کودکان دو قلو

تربیت کودکان دو قلو

داشتن فرزند دو قلو یک هدیه و نعمت الهی است که معمولا اکثریت دوست دارند آنرا تجربه کنند.شما در یک زمان صاحب دوو فرزند با چهره هایی یکسان و با روحیات متفاوت خواهید شد.کودکان دوقلو با اینکه چهره ای هیی شبی به هم دارند اما روحیات آنها با هم فرق دارد از این رو شما به عنوان والدین کودکان دوقلو باید دقت داشته باشید رفتار مشترکی با آنها نداشته باشید و با هر کدام طبق روحیات خودشان رفتار کنید.

تربیت کودکان دو قلو مسئله ی مهمی است که والدین باید به آن توجه داشته باشند،باید دقت کنید هر کدام از کودکان دوقلو استعداد های متفاوتی دارند که شما باید استعداد آنها را کشف کنید. متاسفانه تعداد زیادی از والدین وسایل و لباس های یکسانی برای کودکان دو قلو تهیه می کنند که این موضوع از نظر تربیتی کاملا اشتباه است .از آنجایی که تربیت کودکان در رشد شخصیتی آنها بسیار مهم است پس باید به این موضوعات توجه ویژه ای داشته باشید.

تربیت کودکان دو قلو

راهکارهایی برای تربیت کودکان دوقلو

معمولا تربیت کودکان کار بسیار دشواری است و اگر شما دارای فرزندان دو قلو باشید همزمان باید تجربه تربیتی برای دو کودک را تجربه کنید بنابراین مسیر دشوارتری در پیش رو دارید.
برای تربیت کودک نیاز به آگاهی کافی دارید و مهمتر از همه اینکه باید بدانید تربیت کودک خود را از چه سنی شروع کنید. اشتباهات تربیتی تاثیرات بزرگی در بزرگسالی بر روی شخصیت افراد خواهد داشت و مشکلات روحی و یا کمبود های عاطفی با خود به همراه دارد.

تربیت کودکان دو قلو و توجه به نیازهای جسمی 

دوران بارداری برای مادران دوران حساسی خواهد بود و مادر باید سعی کند تمام استرس ها و نگرانی های روزمره خود را کاهش دهد ،تغذیه ای مناسب داشته باشد و در کل مراقبتهای دوران بارداری را در نظر بگیرد. چون اگر مادر دوران بارداری و شیردهی پر تنشی داشته باشد باعث بروز مشکلاتی در جنین و نوزاد خواهد شد مانند :اختلالات رشدی
پس سعی کنید تا به شرایط عصبی و سلامتی خود توجه کافی داشته باشید.

دوقلوها را یکسان تربیت نکنید

فکر غلطی که در بین همگان جا افتاده اینست که کودکان دو قلو علاوه بر ظاهری یکسان روحیات و ویژگی های یکسانی هم دارند در صورتی که این فکر اشتباه ممکن است به کودکان صدمه بزند و مهارت های کودک نادیده گرفته شود. اگر احساس می کنید کودکانتان به هم شبیه هستند نیازی این شباهت را از بین ببرید اما در تمامی زمینه ها بهتر است استقلال کودکانتان را حفظ کنید و اجازه دهید استعدادهایشان به صورت مجزا رشد کند و شکوفا شود.

اگر دو قلو دارید بهتر است پایه را بر این اساس بگذارید که دو فرزند دارید و لازم نیست یک کار را برای هر دوی آنها انجام دهید یا توقعی یکسان از هر دوی آنها داشته باشید. حتی بهتر است برای خرید اسباب بازی نیز انتخاب را به عهده خود فرزندان بگذارید تا با سلیقه ی خود اسباب بازی های متفاوتی را انتخاب کنند و در هنگام بازی، اسباب بازی ها را با هم تقسیم و تعویض کنند.

اگر دوقلو ها ناهمسان باشند علاوه بر تفاوت ظاهری،تفاوت های اخلاقی و شخصیتی زیادی نیز با هم دارند.اگر متوجه تفاوت ها بین دوقلو هایتان شدید بهتر است به آنها توجه کنید و آنها را تقویت کنید و اجازه دهید تا هر کدام طبق علایقشان پیش روند.

تربیت کودکان دو قلو

اسباب بازی های ویژه کودکان دو قلو

در ادامه به معرفی چند اسباب بازی می پردازیم که برای دو قلو ها و چند قلو ها مناسب باشد.

انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودک علاوه بر سرگرمی باعث تقویت و پیشرفت مهارت های مختلفی مانند مهارت های حرکتی،ایجاد خلاقیت،افزایش تمرکز،تقویت مهارت های ارتباطی و … می شود.

تربیت کودکان دو قلو

  • بلوک های نرم

بلوک های اسباب بازی فومی و پارچه ای گزینه ی مناسبی برای نوزادان کوچک تر هستند.ار آنجایی که این بلوک ها نرم و قابل انعطاف هستند برای کودکان کاملا ایمن و بی خطرند همچنین این بلوک ها قابلیت شستشو دارند و شما از نظر بهداشتی آسوده خاطر خواهید بود.اگر این بلوک ها را در رنگ بندی های مختلف خریداری کنید می تواند باعث تحریک حس بینایی کودک شود.

این بلوک‌های خانه‌سازی کودک به صورت یک مجموعه چهارتایی (مخصوص استفاده دوقلوها) با الگوهایی مشخص و تصاویر رنگارنگ در بازار عرضه می‌شوند.

  • ماشین های شارژی دونفره

رانندگی با ماشین های شارژی برای کودکان بسیار لذت بخش است و از اینکه کودک می تواند کاری مشابه کار بزرگسالان انجام دهد باعث افزایش اعتماد به نفس او می شود.ماشین های شارژی در دو نوع تک نفره و دو نفره تولید و عرضه می شود که شما می توانید برای فرزندان دو قلوی خود ماشین دو نفره زیبا و شیک تهیه کنید و با صرف هزینه ی کمتر یک ماشین شارژی لوکس برای کودک خود تهیه کنید.

انواع ماشین شارژی دو نفره در سایت فروشگاه اسباب بازی توی باران موجود می باشد از جمله ماشین شارژی جیپ دو نفره ،ماشین شارژی مازراتی دو نفره ،ماشین شارژی bmw دو نفره ،ماشین شارژی بنز دو نفره و …

فواید بازی با ماشین شارژی :

  1. باعث افزایش اعتماد به نفس کودک می شود. و همچنین به سبب تعادلی که باید برقرار کند باعث افزایش قدرت توجه و تمرکز او می شود.
  2. باعث بالا بردن مهارت هایی همچون میزان چابکی و افزایش سرعت عمل است که باعث می شود کودک قدرت تصمیم گیری و هوش منطقی و استدلالی اش نیز تقویت شود .
  3. همچنین به دلیل هیجانی که ماشین بازی دارد هوش جنبشی را بالا برده و کودک می تواند در کنار شما لحظات شاد  و در عین حال ایمنی را تجربه کند.

تربیت کودکان دو قلو

  • الاکلنگ دو نفره

این الاکلنگ ها در سایز های نسبتا کوچک مناسب برای کودکان سنین پایین تر معمولا از جنس پلی اتیلن و مقاوم در برابر سرما ، رطوبت و نور خورشید ساخته می شوند.این الاکلنگ ها مانند یک تعادلی خوب عمل می کنند و دارای طول عمر بالایی هستند و قابلیت تحمل وزن بالایی نیز دارند.

این الاکلنگ ها با توجه به جنس پلی اتیلن وزن کمی دارند و به راحتی قابل جابجایی هستند و همین طور فضای کمی نیز اشغال می کنند و برای استفاده در داخل خانه نیز مناسبند.این الاکلنگ های زیبا در رنگ ها و طرح های مختلفی وجود دارند و ار آنجایی که قابلیت استفاده دو کودک به طور همزمان را دارد برای کودکان دو قلو وسیله ای بسیار فرح بخش و کاربردی می باشد.

انواع این الاکلنگ ها در سایت فروشگاه توی باران موجود می باشد از جمله : الاکلنگ دو نفره جوجه ، الاکلنگ دو نفره تمساح ،الاکلنگ دو نفره خرچنگ ،الاکلنگ دایناسور دو نفره و …

تربیت کودکان دو قلو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول