استخر توپ

مزایای استخر توپ برای کودکان

یکی از وسایل بازی کودکان که بسیار مورد علاقه ی کودکان قرار میگیرد و برای آنها جذاب و مهج است استخر توپ می باشد.استخر توپ معمولا در همه ی مراکز بازی بچه ها از جمله خانه بازی ها و مهد کودک ها و یا شهر بازی های سرپوشیده وجود دارد .چون کودکان علاقه ی زیادی به آن دارند و بسیار پر طرفدار است .استخر های توپ از نظر ابعاد ، رنگ بندی ، طراحی ، جنس  و … با هم تفاوت دارند ، که در مقاله ی “آشنایی با استخر توپ کودکان” چند نمونه از انواع استخر توپ را معرفی کردیم که شما می توانید با کلیک بر روی این مقاله آنرا مطالعه کنید .

استخر های توپ برای کودکان بالای 3 سال مناسب و کاملا ایمن می باشد. اما باید دقت کنید که در مکان های شلوغ یا خانه  های بازی که ازدحام جمعیت بیشتر است و تعداد زیادی کودک با هم در استخر بازی می کنند،مراقب کودکان کوچکتر باشید تا صدمه نبینند.

مزایای استخر توپ برای کودکان

مزایای استخر توپ برای کودکان

استخر توپ علاوه بر بازی و وقت گذرانی برای کودک فواید دیگری را نیز به همراه دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

حفظ تعادل

بهتر است ابتدا یک معنی کلی از تعادل داشته باشیم.تعادل همان توانایی فرد در حفظ حالت و وضعیت بدنی است .برای تمامی مهارت های حرکتی حفظ تعادل بسیار با اهمیت است .
بازی در استخر توپ و راه رفتن روی توپ ها تعادل کودک را بر هم میزند و کودک باید سعی کند تا بتواند تعادل خود را حفظ کند .

تقویت عضلات

از آنجایی که کودک در استخر توپ به جست و خیر می پردازد و به سختی سعی در راه رفتن روی توپ ها را دارد و سعی میکند با همه ی اینها تعادل خود را نیز حفظ کند تمامی عضلات بدن او درگیر می شوند و باعث تقویت عضلات بدن کودک می شود.بازی در استخر توپ جزء بازی های حرکتی به حساب می آید و مهارت های حرکتی کودک را هر چه بیشتر تقویت خواهد کرد.

مزایای استخر توپ برای کودکان

رشد مهارت‌های حرکتی و جسمانی از مزایای استخر توپ برای کودکان

کودکان در استخر توپ همزمان بالا و پایین می پرند ،خودشان را روی توپ ها می اندازند، از بالا روی توپ ها می پرند و …تمام این حرکات باعث رشد مهارت های حرکتی در کودکان می شود.بازی در استخر توپ همچنین باعث تقویت هماهنگی چشم و دست ،افزایش سرعت عمل و تقویت اعتماد به نفس در کودک می شود.

افزایش خلاقیت و قدرت تخیل کودکان

خلاقیت کودکان به کودک کمک می کند تا هنگام رو به رو شدن با چالش‌ها از راه‌های مختلفی استفاده کنند. یعنی با هوش و خلاقیت خود توانایی به وجود آوردن شرایط ،آثار یا بازی های جدید را خواهد داشت.
کودک با قرار گرفتن در استخر توپ بازی هایی خاص با خلاقیت خودش طراحی میکند و با دوستانش مشغول بازی می شود.مثلا برای پیدا کردن توپ های یکرنگ با هم مسابقه می گذارند و یا بازی هایی از این قبیل که می تواند خلاقیت کودک را برانگیزد.

بروز احساسات کودک

کودک با بازی و سرگرمی در استخر توپ انرژی خود را تخلیه می کند و با هیجانی که در او ایجاد می شود،از استرس و تنش ها دور می شود و روحیه ی کودک را شاد می کند. از این رو باعث می شود قدرت تمرکز را نیز در کودک افزایش دهد و ذهن او را برای یادگیری و آموزش آماده کند .

مزایای استخر توپ برای کودکان

زمان بازی‌های مشترک در استخر توپ

از آنجایی که کودکان با سنین مختلف در استخر توپ با یکدیگر بازی میکنند زمینه برای بازی های مشترک بین سنین مختلف فراهم میشود و کودکان می توانند از یکدیگر مهارت های مختلفی را بیاموزند.

برای خرید انواع استخر توپ می توانید به سایت فروشگاه اسباب بازی توی باران ( https://toybaran.ir/ )مراجعه کنید و انواع استخر ها با تمام مشخصات به همراه قیمت را مشاهده کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول