بازی با کودک 2 ساله

اسباب بازی کودک دو ساله

این سن دوره ی رشد احساسی کودک است. در سن دو سالگی احساسات و هیجانات کودک بیشتر بروز پیدا می کند و در خود هیجانات جدیدی را تجربه می کند. هیجان هایی مانند شرم،خجالت و غرور از حدود دو سالگی نمایان می شود و به همراه این احساسات، همدلی کردن در کودکان نیز شروع می شود.در سن دوسالگی کودک تحرک و کنجکاوی زیادی دارد. هم چنین کودک درک می کند که رفتار شما بر او و رفتار او بر شما تاثیر گذار است. در برقراری ارتباط همکاری می کند و سوال های بی شماری را می پرسد.در این سن کودک شروع به یادگیری بیشتری میکند ،یادگیری رنگ خا را شروع میکند و مفاهیمی مانند بزرگ و کوچک یا شب و روز را کاملا درک میکند.

  توانایی های کودک دو ساله

  •    در احساسات با اطرافیانش همدلی کند.
  •    رنگ ها را شناسایی کند و هر شی را بر اساس رنگش دسته بندی کند.
  •    در اواخر دو سالگی به راحتی از پله ها بالا و پایین رود.
  •    به جزییات کاملا دقت می کند. به عنوان مثال در حین داستان خواندن برای کودک متوجه می شوید که به جزییاتی اشاره می کند که قبلا به  آن ها بی توجه بود.
    اسباب بازی ها، فرصت های جدیدی را برای کودک دو ساله فراهم می کند. در این سن، کودکان بهترین بازی را از بازی های بدون ساختار یاد می گیرند.

برای اینکه کودک در بزرگسالی انعطاف پذیرترین قدرت مغزی را برای یادگیری داشته باشد ، او را درمحیطی با انواع محرک های حسی پرورش دهید.برای رسیدن به این هدف بهترین شیوه بازی و اسباب بازی است. اسباب بازی ها در این سن به کودک کمک میکنند تا با تمرکز و کنجکاوی چیزهای جدید کشف کند و علاوه بر یادگیری از بازی لذت ببرد.

راهنمای بازی با کودک دو ساله

مناسب ترین اسباب بازی ها برای کودک دو ساله

در این سن کودک احساسات را می شناسد بنابراین سعی کنید بازی ها و نمایش هایی را با کودک انجام دهید که به مسئله احساسات کودک بپردازد، تا بتواند در سنین بالاتر به مهارت خودگردانی عواطف و احساساتش دست یابد.
اسباب بازی مناسب برای انجام یک نمایش عروسکی ، عروسک های انگشتی هستند که به عنوان یک نمونه اسباب بازی برای کودک 2 ساله فوق العاده است.
در این سن کودک به رنگ ها و مفاهیم شکل ها علاقه مند می شود بنابراین این سن یک موقعیت عالی برای نقاشی و طراحی است. مسلما کودک در این سن نمیتواند نقاشی با مفهوم و زیبایی بکشد اما شما از همان رنگ آمیزی ها و خط‌خطی های به ظاهر بی سروته فرزند خود لذت می برید . برای او انواع مداد و کاغذ و وسایل مورد نیاز نقاشی مانند ماژیک، مدادشمعی، آبرنگ و کاغذ طراحی مناسب را خریداری کنید که با ذوق و علاقه بیشتر نقاشی کند.

پیدا کردن ارتباط بین اشیا در این سن برای کودکان جذاب است و هم چنین با بازی هایی از این قبیل دقت و تمرکز کودکان تقویت می شود. برای انجام این بازی می توانید از جورچین های مختلف برای کودک دلبندتان استفاده نمایید.

یکی دیگر از بازی‌های مورد علاقه کودکان در این سن پازل است. وقتی کودک قطعات پازل را درهم جفت می‌کند و از اینکه میتواند یک شکل جالب به وجود آورد بسیار ذوق زده می شود و همین امر باعث افزایش اعتماد به نفس او خواهد شد. این موفقیت برایش بیش از هر چیز خوشایند است. بازی با پازل علاوه بر لذت بخش بودن باعث بالا رفتن قدرت تمرکز و تشخیص او می شود، بهتر است برای کودک ابتدا پازل‌هایی را انتخاب کنید که قطعات کمتری دارند و به مرور که کودک بازی را یاد گرفت به تعداد قطعات اضافه کنید.

پازل های مناسب برای کودکان

بلوک های کوچک بازی دیگری است که می تواند ساعت ها کودک را مشغول کند و کودک از بازی با آنها خسته نمیشود. کار با بلوک چین ها، اجازه می دهد تا کودک دو ساله ، آن ها را با دست بگیرد، آنها را روی هم یا در کنار هم بچیند،آنها را در یک جا جمع کند و یا با مرتب سازی، سطح مهارت های دستی خود را افزایش دهد. آجرهای مقوایی بزرگ به راحتی تبدیل به قلعه ای کوچک و بزرگ می شود که دارای فضاهایی مخفی است. بلوک های چوبی کوچک را مرتب کرده  و طرح های مختلفی ایجاد کند.

 اسباب بازی های موزیکال

کودکان به طور کلی موسیقی را دوست دارند. اگر به او یک پیانو اسباب بازی بدهید خواهید دید که با لمس کردن صفحه کلید سعی میکند تا آهنگی زیبا را خلق کند.
توپ یک اسباب بازی دوست داشتنی برای کودک دو ساله است. کودک در این سن دوست دارد توپ را پرت کند ،آنرا شوت کند و یا آن را روی هوا بچرخاند. هنگامی که او این کار را انجام می دهد، او را تشویق کنید، این کار برای هماهنگی حرکات دست و پا بسیار مناسب بوده و همچنین برای او بسیار سرگرم کننده است.

راهنمای بازی با کودک دو ساله | مجله بانک بازی

چادر بازی
یکی از بهترین سرگرمی های کودکان چادر بازی کودک است حتی اگر کودکی پر جنب و جوش باشد دوست دارد محلی اختصاصی برای خود داشته باشد . این چادر محل خوبی است تا کودک اسباب بازی های خود را در آن قرار داده و درون آن ، به بازی مشغول شود. این چادرهای زیبا و رنگارنگ، مناسب بازی در خانه بوده و کودک در آن حس امنیت و آرامش می کند. برای کادو دادن هم می تواند هدیه فوق العاده ای باشد.

اسباب بازی های حرکتی
در این سنین مهارت های مربوط به عضلات درشت رشد می کند.در واقع اسباب بازی  هل دادنی و سوارشدنی و کشیدنی  بازی های این سن هستند.
کودک  دو ساله دوست دارد کار‌هایش را خودش انجام دهد یا کارهایی مشابه والدینش انجام دهد و از این کار لذت می‌برد.
ماشین‌های شارژی و سه‌چرخه‌ها از اسباب‌بازی‌های سرگرم‌کننده این سن هستند که هم حس استقلال او را تقویت می‌کنند و هم سرگرم‌کننده هستند.

راهنمای بازی با کودک دو ساله

معمولا دختر بچه ها به اسباب بازی وسایل آشپزخانه علاقه ی زیادی دارند چون می توانند مانند مادر آشپزی کنند و تخیلات خود را پرورش دهند ، سعی کنید با او همراه شوید و با وسایل آشپزی کودکانه همراه او غذا بخورید و این همراهی را به او انتقال دهید.

اشیا کوچک از قبیل سنگریزه و یا دکمه های کوچک را در اختیار او گذاشته و با تکرار”یکی برای شما، یکی برای من”، حس اشتراک گذاری را در او تقویت کنید. این یکی از بی خطرترین و بهترین اسباب بازی ها برای کودک دو ساله است.

به طور کلی کودکان نوپا در مورد استقلال خود هیجان زیادی دارند ، اما به طور مداوم در می یابند که دارای محدودیت هایی هستند. بنابراین در حالی که آنها در یک لحظه  خاص، بر کارهای خود اصرار می ورزند، اما ممکن است خیلی زود به منظور حمایت، به سوی پدر یا مادر خود بروند.کودک دو ساله خود، می تواند یاد بگیرد که چه کاری  را می تواند انجام دهد،  او با دستگیره ها بازی می کند، درب ها را باز و بسته می کند، کلید چراغ را روشن و خاموش می کند و در مجموع به طور مداوم در حال کشف اطراف است.

بازی با کودک 2 ساله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول