فواید سرسره بازی برای کودکان

فواید سرسره بازی برای کودکان

سرسره بازی یکی از بازی های قدیمی و نوستالژی است که همه ی کودکان آنرا دوست دارند و با سرخوردن از سرسره لذت می برند و انرژِی خود را تخلیه می کنند.

سرسره چیست ؟

سرسره دارای پله و سطح شیب داراست که پله ها به صورت عمود بر زمین با کمی شیب قرار گرفته اند که این شیب بالا رفتن از این پله ها را آسان تر می کند.این پله ها از یک طرف به سطح سر خور متصل است و سرخور یا همان سطح شیب دار تا زمین ادامه دارد.

انواع سرسره و فواید سرسره بازی برای کودکان

امروزه سرسره ها انواع مختلفی دارند و با طرح ها و رنگ ها و اشکال مختلف در جنس های متفاوت تولید می شود ،سرسره های امروزه بسیار زیباتر و ایمن تر از سرسره های قدیمی هستند.سرسره های قدیمی فلزی بودند و نهایت خلاقیت آنها در تنوع در سطح شیبدار به صورت موج دار یا پیچ بود .اما سرسره های های امروز از تنوع و خلاقیت بیشتری بهره برده اند که در اینجا به انواع آنها اشاره می کنیم:

فواید سرسره بازی برای کودکان

سرسره های بادی

سرسره های بادی از لحاظ ایمنی بسیار امن و بی خطر هستند و در انواع مختلف و رنگ بندی های شاد و کارتونی با ابعاد مختلف وجود دارند .این سرسره ها دارای یک مسیر پله و یک یا چند مسیر سر خور می باشند ،مسیر پله میتواند در هر سمتی راست یا چپ تعبیه شود،طرح ظاهری این سرسره ها بسیار زیبا و جذاب هستند و کودکان را مجذوب خود می کنند.همه ی سرسره های بادی دارای دیواره با ارتفاع استاندارد هستند که ایمنی کودک شما را تضمین می کند.
معمولا در پشت این سرسره ها یک ورودی هوا تعبیه شده است که با یک پمپ تغذیه می کند.سرسره های بادی در انواع مختلف خود دارای قابلیت تحمل وزن متفاوتی می باشد .سرسره بادی دارای انعطاف خوبی می باشد و می توان هوای درون سرسره را تخلیه کرد و قابل جابجایی می باشد.برای نگهداری سرسره در فضاهای پارکی باید از بندک های محکم استفاده شود.این نوع سرسره ها به دلیل مقاومت بالایی که در برابر سرما و گرما دارند در فضاهای باز نیز قابل استفاده هستند.

فواید سرسره بازی برای کودکان

 

سرسره های پلی اتیلن

سرسره های پلی اتیلن دارای طراحی های گوناگون و رنگ بندی بسیار جذاب و کاملا ایمن برای کودکان ساخته و عرضه می شود .همانطور که از اسم این نوع سسره ها مشخص است جنس آنها از پلی اتیلن یا همان پلاستیک فشرده می باشد که در برابر گرما ،سرما،نورخورشید و رطوبت دارای مقاومت بالایی است و همچنین قابل شستشو نیز می باشد.این نوع سرسره ها به دلیل وزن کم و قابلیت جابجایی و همچنین تحمل وزن بالایی که دارند برای مهدکودک ها، خانه های بازی، پارک های کودک، فضای باز و حتی مصارف خانگی نیز قابل استفاده هستند.

شما می توانید با مراجعه به سایت فروشگاه اسباب بازی توی باران انواع سرسره های پلی اتیلن را مشاهده و تمام اطلاعات مربوط به آنرا مطالعه فرمایید و خریدی امن با خیالی آسوده داشته باشید.سرسره خرگوش دو رنگ،سرسره پارکی پلی اتیلنی ،سرسره  کودک طرح خوک و … از انواع این سرسره  ها می باشند.

سرسره های پلاستیکی

از انواع دیگر سرسره ها می توان سرسره های پلاستیکی را نام برد که از نظر قیمت نیز مناسب تر از بقیه سرسره ها هستند .این سرسره ها دارای ابعاد و اندازه های مختلف می باشند که از نوع خانگی آنها بیشتر استقبال می شود.شما می توانید با خرید این نوع سرسره ها پارک را به خانه ی خود بیاورید .این نوع سرسره ها قابل شستشو بوده و قابلیت حمل و جابجایی آسانی دارند و معمولا از کیفیت ساخت بالایی برخوردارند.
این سرسره ها نیز قابل استفاده در مهد ها و خانه های بازی و مصارف خانگی می باشند.

فواید سرسره بازی برای کودکان

سرسره های خانگی

سرسره های خانگی همانطور که در بالا گفته شد معمولا از جنس پلاستیک و پلی اتیلن هستند و در سایز ها و ابعاد کوچک تولید می شوند تا در محیط خانه فضای کمی را اشغال کنند .این نوع سرسره ها همچنین قابل حمل و جابجایی آسان می باشند و شما هر جایی از خانه می توانید از آنها استفاده کنید .

بسیاری از پارک هایی که در سطح شهر ها هستند از ایمنی خوبی در وسایل بازی کودکان بهره نبرده اند و ممکن است استاندارد لازم را نداشته باشند،بسیاری از والدین که از نظر ایمنی کودک خود نگران هستند تمایلی به بردن کودک خود به پارک را ندارند و میتوانند از سرسره های خانگی با ایمنی کافی در منزل خو بهره مند شوند و شادی را برای کودک خود به ارمغان آورند.

فواید سرسره بازی برای کودکان

سرسره بازی علاوه بر شادی و نشاطی که برای کودک به همراه دارد یک نوع فعالیت فیزیکی به حساب می آید و می تواند باعث تقویت مهارت های حرکتی کودک شود و عضلات دست و پای کودک را تقویت کند .همچنین اگر این بازی در محیط های فضای باز مثل پارک ها یا خانه های بازی انجام شود کودک علاوه بر موارد گفته شده می تواند مهارت های اجتماعی خود را نیز افزایش دهد. او نظم و رعایت نوبت را یاد بگیرد .او در سرسره بازی یاد میگیرد با دوستانش چگونه رفتار کند .

زمانی که کودک مشغول سرسره بازی است انرژی زیادی را تخلیه می کند و همچنین اشتهای او برای غذا خوردن بیشتر می شود پس این فعالیت فیزیکی می تواند به بهتر غذا خوردن کودک شما نیز کمک کند.
حتی اگر کودک شما از جهت مخالف سرسره بالا می رود می تواند سبب تقویت حس استقلال او شود و برای کودک یک چالش محسوب می شود که می تواند عزت نفس کودک را پرورش دهد.
بازی های حرکتی مانند سرسره بازی و بالا رفتن از پله ها و یا دویدن ،پریدن و … باعث کاهش استرس کودک می شود و می تواند قدرت حل مسئله را در او تقویت کند .

زمانی که کودک می خواهد از پله ها بالا برود باید بین دست و پای خود هماهنگی ایجاد کند و برای حفظ تعادل خود تلاش کند تا از هر طرف پلکان یا سرسره پایین نیوفتد .او باید با اقتدار قدم بردارد و تمامی این امور به تقویت جهت یابی کودک در آینده کمک خواهد کرد .

فواید سرسره بازی برای کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول