اسباب بازی سرگرم کننده پسرانه

اسباب بازی سرگرم کننده پسرانه

انتخاب یک اسباب بازی سرگرم کننده خوب و مناسب برای کودکان همواره یکی از چالش‌های والدین است. والدین همیشه دوست دارند که جعبه اسباب ‌بازی فرزندشان را با اسباب‌ بازی‌ های سرگرم کننده و مفید پر کنند. همه ما تصوراتی درباره اینکه چه چیزی باعث مناسب بودن یک اسباب بازی می‌شود داریم. گاهی اوقات بچه‌ های ما با اسباب ‌بازی‌ هایی بازی می‌کنند که بعد از یکبار بازی می‌شکنند، گم می‌شوند و یا…
بنابراین باید اسباب ‌بازی‌هایی که انتخاب کنیم که علاوه بر سرگرم ‌کننده بودن ، جذاب، و آموزشی هم باشند و همچنین از کیفیت خوبی برخوردار باشند.

به طور کلی یک اسباب‌بازی خوب باید چند ویژگی اساسی داشته باشد از جمله :

  • تناسب
  • ایجاد حس کنجکاوی و خلاقیت
  • ایجاد تحرک
  • جنس مرغوب و کیفیت بالا و ظاهر جذاب
  • پرورش ذهنی و فکری

بدون شک اگر اسباب بازی با این ویژگی‌ها و خصوصیات یافتید، بدانید آن وسیله جزء بهترین اسباب‌بازی‌های سرگرم کننده به‌ حساب می‌آید. این‌ویژگی ها تمامی ویژگی‌های اساسی هستند که یک اسباب‌بازی خوب و مناسب باید دارا باشد.

اسباب بازی سرگرم کننده پسرانه

اسباب بازی پسرانه

برای کودکان اسباب بازی به عنوان یکی از موثرترین عوامل در رشد جسمانی و عاطفی می باشد درنتیجه در انتخاب اسباب بازی مناسب سن و جنس باید دقت زیادی شود.معمولا پسربچه ها علاقمند به انجام سرگرمی ها و کارهایی که پدرشان انجام می دهند می باشند به دلیل رفاقت و همدلی که با پدر خود احساس می‌کنند . این علاقه کودکان در بازی های آنها کاملا مشخص است و کودکان اشتیاق زیادی به ماشین بازی، فوتبال، مکانیکی (اسباب بازی مکانیک کوچولو، کوکی مکانیک هواپیما،موتور،میکسر و …)، بازی جنگی و … دارند.

اسباب بازی پسرانه برای سیسمونی

همانطور که میدانید کودکان در ماه‌های ابتدایی تنها قادر به تشخیص رنگ ها و صدای اسباب بازی هستند پس تقویت مهارت‌های دیداری و شنیداری بسیار حائز اهمیت است. بنابراین با انتخاب اسباب بازی‌هایی که دارای رنگ های محرک و صداهای گوشنواز هستند به تقویت و توسعه دیدار و شنیدار کودکان بپردازید.خوب است بدانید که تقویت و توسعه این مهارت ها تاثیر مستقیمی بر هوش و سلامت جسمانی کودک در آینده خواهد داشت.
با شناخت هر چه بهتر مراحل رشد کودک قادر به شناخت نیازهای مقطعی فرزندتان خواهید بود و بهتر می‌توانید یک اسباب بازی مناسب انتخاب کنید و این نیازها را برآورده سازید.

انتخاب اسباب بازی پسرانه

معمولا تا یک سالگی نیازی نیست که کودک اسباب بازی اش بر اساس جنسیتش تعریف شود و در اختیارش قرار گیرد. اما بهتر است برای طی شدن روند طبیعی مراحل رشد عاطفی کودک بعد از یک سالگی دختر یا پسر بودن او برایش مشخص شود و با اسباب بازی مطابق با جنسیتش و علاقمندی اش در سایز  و رنگ مناسب بازی کند.

انواع اسباب بازی سرگرم کننده پسرانه

پسران از دو سالگی به بعد با یک روحیه تهاجمی دائم در حال جنب و جوش هستند و دیگر علاقه ای به انجام بازی های دخترانه نشان نمی دهند، و هر چه دخترها بازی را در مهربانی کردن به دیگران می‌بینند پسرها بازی را در رقابت کردن و جنگیدن با دیگران می‌بینند. آنها به سرعت و رقابت علاقه ی زیادی نشان می‌دهند.

پسرانه

 

اسباب بازی های محبوب پسر بچه ها

ماشین اسباب بازی

اسباب بازی های ماشینی مثل ماشین، هواپیما، قطار و کشتی برای پسر بچه ها بسیار متنوع و جذاب است .
بازی با انواع ماشین اسباب بازی، هواپیمای اسباب بازی، موتور اسباب بازی و … می تواند یکی از سرگرمی ها مفرح برای پسران باشد.
این اسباب بازی ها در ابعاد و اشکال مختلف و با رنگ بندی های شاد و کودکانه ساخته می شوند و والدین می توانند با در نظر گرفتن علاقمندی کودک آنها را انتخاب نمایند. ماشین بازی علاوه بر سرگرم کننده بودن باعث هماهنگی حس لامسه و حس بصری کودک شود و در رشد شناخت او بسیار کمک کننده است.

کودک در این بازی خود را در دنیای واقعی تصور می‌کند که مشغول هدایت و بازی با وسایل نقلیه واقعی است و اینگونه با بسیاری از قوانین دنیای واقعی آشنا می شود. ماشین‌های اسباب بازی در انواع گوناگون و مناسب با سنین مختلف موجود است مانند ماشین های کنترلی، ماشین های قدرتی، ماشین های ساده و … که شما می توانید با مراجعه به سایت توی باران و مشاهده ی انواع ماشین ها ،ماشین مناسب با سن و علاقه ی کودک خود را انتخاب کنید.
یکی از مزیت های  داشتن اسباب بازی ماشین در ابعاد و اندازه های متفاوت افزایش خلاقیت کودک است . مثلا به کودک امکان راه‌اندازی یک پارکینگ را می دهد که باید آن را نظم دهد و مدیریت کند.

اسباب‌بازی‌ سرگرم کننده

اسباب بازی فوتبال

توپ یکی دیگر از اسباب بازی های سرگرم کننده پسرانه می باشد  و به‌خصوص بازی فوتبال یکی از سرگرمی های موردعلاقه آقایان است که پسر بچه ها هم نسبت به آن علاقه زیادی دارند. اسباب بازی های زیادی متناسب با ورزش فوتبال ساخته شده است که علاوه بر توپ و دروازه، آپشن های دیگری را نیز در اختیار کودکان علاقمند به فوتبال می‌گذارد. هر چند که فوتبال بازی است که تنها با داشتن حداقل یک توپ  امکان بازی کردن دارد. باید توجه داشت که علاوه بر فوتبال بازی‌هایی نظیر بسکتبال، والیبال، بیس بال و … نیز ممکن است موردتوجه کودک قرار گیرد. شناخت بازی مورد علاقه او وظیفه پدر و مادر است.

فوتبال بازی پسرانه

باز ی جنگی 

پسر ها بازی های جنگی را دوست دارند و به فیلم های جنگی واکنش مثبتی نشان می دهند چون معمولا پسر بچه ها در حال رقابت با یکدیگر هستند. آنها علاقه دارند انواع تفنگ و شمشیر را در ابعاد مختلف داشته باشند و بازی دزد و پلیس را با هم سن و سالان خود انجام دهند.برای یک پسر پدرش می‌تواند علاوه بر رفیق یک رقیب سرسخت بازی‌های جنگی باشد.

اسباب بازی های جنگی

 

ست اسباب بازی لوزام مکانیکی

در نظر داشته باشید که علاقه ی اول پسرها ماشین است، به همین دلیل تصور کردن خرابی ماشین و نیاز به تعمیر آن نیز همواره در آنها احساس می شود.ست اسباب بازی لوازم مکانیکی برای کودکان علاقمند به ماشین بسیار جذاب و مهیج خواهد بود.

انواع بازی فکری 

بازی‌های فکری، بازی‌هایی هستند که نیاز به اطلاعات معنی‌دار و تلاش‌های شناختی دارند. بازی‌های فکری در انواع مختلفی وجود دارد که قابلیت بازی به صورت فردی، دو به دو و تیمی را دارا هستند.

مشخصه های یک بازی فکری خوب برای کودکان

الف) باید سرگرم کننده و لذت بخش باشد
ب) اهداف تعیین شده داشته باشد
ج) خودجوش و به صورت داوطلبانه باشد
د) مشارکت فعال کودکان را دربرگیرد
ه) عنصری از یک قصه یا افسانه را شامل شود

 بازی‌های فکری  اسباب بازی سرگرم کننده پسرانه

اسباب بازی سرگرم کننده پسرانه جدید

بازی های زیادی برای پسران وجود دارد که با اسباب بازی های مختلفی انجام می شود. والدین باید سعی کنند اسباب بازی های پسرانه جدید را با توجه به نیاز فرزندانشان شناسایی و تهیه نمایند و مراقب سلامت جسم و روح فرزند خود باشند.

مراقب بازی‌هایی که فرزندانتان انجام می‌دهند باشید

با افزایش چشمگیر استفاده کودکان نوپا از رایانه، موبایل و تبلت، میزان استفاده این کودکان از بازی‌های رایانه‌ای و اندرویدی افزایش چشمگیری داشته است. بسیاری از این بازی‌ها مناسب سن کودک شما نیست و برای سنین نوجوانان و حتی بزرگسالان طراحی شده است. بنابراین بسیار حائز اهمیت است که والدین بازی ها و برنامه های مورد علاقه کودکشان را در این زمینه پیگیری نمایند.بهتر است سعی کنند کودکان خود را تا قبل از 7 سالگی از رایانه، موبایل و تبلت دور نگه دارند یا آن را به حداقل برسانند . بسیاری از بازی های جنگی رایانه ای و اندرویدی تاثیر منفی بر سلامت روانی کودکان می‌گذارد و ممکن است در دراز مدت باعث ایجاد اختلالات روحی و روانی مانند پرخاشگری یا عصبانیت در کودک شود.

اسباب بازی پسرانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول