نکات مهم در خرید ماشین شارژی

نکات مهم در خرید ماشین شارژی

ماشین شارژی یکی از اسباب بازی های نسل امروز است که با تکنولوژی پیش رفته و برای کودکان یک انتخاب جذاب می باشد که برای کودک بسیار سرگرم کننده و دوست داشتنی است .ماشین های شارژی در مدل ها و سایز های مختلف تولید می شوند،این ماشین ها دارای باتری های قابل شارژ می باشند که با برق شهری شارژ می شود و مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولا اکثر کودکان به رانندگی علاقه مند هستند و ازاینکه کاری شبیه به بزرگترها انجام دهند احساس لذت می کنند بنابراین سعی کنید در لیست اسباب بازی های کودک خود از ماشین شارژی هم یاد کنید.ما در این مقاله سعی داریم در مورد ماشین شارژی و انواع آن و کاربرد هر کدام توضیحاتی ارائه دهیم تا شما بتوانید با داشتن اطلاعات کافی یک خرید خوب برای کودکتان داشته باشید.

نکات مهم در خرید ماشین شارژی

انواع ماشین های شارژی و نکات مهم در خرید ماشین شارژی

ماشین های شارژی از نظر شکل ظاهری تنوع بسیار بالایی دارند و تقریبا تمام مدل های خودرو های واقعی که در سطح شهر وجود دارند را در مقیاسی کوچک تر به صورت ماشین شارژی خواهید یافت.انواع مدل های ماشین شارژی شاسی بلند،سواری،ماشین شارژی جیپ و آفرود از برند های مختلف و معروف جهانی مانند بنز،پورشه،مازراتی، BMW و … در قالب ماشین های شارژی موجود می باشد. بهتر است انتخاب مدل و شکل ظاهری ماشین شارژی را به عهده ی کودک خود بذارید تا با انتخاب ماشین مورد علاقه ی خود اعتماد به نفس او را بالا ببرید.

نکات مهم در خرید ماشین شارژی

دسته بندی ماشین شارژی و نکات مهم در خرید ماشین شارژی

1. سن و مشخصات فیزیکی کودک 

برای انتخاب ماشین شارژی به ابعاد و تحمل وزن آن ماشین دقت کنید تا با سن ،قد و وزن کودک شما مطابقت داشته باشد و کودک شما بتواند به راحتی تا چند سال از آن استفاده کند.با توجه به انواع ماشین شارژی بعضی از ماشین ها مناسب برای رده سنی بالاتر که توانایی بیشتری در کنترل ماشین دارند می باشد که دارای تعداد موتور بیشتر و سرعت بالاتر هستند.و  برای رده های سنی پایین تر بهتر است از ماشین هایی که سرعت پایین تری دارند به دلیل ایمنی بیشتر کودک استفاده کنید.در ضمن بعضی از ماشین های شارژی دو نفره هستند و در ابعاد بزرگتر و تحمل وزن بالاتر ارائه می شوند.
تقریبا می توان گفت تمامی ماشین های شارژی دارای ریموت کنترل هستند تا والدین بتوانند با خیال راحت کودک خود را کنترل و هدایت کنند و همچنین کودک دارای امنیت بیشتری می باشد.

2. تاثیر محیط در انتخاب ماشین شارژی

بهتر است قبل از خرید ماشین شارژی دقت کنید کودک شما در چه محیطی میخواهد از ماشین شارژی خود استفاده کند.بسته به شرایط محیطی که می خواهید از ماشین استفاده کنید باید نوع ماشین را انتخاب کنید. مثلا داخل منزل،حیاط منزل،پارک یا ساحل دریا هر کدام  شرایطی متفاوت است.

مثلا ماشینی که بخواهید داخل منزل و یا آپارتمان استفاده کنید نباید از لحاظ ابعاد خیلی بزرگ باشد و همچنین سرعت خیلی بالا هم نداشته باشد.چون ممکن است به وسایل خانه یا کودک صدمه بزند. پس بهتر است یک ماشین تک موتوره با ابعاد کوچک تهیه کنید.

اما اگر ماشین را می خواهید در محیط باز استفاده کنید مانند حیاط خانه یا پارک، می توانید یک ماشین شارژی نسبتا بزرگ تهیه کنید که با داشتن چند موتور سرعت بالاتری نیز دارد. اما اگر میخواهید کودک را در محیط ساحل با ماشین شارژی بچرخانید بهتر است از مدل های مخصوص ماشین و موتور شارژی ساحلی که چرخ های پهن و قدرتمند و قدرت موتور بالایی دارند استفاده کنید.

نکات مهم در خرید ماشین شارژی

آموزش دستورالعمل ها برای رانندگی مناسب

بعد از تهیه  ماشین شارژی مناسب برای کودک خود وقت آن است که چگونگی رانندگی با ماشین شارژی را به او بیاموزید.زمانی که تازه ماشین را خریده اید کودک شما هنوز نمی تواند به درستی از آن استفاده کند پس باید مراقب او باشید و نکات ایمنی که کودک در حین رانندگی با ماشین شارژی باید رعایت کند به او آموزش دهید.

قبل از سوار شدن کودک ماشین را امتحان کنید و موقع سوار شدن کودک روی ماشین در کنار او باشید و مکانی امن را برای بازی کودک خود انتخاب کنید و نظاره گر او باشید که اگر به کمک شما احتیاج داشت در کنارش باشید تا خطری متوجه او نشود. ،مخصوصا اگر کودک در محیط باز از ماشین استفاده میکند.

سرویس و نگهداری ماشین شارژی

ماشین های شارژی نیز مانند ماشین های واقعی شاید گاهی به نظارت و بررسی نیاز پیدا کند . پس بازرسی و بررسی منظم ماشین بسیار اهمیت دارد.به کودک خود آموزش دهید که چگونه ماشین خود را بررسی کند و به چه نکاتی در ماشینش دقت کند مثلا زمانی که ماشین به حد کافی شارژ شد از آن استفاده کند و یا حواسش باشد تا باتری بیش از اندازه شارژ نشود. این مراقبت های آسان می تواند به عمر باتری شارژی ماشین کمک شایانی کند.

نکات مهم در خرید ماشین شارژی

مشخصات باتری ماشین شارژی

ولتاژ باتری

یکی از نکاتی که در تهیه باتری شارژی باید به آن توجه کرد ولتاژ باتری است،ولتاژ باتری بستگی به نوع باتری و تعداد سلول های آن دارد که معمولا باتری ماشین های شارژِ بین 6 ،12 ، 24  متغیر است. نصب ولتاژ شارژر نیز به ولتاژ باتری بستگی دارد و ولتاژ شارژر نباید از ولتاژ باتری کمتر یا بیشتر باشد چون به باتری صدمه می زند و طول عمر باتری را کم می کند.

آمپر جریان باتری

جریان باتری در واقع همان ظرفیت باتری است که این ظرفیت هر چه بیشتر باشد زمان کارکرد ماشین افزایش پیدا میکند. برای مثال باتری 12 ولت 18 آمپر بیش از 2 برابر باتری 12 ولت 7 آمپر  زمان کارکرد دارد.

نوع باتری

باتری های خشک

معمولا باتری های استفاده شده در ماشین های شارژی ،باتری های خشک می باشد. نام دیگری که برای باتری های خشک گفته می شود باتری اتمی یا باتری ژلی نیز می باشد. این باتری ها نسبت به باتری های پلیمری ابعاد بزرگتر و وزن بیشتری دارند ولی قیمت آنها مناسب تر است.این باتری ها در ولتاژ و ظرفیت متفاوت عرضه می شود.

باتری های لیتیوم _ پلیمری

این باتری ها نسبت به باتری های خشک وزن و ابعاد کمتری دارند ولی قیمت آنها بالاتر است .متاسفانه در شرایط امروز بازار و اقتصاد این باتری ها با قیمت های غیر منطقی به فروش می رسند .

نکات مهم در خرید ماشین شارژی

۲ دیدگاه برای “نکات مهم در خرید ماشین شارژی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول