تجهیزات مینی پارک کودکان

تجهیزات مینی پارک کودکان 

مینی پارک های کودکان ، با هر شکل و اندازه ای به بچه ها فرصت بازی کردن می دهد . رنگ های روشن و تنظیمات تحریک کننده یک مینی پارک عالی ، می تواند بچه ها را به شکلی که در فضاهای دیگر ، تجربه نمی کنند  ، درگیر کند و به آن ها فرصتی دهد تا هیجانات و تخیلات فوق العاده ای را تجربه کنند . 

برخی از تجهیزات مینی پارک :

چرخ و فلک

چرخ و فلک ، یکی از تجهیزات مینی پارک کودکان است که کلاسیک نیز به حساب می آیند و از گذشته مورد استفاده قرار می گرفتند . این تجهیزات بزرگ ، به بچه ها اجازه می دهد تا به سرعت حرکت کنند و به دور خود بچرخند . در حالی که این نوع تجهیزات هنوز هم بسیار رایج است ، مورد علاقه کودکان نیز هست . آن ها هیجان بالا و پایین شدن یا چرخیدن ، فریاد زدن و خندیدن را تجربه می کنند . و می توانند احساسات خود را به خوبی ، تخلیه کنند .

الاکلنگ

شاید قیمت تجهیزات مینی پارک برای شما ، اهمیت داشته باشد و بودجه محدودی داشته باشید . الاکلنگ یکی از وسایل محبوب کودکان است که بودجه زیادی نیز به خود ، اختصاص نمی دهد . حرکت صعود و سقوط در الاکلنگ برای کودکان ، بسیار جذاب است . زاویه صعود الاکنگ نباید بیش تر از ۲۵ درجه باشد و همچنین ، در خرید تجهیزات مینی پارک ، به خصوص الاکلنگ باید به نکات ایمنی توجه کنید و نوعی از آن را تهیه کنید که هنگام پایین آمدن ، در صورت رها شدن الاکلنگ ، به کودک آسیب وارد نشود .

میله های صعود

در شکل کلاسیک خود ، میله ها فقط یک نردبان افقی هستند که توسط قطب های عمودی بالای زمین معلق هستند . آنها به بچه ها اجازه می دهند از میله ها بالا بروند ، دور آن ها بچرخند و بازی کنند . در حالی که میله های صعود ، هنوز هم در جزو محبوب ترین تجهیزات مینی پارک کودکان است ،‌ امروزه شکل های متفاوتی از میله های صعود ، طراحی شده اند که  اغلب فقط نردبان های افقی نیستند .  طرح های جدید آن ها ، به صورت نیم کره هایی هستند روی زمین که با اتصالات بهم وصل شده اند و کودک در تمام زوایای نیم کره ، امکان حرکت و بالا و پایین شدن ، دارد .

تجهیزات مینی پارک کودکان

رینگ ها

رینگ ها – شبیه به نوعی که در ژیمناستیک مورد استفاده قرار می گرفت و در زمین های بازی آویزان می شد – هنوز هم بخشی از تجهیزات مینی پارک کودکان ، است  . با توجه به این که در لیست قیمت تجهیزات مینی پارک ، رینگ ها ، جزو ارزان قیمت تر ها هستند ، اما جزو وسایلی است که برای کودکان ، ورزشی نیز به حساب می آید و می تواند برای سلامت جسمی آن ها ، مفید باشد . کودک با آویزان شدن از رینگ ها و تحمل وزن توسط دست ها ، عضلات دست و مچ خود را تقویت می کند .

تاب

تاب ها از محبوب ترین تجهیزات مینی پارک کودکان و مورد علاقه همه کودکان هستند ، که از گذشته تا به امروز استفاده می شوند . تاب های مدرن تر و جدید تر ، اغلب گروهی هستند .  معمولا یک صندلی بزرگ برای نشستن چند کودک به صورت همزمان روی آن دارند .  این نوع جدید از تاب ها ، تعاملی تر و برای کودکان هیجان انگیز تر هستند .  قیمت تجهیزات مینی پارک ها ، به ابعاد و گنجایش آن ها بستگی دارد .

تاب ها با صندلی های تک نفره ، ارزان قیمت تر از انواعی است که صندلی های چند نفره دارد . توجه کنید که تاب هایی که برای مینی پارک کودکان تهیه می شود ، حتما می بایست کمربند و حفاظ برای جلوگیری از افتادن کودک ، داشته باشند و نکات ایمنی به صورت کامل رعایت شود . زیرا حرکت تاب ، حداقل یک متر بالا تر از سطح زمین است و با شتابی که دارد ، می تواند برای کودکی که از آن زمین می خورد ، خطر ساز باشد .

سرسره

سرسره ها ، از قدیم تا امروز جزو تجهیزات مینی پارک کودکان است . و از گذشته تا به امروز ، با همان مکانیزم باقی مانده است . تنها تفاوت اساسی در این است که سرسره های فلزی اکنون بسیار کمتر از پلاستیکی آن ، استفاده می شوند . بهتر است برای مینی پارک کودکان ، شما نیز از سرسره های پلاستیکی استفاده کنید .

هنگام خرید تجهیزات مینی پارک ، سرسره ها را در لیست خود قرار دهید . زیرا بازی با آن ها ، برای کودکان مزایای بسیار زیادی دارد .

  • سرسره بازی ، تعادل و هماهنگی را ارتقا در کودکان ، ارتقا می دهد :

وقتی کودک از سرسره بالا می رود و صعود می کند ، و سپس با موفقیت به پایین سر می خورد ، در حال ایجاد تعادل و افزایش مهارت در هماهنگ کردن فعالیت های جسمی و مغزی خود است . علاوه بر این ، سرسره بازی ، به کودکان کمک می کند تا آگاهی فضایی خود را توسعه دهند .

  • سرسره بازی ، یک چالش جسمی است که برای قوی تر شدن بدن کودکان ، مفید است :

بالا رفتن از نردبان ، بارها و بارها و سر خوردن سرگرم کننده است ، اما این کار سخت نیز هست !  بالا و پایین رفتن ، به معنای افزایش قدرت بدن ، ورزش سالم و تقویت عضله های بدن می باشد .  همچنین برای کودکانی که اضافه وزن دارند نیز ، یک بازی سرگرم کننده است که می تواند برای رسیدن به تناسب اندام به آن ها کمک کند .

  • سرسره بازی ، کودکان را تشویق به توسعه مهارت های مثبت اجتماعی می کند :

سرسره ها ، یکی از تجهیزات مینی پارک کودکان است ، که به صورت جمعی مورد استفاده قرار می گیرد و محبوب همه کودکان است . استفاده جمعی از سرسره ، به این معنی است که کودکان همیشه برای استفاده از آن ، باید کمی منتظر بمانند . هنگامی که بچه ها با هم بازی می کنند ، سرسره ها ، یک راهی عالی برای پرورش مهارت های مهم اجتماعی مانند بازی تعاونی ، اشتراک گذاری ، گرفتن نوبت و یادگیری صبر و تحمل مهارت ها و توانایی های جسمی کودکان است . این مهارت ها در ادامه روند بزرگ شدن آن ها ، تأثیرات ماندگاری در تعاملات اجتماعی آنها خواهد داشت .  کودکان می آموزند که باید به عنوان فردی از اجتماع ، به قوانین و حقوق دیگران نیز احترام بگذارند . نمی توانند با گریه یا زورگویی ، به هدف خود برسند و برای رسیدن به آن چه که می خواهند ، باید صبور و شکیبا باشند .

کوهنوردی

یکی از هیجان انگیزترین تجهیزات مینی پارک کودکان ، تجهیزات کوهنوردی است . وسایل کوهنوردی‌ ، تجهیزاتی هستند که بچه ها را ترغیب می کنند تا از عضلات در حال رشد خود استفاده کنند ، و از سازه بالا بروند .

اسپینر

تجهیزات چرخشی با لذت چرخش سریع تعریف می شود . علاوه بر سرگرم کننده بودن خالص ، چرخش در واقع مزایای رشد چندگانه ای برای بچه ها دارد . این می تواند حس لمس و تعادل آنها را بهبود بخشد ، و همچنین کنترل وضعیت را بهبود دهد . اسپینرها ، پایین ترین قیمت تجهیزات مینی پارک را دارند . 

شرایط مرتبط با طراحی تجهیزات مینی پارک کودکان

جدایی سنی :

زمین های بازی و مینی پارک ها ، اغلب برای بیش از یک گروه سنی ساخته می شوند . در این موارد ، جدایی سنی با تقسیم زمین بازی و تجهیزات مینی پارک کودکان ، به مناطقی که به روشنی مشخص شده اند برای کمک به بچه ها و والدین آنها در یافتن بخش مناسب برای گروه سنی خود ، اهمیت دارد .

شرایط ایمنی

به طور طبیعی ، ایمنی باید یک نگرانی اصلی در خرید تجهیزات مینی پارک باشد . امنیت جانی کودکان هنگام بازی کردن ، مهم ترین عامل انتخاب وسایل بازی است و قیمت تجهیزات مینی پارک نیز ، می تواند با توجه به رعایت نکات ایمنی متفاوت باشد .

ترامپولین و جامپینگ

یکی دیگر از محبوب ترین تجهیزات مینی پارک کودکان ، ترامپولین و جامپینگ است . جامپ به معنای پریدن ، برای تمام افراد و به خصوص کودکان ، فواید بسیار زیادی دارد .

  • روشی کاربردی برای تناسب اندام کودکانی که مشکل اضافه وزن دارند .
  • افزایش جریان لنفاوی در بدن به علت تغییر گرانش هنگام پریدن و بالا و پایین شدن .
  • پریدن ، باعث سم زدایی و پاکسازی بدن می شود .
  • عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد .

سیستم لنفاوی بخش مهمی از سیستم ایمنی بدن است که یک مکانیسم دفاعی در برابر ویروس ها ، باکتری ها ، بیماری ها و عفونت ها است . جامپینگ ، باعث می شود دریچه های سیستم لنفاوی به طور همزمان باز و بسته شوند و جریان لنفاوی را به اندازه 15 برابر افزایش می دهد . این فعالیت ، ایمنی بدن را تقویت می کند ، سموم را از بین می برد و همچنین برای تخلیه هیجانات کودکان نیز مفید است . قیمت تجهیزات مینی پارک برای ترامپولین و جامپینگ ، بسته به ابعاد و شعاع آن ها ، متغیر است و می توان انواع کوچک تر آن را با قیمت مناسب تر ، تهیه کرد .

  • سیستم اسکلتی را تقویت کرده و توده استخوانی را افزایش می دهد .
  • گردش اکسیژن را به سمت افزایش انرژی سلول ها افزایش می دهد .
  • نوعی ورزش بدون فشار بیش از حد روی کودک .
  • یکی از بهترین تجهیزات مینی پارک کودکان برای بهبود تعادل در آن ها .

[wp-faq-schema accordion=1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول