نکات مهم در خرید ایرهاکی

نکات مهم در خرید ایرهاکی

همه چیز در مورد ایرهاکی

ایر هاکی یک بازی دو یا چهار نفره است که در بین همه بسیار محبوب می باشد ،این بازی در واقع هاکی روی میز است .در فروشگاه توی باران انواع مدل های زیبای ایرهاکی با توضیحات کامل و قیمت را مشاهده خواهید کرد.می توان گفت ایرهاکی یکی از سریعترین بازی های رومیزی است و به عنوان یک بازی سرگرم کننده و یک ورزش هیجان انگیز به شمار می آید.
در بازی ایرهاکی امتیاز دهی به صورت الکترونیکی انجام می شود و وجود تایمر و جلوه های صوتی این بازی را جذاب تر می کند .

تاریخچه اختراع ایرهاکی

گروهی از طراحان بازی بیلیارد در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 در ایالات متحده آمریکا روی طراحی این میز کار کردند و نهایتا آنرا به ثبت رساندند.همچنین گروهی دیگر از مهندسان برانزویک نیز از سال 1969 تا 1972 طراحی یک بازی بدون اصطعکاک را شروع کردند .

بعد از مسکوک ماندن چند ساله ی این طرح نهایتا باب میلیو با ساخت یک مدل هاکی روی یخ با دو عدد چوب هاکی و یک صفحه نازک و … میز هاکی روی یخ را اختراع کرد .بعد از اینکه متوجه شدند این بازی مورد استقبال زیادی از مردم قرار میگیرد تصمیم گرفتند هاکی روی میز را نیز اختراع کنند.

 

ساختار میز ایرهاکی و نکات مهم در خرید ایرهاکی

جنس میز ایرهاکی از mdf مرغوب می باشد و در رنگ های مختلف با طراحی زیبا و مناسب برای سنین مختلف عرضه می شود.سطح میز ضد خش بوده و موضوعی که باعث راحتی حرکت توپ روی سطح میز می شود سوراخ های منظمی است که با استفاده از دستگاه cnc روی صفحه ی بازی قرار دارد که باعث می شود موتور داخل دهنده ی هوا باد را از زیر میز وارد کند و از طریق این سوراخ ها خارج شود و سطح میز بدون اصطعکاک باشد .

این میز ها از مواد پلاستیکی ساخته شده و سطوحی براق نرم و صاف را ایجاد می کند.اسکلت میز ایرهاکی نیز از آهن ساخته می شود تا تحمل وزن بالایی داشته باشد .

نکات مهم در خرید ایرهاکی

کف میز ایرهاکی

جنس کف میز ایر هاکی انواع مختلفی دارد که عبارتند از :

1- کف استیل :

میز کف استیل سطحی روان تر نسبت به سطح پلی کربنات و پلگسی گلاس دارد اما باید توجه داشته باشید هزینه سوراخکاری در کف استیل بسیار بالا می باشد و این ایرهاکی از نظر قیمت بسیار بالاست به همین دلیل معمولا میز با کف استیل باید به صورت سفارشی تولید شود .

2- کف پلی کربنات یا پلکسی گلاس :

پلی کربنات سختی بالاتری نسبت به پلکسی گلاس دارد و همچنین چسبندگی ندارد و روانتر است که باعث می شود سرعت بازی بالاتر باشد و این سرعت جذابیت بازی را بیشتر می کند.

3- کف های دست ساز و کارگاهی:

این کفی ها برای ایرهاکی اصلا مناسب نیستند .چون مواد پلاستیک و رزینهای کامپوزیت هنگام کریستالیزه (خشک شدن ) حجم و سایز خود را از دست می دهند.

ب- پرش توپ به بیرون از میز ایرهاکی :

زمانی که سرعت بازی بالاست توپ به سرعت روی هوا بلند می شود و با ضربات محکمی که به توپ وارد می شود به بیرون پرتاب می شود. مساحت و وزن توپ ایرهاکی (دیسک ایرهاکی ) و تناسب باد فن از عوامل موثر در ثبات توپ بر روی سطح میز هستند.

ج- ظاهر میز بازی و نکات مهم در خرید ایرهاکی :

از آنجایی که بازی هاکی روی میز یک بازی مهیج و جذاب است پس باید دارای طرح و رنگ جذاب و زیبایی باشد و ظاهری ساده و بدون طرح و رنگ برای میز ایرهاکی اصلا مناسب نیست. همچنین در محیط هایی مثل شهر بازی که بیشتر جوان ها و نوجوان ها از ایرهاکی استفاده می کنند هر چه رنگ بندی و طراحی ایرهاکی جذاب تر باشد آنها را بیشتر مجذوب می کند.

د- سوراخ های کف میز ایر هاکی :

طراحی میز ایرهاکی به گونه ای است که سوراخ های موجود در میز باعث می شود دستگاه باد تعبیه شده در میز از یک طرف باد را وارد و ار طرف دیگر از سوراخ های کف خارج می شود و همین امر باعث شناور ماندن توپ روی میز می شود..تعداد این سوراخ ها نباید از دریچه ورود باد بیشتر باشد تا باد به طور یکنواخت روی سطح میز پخش شود.پس به هیچ عنوان تعداد بالای سوراخ ها نشانه ی کیفیت بالای میز نیست .

ه- راکت ایرهاکی :

اگر قصد خرید یک ایرهاکی کوچک خانگی را دارید باید به بعضی از مشخصه های ایمنی دقت کنید مثلا راکت ایرهاکی برای حفاظت از انگشتان دست باید دارای یک برآمدگی باشد که از برخورد سریع و محکم توپ یا دیسک به انگشتان کودک جلوگیری کند.

نکات مهم در خرید ایرهاکی

طریقه ی بازی ایرهاکی

قوانین بازی ایرهاکی به این صورت است که :

هر بازیکن در دو طرف میز در قسمت عرضی میز ایرهاکی قرار میگیرد،بازیکن به هیچ عنوان نباید به میز برخورد کند به گونه ای که باعث تکان خوردن میز شود لذا این امر خطا محسوب می شود.برای ضربه زدن به توپ از تمامی قسمت راکت به جز کف آن می توان استفاده کرد ، در هیچ قسمتی از بازی بازیکن نباید مانع حرکت توپ شود و با گذاشتن راکت روی توپ جلوی حرکت آنرا بگیرد ، در هر گیم از بازی فقط از یک توپ استفاده می شود .

اینکه در شروع بازی توپ دست کدام بازیکن باشد به صورت قرعه کشی مشخص می شود ، دست هر بازیکن نباید از نیمه ی وسط میز فراتر برود ، اگر موقع ضربه توپ به بیرون از میز بازی پرتاب شود کسی که ضربه ی نهایی را زده بازی را شروع می کند، معمولا بازی تا 15 گل ادامه دارد ، اندازه ی استاندارد میز در مسابقات معمولا سایز 8 فوت است که 210*110 سانتیمتر می باشد .

نکات مهم در خرید ایرهاکی

ایر هاکی های مدرن

در این نوع از ایر هاکی ها آپشن های جذابی وجود دارد که به کیفیت هر چه بهتر بازی کمک می کند :

توپ گیر میز ایرهاکی :

توپ گیر به این صورت عمل می کند که بعد از به پایان رسیدن تایم و یا تعداد گل مشخص شده ، اولین گلی که داخل دروازه می شود توسط توپ گیر متوقف می شود و با شروع مجدد بازی توپ گیر توپ را رها می کند و در دسترس بازیکن قرار می گیرد.

رقص نور میز ایرهاکی :

دور تا دور زمین ایر هاکی نوار فول کالر با کیفیتی تعبیه شده است که زیبایی و جذابیت زمین بازی ایرهاکی را دو چندان می کند .

نمایشگر میز ایرهاکی :

نمایشگر میز برای نمایش دادن زمان باقی مانده بازی و نشان دهنده ی تعداد گل هر بازیکن است که ممکن است بصورت ال ای دی یک طرفه یا دو طرفه (که قابل مشاهده برای هر نفر می باشد ) در بالای تاج نصب می شود.

ایرهاکی مدل کهکشانی ، ایرهاکی مدل ارتشی 8 فوت ، ایرهاکی ضد خش 8 فوت ،ایرهاکی طرح توسن و … از انواع ایرهاکی های مدرن موجود در سایت فروشگاه اسباب بازی توی باران می باشد .

یک دیدگاه برای “نکات مهم در خرید ایرهاکی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول