اسکوتر

راهنمای خرید اسکوتر کودک

اسکوترسواری ازجمله بازی‌های پرطرفداری است که مناسب برای دختر و پسر می باشد. امروز قصد داریم نکات مهمی را که پیش از خرید اسکوتر کودک بررسی کنیم.

اگر کودک‌تان تحرک کافی ندارد بهتر است اسکوتر های غیر برقی تهیه کنید.امروزه اکثر والدین به خاطر نشستن مدام فرزندان پای بازی های کامپیوتری ناراحت هستند . اسکوتر میتواند علاوه بر وسیله ای سرگرم‌کننده‌، کودک‌تان را به تحرک وامی‌دارد و کلی هیجان با خود به همراه دارد.

از جمله فواید اسکوترسواری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شور و هیجان: اسکوترسواری جزو ورزش‌های هیجانی است. بچه‌ها معمولا از تجربه سرعت لذت میبرند.
  • حفظ  تعادل: کودک‌ به کمک اسکوتر یاد می‌گیرد تعادلش را حفظ کند. اسکوتر میتواند تمرینی برای یادگیری دوچرخه سواری باشد .
  • افزایش اعتمادبه‌نفس: وقتی کودک‌ در اسکوترسواری پیشرفت  میکند اعتمادبه‌نفس بیشتری هم پیدا می‌کند.
  • تقویت عضلات و استقامت بدنی : اسکوتر بازی پر تحرکی می باشد و به تقویت قوای جسمی کمک میکند.
  • یادگیری مهارت‌های ارتباطی: اسکوترسواری به صورت گروهی فرصتی است تا کودک‌تان درزمینه روابط اجتماعی و بازی‌های تیمی مهارت کسب کند.

راهنمای خرید اسکوتر

اسکوتر های مناسب :

چون بچه‌ها در مهارت های مختلف مثل هم نیستند نمیتوان به طور دقیق گفت از چه سنی میتوانند اسکوتر سواری کنند. پس بهتر است بیشتر به توانایی جسمی کودک‌ نگاه کنید تا جثه ی کودک .

معمولا اسکوترها دو یا سه‌ چرخ‌ دارند. اسکوترهای دوچرخ برای بچه هایی که مهارت بیشتری دارند به دلیل حفظ تعادل بیشتر مناسب تر است . اسکوترهای دوچرخ مانند دوچرخه به حداقل سرعت خاصی نیاز دارند برای اینکه از تعادل خارج نشوند. زمان چرخش به طرفین ، کودک باید بدنش را به‌سمت مرکز جهت چرخش متمایل کند.

کودک‌ برای اینکه بتواند اسکوتر را برای رسیدن به حداقل سرعت موردنیاز به جلو هل دهد باید استقامت و مهارت کافی را داشته باشد سرعت لازمه را حفظ کند. همچنین برای حفظ کنترل باید قادر به هدایت اسکوتر با دسته‌ فرمان باشد.

خرید اسکوتر کودک

با اسکوترهای سه‌چرخ کودک  راحت تر می تواند سرعت بگیرد و حفظ تعادل در این نوع اسکوتر ها راحت تر است .

اسکوتر های سه چرخ 4 نوع هستند:

نوع اول : دارای دو چرخ در جلو و یک چرخ در عقب هستند

این نوع اسکوترها برای کودکان حدود سه تا هفت سال مناسبند.این نوع اسکوترها در حرکت به‌سمت جلو از قابلیت حفظ تعادل خودکار برخوردارند. اما دسته فرمان‌شان برخلاف مدل‌های فرمان دوچرخه‌ای نمی‌چرخد و برای گردش به طرفین لازم است کودک بدنش را به‌سمت جهت چرخش متمایل کند.

نوع دوم : دارای دو چرخ در جلو و یک چرخ در عقب با فرمان دوچرخه‌ای

این نوع اسکوترها مانند سه‌چرخه هستند. با این تفاوت که سه‌چرخه در قسمت عقب دو چرخ دارد. اسکوترهای این مدلی برای کودکان نوپا (حدود دو سه ساله) بسیار مناسب‌اند. البته خیلی روی مهارت‌های حرکتی کار نمی‌کنند. منتها روی تقویت عضلات پا مؤثرند.

نوع سوم : یک چرخ در جلو و دو چرخ در عقب با فرمان دوچرخه‌ای

این نوع اسکوترها هدایت‌شان از نوع قبلی راحت‌تر است، چراکه در سمت عقب قسمت پهن‌تر کفی اسکوتر قرار دارد. این مدل از اسکوتر کودک را از بابت حفظ تعادل چندان به چالش نمی‌کشند و بیشتر به‌درد کودکان نوپا یا بچه‌هایی می‌خورند که اسکوتر نوع اول برایشان دشوار است.

نوع چهارم : یک چرخ در جلو و دو چرخ در عقب با آرایش ‌Vشکل

طرز هدایت این نوع اسکوتر بسیار دشوار است و بیشتر برای کودکانی مناسب است که در اسکوتر سواری مهارت دارند ،تفاوت این نوع از اسکوتر با بقیه اینست که اسکوترهای دیگر را باید با پا به‌سمت جلو هل داد، اما اسکوترهای این مدلی را باید با حرکات خاص لگن پیش برد.

راهنمای خرید اسکوتر کودک

برای انتخاب سایز اسکوتر باید به جثه و توانایی جسمی کودک‌تان دقت کنید. سایز کلی اسکوترهای دسته‌دار را معمولا برحسب سایز چرخ‌شان می‌سنجند.

سایزهای رایج اسکوتر :

  • کوچک: سایز چرخ ۱۰۰ میلی‌متر، ۱۲۰ میلی‌متر و ۱۲۵ میلی‌متر
  • متوسط: سایز چرخ ۱۴۵ میلی‌متر و ۱۸۰ میلی‌متر
  • بزرگ: سایز چرخ ۲۰۰ میلی‌متر و ۲۰۵ میلی‌متر
  • خیلی بزرگ: سایز چرخ ۲۳۰ میلی‌متر (معمولا هم فقط چرخ جلو این سایزی است)

اسکوترهای کوچک سبک‌ترند و راندنشان هم برای بچه‌ها راحت‌تر است. اما چون خوب سرعت می‌گیرند، برای بچه‌هایی که پرشتاب می‌رانند کمی خطرناک‌ترند.

اما راندن اسکوتر های ‌بزرگ به تلاش بیشتری نیاز دارد و همین امر باعث می‌شود کودک با ملایمت بیشتری براند. اسکوترهای این سایزی به خاطر چرخ‌های بزرگ‌شان پایداری بیشتری هم دارند. فقط اینکه ترمزشان دیرتر می‌گیرد.

 مسائل ایمنی کودک با اسکوتر

همیشه کودک‌تان را با تمهیدات ایمنی روانه اسکوترسواری کنید. توجه داشته باشید که لوازم ایمنی موردنیاز را باید جداگانه بخرید.

  • کلاه ایمنی:  دقت کنید برای اینکه کلاه ایمنی کارکرد محافظتی درستی برای جلوگیری از ضربه به سر داشته باشد حتما باید سایز سر کودک باشد.
  • دستکش: دستکش ضرورت زیادی ندارد.
  • زانوبند و آرنج‌بند: ضروری نیست اما به‌هرحال از آسیب‌های ضربه به‌هنگام زمین‌خوردن می‌کاهند.

راهنمای خرید اسکوتر کودک

اسکوتر برقی :

اسکوتر برقی یا ‏اسکوتر هوشمند‏ که به‌وسیله‌ی باتری قابل شارژ، حرکت می‌کند وسیله ای است که از یک محور متصل به دو چرخ تشکیل‌شده است. اسکوتری است که حفظ تعادلش دست خود شماست. این وسیله از پردازنده و ژیروسکوپ داخلی دقیقی ساخته شده‌است که رفتار حرکتی کاربری را که روی آن است بررسی و سپس پردازش کرده و تعادل آن را برقرار می کند‏.‏ معمولا سن کسانی که از اسکوتر برقی استفاده می‌کنند باید بالای دوزاده سال باشد وگرنه مشکل حفظ تعادل برای آنان رخ می‌دهد. از این وسیله در مجاورت پله و در سطوح ناهموار نباید استفاده کرد‏.

اسکوتر های برقی نام های دیگری هم دارند مانند : اسکوتر هوشمند،اسکوتر دو چرخ تعادلی، اسکوتر شارژی، اسکوتر تعادلی و …

پیشینه استفاده از اسکوتر برقی 
اسکوتر برقی وسیله‌ای است که ورود آن به بازار به کمتر از ۴ سال می رسد برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ بود که از اسکوتر تعادلی در چین به فراوانی استفاده شد و بعد موج استفاده از آن درسال ۲۰۱۵ به آمریکا کشیده شد و اکنون در ایران ، این دستگاه فعلا بیشتر توجه جوانان ۱۸ سال به بالا را به خود جلب کرده‌است.

چگونه سوار اسکوتر برقی شویم؟
شیوه‌ی سوار شدن روی اسکوتر به این‌صورت است که ابتدا در حالی که دست خود را به جایی مانند میز یا دیوار تکیه داده‌اید ابتدا پای اول را روی اسکوتر بگذارید بعد که پای اول محکم شد پای دوم را بگذارید و جای خود را با حفظ تعادل محکم کنید. برای یادگیری باید صبور باشید و عجله نکنید مطمئنا چندبار زمین خواهید خورد. طرز کار راهپیمایی با اسکوتر هم به این صورت می باشد که ابتدا آن را از حالت قفل بیرون بیاورید. اسکوتر پدال ترمز و گاز ندارد و از طریق دو سنسور به نام جایروسکوپ است که فشار پا و جهت حرکت پا را می فهمد و حرکت میکند، برای حرکت به سمت جلو کمی پاهایتان را به سمت جلو فشار دهید و برای ترمز هم پاهایتان را به سمت عقب فشار دهید.

باتری یک اسکوتر مهم‌ترین قسمت‌ یک اسکوتر است قبل از خرید دفترچه ی مشخصات مربوط به آن را چک کنید تا مشخصات مربوط به باتری را مطالعه کنید. باتری اسکوتر ها در داخل آن تعبیه شده است و در صورت مواجه مشکل باید یک فرد متخصص آنرا تعمیر کند. دقت داشته باشید با اسکوتر برقی بر روی فرش و چمن نباید حرکت کرد چون به موتور فشار زیادی وارد شده و امکان دارد موتور اسکوتر بسوزد.

راهنمای خرید اسکوتر کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول