اسباب بازی دخترانه برای سنین مختلف

اسباب بازی دخترانه برای سنین مختلف

معمولا تا اسم از اسباب بازی دخترانه می بریم همه ذهن ها به سمت انواع عروسک ها کشیده می شود ،بله درست است شاید عروسک ها محبوب ترین اسباب بازی ها در بین دخترها باشد ولی امروزه اسباب بازی های دخترانه تنوع زیادی پیدا کرده که عروسک ها تنها جزئی از آنهاست .

در این مقاله سعی کردیم به انواع اسباب بازی های دخترانه مناسب برای گروه های سنی مختلف که باعث تقویت خلاقیت و افزایش مهارت های گوناگون در کودکان می شود را معرفی کنیم .

ویژگی‌های اسباب بازی دخترانه برای سنین مختلف

یکی از ویزگی های مهمی که در انتخاب اسباب بازی برای دختر خود باید به ان توجه کنید سن کودک است که اسباب بازی مناسب سن کودک باشد تا با توجه به مهارت ها و خلاقیت کودک ساخته شده باشد که بتواند باعث پرورش و رشد ذهنی و تقویت خلاقیت کودک شود.همچنین نکته قابل توجه بعدی میزان ایمنی اسباب بازی است که باید از مواد با کیفیت و درجه یک و فاقد مواد سمی و لبه های تیز و برنده باشد تا کودک به راحتی و بدون خطر بتواند با اسباب بازی خود بازی کند و خطری متوجه او نباشد .

اسباب بازی دخترانه برای سنین مختلف

اسباب بازی دخترانه برای سنین مختلف 0 تا 12 ماهه

دوران نوزادی کودکان معمولا تفاوت زیادی بین اسباب بازی دختر و پسر وجود ندارد.در سنین بدو تولد معمولا از انواع جغجغه ها و آویز تخت موزیکال و زیبا برای نوزادان استفاده می شود .تنها تفاوت موجود در اسباب بازی های دختر و پسر در این سن میتوان به رنگ بندی آنها اشاره کرد.

اسباب بازی ها در این سن باید نرم و منعطف و کاملا بی خطر باشند و چون در این سنین معمولا کودکان اسباب بازی ها را به دهان می برند باید از خرید اسباب بازی هایی که دارای قطعات ریز هستند جلوگیری شود .اگر اسباب بازی انتخابی کودک دارای صدا و موزیک باشد میتواند به تقویت حواس پنجگانه مثل حس شنوایی و یا لامسه در کودک کمک کند.

اسباب بازی دخترانه برای سنین مختلف 1 تا 2 سال

از سنین یک سالگی به بعد معمولا دختر بچه ها تمایل بیشتری به انواع اسباب بازی های دخترانه از خود نشان می دهند و تفاوت خود را با پسر بچه ها تا حدودی متوجه می شوند.چون در این سن کودکان در حال رشد و پرورش مهارت های حرکتی خود هستند می توانید از اسباب بازی هایی استفاده کنید که به تقویت مهارت های حرکتی کودک کمک کند مثل اسباب بازی های موزیکال حرکتی که کودک را به وجد می آورد و با جذابیتی که دارد کودک را به دنبال خود می کشد و باعث حرکت و راه رفتن کودک می شوند.

همچنین اسباب بازی های دکمه دار که مثل ارگ های بچه گانه که کودک با زدن دکمه های آن صدای موسیقی را می شنود که برای کودکان بسیار جذاب است و به تقویت عضلات دست و انگشتان کودک نیز کمک خواهد کرد .لگوها و پازل های با قطعات بزرگ ، اسباب بازی های ساختنی دخترانه و … نیز برای تقویت هوش در این سنین بسیار مناسبند . بازی مکعب هوش  ، پازل مکعبی اشکال ، برج مکعب و … می تواند از جمله بازی های پر هیجان و جذاب برای کودکان در این سن باشند.

اسباب بازی دخترانه برای سنین مختلف

اسباب بازی مناسب برای دختران سنین 2 تا 3 سال

معمولا دختران در مهارت های حرکتی و گفتاری پیشرفت بهتری نسبت به پسر بچه ها دارند.یعنی دختر 2 تا 3 ساله بر روی مهارت گفتاری خود تسلط کامل دارد و می تواند به زیبایی صحبت کند و از جمله بندی های درست و مناسب استفاده کند .او در این سن عاشق تقلید و بازی های نمایش است .معمولا دختران در این سن مادر را الگوی تقلیدی خود قرار می دهند و دوست دارند مانند رفتار مادر با خودشان آنها هم با عروسکشان رفتار کنند .همچنین آنها از وسایل اسباب بازی آشپزخانه خیلی خوششان می آید و از وسایل برقی خانگی مثل اسباب بازی ست لوازم خانگی کودک بسیار استقبال می کنند. بنابراین در این سن کودک از اسباب بازی های فنون مختلف بسیار خوشش می آید و می تواند باعث تقویت خلاقیت کودک و افزایش اعتماد به نفس او نیز شود.

دختر بچه ها در این سن علاوه بر بازی با عروسک ها و لوازم عروسک مثل کالسکه ، شیشه شیر ، گهواره و … و وسایل آشپزخانه و ست لوازم خانگی مختلف مثل چرخ خیاطی یا جارو برقی  و … به اسباب بازی های حرکتی که باعث رشد مهارت های بدنی او شود نیز علاقه دارد مانند بازی با انواع سه چرخه و دو چرخه ،اسکوتر و …

از بازی های فکری مناسب دختر بچه ها در این سن که باعث تقویت هوش و رشد استعداد در کودک می شود نیز می توان به انواع جورچین های ساده یک تکه یا دو تکه ، لگو های خانه سازی بزرگ ،پازل های پین دار مثل پازل پین دار دست یا پازل پین دار پا  و … اشاره کرد .

اسباب بازی دخترانه برای سنین مختلف

اسباب بازی دخترانه برای سنین مختلف 4 تا 6 سال

در این سن رشد حرکتی و مهارت های گفتاری دختران تکمیل شده است و وقت آن رسیده تا مهارت های دیگری مثل مهارت های ریاضی،کلامی ،ارتباطی و … را تقویت کنند.در این سن باید مهارت های اجتماعی کودک را تقویت کرد پس بهتر است بیشتر از اسباب بازی های گروهی یا بازی فکری های چند نفره برای این منظور بهره برد.

دختر بچه ها در این سن دوست دارند خودشان را بزرگتر از سنشان نشان دهند و رفتار های بزرگانه انجام دهند و ازینکه کسی آنها را بچه خطاب کنند ناراحت می شوند.پس بهتر است رفتار شما با آنها مانند رفتار با یک کودک بالغ باشد و اسباب بازی برای او تهیه کنید که متناسب با سن او و همچنین آموزش مهارت های فکری مثل مهارت حل مسئله را به او یاد دهد .

اسباب بازی دخترانه مناسب برای سنین 7 تا 8 سال

در این سن دختران وارد مدرسه شده اند و برای انتخاب بازی و اسباب بازی از دوستان و همکلاسی هایشان تاثیر می گیرند مثلا ممکن است در خواست خرید یک اسباب بازی را داشته باشند تنها به دلیل اینکه دوستم هم همین اسباب بازی را دارد.در این سن بازی ها و آزمایش های علمی توجه آنها را به خود جلب می کند .که می توانید انواع کیت های آزمایشگاهی و علمی مثل : کیت آموزشی نابغه الکترونیک ، کیت پدیده های آب و هوایی ، کیت باتری های طبیعی ، کیت آزمایشگر کوچک و … را در سایت فروشگاه اسباب بازی توی باران برای دختر دلبند خود تهیه کنید .

در این سن معمولا علاقه و ذوق آنها به بازی با دوستانشان بیشتر است و بازی های گروهی را ترجیح می دهند .انواع بازی های فکری گروهی مناسب برای تقویت هوش و خلاقیت در سایت فروشگاه اسباب بازی توی باران موجود می باشد.

اسباب بازی دخترانه برای سنین مختلف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول