اسباب بازی موزیکال برای کودکان

اسباب بازی موزیکال برای کودکان

دسته بزرگی از اسباب بازی ها را اسباب بازی های موزیکال و حرکتی تشکیل می دهد که برای خردسالان و نوزادان نوپا محبوب تر و دوست داشتنی تر از سایر سنین است.اسباب بازی هایی که در حین حرکت موسیقی و آهنگی پخش می کنند توجه کودک را بیشتر به خود جلب می کنند و کودک با دقت زیادی به حرکت آن اسباب بازی نگاه می کند و با صدای آهنگ به وجد می آید و برای او بسیار شگفت انگیز و جذاب است .

کودکان از همان ابتدای کودکی گرایش خاصی به سمت موسیقی دارند و اسباب بازی هایی که دارای صدا و ملودی باشند برای آنها جذاب تر است .برای رشد فکری و ذهنی کودک آشنایی با موسیقی می تواند بهترین گزینه باشد.

اسباب بازی موزیکال برای کودکان

فواید اسباب بازی های موزیکال و حرکتی برای کودکان 

  • اسباب بازی موزیکال برای کودکان و تحریک توسعه مغز 

موسیقی و ملودی باعث تقویت و توسعه رشد ذهن در کودکان می شود علی الخصوص در سال های نخست زندگی کودک، که مغز او در حال رشد می باشد ،آهنگ و ملودی اهمیت ویژه ای دارد .به همین دلیل استفاده از اسباب بازی های موزیکال برای خردسالان و نوزادان نوپا توصیه می شود . موسیقی به تقویت ذهن در زمینه حل فعالیت های پیچیده و حل مسئله و مهارت های استدلال و … کمک شایانی می کند.

  • افزایش و بهبود خلاقیت کودک

با توجه به کنجکاوی کودکان آنها بسیار مشتاقند تا صداهای مختلف و جدید را کشف کنند .کودکان از بازی با اسباب بازی های موزیکال بسیار لذت می برند.کودکان از اینکه خودشان تولید صدا و ملودی کنند بیشتر هیجان زده می شوند .اسباب بازی هایی مثل تبل کودکان ، ارگ کودک،پیانو کودک ،ساز دهنی و … علاوه بر سرگرمی برای کودک باعث تقویت خلاقیت در کودک می شود

اسباب بازی موزیکال برای کودکان

  • تقویت مهارت‌های شناختی و احساسات

کودکانی که از همان ابتدای دوران کودکی با موسیقی و انواع ملودی ها آشنا می شوند در مهارت های گفتار و زبان بهتر از دیگر کودکان عمل می کنند و همچنین مهارت خواندن و حس شنوایی آنها بهتر از دیگران عمل می کند و در دوران پیش دبستانی و دبستان کودک عملکردی بهتر از کودکان دیگر خواهد داشت .همانطور که گفته شد موسیقی مسیر های عصبی مغز را تحریک می کند باعث پیشرفت عملکرد مغز و تفکر و مهارت حل مسئله خواهد شد .

  • اسباب بازی موزیکال برای کودکان و هماهنگی میان اعضای بدن

زمانی که کودک اسباب بازی را در دست می گیرد ، برای نگهداری آن نیاز به تسلط دارد که این تسلط و هماهنگی دست و انگشتان برای کودک کمی دشوار است که اسباب بازی های موزیکال می تواند به رشد این مهارت ها نیز کمک کند. مثلا ضربه زدن به دکمه های ارگ اسباب بازی و یا تبل ،باعث تقویت مهارت هماهنگی بین دست و چشم خواهد شد .همچنین عضلات دست و انگشتان نیز تقویت می شود .

اسباب بازی موزیکال برای کودکان

  •  تقویت قوه شنوایی کودک

کودکان در ابتدای کودکی به گوش دادن به صداهای اطرافشان خیلی حساس هستند و هر صدایی توجه آنها را جلب خواهد کرد .آنها به دنبال صدا می گردند تا منبع تولید صدا را پیدا کنند .و این امر باعث افزایش دقت و تمرکز و همچنین پاسخ به حس کنجکاوی کودک می شود.اسباب بازی های موزیکال حرکتی می توانند قوه شنوایی و همچنین دیداری کودک را تقویت کنند .از آنجایی که این نوع اسباب بازی ها متحرک هستند و مدام به طرفین در حال حرکتند کودکان توجه بیشتری به آنها دارند و مدام با چشمشان اسباب بازی را دنبال می کنند و حرکات اسباب بازی را زیر نظر می گیرند که این امر باعث تقویت مهارت دیداری کودک خواهد شد و علاوهه بر آن کودک را تحریک می کند تا برای به دست آوردن اسباب بازی حرکت کند ، 4 دست و پا راه برود یا روی پاهایش بایستد.

برای انتخاب اسباب بازی موزیکال بهتر است اسباب بازی انتخاب کنید که صداهای قابل فهم و ساده ای داشته باشد  تا کودک بتواند بهتر با آن ارتباط بگیرد.

اسباب بازی موزیکال برای کودکان

 

  • تشخیص بافت و جنس اشیاء با حس لامسه (لمس بافت های گوناگون، گرفتن اشیا و نگه داشتن آن ها)

  • تقویت هوش منطقی به دلیل درک کودک از تفاوت رنگ ها، شکل ها

  • تقویت بینایی و تمایز رنگ ها

  • با درک توانایی انجام یک کار مهیج باعث افزایش اعتماد به نفس در کودک می شود

  • مناسب برای تقویت حافظه و تقویت مهارت های حل مسئله

در ادامه به چند نمونه از انواع این اسباب بازی ها اشاره می کنیم :

هواپیما جیمبو موزیکال

این هواپیما یکی از انواع اسباب بازی های موزیکال حرکتی می باشد که دارای چراغ های زیبا برای جذابیت بیشتر است .این هواپیما با 3 عدد باتری قلمی 1.5 ولتی شروع به کار می کند و با پخش موزیک و نورهای جذاب ، هواپیما حرکت میکند و میچرخد.

هواپیما ایرباس موزیکال

این هواپیما دارای چراغ های رنگارنگ و زیباست و چرخ های آن قابلیت چرخش دارد.با دو عدد باتری قلمی شروع به کار می کند.این هواپیما با موزیک و چراغ های جذابی که داردباعث جلب توجه کودک می شود و باعث بهبود مهارت های دیداری و شنیداری کودک می شود. نور چراغ های این هواپیما در شب بسیار جذاب است و باعث شادی و نشاط او می شود.

سگ نگهبان موزیکال

این اسباب بازی یک شخصیت کارتونی محبوب و دوست داشتنی برای کودکان است که با 3 باتری قلمی کار می کند.این اسباب بازی نیز چراغ دار و موزیکال بوده و قابلیت حرکت دارد .

اسباب بازی موزیکال برای کودکان

سخن آخر

بازی و اسباب بازی برای کودکان لازم و حیاتی است و باعث رشد فکری و ذهنی کودک می شود .اسباب بازی غذای روح و روان کودک است وکودک را به سمت کنجکاوی و هوشیاری سوق می دهد .مهمترین ویژگی یک کودک سالم بازی کردن و جنب و جوش کردن است .البته که شما باید این بازی کردن کودک را هدایت کنید و با استفاده از اسباب بازی های مناسب باعث پرورش ذهن کودک شوید .
دقت داشته باشید اسباب بازی باید متناسب با سن و علاقه و توانمندی کودک باشد و همچنین ایمنی اسباب بازی که در اختیار کودک قرار می گیرد بسیار مهم است و باید کاملا بی خطر و مطمئن باشد . کودک را جذب خود کند و باعث شادی و نشاط کودک شود .

اسباب بازی موزیکال برای کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول