آشنایی با فرفره های انفجاری

آشنایی با فرفره های انفجاری

اسباب بازی فرفره انفجاری در واقع برگرفته از کارتون ژاپنی فرفره های انفجاری است که در آن تعدادی از بچه ها به جنگ فرفره های انفجاری خود می روند و به تماشای نبرد بین فرفره هایشان می پردازند . شخصیت اصلی این انیمیشن یک پسر 10 ساله است که عاشق ورزش است.

اسباب بازی فرفره های انفجاری

ابزار استفاده شده توسط شخصیت اصلی انیمیشن فرفره های انفجاری در دنیای مدرن ما تبدیل به یک اسباب بازی جذاب و پر طرفدار در بین کودکان و بزرگسالان شده است .هر خانواده می تواند با تهیه چند فرفره انفجاری با یکدیگر به رقابت بپردازند و یک مبارزه ی مهیج و سرگرم کننده را طراحی کنند. با این اسباب بازی تعامل بین والدین و کودک افزایش پیدا کرده و همچنین باعث تقویت استراتژی دفاعی کودک می شود.

تاریخچه فرفره های انفجاری

برخلاف تصور خیلی از والدین که فکر می کنند فرفره های انفجاری خیلی مورد جدیدی در جهان است باید گفت از زمان شروع انیمیشن beyblade در کشور ژاپن این فرفره ها نیز ساخته شدند.و با نگاهی به تاریخ گذشته خواهید دید این انیمیشن و ساخت این وسیله مربوط به سال 1999 است که تا به الان هنوز هم وسیله ای جذاب و سرگرم کننده در بین کودکان و حتی بزرگسالان است .این اسباب بازی تنها در کشور انگلیس محبوبیت چندانی پیدا نکرد و در کل جهان طرفداران زیادی پیدا کرده است تا جایی که در سال 2018 مسابقه ای مربوط به رقابت فرفره های انفجاری برای انتخاب قهرمان جهان برگزار شد.

آشنایی با فرفره های انفجاری

برندهای معروف اسباب بازی فرفره های انفجاری

هم اکنون دو برند مشهور،فرفره های انفجاری را ارائه می دهند : یک برند مشهور ژاپنی به نام takara tomy و یک برند آمریکایی به نام hasbro که اینک دومین تولیدکننده اسباب بازی جهان است . هر کدام از این شرکت ها فرفرهه های انفجاری با کیفیتی ارائه کرده اند اما فرفره های ساخته شده توسط  شرکت تاکارا تامی قدرت بیشتری دارند. در حالی که شرکت هاسبرو اصول ایمنی بیشتری را در این اسباب بازی رعایت کرده است.

شرکت هاسبرو hasbro

این شرکت فعالیت خود را از سال 1923 آغاز کرد و فعالیت خود را در زمینه ی تولید مداد شروع کرد ،اما 7 سال بعد از شروع کار تصمیماتی در مورد تولید اسباب بازی از طرف این شرکت شنیده شد .یکی از مشتریان این کارخانه پیشنهادی راجع به اضافه کردن یک خط تولید اسباب بازی جنگی ارائه کرده بود. و از طرف کارخانه پذیرفته شد و این شرکت از دهه 30 میلادی تولید اسباب بازی را شروع کرد و در سال 1952 یکی از موثر ترین اسباب بازی های خود یعنی آقای کله سیب زمینی را ارائه داد و همین امر باعث شد شرکت هاسبرو اکثر شخصیت های کارتونی دیزنی را به شخصیت های عروسکی تبدیل کرد و ابزارهای انیمیشن ها را به دنیای واقعی وارد کرد.

شرکت تاکارا تومی takara tomy

این شرکت از سال 1924 فعالیت خود را در زمینه ی تولید اسباب بازی های آموزشی در ژاپن آغاز کرد و تولید اصلی این شرکت نیز ارائه ابزارهای دنیای کارتون و انیمیشن به دنیای واقعی بود. همچنین در راستای تولید انواع بازی های ویدئویی هم فعالیت داشت .معروف ترین اسباب بازی های تولید شده این شرکت :اسباب بازی های مکانیکی و الکتریکی،محصولات هنری و دستی کودکان و … است.

آشنایی با فرفره های انفجاری و اجزای آن

فرفره های انفجاری از سه قسمت اصلی تشکیل شده اند عبارتند از:

  • لایه انرژی : زمانی که دو فرفره با هم برخورد می کنند این لایه هدف را مشخص می کند و آنرا سرنگون می سازد.
  • دیسک فورج : این دیسک که در وزن و شکل های متفاوتی ساخته می شود روی نحوه حرکت فرفره و وزن آن تاثیر گذار است.
  • کنترل‌کننده عملکرد : کنترل کننده همان چیزی است که با صفحه هدف تماس برقرار می کند و  به آن برخورد می کند و عرض آن بسیار مهم است چون در سرعت و استقامت فرفره  تاثیر بسزایی دارد.

اگر چند فرفره انفجاری در اختیار داشته باشید می توانید با تعویض هر یک از قطعات،روی عملکرد فرفره تغییر ایجاد کنید.مثلا ممکن است استقامت ،وزن و یا سرعت فرفره تغییر کند .

آشنایی با فرفره های انفجاری

انواع فرفره های انفجاری

فرفره های انفجاری انواع مختلفی دارند که در حال حاضر نوع آن در بازار موجود می باشد :

فرفره های انفجاری مخصوص حمله

این نوع فرفره های انفجاری دارای یک نوک تخت می باشد که  باعث می شود حرکت و سرعت بیشتری داشته باشد و در زمان برخورد با استادیوم سطح تماس بیشتری را به خود اختصاص می دهد.بنابراین زمانی که به فرفره ی حریف برخورد می کند سرعت آنرا به طور چشمگیری کاهش می دهد.و با توجه به اینکه وزن دیسک فورج این نوع از فرفره ها به طور نامنظم پخش شده می تواند تهاجمی عمل کند .لایه انرژی این فرفره دندانه دار است که در صورت برخورد با فرفره حریف تاثیر گذاری بیشتری دارد.

آشنایی با فرفره های انفجاری

فرفره های انفجاری مخصوص دفاع

این نوع فرفره ها همانطور که از اسمشان مشخص است برای خنثی کردن تاثیر فرفره های انفجاری مخصوص حمله و کاهش اثر تهاجم مورد استفاده قرار میگیرند.لایه انرژ گرد و صافی دارند و نوک آنها نیز گرد است و گاهی یک سیستم حمل توپ به همراه دارند که ثبات بلایی را در این فرفره ها به وجود می آورد.

فرفره های انفجاری مقاوم یا استقامتی

این نوع فرفره ها دارای نوک نازک،وزن دیسک فورچ منظم پخش شده و ثبات بالایی را برای این فرفره به همراه دارد.همچنین به علت نوک نازکی که دارد اصطعکاک میان تیغه و استادیوم را کاهش می دهد و سرعت چرخش آن طولانی تر می شود .

فرفره های انفجاری تعادلی

این نوع فرفره ترکیبی از سه نوع دیگر فرفره های انفجاری است.و در واقع یک فرفرخ همه کاره است . شما میتوانید از ترکیب های مختلف انواع فورج دیسک ،لایه انرژی و نوک نازگ ،گرد یا تخت استفاده کنید.

آشنایی با فرفره های انفجاری

آشنایی با فرفره های انفجاری و وسایل مورد نیاز

برای شروع بازی با فرفره های انفجاری ابتدا به یک استادیوم  و دو Beyblade نیاز داریم که نبرد را در استادیوم اتفاق می افتد، با استفاده از استادیوم می توان نبرد را کنترل کرد .سپس به دو لانچر احتیاج داریم که برای پرتاب تیغه ها مورد استفاده قرار می گیرند همچنین شما می توانید با دست تیغه ها را پرتاب کنید اما لانچر ها هیجان بیشتری به استراتژی حمله و دفاع می دهد.

جنگ فرفره های انفجاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول