راهنمای خرید اسباب بازی دخترانه

راهنمای خرید اسباب بازی دخترانه

از آنجایی که امروزه اسباب بازی دخترانه بسیار متنوع شده است بهتر است با در نظر گرفتن علایق دختر کوچولوی خود اسباب بازی محبوب و مناسب با سن او را برایش تهیه کنید تا علاوه بر لذت بردن از بازی به تقویت خلاقیت و رشد استعداد های او کمک کنید .یکی از نکاتی که در هنگام خرید اسباب بازی باید به آن توجه کنید سن کودک است تا اسباب بازی تاثیرات مثبتی برای رشد او داشته باشد و کودک را دلزده نکند.علاوه بر این نکته باید به ایمن بودن اسباب بازی نیز دقت کافی داشته باشید تا اسباب بازی که انتخاب می کنید برای کودک کاملا بی خطر باشد.

از آنجایی که روحیات دختران و پسران با هم متفاوت است بعضی از اسباب بازی ها کاملا دخترانه یا کاملا پسرانه شناخته می شوند.شاید بعضی از اسباب بازی ها متناسب برای دختر و پسر باشد اما بعضی از اسباب بازی ها با توجه به روحیات دخترانه به طور اختصاصی مخصوص آنها ساخته می شود و تمام نکات لازم در ساخت آنها در نظر گرفته می شود تا مناسب با روحیات لطیف دخترانه باشد و برای پرورش و رشد استعداد های او مفید و کاربردی باشد.

راهنمای خرید اسباب بازی دخترانه

بهترین اسباب بازی دخترانه 

بهتر است ابتدا منظورمان از بهترین اسباب بازی دخترانه را روشن کنیم ،بهترین اسباب بازی همانی است که مورد علاقه و محبوب کودک شما باشد،زمانی که کودکی اسباب بازیش را دوست نداشته باشد نمیتوانید او را به بازی با آن مجبور کنید.پس حتما در موقع خرید از کودک خود نظر بگیرید.
نکته دوم که باید توجه کنید ایمنی و سلامت کودک است که برای رعایت این موضوع حتما باید به سن کودک خود توجه کنید .

ویژگی ها و راهنمای خرید اسباب بازی دخترانه

اولین مسئله ای که باید به آن توجه کنید اسباب بازی باید ساده باشد تا کودک از خلاقیت های خود هنگام بازی با آن بهره بگیرد و باعث رشد و پرورش خلاقیت و قوه تخیل و همچنین رشد استعداد های کودک شود. اسباب بازی هایی که امکانات زیادی دارند اجازه استفاده از خلاقیت را از کودک میگیرند .

زمان بازی با اسباب بازی های رایانه ای را به حداقل برسانید.این نوع بازی ها علاوه بر اینکه سودی برای کودک ندارد بلکه باعث عوازضی مثل کاهش شنوایی،ضعف بینایی ،اضافه وزن و … نیز خواهد شد . پس بهتر است از اسباب بازی های فیزیکی برای تقویت مهارت های ذهنی و بهبود استعداد های کودک استفاده کنید.

راهنمای خرید اسباب بازی دخترانه

راهنمای خرید اسباب بازی دخترانه و محبوب‌ترین آنها 

در اینجا لیستی از محبوب ترین اسباب بازی ها در بین دختر بچه ها را معرفی می کنیم :

عروسک‌

عروسک ها اسباب بازی هایی هستند که قدیم تا به حال دختران با آنها سرگرم می شدند و یکی از محبوب ترین اسباب بازی ها در بین دختر بچه ها بوده است.قدیم عروسک ها بیشتر ساده بودند ولی امروزه از تنوع بالایی برخوردارند .با مراجعه به سایت فروشگاه اسباب بازی توی باران می توانید انواع عروسک ها در اندازه ها و جنس های متنوع و با طراحی زیبا دارای ویژگی های مختلف و مناسب برای سنین مختلف را مشاهده کنید و با توجه به علاقه مندی کودکتان بهترین انتخاب را انجام دهید.

عروسک ها زبان گویای احساسات کودکان هستند ،کودکان احساسشان را با بازی با عروسکشان نشان می دهند.آنها می توانند مهارت هایی را که در بزرگسالی به آن نیاز دارند از همین کودکی با بازی با عروسک هایشان به دست آورند.همچنین عروسک ها باعث بهبود مهارت های ارتباطی دختران نیز می شود.

راهنمای خرید اسباب بازی دخترانه

اسباب بازی های مشاغل مثل آشپزی، خیاطی و …

دختران از بازی های تقلیدی لذت می برند به خصوص آنها دوست دارند رفتار مادرشان را تقلید کنند و مانند او به آشپزی بپردازند یا خیاطی کنند.آنها مدام در کنار مادر خود مشغول به بازی هستند و می خواهند از وسایل مادر برای بازی خود استفاده کنند .شما می توانید با خرید اسباب بازی وسایلی که آنها علاقه دارند آنها را خوشحال کنید و از خطرات احتمالی که وسایل دنیای واقعی ممکن است برای آنها به وجود آورد خودداری کنید.این نوع اسباب بازی ها می تواند باعث افزایش حس مسئولیت پذیری،تقویت قوه تخیل و خلاقیت و همچنین یادگیری مهارت های مختلف شود.

ست کباب پز کیفی با لوازم ،گاز چمدانی به همراه وسایل ،ست کامل آشپزخانه گیسو ،ست عصرانه کودک ،ست 4 تکه لوازم خانگی ،جارو برقی ، کف شور موزیکال و … از این دسته از اسباب بازی ها هستند.

راهنمای خرید اسباب بازی دخترانه

اسباب بازی های موزیکال

اسباب بازی های موزیکال باعث تقویت قدرت شنوایی کودک می شود و علاقه آنها را به موسیقی افزایش می دهد . معمولا دختر بچه ها به موسیقی و خواندن شعر های مختلف علاقه ی زیادی نشان می دهند .با خرید این دسته از اسباب بازی ها می توانید ذهن کودک را به سمت موسیقی های کودکانه و شاد بکشید .

اسباب بازی های ساختنی

اسباب بازی های ساختنی هم برای دختران و هم برای پسران بسیار مناسب و دوست داشتنی است و باعث تقویت دستورزی و افزایش هوش منطقی در کودکان می شود.برای دختران می توانید اسباب بازی های ساختنی که ترکیبی دخترانه دارند مثل لگو دخترانه پری دریایی ، لگو شهر رویایی و … تهیه کنید .

چادر بازی کودک

دختر ها از اینکه خانه ای بسازند و برای خود مهمانی بگیرند و خانه داری کنند و کارهای مادر را تکرار کنند لذت می برند .چادر بازی می تواند مکانی امن و دوست داشتنی برای بازی های او باشد ،کودک در چادر بازی خودش اسباب بازی هایش را می چیند و خانه ای امن برای خودش می سازد او در این چادر احساس شادی و امنیت می کند .این چادر بازی می تواند باعث رشد شخصیت کودک شود و مهارت های ارتباطی او را افزایش دهد.

راهنمای خرید اسباب بازی دخترانه

بازی فکری

بازی های فکری انواع مختلفی دارد که برای سنین مختلف مناسب می باشد و هم برای دختر ها و هم پسرها هیجان انگیز و دوست داشتنی است . بازی های فکری اعتماد به نفس کودک را بالا می برو و به تقویت مهارت های اجتماعی و بازی های گروهی آنها کمک می کند.

اسباب بازی های حرکتی

برای تقویت مهارت های حرکتی کودکان لازم است حتما از اسباب بازی های حرکتی برای آنها استفاده شود .مهارت های حرکتی باعث تناسب اندام کودک خواهد شد و از چاقی و مشکلات عضلانی در آینده جلوگیری میکند .کودک با بازی های حرکتی عصلات و ماهیچه های دست و پای خود را تقویت میکند .اسباب بازی هایی مانند دو چرخه ، اسکیت ، اسکوتر ، توپ و … از این دسته از اسباب بازی ها هستند .

راهنمای خرید اسباب بازی دخترانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول