فواید ترامپولین برای کودکان

فواید ترامپولین برای کودکان

ترامپولین چیست ؟

ترامپولین که امروزه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است در واقع یک نوع تشک پرش محسوب می شود و برای ورزش هایی که پایه و اساس آنها جهش و پرش است قابل استفاده می باشد مانند ورزش ژیمناستیک. جالب است بدانید معنی لغت ترامپولین محکم و بلند پریدن است .

ورزش با ترامپولین در سال 1971 توسط شخصی به نام جورج نیسن اختراع شد و این وسیله باعث انعطاف پذیری بیشتر بدن ورزشکار می شود و دوستداران زیادی را به خود جلب کرده است و یکی از وسایل تخصصی ژیمناستیک شناخته می شود.
این وسیله از تعدادی فنر و مقداری پارچه ضخیم و محکم ساخته می شود که فنر ها پارچه را از چند طرف به یک چهار چوب فلزی وصل می کنند .

فواید ترامپولین برای کودکان

کودکان انرژی زیادی دارند و این انرژی را صرف بازی و دویدن و پردین می کنند و به جست و خیز می پردازند.به مرور زمان که کودکان بزرگتر می شوند و راهی مدرسه می شوند برای بازی و فعالیت های ورزشی وقت کمتری دارند و بیشتر وقت خود را صرف درس و مدرسه می کنند و یا با تماشای تلویزیون و بازی های کامپیوتری و اندروید خود را سرگرم می کنند و این امر باعث می شود فعالیت های فیزیکی و ورزش را کنار بگارند و با عوارض خطرناکی در آینده روبرو شوند .

پس شما به عنوان والدین دلسوز نباید اجازه دهید کودک به سمت بی تحرکی پیش برود .حتی اگر شما دغدغه ی زیادی دارید و وقت ندارید که کودک خود را در یک رشته ورزشی در باشگاه های معتبر ثبت نام کنید می توانید با خرید یک ترامپولین کوچک در خانه ورزش و تحرک به همراه شادی و نشاط را به منزل خود بیاورید. کودک شما با ورزش سلامتی و سرزندگی خود را حفظ می کند و علاقه به ورزش در او نهادینه می شود.از آنجایی که ترامپولین ها معمولا قابلیت تحمل وزن بالایی دارند شما نیز می توانید به همراه کودک خود به جست و خیز و ورزش بپردازید و علاوه بر ورزش وقت بیشتری برای ارتباط با کودک خود بگذارید و روابط مابینتان را افزایش دهید.

ورزش با ترامپولین علاوه بر نشاط و سلامتی باعث بهبود عادات غذایی ، کیفیت خواب و همچنین عملکرد سیستم گوارش شما می شود و با ترشح هورمون سروتونین (شادی) و دوپامین در مغز احساس شادی را در شما به وجود می آورد و استرس روزانه زندگی را از شما دور می کند .

فواید ترامپولین برای کودکان

تقویت مهارت حفظ تعادل با ترامپولین 

زمانی  که کودک روی ترامپولین قرار می گیرد و با پریدن روی آن به سمت بالا پرتاب می شود با ترشح هورمون دوپامین در مغز حس نشاط در او شکل می گیرد.در جامپینگ علاوه بر عضلات پایین تنه تمام عضلات بدن در حال حرکت هستند و برای حفظ تعادل بدن تلاش می کنند .و این امر علاوه بر تقویت حفظ تعادل کودک باعث تقویت تمام عضلات بدن می شود .

فواید ترامپولین برای کودکان در تناسب اندام

تناسب اندام در بزرگسالی رابطه ی مستقیم با دوران کودکی دارد.اگر کودک شما از همان کودکی به ورزش علاقه مند شود و ورزش کند عضلات و استخوان بندی کودک تقویت شده و باعث می شود در بزرگسالی بدنی ورزیده و متناسب داشته باشد .
حتی اگر کودکی داشته باشید که به ورزش علاقه نداشته باشد و تمایلی به تناسب اندام نشان ندهد ،ترامپولین او را مجذوب خود خواهد کرد و با شادی و نشاطی که کودک در ورزش با ترامپولین و جامپینگ به دست می آورد برای او دوست داشتنی خواهد بود و او را به ورزش با ترامپولین علاقه مند خواهد کرد .

در ورزش با ترامپولین سوخت و ساز بدن بالا رفته و تک تک عضلات درگیر می شوند و این فعالیت های فیزیکی از چاقی کودک جلوگیری کرده و استرس و ترس را از او دور میکند .

فواید ترامپولین برای کودکانفواید ترامپولین برای کودکان تاثیر آن بر استخوان بندی کودک

در ترامپولین با هر پرش فشار یکسانی به عضلات و استخوان کودک وارد می شود به همین علت علاوه بر اینکه به استخوان ها هیچ آسیبی نمیزند بلکه باعث می شود چگالی استخوان افزایش پیدا کرده و باعث تقویت آن می شود.
شما می توانید با تهیه یک ترامپولین حفاظ دار ایمنی کامل را برای کودک فراهم کنید و کودک با خیالی راحت با حداقل 15 دقیقه ورزش در طول روز استخوان بندی خود را تقویت کند .

تاثیر ترامپولین بر قلب و عروق

در ورزش های هوازی ضربان قلب افزایش پیدا می کند و حجم خون بیشتری در بدن پمپاژ می شود و به عبارت دیگر گردش خون در بدن بالا می رود .از آنجا که ورزش با ترامپولین نیز یک ورزش هوازی به حساب می آید به بهبود گردش خون کودک کمک میکند.

تاثیر ترامپولین بر رشد کودک

بعد از عامل ژنتیک ، ورزش،تغذیه و عوامل محیطی مهمترین عوامل بر میزان رشد کودکان دارند.
بنابراین شما می توانید با تهیه یک ترامپولین فنری حفاظ دار زیبا ورزش را به خانه خود بیاورید و از تاثیرات مثبت آن بر رشد کودکتان استفاده کنید .یکی از مزیت های ورزش با ترامپولین اینست که نیاز به آموزش ندارد و برای کودکان بازی محسوب می شود .

فواید ترامپولین برای کودکان

تاثیر ترامپولین بر سلامت روان کودک

برای اینکه ورزش برای کودک خسته کننده نباشد و او را دلزده نکند نیاز است از ورزش های شاد و مفرح برای کودک خود استفاده کنید .این امر باعث می شود کودک شما ورزش را مانند بازی شاد و مفرح بداند و از انجام آن لذت ببرد . یکی از بهترین گزینه های ورزشی که برای کودکان بسیار دوست داشتنی و پر نشاط است استفاده از ترامپولین می باشد.حتی شما هنگام بازی کودک با ترامپولین می توانید صدای خنده و قهقه زدن او را بشنوید و از دیدن این شادی کودک شما نیز به وجد آیید.

این خنده ها و خوشحالی های در حین بازی سلامت روان کودک شما را افزایش می دهد و با ترشح هورمون های شادی آفرین در مغز کودک تاثیرات مثبتی بر رفتار و اخلاق کودک شنا خواهد گذاشت .

با توجه به نکاتی که در این مقاله گفته شد اگر تمایل به خرید ترامپولین برا منزل یا مهد کودک یا خانه بازی خود هستید می توانید با مراجعه به سایت فروشگاه اسباب بازی توی بارن و مشاهده انواع ترامپولین ها در ابعاد و اشکال و رنگ بندی های متفاوت ،و همچنین در انواع حفاظ دار یا بدون حفاظ ،دسته دار یا بدون دسته و … اقدام به خریدی امن و مطمئن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول