اسباب بازی کودکان 1 ساله

اسباب بازی کودک 1 ساله

معمولا کودکان در محدوده یک سالگی، خیلی کنجکاو هستند. آن ها برای شناخت هر چیز دوست دارند آن ها را لمس کنند و مدت زمان طولانی بازی کنند، که شاید برای شما والدین عزیز خسته کننده باشد. از این رو ، بهتر است اتاق کودک تان را از اسباب بازی مناسب کودک 1 ساله پر کنید، تا به رشد خلاقیت، هماهنگی و مهارت های اجتماعی کودکتان کمک کنید. بازی کردن بچه ها همیشه نشان دهنده ی سالم بودن آنهاست و کودک  و بازی لازم و ملزوم یکدیگرند و واژه بازی در اکثر موارد تعریفی است مختص کودکان . بازی کردن بچه ها همیشه باعث شادی و نشاط والدین است.

معمولا کودکان در 1 سالگی ممکن است بتوانند چند کلمه را بیان کنند، او میتواند راه برود اما شاید هنوز تسلط کافی روی پاهایش نداشته باشد،در جستجو هایش دقیق تر و آگاهانه تر عمل میکند.به تدریج اشیا را جابجا میکند تا بتواند آنها را در حالت مناسبی قرار دهد ، دیگر هر چه را بر می‌دارد در دهانش نمی گذارد ، اکنون لمس اشیا با دست برایش مهم تر است. معمولا در این سن اسباب بازی کودک و بازی ها ساختاری و تقلیدی می شود.
کودک در این سن شروع به شناخت بر اساس تجربیات خود می‌کند و «خرابکاری» کاملا طبیعی است و شما باید دقت کنید برچسب هایی از قبیل «شیطان»، «بازیگوش» و «لجباز»  را به او نزنید.

علائم اوتیسم در کودکان نوپا 1 ساله

مناسب ترین اسباب بازی کودکان یک ساله

در خرید اسباب بازی برای کودک یک ساله ی خود دقت داشته باشید به جهت تقویت حافظه کودکان از بازی فکری استفاده نمایید ،بازی هایی همچون بازی پازل کودکان و یا اسباب بازی موزیکال
کودکان در این سن علاقه ی زیادی نسبت به اسباب بازی های قطعه ای مانند پازل و بلوک بازی، سرهم کردنی، قابل تفکیک، ساخت دوباره، هل دادنی و کشیدنی دارند.بخش مهمی از زمان بازی کودک را تفکر خلاقانه و افزایش مهارت تشکیل خواهد داد. بنابراین برای بازی با کودک خود آماده ی ساخت و ساز باشید.بازی کردن با کودک، فرصتی است برای خوشحال کردن کودک، الهام بخشیدن به تخیل و آموزش درس های رفتاری ارزشمند . فروشگاه توی باران با فروش اسباب بازی کودکان به صورت آنلاین همراه آماده ارائه خدمات به شما مشتریان عزیز می باشد.

اسباب بازی باید متناسب با توانایی های کودک باشد ،کودکان در دوره ی یک سالگی حرکت و فعالیت شان افزایش می یابد در این دوره باید با اسباب بازی های آموزشی به کودک کمک کنیم تا یادگیری و توانایی صحبت کردن او را تقویت کنیم و یا با انتخاب وسایلی مانند واکر راه رفتن آن ها را سرعت ببخشیم . به این نکته توجه داشته باشید که همه ی کودکان در سن یک سالگی رشد مشترکی ندارند.

با کودک 1 ساله خود بازی کنید

توانایی کودک یک ساله

کودکان در یک سالگی تحرک بیشتری نسبت به قبل دارند و حتی اگر قادر به راه رفتن هم نباشند بر روی قسمت تحتانی بدن خود حرکت می کنند همچنین ممکن است به تنهایی بایستد و یا بنشیند. دقت داشته باشید نمی توان در این دوره با اطمینان مشخص کرد که کودک چپ دست است یا راست دست چون کودک معمولا در این سن با هر دو دست خود اشیاء را میگیرد. یک سالگی زمان مناسبی برای بالا بردن تمرکز کودکان بر روی انواع بازی ها می باشد و به همین جهت باید برای تقویت مهارت های کودک بازی مناسب کودک یک ساله را برای آنها فراهم کرد.

در این سن باید اسباب بازیی را انتخاب کرد که کودک بتواند با انداختن آن و یا هل دادن اسباب بازی تحرک بیشتری داشته باشد. بازی کردن کودک و تحرک بیشتر کودک باعث می شود تا کودک بتواند کارهای دستی و حرکتی بیشتری انجام دهد و این مهارت را در خود تقویت کند.کودک یک ساله رنگ های مختلف را دوست دارد و به همین جهت به نقاشی و رنگ آمیزی نیز علاقه مند خواهد بود اما نباید این توقع را از کودک داشت که بتواند به راحتی بر روی کاغذ رنگ آمیزی کند. خواندن کتاب و قصه های مناسب کودکان نیز موجب می شود تا کلمات بیشتری را بیاموزند. شما می توانید با صبر و تحمل مهارت های کودک یک ساله خود را شناسایی کنید و به مرور آن را تقویت نمایید.

اسباب بازی کودک 1 ساله

انواع اسباب بازی کودک 1 ساله :

  • اسباب بازی ساخت اشکال
  • بازی پازل کودکان و معماهای ساده
  • اسباب بازی موزیکال
  • بازی مکعب و شبیه سازی وسایل مختلف
  • کتاب رنگ آمیزی و کتاب داستان
  • و…

کودک یک ساله عاشق این است که هر جا میرود چیزی با خود به همراه داشته باشد ، تمرین راه رفتن به همراه تشویق های شما به کودک کمک میکند تا اعتماد به نفس به دست بیاورد. و مهارت های تعادلی خود را افزایش دهد.بنابراین یک کاور کودک سرگرمی خوبی به حساب می آید.
همچنین کودک علاقه زیادی به پر و خالی کردن دارد او می‌تواند بارها اسباب‌بازی‌هایش را روی واگن‌های قطار یا کامیون سوار کند و بعد با خالی کردن و دوباره سوارکردن آن‌ها ساعت‌ها سرگرم شود.
کودک از تماشای کتابهای تصویری با عکس لذت می برد مخصوصا اگر کتاب های مخصوص خود را داشته باشد برایش احساس غرور ایجاد میکند.

اگر اسباب بازی موزیکال برای کودک خود تهیه کرده اید، همراه با آن آواز بخوانید تا مهارتهای زبانی در حال تکامل و مهارت موسیقی کودک را هم تقویت کنید. مانند حالت رژه رفتن راه بروید تا او هم با اسباب بازی اش به دنبالتان بیاید.
به او نشان دهید که چگونه گام بر میدارید و تشویقش کنید تا او هم بتواند مانند شما قدم بردارد.
مکعب ها ی روی هم گذاشتنی و بلوک بازی ، به خاطر در دست گرفتن مکعب ها موجب تقویت مهارت های حرکتی ظریف و قدرت انگشتان کودک می شود.و کودک با در کنار هم قرار دادن این مکعب ها که دارای  رنگه ها ی متفاوت واندازه های مختلفی هستند، مفهوم رنگ ،حجم و اندازه را بهتر درک می کند و باعث افزایش خلاقیت در او می شود. بلوک بزرگ خانه سازی نمونه بسیار خوبی از بازی های بلوک بازی است.

بازی‌های چکشی که هم حواس کودک را تقویت می‌کنند و هم عمل و عکس‌العمل را به او نشان می‌دهند یکی دیگر از سرگرمی‌های متناسب با این سن است.بازی های چکشی به این صورت است که کودک ابتدا مکان مورد نظر یک قطعه را پیدا می‌کند و آن را در جایش می‌گذارد و بعد با فرود آوردن چکش روی آن، قطعه را به پایین هل می‌دهد و با این کار اعتماد به نفس کودک افزایش می یابد و حس رضایت و توانمندی به او دست می دهد.

این بازی‌ها را در خانه با کودکان سه ساله خود انجام دهید - ایرنا زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول