راهنمای خرید اسباب بازی پسرانه

راهنمای خرید اسباب بازی پسرانه

برای پرورش فکر و ذهن کودک و تقویت مهارت های او به اسباب بازی ها نیاز داریم .اگر در انتخاب اسباب بازی دقت کنید و اسباب بازی انتخاب کنید که با سن و جنسیت کودک تناسب داشته باشد بهترین کمک را به تقویت هوش و مهارت های لازم زندگی به او کرده اید.

در این مقاله سعی داریم نکات لازم برای خرید یک اسباب بازی مناسب با روحیات پسر بچه ها را در نظر بگیریم ،ار آنجایی که روحیات دختران با پسران متفاوت است لذا علایق آنها نیز نسبت به انتخاب اسباب بازی دخترانه و پسرانه نیز متفاوت خواهد بود .

راهنمای خرید اسباب بازی پسرانه

راهنمای خرید اسباب بازی پسرانه 

اسباب بازی هایی که در بازار عرضه می شود معمولا برای دختران و پسران به صورت مشترک قابل استفاده هستند. اما با توجه به نقش کودک در زندگی آینده و مسئولیت هایی که قرار است به عهده بگیرد اسباب بازی مخصوص دختران و پسران از هم تفکیک می شود.همچنین با بزرگ تر شدن، علایق کودکان و گرایش آنها نیز به سمت اسباب بازی های مخصوص خودشان بیشتر می شود .

پس اسباب بازی که بتواند پسر بچه ها را برای نقش هایشان در زندگی آینده آماده کند می تواند بهترین اسباب بازی پسرانه محسوب شود.مثلا اسباب بازی هایی مه در پی آموزش یک حرفه به کودک هستند و یا کار با ابزار و آشنایی با ابزار کارهای مختلف را به کودک یاد می دهد می تواند کودک را برای کارهای فنی و کار با ابزار مختلف در آینده آماده کند .
جعبه ابزار چوبی کودک ، میز جعبه ابزار چوبی کودک ،ست ابزار نجاری پایه دار و کیفی ،ابزار ساز و باز چمدانی و …  چند نمونه از این اسباب بازی هاست که در فروشگاه اسباب بازی توی باران موجود می باشد .

نکته دیگری که باید به ان توجه داشت اینست که معمولا پسر بچه ها به شخصیت های انیمیشنی جنگی و یا قهرمان های انیمیشن علاقه خاصی دارند و دوست دارند مانند آن شخصیت ها همیشه قهرمان و پیروز باشند از این رو در تخیلات خود با اسباب بازی ها و فیگور های مربوط به این شخصیت ها بازی می کنند و قدرت تخیل خود را افزایش می دهند .

مسئله ی مهم دیگر در نظر گرفتن سن کودک است .چون کودکان در سنین مختلف به اسباب بازی های متفاوتی علاقه نشان می دهند و همچنین هر اسباب بازی مربوط به سنی طراحی شده است تا باعث پرورش و رشد فکری و ذهنی کودکان شود.همچنین نیاز های روانی کودکان نیز در سنین مختلف فرق می کند .بنابراین خرید اسباب بازی مناسب با سن کودک می تواند باعث بهبود مراحل رشد کودک شود.

 

راهنمای خرید اسباب بازی پسرانه و انواع آن

برای انتخاب اسباب بازی علاوه بر در نظر گرفتن روحیات و علاقه مندی کودک خود باید سن او را نیز در نظر بگیرید. در ادامه به معرفی تعدادی از اسباب بازی های محبوب و پر طرفدار در بین پسر بچه ها می پردازیم:

ماشین اسباب بازی

ماشین های اسباب بازی که در رنگ ها و طرح ها و اندازه های مختلف در بازار وجود دارند از تنوع بسیار بالایی برخوردارند و هر کدام کارایی خاصی دارند بعضی از ماشین ها، ماشین های ساختمانی هستند ،برخی ماشین های سواری و بعضی ماشین های مسابقه ای که هر کدام در انواع مختلف کنترلی ، ساده یا قدرتی عرضه می شوند .همچنین انواع ماشین شارژی که امروزه طرفداران زیادی به خود اختصاص داده است .هر کدام از این ماشین ها می تواند کودک را با انواع ماشین ها در دنیای واقعی آشنا کند و درک شناختی کودک را افزایش دهد .

اگر می خواهید حس مسئولیت پذیری را در کودک خود ارتقا دهید بهتر است برای او ماشین کنترلی تهیه کنید تا بتواند مسئولیت کنترل یک ماشین را به عهده بگیرد و ماشین را هدایت کند و سالم به مقصد برساند.

اگر بخواهید کودک خود را با مشاغل مختلف آشنا کنید می توانید برای او ماشین های مخصوص به شغل های مختلف را تهیه کنید مثلا ماشین آمبولانس ،آتشنشانی ،ماشین پلیس  و …

اسباب بازی های پازلی و ساختنی

اسباب بازی هایی که با سر هم بندی تکه های مختلف پازل مانند ساخته می شود ،کودک با هر بار جدا کردن و ساختن مجدد اسباب بازی اعتماد به نفسش تقویت می شود و انگیزه و علاقه نسبت به ساخت و ساز در او افزایش می یابد و همچنین با مفهوم ساختن و مرتب کردن آشنا می شود .

راهنمای خرید اسباب بازی پسرانه

ابزارهای اسباب بازی

این اسباب بازی ها در بالا توضیح داده شد که در واقع آشنایی و نحوه کار با ابزار و وسایل حرفه های مختلف را به کودک آموزش می دهد.

تفنگ‌ها و سلاح‌های جنگی

این نوع اسباب بازی ها باعث افزایش مهارت های حرکتی و فعالیت های بدنی کودک می شود .اسباب بازی هایی مثل مسلسل ،کلت ،شمشیر و … می تواند به کودک کمک کند تا استراتژی های جنگی طراحی کند یا برای دفاع از قلمرو ی خود نقشه بکشد ، یا به تعقیب و گریز هدف بپردازد که همه ی اینها باعث رشد فکری و ذهنی کودک می شود .همچنین کودک با این اسباب بازی ها حس قدرت و مدیریت پیدا می کند و باعث افزایش اعتماد به نفس او می شود.

راهنمای خرید اسباب بازی پسرانه

اسباب بازی های موزیکال

اسباب بازی های موزیکال قوه شنوایی کودک را تقویت می کند و کودک را با شعر و موسیقی آشنا می کند .وسیقی در پویایی ذهن و رشد شخصیتی کودک تاثیر زیادی دارد.

اکشن فیگورها

این اسباب بازی هاشخصیت های اصلی داستان های کارتونی کودکان است که کودکان از دیدن آنها به وجد می آیند چون آنها را قهرمانان ذهن خود قرار داده اند .او با این اسباب بازی ها تخیلات خود را به تصویر می کشد و ساعت ها در خیالات خود با این اسباب بازی ها سرگرم است.

بی‌سیم‌های اسباب بازی

اکثر بچه ها از آنجایی که علاقه ی زیادی به شغل پلیسی دارند و آنها را قهرمانان واقعی می دانند به اسباب بازی های پلیسی نیز علاقه مندند و دوست دارند پلیس بودن را بازی کنند و غرق در دنیای خیال خود به بازی ادامه دهند .اسباب بازی هایی مثل دستبند و بی سیم می تواند بازی پلیسی آنها را تکمیل کند .علاوه بر این کودک با این بازی ها تحرک زیادی دارد و مهارت های حرکتی او تقویت می شود تا بدنی سالم و قوی داشته باشد.

بازی های فکری

انواع بازی های فکری باعث تقویت مهارت حل مسئله، تقویت قدرت تصمیم گیری ،افزایش دقت و تمرکز ،به چالش کشیدن ذهن و … می شود .بازی های فکری معمولا مورد علاقه دختران و پسران می باشد .اما بعضی از بازی های استراتژیک را پسران بیشتر ترجیح می دهند. بازی های فکری مختلفی برای سنین مختلف تولید و عرضه می شود که شما می توانید با مراجعه به سایت فروشگاه اسباب بازی توی باران انواع بازی های فکری برای سنین مختلف را مشاهده و خرید کنید .

راهنمای خرید اسباب بازی پسرانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول