اسباب بازی سرگرم کننده دخترانه

اسباب بازی سرگرم کننده دخترانه

دختران به سرعت رشد می کنند و سلیقه آنها تغییر می کند و نگاه آنها به اسباب بازی ها تغییر می کند. بنابراین ، یک اسباب بازی که اخیراً خریداری کرده اید به زودی منسوخ می شود.اگر هنوز درگیر خرس های عروسکی و اسباب بازی های نرم هستید ، باید بدانید گزینه های مختلف اسباب بازی در ذهن دختر کوچک شما وجود دارد.

تا چه زمانی دخترها وپسرها هم بازی هستند ؟

معمولا در ابتدای کودکی تفاوت زیادی بین بازی‌های دخترها و پسرها مشاهده نمی‌شود اما با بالاتر رفتن سن، آغاز دوره دبستان و ورود به اجتماع، مرزبندی‌های میان این دو جنس شروع می‌شود و این مرزها در بازی‌ها خود را نشان می‌دهند. وقتی این تفکیک بازی‌های دو گروه شکل می‌گیرد، دیگر همبازی شدن دخترها و پسرها بسیار کم می شود و حتی گاهی با تمسخر یکدیگر همراه می‌شود.

پسرها در جریان بازی سراغ بازی های پر تحرک و قدرتی می روند و دوست دارند انرژی بدنی‌شان را تخلیه کنند. استفاده از ابزارها، تیراندازی، بادبادک‌بازی، دوچرخه‌سواری، کشتی، فوتبال، دوچرخه‌سواری، کامیون‌بازی، دویدن و … از بازی‌هایی است که معمولا پسرها به آنها رغبت نشان می‌دهند.

اما دخترها بازی‌های آرام و ساکن را ترجیح می‌دهند و دوست دارند کم‌تحرک و آرام خود را سرگرم کنند. عروسک‌بازی، طناب‌بازی، تشکیل کلاس درس، بافندگی و خیاطی، فروشندگی، معمابازی و… ازجمله بازی‌های مورد علاقه دخترهاست.

اسباب بازی کودکان را خنثی انتخاب کنید بگذارید پسرتان عروسک بازی کند!وبسایت  روزنامه امروز خراسان جنوبی

بازی‌های تقلیدی

بازی‌های تقلیدی از سه سالگی به بعد به دنیای کودکان و مخصوصا دختر بچه ها وارد می‌شود و در یادگیری مهارت‌های تازه و رشد یافتن به آنها کمک می‌کند. بچه‌ها همیشه از پدر و مادر خود تقلید می‌کنند و در بازی‌های‌شان فعالیت‌های آنها را شبیه‌سازی می‌کنند،کارهایی که والدین‌شان در طول روز انجام میدهند و حتی شغل والدین‌شان را تقلید میکنند.دختر ها بیشتر از مادر خود الگو می گیرند،گاهی مثل مادرشان با وسایل اسباب بازی خود  آشپزی میکنند و گاهی در پشت میز آرایش خود با لوازم آرایش خود را سرگرم می کنند.

بازی‌های نمایشی

دختر بچه ها در بازی به شیوه مادرشان با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند و از لحن و حتی سبک پوشش والدین‌شان الگو می‌گیرند. کودکان در این بازی‌ها از محدودیت‌هایی که در دنیای واقعی دارند، فرار می‌کنند و سعی می‌کنند دنیا را آن‌طور که دوست دارند، بسازند. بعضی از بچه ها در بازی های نمایشی خود در نقش خود غرق می شوند و غرق شدن بیش از اندازه کودک در بازی‌های نمایشی از نظر محققان می‌تواند نشانه اضطراب بالا و میل شدید او به زندگی در شرایطی دیگر باشد.

اسباب بازی دخترانه آشپزخانه - 13 اسباب بازی مناسب برای خاله بازی‌های  دختربچه‌ها

بازی‌های نمادی

این نوع بازی‌ها در شش سالگی به کمال می‌رسد و تا حدود هشت سالگی هم ادامه دارد. توانایی در صحبت کردن و توانایی کودک در تشخیص نمادها و به کار گرفتن آنها، شروع بازی‌های نمادی است. کودک در این بازی‌ها شکل واقعیت را تغییر می‌دهد و اشیایی که وجود ندارد را در خیالش می‌سازد و به شکلی نمادین آنها را به خدمت می‌گیرد. معمولا دختر بچه ها با عروسک های خود بازی های نمادی زیادی انجام می دهند.

آنها در بازی‌های‌ نمادی به اشیایی که وجود ندارد موجودیت می دهند مثلا با چند تکه چوب برجی می سازند که صدها نفر در آن زندگی می‌کنند و یا در این دوره با بالش‌ها خانه می‌سازد و عروسک هایش را به داخل خانه اش می برد و اینگونه تمرین زندگی می‌کند.

 پازل 

دختر بچه ها که عاشق بازی های آرام و ساکن هستند در سن 3 یا 4 سالگی با پازل حسابی سرگرم می‌شود .آنها در این سن عروسک‌های نرم و بزرگی که شیر می‌خورند یا به‌راحتی بغل می‌شوند را دوست دارد. او از اینکه عروسکش را در کالسکه بگذارد و به گردش ببرد، لذت می‌برد.
دختر بچه ها روحیه ی حساسی دارند وقتی برایشان، اسباب بازی می‌خرید، این اسباب بازی به بخش مهمی از زندگی‌شان تبدیل می‌شود و تا حد زیادی احساساتشان را درگیر می‌کند. به همین دلیل که خیلی مواظب اسباب بازی هایشان هستند.

بازی‌ درمانی چیست؟ تکنیک های بازی درمانی

عروسک بازی 

معمولا بهترین اسباب بازی سرگرم کننده دخترانه عروسک ها هستند. آنها ساعت ها با عروسک های خود وقت میگذرانند با آنها حرف میزنند و درد دل میکنند، به عروسکشان غذا می دهند و او را تربیت میکنند و همانگونه که با خود آنها رفتار شده آنها با عروسکشان همان رفتار را انجام می دهند.
دختر بچه های پنج ساله‌ به عروسک‌های کوچک نیز علاقه نشان می دهند. انها می‌توانند با چند پرنسس کوچک یک داستان خوب و زیبا را سر هم کند.

تفاوت بازی دختر ها و پسرها

برای درک بهتر تفاوت میان بازی های دخترانه و پسرانه بهتر است به مثال زیر دقت کنید:

آگر به صد دختر هر کدام یک توپ و صد پسر نفری یک عروسک بدهید، پس از گذشت ساعتی پسرها با پاهایشان عروسک را مثل توپ به این طرف و آن طرف پرتاب خواهند کرد و دختران هم به نوازش و تیمار توپ ها مشغول خواهند شد.

این مثال در بیشتر موارد درست از آب در می آید. به طور کلی پسرها فعال تر و پرانرژی تر از دخترها هستند و دخترها به هنگام بازی روحیه ای پرورش دهنده دارند.

مزایای عروسک‌های پولیشی بر روی کودکان - بهار نیوز

بازی های کامپیوتری

در بازی های کامپیوتری نیز دخترها سعی می کنند بازی هایی را انتخاب کنند که تکیه برایجاد ارتباط متقابل دارند. در تفاوتهای عمده ی فیزیولوژیک و روحی بین دختر و پسر شکی وجود ندارد؛ اما در بسیاری از موارد والدین آگاهانه به این تفاوتها دامن می زنند و باعث می شوند که روز به روز دنیای آنها از هم فاصله ای بیشتر بگیرد.

کمتر دیده می شود که مادر یا پدری پسر خود را تشویق به خرید عروسک یا لوازم آشپزخانه کنند، یا برای کودک دخترشان جرثقیل و کامیون بخرند براستی چرا ما این تفاوت ها را قایل می شویم؟

حتی خودمان هم نمی دانیم این را باید بپذیریم که تفاوت میان پسر و دختر انکار ناپذیر است، اما والدین باید بکوشند تا آنها را با دنیای یکدیگر آشنا سازند تا در آینده پدر و مادرهای موفق و همراه تری باشند.

محققین معتقدند که برای رشد خلاقیت، نگرش و مهارت های گوناگون باید اسباب بازیهای مختلف در اختیار پسران و دختران قرار داده شود. درضمن هنوز در هیچ کجا ثابت نشده که پسران با بازی کردن با اسباب بازیهای دخترانه، خصوصیات زنانه پیدا می کنند و یا دختران در صورت بازی با اسباب بازی های پسرانه دارای خصوصیات مردانه می شوند.

در حالی که ما مشاهده میکنیم در بیشتر موارد تولید کنند گان روی جعبه ی اسباب بازی علامت: «مخصوص دختران» یا «مخصوص پسران» را چاپ می کند و این موضوع نباید خریداران را تحت تاثیر قرار دهد.
پسران و دختران نیاز دارند تا از طریق اسباب بازی به کسب تجربه و مهارت بپردازند. آنها از طریق بازی با وسایل بازی مثل لوازم خانه، عروسک، وسایل بازی چرخدار، بازیهای ویدویی، آدمک شخصیت های مختلف، مطالب بسیاری یاد می گیرند.همچنین اینگونه وسایل بازی تخیلات بچه ها را تحریک کرده و در نتیجه به آنها مهارتهای مختلف را می آموزد.

بنابراین شما والدین عزیز اصرار نداشته باشید که اسباب بازی های به اصطلاح دخترانه یا پسرانه را برای دختر یا پسرتان بخرید ،چون با این کار نهایتا فرزندتان را از کسب مهارتهای مختلف و تجربه اندوزی های با ارزش در دنیای جنس مخالفش محروم کرده اید. البته این به معنای منع دختران از نوازش و درآغوش گرفتن عروسک و یا بازداشتن پسرها از بازی با آدمکهای قهرمانان و یا پوشیدن لباس آنها نیست.

باید به کودکمان بیاموزیم که دختران و پسران و زنان و مردان متفاوتند اما قادرند که دنیای یکدیگر را بفهمند ولمس کنند. و همیشه به یاد داشته باشید. اگر او بخاطر به هم ریختن اطرافش سرزنش شود ازبازی کردن لذت زیادی نخواهد برد در صورتیکه بازی باعث رشد و ایجاد اعتماد به نفس او خواهد شد.

گالری عکس یوبین | پسر بچه با عروسک خرس

مناسب ترین اسباب بازی سرگرم کننده دخترانه

عروسک

دختران، از همان کودکی حس مادرانه و مراقبت از دیگری را دارند و عروسک اسباب بازی برای دختران نقش فرزند آینده را بازی می‌کند. به همین دلیل است وقتی برای دخترتان، یک عروسک اسباب بازی می‌خرید، این اسباب بازی به یک همراه همیشگی برای دخترتان تبدیل خواهد شد. لباس پوشاندن، غذا دادن، نظافت کردن، تنها بخشی از بازی هایی هست که دخترتان با اسباب بازی عروسکی خود انجام خواهد داد.

لوازم آشپرخانه

همانطور که گفته شد دختران با نگاه به مادران خویش دوست دارند تا شبیه آن‌ها باشند و کارهایی که آن‌ها انجام می‌دهند را تقلید کنند. محیط آشپزخانه و بازی کردن با لوازم آشپزخانه، یکی از کارهای مورد علاقه دختر هاست. پس تصور کنید داشتن یک اسباب بازی مجموعه  آشپزخانه به همراه وسایل مخصوص آشپزی ، چقدر می تواند یک دختر را ذوق زده کند؛ پس داشتن اسباب بازی لوازم آشپزخانه، براشون جذاب و دوست داشتنیه!

خانه‌های عروسکی

خانه های عروسکی، یکی دیگر از انواع اسباب بازی سرگرم کننده دخترانه و مورد علاقه آنهاست. دخترها خیلی دوست دارند که مانند یک مادر واقعی مدیریت یک خانه را برعهده بگیرند و با اجزای مختلف این خانه و عروسک هایی که دارند نقش مادر را بازی کنند. به ‌همین دلیل داشتن اسباب بازی خانه و بازی کردن با آن برای دختران بسیار هیجان انگیز است.

ساخت خانه مینیاتوری زیبا برای عروسک ها

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول