لاغری شکم و پهلو با حلقه

لاغری شکم و پهلو با حلقه

حلقه یک اسباب بازی کودکانه است که به ابزاری موثر برای کم کردن وزن بزرگسالان تبدیل شده با استفاده از یک حلقه بازو, پا و ماهیچه های مرکزی تحت تاثیر قرار میگیرند. حلقه زدن یک تمرین بدنی کامل است که نه تنها ماهیچه های شما بلکه به انعطاف پذیری و تعادل مفاصل نیز کمک میکند. تحرک با حلقه زدن بسیار مفرح است و باعث نشاط و سرگرمی می شود.

قبل از انجام تمرینات ورزشی با تمرینات کششی بازوها پاها و عضلات کمرتان را گرم کنید.حلقه را دور بدن خود بچرخانید و وزن خود را بین پاهای خود در یک حرکت گهواره ای حمل کنید.به آرامی باسن خود را عقب و جلو و یا به صورت دایره ای به حرکت در آورید.بهتر است ورزش را هر روز به مدت 5 تا 10 دقیقه شروع کنید و کم کم افزایش دهید تا به 30 دقیقه برسد .حلقه ای را انتخاب کنید که زمانی که آن را روی زمین کنار خود می گذارید, به کمرتان برسد.برای راحتی کار بهتر است با یک حلقه بزرگ و سنگین شروع کنید، چون نگه داشتن این حلقه ها آسان تر از حلقه های کوچک و سبک است.

انواع حلقه ها :

حلقه های لاغری انواع مختلفی دارند که ما به چند نمونه از آنها اشاره میکنیم:
حلقه لاغری ژله ای
حلقه جادویی پیچشی
حلقه لاغری 8 تکه نیو بادی
حلقه لاغری مگنتی
حلقه لاغری دوبل

لاغری شکم و پهلو با حلقه

بهترین حلقه ی لاغری :

برای اینکه بتوانید بهترین حلقه ی لاغری را انتخاب کنید به نکات زیر دقت کنید :

سایز و اندازه ی حلقه ی لاغری

۱قد خود را از زمین تا میانه کمرتان اندازه بگیرید: این اندازه قطر مناسب برای حلقه‌ای که میخواهید انتخاب کنید را نشان می دهد. ارتفاع حلقه‌ی لاغری به حالت عمودی روی زمین باید تا مابین کمر و سینه‌تان برسد. معمولا برای بزرگسالان قطر حلقه 100-110 مناسب است.

۲نوع و سایز بدن: می‌توانید با توجه به قدتان حدود ۵-۱۰ سانتی‌متر از قطر حلقه کم کنید. هم‌چنین اگر جثه بزرگ‌تری دارید نیز می‌توانید حدود ۵-۱۰ سانتی‌متر به قطر حلقه اضافه کنید.

۳. در صورتیکه تجربه حلقه‌زنی دارید می‌توانید حلقه های‌ لاغری کوچک‌تر انتخاب کنید.

Image result for حلقه زدن برای لاغری

وزن حلقه

۱در صورتی که تازه کار هستید و برای اولین بار حلقه‌زدن را شروع کردید ، بهتر است حلقه‌های لاغری نسبتا سنگین را انتخاب کنید  بهتر است این را بدانید حلقه‌زدن با حلقه‌های لاغری بزرگ و سنگین ساده‌تر است و برای تازه‌کارها مناسب‌تر است.

۲. اگر قد کوتاهی دارید، از حلقه‌های سبک‌تر استفاده کنید. در صورتی که قدتان کمتر از ۱۶۰ سانتی‌متر است و به نسبت لاغر هستید، می‌توانید از حلقه‌های سبک‌تر و با ضخامت کمتر استفاده کنید. حلقه‌های سبک‌تر برای افردای با جثه کوچک بهتر است.

۳. در صورتی که در حلقه زدن حرفه‌ای هستید و برای کالری‌سوزی بیشتر از حلقه‌های سبک استفاده کنید. حلقه‌های سبک در هر دقیقه کالری بیشتری می‌سوزانند چون باید انرژی بیشتری صرف کنید تا روی کمر نگهشان دارید.به همین دلیل ورزش طولانی مدت با این حلقه‌ها دشوارتر است.

۴. اگر زمان زیادی را به حلقه‌زدن اختصاص می دهید از حلقه‌های سنگین استفاده کنید. کالری‌سوزی حلقه‌های سبک در هر دقیقه بیشتر است اما به همان نسبت کار با آنها در زمان طولانی سخت‌تر است. به همین دلیل در صورتی که می‌خواهید زمان نسبتا زیادی را به حلقه‌زدن اختصاص دهید از حلقه‌های سنگین استفاده کنید.

لاغری شکم و پهلو با حلقه

مدل یا استایل حلقه

۱. اگر دوست دارید با حلقه حرکات موزون انجام دهید و با آن مانور دهید بهتر است از حلقه‌های سبک استفاده کنید. با توجه به اینکه در انجام این حرکات کل بدن درگیر است، کالری بالایی نیز سوزانده می‌شود.

۲اگر قصدتان از خرید حلقه آب کردن شکم و پهلوست بهتر است از حلقه‌های سنگین با برجستگی استفاده کنید. با توجه به برجستگی هایی که روی حلقه‌های سنگین است و ضرباتی که بر شکم و پهلو وارد می‌کند، باعث تاثیر بیشتر روی این نواحی می‌شوند. این ضربات چربی‌ها را می‌شکند و باعث لاغری سریع‌تر شکم و پهلو می‌شوند.

۳حلقه‌های متفاوتی برای نیازهای مختلف خود داشته باشید. اگر جزو افراد فعال در این زمینه هستید ، بهتر است حلقه‌های متفاوتی با اندازه‌ها و وزن‌های مختلف داشته باشید. در این صورت با پیشرفت‌تان می‌توانید حلقه‌تان را با توجه به فعالیتی که انجام می‌دهید تغییر دهید. حتما هنگامی که می‌خواهید حرکت جدید یا مانور جدیدی را یاد بگیرید از حلقه‌های سبک و کوچک استفاده می‌کنید .

آب کردن شکم و پهلو با حلقه

فواید استفاده از حلقه لاغری

هولاهوپ یا همان حلقه لاغری در ظاهر یک وسیله ورزشی کاملا ساده به نظر میرسد که فقط زمانی متوجه اهمیت آن برای ایجاد عضلات قوی و اندامی زیبا و استوار برای خود میشوید که حرکات ساده ی ورزشی را به صورت مرتب با حلقه انجام دهید.

فواید استفاده از این وسیله ورزشی از جمله :

  • تقویت عضلات پشت، شکم، ران و پا
  • از بین بردن چربی های اضافه در محدوده شکم و پهلوها
  • بالابردن میزان انعطاف بدن
  • ایجاد فرمی زیبا و قدرتمند در قسمت پایین تنه
  • تقویت عضلات شانه، سرشانه و بازوها (در صورت چرخاندن حلقه به دور بازو )

امروزه حلقه لاغری جای خود را در سالن‌های ورزشی و کلاس‌های ایروبیک باز کرده و برای انجام حرکات‌ چرخشی دور کمر، شکم، ران، بازو و…  از آن استفاده می‌شود. حلقه های مختلف با توجه به تناسب جثه‌ی افرادی که می‌خواهند از این وسیله استفاده کنند با قطرهای متفاوت مخصوص کودکان و بزرگسالان وجود دارد.

هولاهوپ در مدل های جدید خود از قطعات جداگانه‌ای تشکیل شده که به‌شکل پازل به‌هم متصل می‌شوند. سطح داخلی این حلقه‌ها برجستگی هایی دارد که موقع چرخیدن حلقه به دور بدن، با واردکردن ضربات متوالی به لایه‌های چربی زیر پوست، باعث بهتر سوختن موضعی آن‌ها می‌شود.

یکی از مزایای استفاده از حلقه های لاغری اینست که به مکان خاصی احتیاج ندارد و علاوه بر سالن‌های ورزشی و پارک‌ها بلکه در خانه هم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. از نظر زمانی هم هر زمانی که اراده‌ کنید، حتی بین کارهای روزمره ‌می‌توانید حرکات را انجام دهید. هنگام حلقه زدن علاوه بر سوختن چربی و آب کردن شکم و پهلو تمامی عضلات پایین تنه درگیر می شود و در حین چرخاندن حلقه به‌ دور کمر علاوه‌ بر تقویت عضلات شکمی، عضلات پشت و فیله کمر هم درگیر شده‌ و باعث فرم پیداکردن پایین‌تنه خواهد شد.

زمانی که پاها و باسن خود را حرکت می دهید تا حلقه را دور کمرتان نگه دارید، این حرکت عضلات همسترینگ, عضلات ران, خم کننده باسن و روی قسمت جلوی پای خود و ماهیچه های ساق پایتان بر پشت پایتان حرکت دهید.

چرخش حلقه روی کمر در زمان منقبض شدن ماهیچه های شکمی و ریوی به تقویت و حجیم کردن تنه با کار کردن ماهیچه های شکم کمک می کند.هولا هوپ می تواند حدود 7 کالری در دقیقه بسوزاند یعنی در عرض ده دقیقه حدود 70 کالری را می سوزانید. با حلقه زدن سلامت کلی خود را حفظ می کنید زیرا قلب پمپاژ و گردش می کند تا مطمئن شود که سیستم بدنی سالمی دارید.

فواید حلقه زدن

طرز کار با حلقه :

اول از همه باید یک فضای باز را در نظر بگیرید تا بتوانید به راحتی و بدون اصابت حلقه به اطراف، حلقه بزنید. برای مثال یک اتاق بزرگ یا گوشه حیاط خود بگردید که در آن هیچ درخت, ستون, یا صندلی وجود ندارد .هر چه فضایی که پیدا می کنید بزرگ تر باشد، فرصت بیشتری خواهید داشت که تمرین خود را گسترش دهید و آن را به یک ورزش پیشرفته تر تبدیل کنید.

حلقه را به کمرتان بزنید. با حلقه خود قدم بردارید و آن را کمی بالاتر از باسن خود قرار دهید. وقتی با پاهای خود به پهلو و یا با یک پا در مقابل دیگری بایستید, می توانید ارتفاع حلقه را روی کمر خود بسیار راحت تنظیم کنید. پاهای شما باید در حدود 20 – 15 اینچ (حدود 38 – 50 سانتی متر) از هم جدا باشند.حلقه را در جهتی که درست احساس می شود هل دهید.

با تمرین بیشتر پیشرفته تر خواهید شد و می توانید که در هر جهتی که میخواهید حلقه را بچرخانید، اما فعلا باید در جهتی حرکت کنید که احساس راحتی می کنید. هر زاویه عمودی به نوسان حلقه شما ،ضربه زدن و حفظ ارتفاع را سخت تر می کند. بهتر است زمانی که حلقه در حرکت است وزن خود را از پایی به پای دیگری منتقل کنید و زانوهایتان را کمی خم کنید.این حرکت پا در واقع کمک می کند که حلقه شما در حرکت بماند.

لاغری شکم و پهلو با حلقه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول