راهنمای خرید موتور شارژی

راهنمای خرید موتور شارژی

برای بچه ها داشتن یک موتور شارژی زیبا که بسیار شبیه به نمونه ی واقعی خودش باشد بسیار جذاب و شگفت انگیز است .اگر می خواهید برای کودکتان چه دختر یا پسر یک هدیه ی لاکچری و جذاب تهیه کنید ما به شما خرید یک موتور شارژی لوکس را پیشنهاد می دهیم.موتور های شارژی نسبت به انواع ماشین شارژی ها قیمت کمتری دارند.

از آنجایی که موتور شارژی تنوع بسیار بالایی دارد و ممکن است برای خرید آن دچار سردر گمی شوید و نتوانید انتخاب درستی داشته باشید در این مقاله سعی کردیم انواع موتور شارژی و نکات مهم مربوط به هر کدام را توضیح دادیم تا بتوانید برای خرید موتور شارژی کودک راحت تر تصمیم بگیرید.

راهنمای خرید موتور شارژی

موتور شارژی چیست؟

موتور شارژی یک نوع از موتور های اسباب بازی کودکان است که بسیار شبیه به نمونه های واقعی تولید شده ، با این فرق که برای شروع به حرکت کردن به جای بنزین از یک موتور الکتریکی و باتری قابل شارژ استفاده می شود. این موتورها برای جذابیت بیشتر موزیکال طراحی می شوند تا کودک با هیجان بیشتر و با گوش دادن به موزیک بازی کند.باتری های به کار رفته در موتور های شارژی را می توان چندین بار شارژ کرد .

انواع موتور شارژی:

موتور های شارژی دارای دو نوع تک موتوره و دو موتوره می باشند :

  1. موتور شارژی تک موتوره: این مدل ها معمولا برای بچه های سبک وزن و دارای سن کم طراحی می شوند چون به علت داشتن یک عدد موتور بر روی چرخ عقب و تک سرعته بودن ،برای کودکان کم سن و سال مناسب تر و ایمن تر است . می توانید با مراجعه به سایت فروشگاه  توی باران انواع موتور هی تک موتوره را مشاهده کنید. مثل موتور شارژی تک موتوره R14،موتور شارژی مینی مدل R26 و …
  2. موتور شارژی دو موتورهاین مدل ها برای بچه های سنگین وزن و بزرگتر طراحی شده است و دارای دو عدد موتور الکتریکی بر روی چرخ عقب خود هستند و سرعت در این موتورها قابل تغییر است. قابل مشاهده در سایت فروشگاه توی باران : موتور شارژی مدل ACE-181 ، موتور ساحلی دو موتوره و …

راهنمای خرید موتور شارژی

ماشین شارژی بهتره یا موتور شارژی:

اگر قصد خرید وسیله ی نقلیه ی شارژی را برای کودک خود دارید حتما این سوال در ذهنتان به وجود آمده که آیا ماشین شارژی بهتر است یا موتور شارژی؟ برای رسیدن به جواب این سوال به نکات زیر دقت کنید :

  • موتور شارژی ها از نظر قیمت نسبت به ماشین شارژی ها از قیمت کمتری برخوردار هستند. بنابراین از نظر مالی به صرفه تر هستند.
  • معمولا ماشین شارژی ها دارای مانیتور و پخش کننده تصویری هستند اما موتور شارژی ها معمولا بدون سیستم پخش کننده و یا فقط دارای سیستم پخش صوتی هستند.
  • معمولا موتور شارژی ها برای روشن کردن دارای سوییچ هستند اما ماشین شارژی ها با یک دکمه on/ off قابل روشن شدن می باشند.
  • موتور شارژی ها برخلاف ماشین شارژی ها فاقد کمربند ایمنی هستند.
  • اکثر موتور شارژی ها برخلاف ماشین های شارژی ریموت کنترل برای کنترل از راه دور توسط والدین را ندارند .

راهنمای خرید موتور شارژی

نکات مهم برای راهنمای خرید موتور شارژی کودک:

  • قیمت موتور: معمولا مهم ترین فاکتوری که والدین برای خرید موتور شارژی مد نظر دارند قیمت ان می باشد. قبل از خرید مشخص کنید که چه مقدار پول قرار است بابت خرید موتور هزینه کنید. زمانی که شما میزان پول مورد نظر خود را مشخص کنید ، میتوانید انتخاب خود را محدود کنید به مدل هایی که در محدوده قیمتی شما قرار دارند و کار شما راحت تر خواهد بود.
  • سن کودک: قبل از اینکه مدل موتور را انتخاب کنید باید مطمئن شوید که موتور مناسب رده ی سنی کودکتان باشد. چون محدوده ی سنی و اندازه ی موتور ارتباط مستقیمی با هم دارند و از نظر ایمنی برای کودکتان بسیار مهم است .
  • وزن کودک: بی شک وزن کودک در انتخاب شما تاثیر گذار است چون جنس بدنه موتورها با توجه به وزن کودکان طراحی شده است.
  • قدرت موتور: میزان قدرت موتور با واحد وات مشخص می شود که به صورت یک عدد کنار حرف لاتین W نشان داده می شود.میزان قدرت موتور با میزان وات موتور رابطه مستقیم دارد یعنی هرچه میزان وات موتور شما بیشتر باشد قدرت موتور نیز بیشتر است.
  • نوع باتری: باتری های لیتیوم یون بهترین نوع باتری برای موتور شارژی ها می باشند، این باتری ها به تعداد دفعات زیاد قابلیت شارژ شدن دارند. این نوع از باتری ها خیلی سریع شارژ می شوند و مدت زمان کارکرد آنها نیز بیشتر است.
  • حداکثر سرعت: میزان حداکثر سرعت هر موتور در دفترچه راهنمای این موتور ها نوشته شده است که هنگام خرید موتور شارژی باید به آن توجه کنید.
  • آپشن ها: در بعضی از موتور ها آپشن های مختلفی طراحی شده مثل پورت usb یا پورت aux , … که با پرداخت پول بیشتر می توانید موتوری را انتخاب کنید که آپشن بیشتری داشته باشد.
  • تعداد موتور: تعداد موتور را در بالا نیز توضیح دادیم که هر موتور می تواند تک موتوره یا دو موتوره باشد و تفاوت هر کدام را نیز به طور خلاصه بیان کردیم.
  • گارانتی: بهتر است در هنگام خرید مدل هایی را انتخاب کنید که دارای خدمات پس از فروش هستند، زیرا این مدل ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و همچنین در صورت بروز مشکل یا خرابی از خدمات پس از فروش آن ها بهره مند شوید.

راهنمای خرید موتور شارژی

روش نگهداری از موتور شارژی:

برای اینکه طول عمر موتور شارژی خود را بالا ببرید بهتر است از روش های زیر برای نگهداری موتور استفاده کنید:

  • برای شارژ باتری باید اجازه دهید تا شارژ اولیه ی باتری کامل به اتمام برسد سپس اقدام به شارژ مجدد آن کنید . در غیر این صورت به باتری آسیب جدی خواهید زد .
  • اگر قرار است از موتور کودک برای یک مدت موقت استفاده نشود بهتر است قطب مثبت را از باتری جدا کنید تا عمر باتری شما چند برابر شود.
  • اگر موتور در حالت بدون شارژ قرار گرفته هرگز موتور کودک را هول ندهید چون با این کار باعث صدمه زدن به قطعات داخلی موتور می شوید.
  • اگر کودک در سرازیری قرار دارد و با دنده یک حرکت می کند برای متوقف کردن موتور به هیچ وجه از دنده عقب استفاده نکنید.
  • هیچگاه به طور مستقیم اقدام به شستن موتور شارژی نکنید چون به قسمت های الکتریکی آن آسیب خواهید زد . شما می توانید برای شستشو از یک پارچه ی نم دار استفاده کنید.

راهنمای خرید موتور شارژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول