اسباب بازی سیسمونی برای پسر

اسباب بازی برای سیسمونی پسر

یکی از بهترین و خاطره انگیزترین لحظه های هر مادری، روزهای خریدسیسمونی او برای نوزادش است که معمولا ، بعد از مشخص شدن جنسیت نوزاد می باشد. ما به شما پیشنهاد میدهیم قبل اقدام برای خرید سیسمونی ، در نهایت آرامش در مورد نیازهای کودک و خودتان مطالعه کنید و در واقع تصمیم به خرید را درمنزل خود اتخاذ کنید. با این وجود می توانید مطمئن باشید چیزی را که لازم دارید، خواهید خرید.

بهتر است در خرید اسباب بازی سیسمونی پسر توپ،ماشین،تفنگ و … با رنگ های شاد و جذاب و عروسک های موزیکال در نظر گرفته شود.چون معمولا پسر بچه ها علاقه ی شدیدی به انواع ماشین ها نشان می دهند.معمولا برای ست کردن لوازم سیسمونی نوزاد از رنگ خاصی به عنوان رنگ اصلی استفاده می شود تا وسایل سیسمونی در کنار یکدیگر زیبایی بیشتری داشته باشند .استفاده از رنگ آبی و سفید در چیدن سیسمونی نوزاد پسر یکی از محبوبترین چیدمان های سیسمونی پسرانه است.

اسباب بازی سیسمونی برای پسر

خرید اسباب بازی پسرانه برای سیسمونی

اسباب بازی پسرانه برای سیسمونی شامل یک سری اسباب بازی مخصوص پسران می باشد که در دوران نوزادی کاربرد دارد و در ساخت آنها از استاندارد ها و طراحی خاص نوزادان استفاده شده است. کیفیت و طراحی ساخت بسیار دقیق و ایمنی دارند و برای نوزادان بدو تولد تا یک سال طراحی شده اند.در کل اسباب بازی سیسمونی نوزادی را نمیتوان کاملا تفکیک جنسیتی نمود اما معمولا پسر بچه ها به بعضی از اسباب بازی ها تمایل بیشتری دارند مانند ماشین بازی، موتور بازی، فوتبال بازی، تفنگ بازی، هواپیما اسباب بازی و بسیاری از مدل های دیگر که مورد علاقه پسربچه ها هستند و والدین با توجه به میل فرزندشان بیشتر دوست دارند این مدل از اسباب بازی ها را برای کودکان خود خریداری کنند.

ایمنی اسباب بازی های کودک :

  • نشکن بودن بدنه
  • غیرقابل باز شدن
  • نداشتن لبه تیز،گوشه ها و نقاط نوک تیز اسباب بازی را بررسی کنید. اسباب بازی لبه یا نوک تیز نداشته باشد یا در صورت شکستن از جنسی نباشد که این حالت را پیدا کند.
  • فاقد قطعات کوچک و ریز باشد، به دنبال اسباب بازی هایی باشید که قطعات آن به خوبی به یکدیگر متصل شده اند.
  •  رنگ نباید در دهان کودک حل شود یا نباید حاوی سرب باشد. این رنگ ها غیرمجاز است و توصیه می شود والدین وسایل بازی بی رنگ یا با رنگ طبیعی همان ماده که اسباب بازی ها از آن تهیه شده است را خریداری کنند.
  • مواد سمی در رنگ اسباب بازی ها نباید استفاده شود. به عنوان مثال استفاده از سرب یا دیگر فلزات سنگین سمی مثل کادمیوم یا آرسنیک در اسباب بازی ممنوع است.
  • پارچه لباس عروسک یا مواد داخل اسباب بازی های پارچه ای باید از جنس مواد نسوز باشد زیرا این احتمال وجود دارد که کودک حین بازی اسباب بازی خود را به اطراف پرت کند.
  • هنگامی که کودک شما یاد گرفت که با دست ها وپا هایش از مکان های مختلف بالا برود چیزهای متحرک و آویزان را از رختخواب او دور کنید.
  • اجازه ندهید فرزندتان با اسباب بازی که طناب یا نخی با طول بیشتر از۳۰ سانتی متر دارد بازی کند. این نخ می تواند دور گردن کودک بیفتد و باعث خفگی شود.

اسباب بازی سیسمونی برای پسر

انواع اسباب بازی های پسرانه برای سیسمونی :

اسباب بازی ها علاوه بر تاثیر در رشد و تکامل و شخصیت کودک بر روح و روان کودک  نیز موثرند.
اما باید توجه داشت که اسباب بازی بر اساس اصول روانشناسی و تربیتی انتخاب شود تا اثرات منفی و مخرب بر روح و روان کودک نداشته باشد. بنابراین والدین باید در تهیه و انتخاب اسباب بازی اطلاعات و آگاهی های لازم را داشته باشند . متأسفانه امروزه میبینیم که اکثریت والدین دقت خود را در خرید وسایل غیر ضروری و تشریفاتی منزل به خرج می دهند تا خرید اسباب بازی های مناسب که از نظر تربیتی تأثیر بسزایی در رشد شخصیت کودک داشته باشد.پس والدین باید دقت کافی داشته باشند تا اسباب بازی را انتخاب کنند که به سلامت و رشد جسمی، روانی، فکری و اجتماعی کودک کمک کند.

اسباب بازی سیسمونی را باید متناسب با سن نوزاد، کارایی ، جلب توجه کودک، ایمنی کامل و قدرت جسمی و جنسیت کودک (دختر یا پسر) انتخاب کنید. امروزه با توجه به تحقیقاتی که در مورد کودکان و دوره کودکی و بخصوص سال های اولیه کودکی شده است، پی برده ایم که کودک چگونه یاد می گیرد، چه چیزی به یادگیری او کمک می کند، رشد فکری اش چگونه است و چگونه می توان این رشد فکری را تقویت و پرورش داد.همچنین می دانیم که در این دوره کودک به چه چیزهایی علاقه مند است، کودکان عموما به اسباب بازی های صدا دار یا چراغ دار علاقه فراوانی نشان می دهند و به این سبب می توان از اسباب بازی های موزیکال مختلف برای کودک استفاده کرد.

از انواع اسباب بازی های پسرانه برای سیسمونی :
انواع ماشین ها و موتور ها
ماشین و موتور های شارژی
ماشین و موتور پدالی یا پایی
اسباب بازی های موزیکال حرکتی
انواع تفنگ ها
هواپیما ها و هلی کوپتر
انواع ربات موزیکال و… نام برد.

اسباب بازی سیسمونس برای پسر

مشخصه های یک اسباب بازی مناسب

اسباب بازی باید پرسش های زیادی را در ذهن کودک به وجود آورد.
جدید بودن و غیرتکراری بودن اسباب بازی مهمترین مشخصه ای است که می تواند ذهن کودک را به پرسش و جستجو وادار کند.این جدید بودن به معنی خرید مدام اسباب بازی نو نیست بلکه به این معنی است که کودک بتواند با به کار گیری خلاقیت خود بارها و بارها بازی جدیدی را با اسباب بازی اش تجربه کند.

 اسباب بازی ها باید از کیفیت وجذابیت خاصی برخوردار باشد که کودک با هر بار دیدن این وسیله ، به سوی بازی با آن جذب شود.
معمولا مشاهده میشود که کودک با تکرار بازی با اسباب بازی حتی با تنوع بازی باز هم از آن هم خسته و دلزده می شود؛ برای جلوگیری از این حالت می توان به صورت موقت اسباب بازی را پنهان کرد و بعد از مدتی با ارایه مجدد آن به کودک حس کنجکاوی، اشتیاق و پرسشگری کودک را تحریک کرد.

اسباب بازی ها باید حس خلاقیت کودک را تحریک کنند
حس خلاقیت ، حسی است که در همه کودکان با شدت و ضعف مختلف وجود دارد بنابراین کافی است این حس در کودک بیدار شود.

گروه سنی صفر تا یک سال و اسباب بازی های مناسب

علاقه ی کودکان با توجه به سن آنها تغییر میکند.
به طور مثال، کودکان دو ماهه به اسباب بازی ها و وسایل صدادار و متحرک بیشتر توجه میکنند
در صورتیکه یک کودک بالای یک سال به شور و هیجان بیشتری نیاز دارد.
به طور مثال، دوست دارد در ماشین شارژی خود به تنهایی رانندگی کند.
در ماه های اولیه کودک چون نوزاد توانایی در دست گرفتن اشیا را ندارد و یا نمیتواند بنشیند، با شنیدن صداها و دیدن عکس العمل نشان می دهد .

برای نوزادان باید اسباب بازی های نرم و انعطاف پذیر انتخاب کنیم.
در بعضی از این اسباب بازی ها دکمه هایی تعبیه شده است که با فشار دست کودک می ارزند و موسیقی پخش میکنند،
و برای کودک بسیار هیجان انگیز و جالب است.

آویز های تخت که برای کودکان تهیه میشود معمولا موزیکال هستند
آنها در بالای گهواره ی نوزاد نصب میشوند
و کودک قبل از خواب با تماشای آنها و شنیدن موسیقی ملایم که پخش میشود با آرامش به خواب میرود.

اسباب بازی مناسب سن کودکان از نظر متخصصین چیست؟ اسباب بازی نوزاد تا پنج سالگی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول