پارک کودک در منزل

پارک کودک در منزل

پارک بازی کودک وسیله ای ساده است که شامل چند دیواره و یک کفه نرم می باشد. پارک کودک به گونه ای طراحی می شود که زمانی که نوزاد داخل پارک بازی قرار بگیرد، قادر به خارج شدن از آن منطقه امن تعیین شده توسط پارک بازی نخواهد بود. در واقع پارک بازی برای نوزاد یک قسمت مجزا مانند یک اتاقک ایجاد می کند تا داخل آن بازی یا استراحت کند ، بدون اینکه خطری او را تهدید کند.

کاربرد پارک کودک در منزل 

پارک بازی کودک فضای محدودی برای حرکت نوزاد مشخص می کند. یعنی شما می توانید با کمک این وسیله منطقه ای امن و جذاب برای نوزاد ایجاد کنید و او را داخل بخش مشخصی از منزل قرار دهید تا مطمئن باشید که جای او امن است. در این صورت می توانید با خیال راحت به کارهای منزل برسید، با تلفن صحبت کنید، تلویزیون تماشا کنید و کارهای شخصیتان را انجام دهید . در عین حال آسوده خاطر باشید که خطری فرزندتان را تهدید نمیکند یا نوزاد خرده ریزهای روی فرش را داخل دهانش نمی کند (چون به آن ها دسترسی ندارد)، به اجسام تیز و برنده دست نمی زند، به سمت بخاری یا شومینه و به طور کلی اجسام داغ نمی رود و در مکانی امن مشغول بازی است یا خوابیده است.

همچنین ، پارک کودک ، جلوی به هم ریختگی وسایل کودک و شلوغی خانه را خواهد گرفت.  زیرا شما تمامی اسباب بازی های فرزندتان در محدوده پارک کودک قرار می دهید .

اگر یک پارک بازی که برای کودک تهیه میکنید نسبتا بزرگ باشد ، می توانید تا سن سه یا چهار سالگی داخل پارک را با توپ های پلاستیکی کوچک پر کنید و پارک را به یک استخر توپ خانگی جذاب تبدیل نمایید.

پارک حفاظ استخر توپ کودک

انواع پارک بازی کودک

پارک بازی نوزاد انواع مختلفی دارد که به چند نمونه از آن اشاره میکنیم.
بعضی از آن ها مانند یک تشکچه کوچک هستند که بالای آن عروسک های آویز قرار دارد. اما این مدل از پارک حفاظ کودک بسیار کوچک است و قبل از اینکه نوزاد سینه خیز حرکت کردن را یاد بگیرد، میتوان از این وسیله استفاده کرد.

برخی دیگر از انواع پارک های بازی دارای دیواره های پلاستیکی یا پارچه ای هستند. هرچه ارتفاع این دیواره ها و مساحت پارک بازی بیشتر باشد، فرزند تا سن بالاتری می تواند از آن استفاده کند.

باید کف انواع پارک بازی نوزاد از تشکچه های مخصوص استفاده کرد تا برای کودک کاملا ایمن باشد و اگر کودک نوپا در هنگام راه رفتن به زمین خورد، آسیب نبیند. در بعضی از انواع پارک های بازی می بینید که کف آن کمی بالاتر از سطح زمین قرار دارند و کف پارک حالت کشسان داشته و کمی شبیه ترامپولین است.

 

پارک حفاظ کودک

نکته قابل توجه

توجه داشته باشید که هیچوقت نباید هیچ بچه ای را ساعت ها در پارک بازی نوزاد تنها بگذارید. بلکه باید پارک بازی جایی از منزل قرار داشته باشد که در معرض دید شما باشد و دائما به فرزندتان سر بزنید و وضعیت او را بررسی کنید. دقت کنید اسباب بازیهای بی خطر و مورد علاقه فرزندتان را داخل پارک قرار دهید تا بتواند با آن ها بازی کند و سرگرم شود.

چرا باید یک پارک کودک در خانه داشته باشیم ؟

کنجکاوی بیش از حد کودک همیشه دردسرساز بوده و علاوه بر به خطر انداختن امنیت کودک میتواند باعث کلافگی والدین و به هم ریختگی منزل شود طوری که حتی برای رفتن به سرویس بهداشتی هم دچار مشکل شوند.
شاید مجبور باشید برای مواظبت از فرزند خود و اینکه دردسر کمتری داشته باشید دکور کل خانه را تغییر دهید از بالش و پتو استفاده کنید و یا همیشه وسایل کودک شما برای بازی در تمام نقاط خانه وجود داشته باشد یا مثلا وقتی شما مشغول آشپزی یا کار منزل هستید اما کودک نوپا شما به واسطه حس کنجکاوی که دارد شما مجبور هستید کودک خود را هر لحظه از جایی پبدا کنید و مدام نگران باشید و نتوانید به کارهای خود برسید.

با مراجعه به سایت توی باران و مشاهده انواع پارک کودک میتوانید بهترین خرید را داشته باشید و این مشکل را تا حد زیادی حل کنید. این پارک کودک تحت عنوان پارک حفاظ کودک یا استخر کودک است و در طرح های مختلفی وجود دارد مثلا حفاظ کودک طرح دلفین یا استخر کودک خرسی و … می باشد.
حصار کودک فضایی ایجاد میکند که کودک شما بتواند در امنیت کامل بازی کند یا حداقل این فرصت را به شما بدهد که شما ساعتی را با آرامش خاطر به کارهای روزمره خود بپردازید.

 پارک کودکگارد محافظ دیگری که وجود دارد نرده هایی است که به وسیله پیچ کردن به دیوار نیز قابل استفاده است دارای در میباشد که شما بتواند حتی درون این پارک کودک همراه کودک خود باشید.
فضای بازی که برای کودک خود درون این مدل پارک ایجاد میکنید بنا بر سلیقه شما قابلیت کوچک و بزرگ شدن  را دارد بنابراین با تهیه گارد های بیشتر شما میتوانید فضای بازی مناسب را برای فرزند خود ایجاد کنید.
مدل استیل و در دار گارد حفاظ کودک در پک های ۸ تایی وجود دارد که قابلیت اضافه کردن نیز دارد و با داشتن دو قطعه ۱۰ سانتی شما میتوانید آن را به دیوار پیچ کنید و فضای بزرگتری را برای کودک خود ایجاد کنید.
جنس پلی اتیلن پارک حفاظ کودک نیز فاقد لبه های تیز میباشد و ایمنی کودکان عزیز شما را فراهم میکند تا کوچکترین صدمه ای به کودکان در حین بازی وارد نشود. در این مدل هم شما می توانید پارک را بر اساس نیاز خود در تعداد ضلع مختلف تهیه فرمایید یعنی اضلاع پارک حفاظ را با خرید چند ضلع دیگر زیاد کنید.
جنس پارچه ای پارک حفاظ کودک نیز  قابلیت شکل دهی و مونتاژ به دلخواه را دارد و نرده ها طوری طراحی شده اند که میتوان، تعداد نرده های بیشتری به آنها افزود. این محصول در برابر حرارت و لکه مقاوم بوده و می توان آن را با یک پارچه مرطوب پاک کرد.

پارک بازی کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول