آشنایی با استخر توپ کودکان

آشنایی با استخر توپ کودکان

استخر توپ یکی از انواع وسایل مخصوص بازی کودکان است که بسیار مورد علاقه ی آنها قرار گرفته چون بسیار مهیج و جذاب است و البته در طراحی و رنگ آمیزی فوق العاده ای در انواع استخر های توپ بهره گرفته شده که کودکان را بیشتر مجذوب می کند.امروزه که زندگی ها بیشتر به سمت آپارتمان نشینی گرایش پیدا کرده است و کودکان برای تخلیه انرژی خود بیشتر به فضاهای باز و خانه های بازی نیاز دارند می توانید با تهیه استخر توپ مناسب در منزل خود علاوه بر شادی و نشاطی که برای کودک خود به ارمغان می آورید انرژی او را نیز تخلیه کنید.

البته استخر های توپ در ابعاد و اشکال مختلف با جنس های متفاوت و طراحی و رنگ بندی ای بی نظیر در بازار وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

معمولا استخر های توپ به گونه ای طراحی شده اند که برای کودکان بالای 3 سال مناسب و کاملا ایمن هستند .امروزه در اکثر مهد ها و خانه های بازی از استخر توپ استفاده شده است تا بتوانند در کنار آموزش کودکان برای آنها سرگرمی های جذابی نیز داشته باشند تا کودکان را به آموزش علاقه مند کنند.

آشنایی با استخر توپ کودکان

آشنایی با استخر توپ کودکان و فواید آن

بازی ها و اسباب بازی ها به طور کلی 4 کارکرد دارند :کارکرد حرکتی ، کارکرد ارتباطی ،تحریک حس ها، بازی های شناختی

که استخر توپ از جمله آن بازی هایی است که کارکرد حرکتی و تحریک حس ها را برای کودک دارد.

زمانی که کودک در توپ ها غلت می زند و به سختی در بین آنها حرکت می کند و یا بالا و پاییین می پرد و توپ ها را به اطراف پرت می کند تمام این رفتار ها باعث تقویت مهارت های حرکتی در او می شود و حس حرکت در او تحریک شده و باعث می شود کودک یاد بگیرد چگونه محرک ها و گیرنده های حسی را کنترل کند.

زمانی که کودک در استخر توپ با توپ ها بازی میکند و با کودکان دیگر ارتباط برقرار می کند می تواند مهارت های اجتماعی خود را افزایش دهد.همچنین در استخر توپ کودک برای حفظ تعادل خود تلاش می کند و می تواند باعث تقویت تعادل در کودک نیز شود.

حتی شما می توانید در استخر توپ از آموزش رنگ ها برای کودک خود بهره بگیرید مثلا به او بگویید توپ های آبی را به مست راست استخر بیندازد یا توپ های سبز را به سمت چپ استخر بیندازد.یا با قرار دادن چند سبد در اطراف استخر توپ می توانیم از او بخواهیم هر رنگ را درون هر یک از سبدها بیندازد .با این بازی ها می توانیم علاوه بر بازی و سرگرمی عضلات دست و مچ کود خود را تقویت کنیم و همچنین بین حرکات دست و چشم هماهنگی برقرار کنیم.

آشنایی با استخر توپ کودکان

آشنایی با استخر توپ کودکان و اهمیت خرید آن برای مراکز تفریحی

از آنجایی که استخر توپ برای کودک بسیار دوست داشتنی است خرید حداقل یک نوع از این محصول به تمام مراکز تفریحی و خانه های بازی و مهد ها پیشنهاد می شود، تا بتوانند انتظارات کودک را برآورده کنند و از دیگر رقبای خود عقب نیوفتند.

انواع استخرهای توپ

استخر های توپ در ابعاد مختلف و جنس های متفاوت و طراحی و رنگ بندی های جذاب و متنوع و جنس توپ های مختلف تولید و عرضه می شوند.

قبل از اینکه اقدام به خرید استخر توپ کنید بهتر است اطلاعات کافی در مورد انواع آنها داشته باشید تا مناسب با محیطی که می خواهید از آن استفاده کنید خریدی موفق داشته باشید.

استخر توپ خرسی 

این نوع استخر توپ شش ضلعی بوده و از جنس پلی اتیلن مقاوم  و مستحکم می باشد. بدنه ی این استخر خرسی شکل می باشد و برای کودکان زیر 3 سال مناسب است .برای اتصال دیوتره های خرسی از بست های محکم استفاده شده است .این نوع استخر کاملا ایمن است و در صورت برخورد کودک با بدنه استخر خطری متوجه کودک نیست.در بعضی از مهد ها و خانه های بازی از سرسره های مناسب برای ورود به استخر استفاده می کنند تا جذابیت استخر را برای کودک بیشتر کنند .کودکان از پله های سرسره بالا می روند و و از سرسره به داخل استخر توپ سر می خورند.ابعاد این نوع استخر برای منازل نیز مناسب است .

آشنایی با استخر توپ کودکان

استخر توپ توری 

این نوع استخر ها در ابعاد بزرگ تولید می شوند و تعداد زیادی توپ را در خود جا می دهد و زمانی که تعداد توپ ها بیشتر باشد ایمنی آن نیز بیشتر است و حتی کودکان می توانند به درون استخر بپرند و آسیبی متوجه آنها نباشد.

معمولا دیواره ی یک طرف این استخر کوتاه تر می باشد تا بتوان در این کناره ی کوتاه تر سرسره نصب کرد و هیجان استخر را بیشتر کرد. این نوع استخر ها به دلیل ابعاد بزرگی که دارند برای منازل مناسب نیست و برای مهد ها و خانه های بازی پیشنهاد می شود.توری بودن بدنه ی این نوع استخر ها باعث می شود تا والدین بتوانند کودک خود را در حین بازی ببینند و انها را کنترل کنند.

آشنایی با استخر توپ کودکان

استخر توپ کودک نرده‌ای یا درختی 

این نوع استخر نیز از جنس پلی اتیلن بوده و قابل شستشو می باشد .پلی اتیلن بسیار مقاوم در برابر گرما،سرما،نور خورشید و رطوبت می باشد.این استخر به گونه ای است که شما می توانید ابعاد آنرا بر اساس نیاز خود طراحی کنید . یعنی طبق نیاز خود تعداد ضلع مورد نظر را تهیه کنید و نیاز به خرید بسته 6 عددی نمی باشد.نرده های بدنه ی این استخر دارای رنگ های متنوع می باشد و باعث جذابیت و علاقه ی بیشتر کودکان به بازی می شود.

فواره توپ هشت ضلعی

فواره توپ یک وسیله جذاب و مهیج است که داخل استخر توپ قرار میگیرد و توپ ها را به هوا پرتاب میکند و به خاطر عملکرد جالبی که دارد برای کودکان بسیار دوست داشتنی است.

بدنه ی این فواره از ام دی اف بوده و بسیار مقاوم است و برای ایمنی کودک روی آن با روکش چرم  و بسیار مقاوم پوشانده شده است و اگر کودک روی آن بایستد و به درون توپ ها بپرد هیچ خطری برای او نخواهد داشت و کاملا امن است.دقت داشته باشید که فواره توپ را فقط می توان برای استخر های با ابعاد بزرگ استفاده کرد و همچنین سقف باید به حد کافی بلند باشد تا زمانی که توپ به بالا پرتاب می شود فضای کافی برای بالا رفتن داشته باشد.

آشنایی با استخر توپ کودکان

استخر توپ بادی

می توان گفت اینگونه استخر ها در تمامی مراکز بازی و تفریحی مخصوص کودکان وجود دارند .همانگونه که مشخص است این استخر ها به علت بادی بودن کاملا بی خطر و ایمن هستند و شما می توانید کودکتان را با خیالی آسوده ساعت ها در آن سرگرم کنید بدون آنکه خطری متوجه او باشد.معمولا دور تا دور این استخر ها از دیواره های توری پارچه ای پوشانده شده است که شما بتوانید مشرف بر بازی کودکتان باشید و شما نیز از شادی کودکتان لذت ببرید.
این نوع استخر ها یا ظاهری متفاوت در انواع رنگ ها و مدل ها در بازار موجود می باشد که شما با مراجعه به سایت فروشگاه اسباب بازی توی باران می توانید با در اختیار داشتن زمان کافی استخر مورد نظر خود را انتخاب کنید و از خرید خود لذت ببرید.

آشنایی با استخر توپ کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول