسب سنین 1 تا 3 سال

در این سنین کودکان پر انرژی تر از قبل هستند مخصوصا پسر بچه ها که همیشه شیطنت زیادی دارند آنها عاشق دویدن ، پریدن ،هل دادن و یا کشیدن اجسام مثل ماشین های بازیشان هستند .آنها با بازی کردن می آموزند و دنیای پیرامون خود را کشف می کنند.در این سن کودکان با بلوک های خانه سازی ساعت ها بازی می کنند و از بازی با آنها لذت می برند ، همچنین ماشین ها و موتور های شارژی کوچک نیز برای آنها بسیار مهیج و دوست داشتنی است.همچنین توپ یک از بهترین اسباب بازی ها برای تمام پسر بچه ها خواهد بود .

این اسباب بازی ها به فعالیت های بدنی کودک و تقویت مهارت های فیزیکی او کمک میکند و باعث می شود تا حد زیادی انرژی کودک در جهت درست تخلیه شود .لگو ها و پازل ها با قطعات کم و بزرگ نیز می توانند به عنوان بازی های فکری برای کودکان گزینه ی مناسبی باشند و به تقویت دست ورزی ، دقت و تمرکز ،افزایش اعتماد به نفس و … کمک کند.

اسباب بازی پسرانه برای سنین مختلف

اسباب بازی پسرانه برای سنین مختلف 3 تا 5 سال

کودکان در این سن بازی های خیالی زیادی انجام می دهند و با قوه تخیل، در خیالات خود ساعت ها سرگرم می شوند .پسر بچه ها در این سن عاشق قهرمانان داستان ها می شوند و دوست دارند مانند آنها رفتار کنند و خود را قهرمان بدانند و احساس قدرت کنند .آنها در این سن از بازی با فیگور های شخصیت، وسایل جنگی ، لباس و وسایل قهرمانان و … لذت می برند.همچنین کودکان در این سن از بازی با دوچرخه و اسکوتر نیز لذت می برند و می توانند با دوچرخه بازی یا اسکوتر سواری عضلات و ماهیچه های خود را تقویت کنند .

همچنین در این سن بچه ها می توانند پازل های سخت تر با قطعات بیشتر را نیز درست کنند و از نتیجه آن لذت ببرند .شما از همین ابتدای کودکی می توانید کودک را با کتاب هم آشنا کنید ،معمولا پسر بچه ها از کتاب هایی که دارای شخصیت های قهرمان هستند خیلی استقبال می کنند .

در این سن به راحتی می توان مفاهیمی مثل رنگ ها ، اشکال، اعداد و .. را با بازی کردن به کودک یاد داد.برای آموزش کودک از اسباب بازی های آموزشی مفیدی مثل بازی مکعب های رنگی ،ماشین لگویی هپی پاپی،برفک های بازیگوش،بازی فکری دایناسورهای ناقلا و … می توانید استفاده کنید که در سایت فروشگاه اسباب بازی توی باران موجود می باشد .

اسباب بازی پسرانه برای سنین مختلف

اسباب بازی پسرانه برای سنین مختلف 5 تا 8 سال

سن 5 سالگی که معمولا سن قبل از دبستان شناخته می شود و کودک باید برای دبستان آماده شود .در این سن بیشتر بازی های فکری و بازی هایی که مهارت دست ورزی را در کودک افزایش دهد کاربرد دارد.خمیر بازی که در بین کودکان بسیار پرطرفدار است و کودکان با بازی با آن لذت می برند از این دسته از بازی هاست که به تقویت دستورزی کودک کمک میکند.

در این سنین داشتن یک ماشین شارژی لاکچری برای کودک می تواند آرزوی بزرگی باشد و شما با خرید یک ماشین شارژی می توانید خاطره ی خوشی را در ذهن کودک خود به یادگار باقی بگذارید.همچنین در این سن شما می توانید با ساخت کاردستی های زیبا در کنار فرزندتان علاوه بر دستورزی خلاقیت و اعتماد به نفس کودک خود را نیز بالا ببرید.

اسباب بازی پسرانه برای سنین مختلف

سخن آخر

برای انتخا بهترین اسباب بازی برای پسر بچه خود باید سن و علاقه او را در نظر بگیرید و علاوه بر آن اسباب بازی باید به تقویت مهارت های کودک و همچنین آموزش و یادگیری او نیز کمک کند.پسر بچه ها معمولا اسباب بازی هایی که باعث می شود احساس قدرت کنند را دوست دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول