عروسک برای نوزاد دختر

عروسک برای نوزاد دختر

یکی از کارهای پیچیده و دشوار انتخاب عروسک مناسب برای دختران در سنین مختلف است. معمولا دختر بچه ها عروسکشان را به عنوان صمیمی‌ترین دوست و منبع آرامش خود قرار می دهند بنابراین انتخاب صحیح یک عروسک مناسب برای بچه ها اهمیت ویژه ای دارد .تاثیر عروسک‌ها بر بچه ها با توجه به گروه سنی شان متفاوت است. پس بهتر است همان عروسکی را که برای کودک پنج ساله خود خریداری می‌کنید برای کودک یک ساله‌ تان نخرید.

عروسک برای نوزاد دختر در مرحله نوزادی 

نوزادان عاشق نگاه کردن به عروسک ها و نهایتا چنگ زدن به عروسک های کوچک هستند که معمولا بالای تخت یا گهواره شان نصب می شود.چون مسلما نوزادان تا یک سالگی مهارت‌های شناختی و حرکتی چندانی ندارند و نمی توانند عروسک را بغل بگیرند یا وانمود به بازی کردن با آن بکنند.

جغجغه یک اسباب بازی مناسب برای کودک است. اسباب بازی هیجان انگیز.  اسباب بازی هایی که صدای لرزیدن یا صدای خندیدن دارند، اسباب بازی های مناسب برای این سن کودک شماست. اسباب بازی های حمام و حیوانات نرم،کتاب های با جلد پارچه ای با شکل های ساده و رنگارنگ برای کمک به قدرت بصری کودک، اسباب بازی های مناسب برای کودک شماست. اطمینان حاصل کنید که کتاب لبه های گرد داشته باشد.

یکی دیگر از اسباب بازی های پیشنهادی برای کودک شما، اسباب بازی های کششی و فشاری. این اسباب بازی های برای ماه های نهم خوب است. یا زمانی که کودک شما سعی می کند راه برود و یا دستش را به چیزی بگیرد.

بازی با نوزاد با یک عروسک‌ بندانگشتی | مادرشو

اسباب بازی هایی که باید از آن ها اجتناب کرد

  • اسباب بازی با رشته ها یا سیم ها با طول زیاد
  • محصولات ساخته شده از PVC
  • اشیای کوچک مانند تیله ها
  • اسباب بازی با قطعات کوچک (مانند باتری یا آهن ربا) که می تواند کودک آن را قورت دهد
  • حیواناتی که با قطعات ضعیفی ساخته شده اند که به راحتی از هم جدا می شوند
  • اسباب بازی های تیز و لبه دار
  • اسباب بازی های ساخته شده با رنگ سرب

 

اسباب بازی های مناسب برای کودک ۳ ماهه

کودک قبل از اینکه یاد بگیرد که اشیا را درک کند یا بلند شود، بیشترین چیزهایی که به آن ها علاقه نشان می دهد ، آن هایی هستند که می تواند ببیند یا بشنود.

معمولا رنگ های روشن کودک را جذب می کند زیرا ساده ترین اشیا برای دیدن هستند.کودک به اشیائی که به آرامی حرکت می کنند و ایجاد صدای ملایم  می کنند علاقه نشان می دهد.

اسباب بازی های دستی: به دلیل نزدیک بینی نوزاد، هر چیزی که در خط دید او قرار دهید از آن استقبال می کند. چون او قادر به نگهداری اسباب بازی نیست علاقه اش به آن را با دست و پا زدن نشان می دهد.

آینه نشکن: اگر چه آنها در این مرحله متوجه نمی شوند که در حال دیدن خودشان هستند، اما بازتاب تصویر برای آن ها جذاب است. این یکی از اسباب بازی های مناسب برای کودک شماست.

بازی‌ های ذهنی برای کودکان زیر دو سال

اسباب بازی های حساس: یک اسباب بازی نرم که در هنگام فشار دادن دچار لرزش شود و یا صدایی را به گوش برساند برای کودک تا چندماه جذاب است. اما دقت داشته باشید صداهای ناگهانی ممکن است باعث شود که کودک بترسد.

اسباب بازی های مناسب برای کودک ۶ ماهه

کودک در این سن متوجه می شود با دستهایش می تواند کلی سرگرم شود. او می تواند آنچه را که دوست دارد به دست آورد و یک اسباب بازی که در دستش قرار دارد را حس کند.

جغجغه های سبک: بچه ها عاشق سر و صدا هستند.یک جغجغه به کودک دهید و تکان دادن آن توسط او را تماشا کنید. نوزادان در این سن به ریتم ها علاقمند هستند. به دنبال جغجغه هایی باشید که از مواد محکم  و با کیفیت و بدون قطعات کوچک ساخته شده اند. این یکی از اسباب بازی های مناسب برای کودک شماست.

حیوانات و عروسک های نرم: در این سن، بسیاری از بچه ها به یک عروسک یا حیوان پلاستیکی وابسته اند. معیارهای کلیدی این موضوع، نرم بودن و راحت بودن آن است. البته باید مراقب باشید سیم هایی که در گوش و یا دم عروسک است از میان پارچه ها به کودک شما آسیب نزند.

آشنایی با انواع بازی با نوزاد سه تا شش ماهه

اسباب بازی های مناسب برای نوزاد ۹ ماهه

اسباب بازی های فشاری: هنگامی که کودک شما شروع به حرکت می کند، بیشتر علاقه مند به اسباب بازی هایی می شود که قابل حرکت هستند مثل ماشین ها و یا حیواناتی که روی چرخ آن ها بتواند فشار دهد و دور فرش راه ببرد.

اسباب بازی هایی که می تواند آن ها را کنترل کند: کودک شما این ایده را می پذیرد که او می تواند باعث شود هرچیزی رخ دهد، کارهایی مثل پیچ زدن، چرخاندن، فشردن، تکان دادن، رها کردن و باز کردن چیزها می تواند او را هیجان زده کند.

فنجانهای تودرتو، بلوک هایی که روی هم قرار می دهند، مخروط های حلقه، اسباب بازی با اهرم ها و اسباب بازی هایی که می تواند آن ها را درون هم دیگر قرار دهد.

نوزاد 9 ماهه|مراقبتهای لازم از نوزاد 9 ماهه

عروسک برای نوزاد دختر در سن یک سالگی

حدود سن یک سالگی که زمانی که نوزاد می‌تواند به خوبی راه برود به دنبال به دست آوردن عروسک جدیدی می باشد که بتواند زمان بیش‌تری برای بغل گرفتنش داشته باشند. یکی از ویژگی هایی که برای انتخاب عروسک در این سن لازم است به آن توجه شود نرم بودن آن است.نکته ی دیگری که حتما باید در نظر بگیرید قابل شست و شو بودن عروسک است.همچنین توجه داشته باشید لوازم کوچک در دسترس نوزادان قرار ندهید چون این گروه سنی هنوز مستعد خفگی هستند.

کودک نوپا بسیار پر از انرژی است، مشتاق به کشف همه چیز در اطراف خود است. آنها همه فعالیتهای جسمانی مانند کشیدن، هل دادن، بزور کشیدن، ضربه زدن، خالی کردن و پرکردن را دوست دارند. کودکان نوپا کنجکاو هستند و از این کنجکاوی لذت می برند.

اسباب بازی های مناسب برای کودکان نوپا از جمله اسباب بازی های موزیکال، اسباب بازی های بیرون از خانه، اسباب بازی های سواری و اسباب بازی های ساخت و ساز ساده مانند بلوک های ساختمان و پازل هستند. همه این اسباب بازی ها کودکان را تشویق می کند تا انرژی خود را آزاد کنند و مهارت های تفکر خود را بهبود ببخشند.

دیانا و اسباب بازی ها - بازی دیانا با بچه عروسک کوچولو

عروسک برای نوزاد دختر در سنین مهد کودک 

در حدود دو تا سه سالگی دختربچه‌ ها با تصوراتشان بازی میکنند و نقش های مختلفی را در بازی ایفا می کنند. معمولا آن‌ها عاشق این هستند که نقش مادر خود را بازی کنند و با عروسکشان همان‌طور که حس می‌کنند با آن‌ها رفتار می‌شود رفتار می کنند. عروسک هایی که امکان حرکت دارد قدرت کشف کودک را ارتقا می‌دهد. عروسک هایی برای کودک تهیه کنید که بتواند لباس‌هایش را تعویض کند یا بتواند به آن غذا بدهد. شما می‌توانید با چند وسیله مربوط به غذا دادن، تعویض لباس و خواباندن عروسک خلاقیت دخترعزیزتان را ارتقا دهید.
عروسک های نوزاد قابل پرستاری مانند عروسک نوزاد جیشی ، عروسک شیرخوار کالسکه دار ، انواع عروسک های بیبی و … مناسب‌ترین گزینه برای این گروه سنی هستند.

پیش‌دبستانی 

در سن چهار تا شش سالگی عروسک های شخصیتی مانند پرنسس ها و شاهزاده ها بسیار محبوب کودکان هستند.با خرید این نوع عروسک ها به کودکتان اجازه می دهید که تصورات مربوط به زندگی در کنار یک افسانه را تحقق بخشد. این سن مرحله میانی ایجاد احساس استقلال و آزادی است .

دختران مدرسه‌ای 

در سن هفت سالگی دختران تقریبا همه کاراها را با همراهی عروسکشان انجام می دهند. در این سن عروسک‌ها به نزدیک‌ترین دوستانشان تبدیل می‌شوند و همیشه در مهمانی‌های قبل خوابشان به صرف چایی دعوت هستند. در این سن کودکان به عروسک هایی علاقه نشان می دهند که  موهایش قابل شانه زدن باشد و لباس‌هایش قابل تعویض باشد و این مدل از عروسک ها باید دارای اجزای با کیفیت بالا  باشند تا حتی اگر کودک خواست که عروسکش را همیشه همراه خودش به همه جا ببرد بتواند با خیال راحت این کار را انجام دهد.شما میتوانید با خرید یک عروسک مناسب این مرحله از زنگی کودک خود را خاطره ساز کنید.

چه اسباب بازی برای کودکان ما مناسب است؟

سنین نوجوانی و بالاتر

معمولا با بزرگ شدن دختر بچه ها،این حس در آنها به وجود می آید که دیگر بزرگتر ار آن هستند که با عروسک بازی کنند ولی عده زیادی از آن‌ها هم خیلی راحت به دنبال عروسک‌های رشدیافته‌تر هستند. از آن‌جا که بلوغ و احساس مسئولیت‌پذیری در این رده سنی بروز می‌کند دختران شروع به جمع‌آوری عروسک‌های کلکسیونی می‌کنند که بی نهایت به آنها علاقه دارند و به آن عشق می ورزند در واقع این بخش گنجینه‌ای در زندگی آنهاست.

به‌طورکلی عروسک‌ها برای دختر بچه ها بیش‌تر از یک اسباب بازی به حساب می آیند. عروسک ‌بازی به کودکان کمک می‌کند تا، از راه پرورش فکر، نقش‌های متمایزی را بررسی  و تجربه کنند. به‌علاوه عروسک‌ها عقاید و رویاها را در کنار همراهی و دوستی با کودکان به آن‌ها می‌آموزند.

ماتریوشکا عروسک روسی - چرخ فلک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول