اسباب بازی خانه کودک

اسباب بازی خانه کودک

هر کودک اسباب بازی خود را دارد  ، به آن ها وابسته است و در تمام طول عمر خود ، از اسباب بازی های کودکی اش ، خاطرات شیرین به یاد دارد . اسباب بازی ها مواردی هستند که می توان با آن ها بازی کرد . اسباب بازی ها از چوب ، پلاستیک ، فلز ، پنبه یا پشم ساخته شده اند . امروزه انواع مختلفی از اسباب بازی ها وجود دارد که در بازار به فروش می رسند و برخی از آن ها با عنوان اسباب بازی خانه کودک نیز فروخته می شوند که ممکن است ابعاد بزرگ تری داشته باشند . با بزرگ شدن ، کودک شما شروع به انتخاب اسباب بازی هایی می کند که دوست دارد . اسباب بازی ها ، سهم بزرگی در رشد فرزند شما دارند . هر نوع اسباب بازی دانش مختلفی را به کودک می دهد ، بر رفتاراو تأثیر می گذارد و به ادراک و تجربه او از جهان و زندگی کمک می کند . بازی کردن و اسباب بازی خانه کودک ، در رشد شخصیت اجتماعی و عاطفی کودکان تاثیر گذارند و می توانند احساسات و واکنش های متفاوت را در آن ها ، کشف و پدیدار کنند .

اسباب بازی خانه کودک ، انواع مختلفی دارد .

  • عروسک ها

عروسک ها ، اسباب بازی هایی هستند که شبیه انسان ها یا حیوانات هستند . معمولاً عروسک ها دارای یک سر ، نیم تنه و یک جفت پا هستند . در دوران باستان ، عروسک ها از چوب و خشت ساخته شده اند . مردم از آن ها برای سرگرمی هایی مانند نمایش عروسکی استفاده می کردند . بچه ها از تماشای نمایش های عروسکی به خصوص هنگامی که عروسک ها در حال  صحبت هستند ، لذت می برند . زیرا آن ها برای عروسک هایشان ، شخصیت و هویت متصور می شوند . عروسک ها ، بیشترمورد استقبال دختران کوچک قرار می گیرند  و اغلب اسباب بازی خانه کودک برای دختران ، عروسک های مختلفی با شخصیت های متفاوت تهیه می کنند . دختربچه ها ، برای عروسک هایشان مادری می کنند ، در واقع از سنین ابتدایی زندگی خود ، به صورت غریزی احساس مادر بودن را تجربه می کنند . بدون این که کسی به آن ها ، آموزش داده باشد . امروزه عروسک هایی وجود دارند که از پلاستیک ساخته شده اند و می توانند صدا تولید کنند و با کودکان صحبت کنند  .

اسباب بازی عروسک

برای دیدن این محصول و محصولات بیشتر کلیک کنید ← عروسک باربی

  • اسباب بازی های پر شده

بیشتر اسباب بازی های پر شده از پنبه و پارچه ساخته شده اند . آن ها نرم هستند و برای نوزادان می توانند انتخاب های خوبی باشند ، زیرا آسیبی وارد نمی کنند . بچه ها دوست دارند آن ها را بغل کنند ، گاهی اوقات آن ها را به عنوان یک بالش استفاده می کنند و نمی توانند بدون آن  ها بخوابند . بعضی از بچه ها همیشه اسباب بازی پر شده خود را به هر کجا که می روند ، حمل می کنند زیرا با این کار احساس امنیت می کنند . آن ها با اسباب بازی خانه کودک ، به عنوان بهترین دوست خود رفتار می کنند .

حیوانات پر شده ای وجود دارند که امروزه در بازار به فروش می رسند . حیوانات پر شده می توانند برای تمرین تشخیص فرزند شما استفاده شوند . بچه ها با نام و صدای حیوان آشنا می شوند .  اسباب بازی خانه کودک ، اغلب ابعاد بزرگتری نسبت به اسباب بازی های معمولی دارند و در آموزش کودکان می توانند تاثیر بیشتری داشته باشند . گاهی این اسباب بازی ها ممکن است از کودک نیز بزرگتر باشند .  اسباب بازی های پر شده اندازه های مختلفی دارند که بچه ها می توانند سوار آن شوند .

عروسک پر شده

برای دیدن این محصول و محصولات بیشتر کلیک کنید ← عروسک پولیشی

  • اسباب بازی های پازلی

اسباب بازی های پازلی ، یکی از سخت ترین انواع اسباب بازی خانه کودک و در عین حال آموزشی و جالب  برای بچه ها است . با تثبیت تصویر ، توانایی کودک را در چگونگی یادآوری یا تشخیص چیزی که دیده است ، تعیین می کند . این باعث تقویت حافظه و قدرت تخیل کودک می شود . همچنین به کودک کمک می کند با تلاش برای به پایان رساندن پازل ، صبر و اراده بیشتری کسب کند . پازل هایی که به عنوان اسباب بازی خانه کودک ، تهیه می شوند ، بزرگتر و پیچیده تر هستند و کودکان به صورت گروهی می توانند آن پازل را کامل کنند و مهارت های کار گروهی و همفکری کردن را نیز  ، بیاموزند .

پازل

برای دیدن این محصول و محصولات پازلی بیشتر کلیک کنید ← پازل

  • اسباب بازی های حرکتی

فعالیت های زیادی در فضای باز وجود دارد که کودک شما می تواند برای پیشرفت جسمی خود ، از آن ها استفاده کند . مانند بازی با توپ به همراه دوستان خود. همچنین اسباب بازی خانه کودک در انواعی وجود دارند که به کودک شما کمک می کنند حتی اگر تنها باشند ، کمی ورزش کند . اسباب بازی های سواری مانند واگن ها ، چرخ و فلک و … نیز از انواع اسباب بازی های حرکتی هستند .

برای دیدن این محصول و اسکوتر ها کلیک کنید ← اسکوتر

  • اسباب بازی های مرتبط با غذا

بچه ها دوست دارند غذا بخورند ، و بعضی اوقات هنگامی که با غذای خود بازی می کنند ، توسط والدین مورد سرزنش قرار می گیرند . به همین دلیل است که اسباب بازی های مرتبط با مواد غذایی وجود دارد . اسباب بازی های مرتبط با غذا بسیار مهم هستند ،  کودکان می توانند با اسباب بازی هایشان غذا درست کنند .  رنگ یکی از دانش های اصلی است که کودک می تواند آن به دست آورد . بیشتر اسباب بازی خانه کودک مربوط به مواد غذایی  از رنگ غذایی دقیقی برخوردار هستند .

 

برای دیدن این محصول و دیگر محصولات آشپزی کلیک کنید ← اسباب بازی آشپزی

  • بازی های رایانه ای آموزشی

امروزه دستگاه هایی وجود دارد که می تواند برای به دست آوردن دانش استفاده شوند . مانند تبلت و رایانه های شخصی . بازی های رایانه ای آموزشی وجود دارد که کودکان می توانند با آن ها بازی کنند و آموزش ببینند . مانند رنگ آمیزی . نکته قابل توجه این است که میزان استفاده از بازی های رایانه ای باید کنترل شده باشد و استفاده بیش از اندازه می تواند به کودک آسیب های جسمی برساند و هیجانات واقعی را در او، از بین ببرد .

اسباب بازی خانه کودک ، علاوه بر انواع آن برای جنسیت های متفاوت ، برای سنین متفاوت نیز ، با یکدیگر فرق می کنند .

انواع اسباب بازی خانه کودک برای رده های سنی متفاوت :

  • اسباب بازی برای نوزادان شش ماه تا 1 سال

بچه ها یاد می گیرند که در سال اول مهارت های رشد و نمو را شروع و تقویت کنند . آن ها ، بسیاری از مهارت های خود را مانند نشستن ، خزیدن ، رسیدن ، چنگ زدن به اسباب بازی ها و صحبت کردن را می توانند از طریق اسباب بازی خانه کودک که مخصوص سنین آن ها است ، یاد بگیرند . نکته قابل توجه برای این رده سنی ، این است که اسباب بازی ها باید بی خطر و نرم باشند . کودک در این سنین ، می خواهد هر چیزی را با چشیدن ، کشف کند و اغلب اسباب بازی ها را داخل دهان خود می کند . مواد تشکیل دهنده اسباب بازی خانه کودک برای کودکان زیر یک سال ، نباید از لحاظ شیمیایی مضر باشد یا به لحاظ بافت ، تیز و سفت باشد . تا به بدن یا دهان کودک ،‌ آسیب وارد نکند .

  • اسباب بازی خانه کودک برای کودکان نو پا ، سنین 1-3 سال

کودکان نو پا در حال حرکت هستند و اسباب بازی هایی که برای این گروه سنی آماده شده اند ، بر انگیزه دادن به آن ها برای شروع به برقراری ارتباط با کلمات ، و همچنین شروع به فعالیت تعاملی ، و… طراحی شده اند . کالسکه های بازی و … از اسباب بازی هایی هستند که برای این سنین مناسب اند .

  • اسباب بازی برای کودکان پیش دبستانی ، 3-5 سال

بچه های پیش دبستانی در حال یادگیری مهارت های آموزشی مورد نیاز مدرسه هستند که آن ها را به بازی با دوستان ترغیب می کند ، از تصورات خود برای وانمود کردن با شخصیت های کوچک استفاده می کند و مهارت هایی را برای یادگیری نحوه تشخیص رنگ ها و حروف مختلف می آموزند . کودکان پیش دبستانی ، همچنین دوست دارند که در چادرهای بازی و خانه های بازی ، نقش آفرینی کنند .

  • اسباب بازی های محبوب برای کودکان 5-8 ساله

بعد از این که بچه ها در پایان روز از مدرسه به خانه می روند ، این گروه سنی به دنبال سرگرمی و هیجان خالص است . آن ها عاشق فیلم و کلیه اسباب بازی هایی هستند که با آن ها ارتباط  برقرار کنند . آن ها فقط عاشق جمع کردن اسباب بازی ها نیستند ، بلکه وسواس جمع آوری اسباب بازی ها را دارند .

  • بهترین اسباب بازی ها برای سنین 8 تا 12

برای کودکان ۸ تا ۱۲ ساله ، پیدا کردن یک اسباب بازی یا بازی  به دلخواه فرزندتان می تواند چالش برانگیز باشد . گرچه ممکن است پسران و دختران دارای علایق بسیار متفاوتی باشند ، اما این گروه سنی واقعاً در ابتدای رشد خودنمایی قرار دارد .  بین دختران ، غالباً از وسایل هنری  لذت می برند ، در حالی که ممکن است پسران تفنگ یا ابزارهای بازی با دوستان خود را بیشتر دوست داشته باشند .  اسباب بازی های محبوب این گروه سنی ، اسباب بازی هایی هستند که باعث می شوند آن ها را با علم ، فناوری ، مهندسی و ریاضیات بیشتر آشنا کند

  • اسباب بازی های مخصوص نوجوانان یا کودکان 13 سال به بالا

اگرچه کارت هدیه ، پول نقد ، تلفن ، آیپد ، دوربین و سیستم های بازی های ویدئویی ، بیشتر نوجوانان را خوشحال می کند ، اما  هدیه های سرگرم کننده ای وجود دارد که می توانند نوجوانان را خوشحال کنند و آن ها را به تعامل تشویق کنند . مانند بازی های فکری و استراتژیک که مخصوص سن آن ها و حتی بیشتر طراحی شده اند .

[wp-faq-schema accordion=1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول