پاپ ایت چیست و کاربرد آن

پاپ ایت چیست و کاربرد آن

پاپ ایت ها اسباب بازی هایی هستند که امروزه در بین کودکان طرفداران زیادی پیدا کرده اند.این اسباب بازی ها را می توان در دسته ی فیجت ها دسته بندی کرد. پاپیت ها به کاهش استرس در افراد و تخلیه ی فشار های عصبی کمک می کنند .در نتیجه باعث می شود دقت و تمرکز در انجام کارها افزایش پیدا کند .

اسباب بازی پاپ ایت چیست و کاربرد آن چگونه است ؟

از آنجایی که اسباب بازی ها تاثیر مستقیمی روی رشد کودکان دارند و شخصیت کودکان را می سازند باید در انتخاب اسباب بازی برای کودک خود نهایت دقت را به عمل آوریم. و اطلاعات کافی در مورد کارایی و فواید و هدف هر اسباب بازی به دست آوریم تا بتوانبم بهترین انتخاب را برای کودک خود داشته باشیم .

حتما اکثریت شما ترکاندن حباب هاب روی پلاستیک های حباب دار را امتحان کرده اید و از ترکاندن آنها و صدایی که تولید می کنند لذت برده اید .پاپیت نیز مشابه آن پلاستیک های حبابدار عمل می کند .کودک با صدایی که پاپیت از خود تولید می کند لذت می برد .

در پاسخ به این سوال که پاپیت چیست؟ باید گفت یک صفحه ی سیلیکونی یا پلاستیکی که از حباب هایی تشکیل شده است که از نظر رنگ ، ابعاد و اشکال دارای تنوع زیادی است. مثل: پاپ ایت کوچک رنگین کمانی که در طرح های بستنی کیم ، بستنی لیوانی ، لباس و … در سایت فروشگاه اسباب بازی توی باران موجود می باشد .

از این اسباب بازی می توان به شکل های گوناگونی استفاده کرد ،از این رو به پاپیت ها اسباب بازی های چند منظوره نیز گفته می شود.این نوع اسباب بازی ها علاوه بر سرگرمی و بازی می تواند جنبه ی آموزشی نیز داشته باشد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

پاپ ایت چیست و کاربرد آن

پاپ ایت چیست و کاربرد آن چه تأثیری روی افراد دارد؟

امروزه که استرس در بین جوامع مختلف بسیار زیاد شده است و رفتار های عصبی مثل تکان دادن مداوم پا، یا تکان دادن خودکار،کلید،سوییچ و .. در دست و رفتار هایی از این قبیل در بین افراد گسترش پیدا کرده است ،اختراع این گونه اسباب بازی ها مثل انواع فیجت ها و پاپیت ها می تواند به کاهش اضطراب و استرس افراد کمک کند.زمانی که استرس در فرزند شما کاهش پیدا کند بهتر می تواند روی موضوعات و مطالب مهم درسی تمرکز کند و باعث به وجود آمدن حس آرامش در کودک می شود.

در دنیای امروز اسباب بازی ها به صورت هدف مند برای پرورش استعداد های کودکان و رشد مهارت ها و افزایش دقت و تمرکز آنها طراحی می شوند.

محبوبیت اسباب بازی پاپ ایت

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد امروزه پاپیت در بین کودکان و حتی بزرگسالان محبوبیت زیادی پیدا کرده است .ویدئو هایی که در رابطه با پاپیت در تیک تاک یا اینستاگرام پخش شده است و مورد بازدید میلیون ها نفر قرار گرفته است این موضوع را بیان میکند.

رنگ بندی های خاص و طرح ها و اشکال جالبی که تولیدکنندگان برای پاپیت ها در نظر گرفته اند جذابیت آنها را دوچندان کرده است. مخصوصا پاپ ایت رنگین کمانی که جذابیت خاصی دارند.جنس اکثریت پاپ ایت ها سیلیکونی می باشد که شستشوی راحتی دارد و از نظر بهداشت و سلامتی برای کودکان کاملا ایمن است.

پاپ ایت چیست و کاربرد آن

بازی‌های مختلف با اسباب بازی پاپ ایت

با اسباب بازی پاپیت می توان به روشهای خلاقانه مختلف بازی های متفاوت آموزشی نیز انجام داد از جمله :

  • پنهان کردن تیله در پشت یکی از حباب ها 

این بازی به صورت دونفره انجام می شود که یکی از افراد تیله را در پشت حبابی پنهان می کند و نفر مقابل باید حدس خود را بیان کند و بگوید تیله در پشت کدام حباب است.

  • مسابقه ی فشار دادن حباب ها 

این بازی نیز میتواند شامل دو یا چند نفر باشد که در آن با شروع تایم بازی کودکان باید با سرعت عمل بالایی تمام حباب های فیجت را فشار دهند .هر کس زودتر این کار را به پایان برساند برنده است .این بازی مهیج باعث بالا رفتن سرعت عمل در کودکان می شود.

  • بازی هایی برای یادگیری 

  • یادگیری حروف الفبا

می توان حروف الفبا را روی حباب های فیجت نوشت و برای تمرین بیشتر کودک در یادگیری حروف در حین بازی از کودک خواست با گفتن هر حرف کودک آن حبابی که آن حرف روی آن نوشته شده است را فشار دهد. با انجام بازی کودک یادگیری بهتری خواهد داشت و حروف را بهتر به خاطر می سپارد.

  • املای کلمات

با استفاده از پاپیت می توانیم املای کلمات را از کودک بخواهیم که با فشار دادن حروف کلمه ی مورد نظر، آنرا نشان دهد .با انجام این بازی املا نوشتن را با روشی متفاوت با کودک خود کار می کنید و او از انجام املا خسته نمی شود.

  • یادگیری اعداد

اعداد را نیز مانند حروف روی حباب های پاپیت بنویسید و مثل بازی حروف الفبا این بار با اعداد این بازی را انجام دهید.

پاپ ایت چیست و کاربرد آن

سخن پایانی

اسباب بازی پاپیت که در دسته بندی فیجت ها قرار میگیرد برای کاهش استرس و اضطراب کودکان بسیار موثر است .و علاوه بر آن به افزایش تمرکز و دقت در کودکان کمک میکند .این اسباب بازی محبوب را هم به عنوان سرگرمی و هم به عنوان آموزش و یادگیری کودک می توان به کار برد.همچنین کودکان با طرح بازی های مختلف با پاپیت خلاقیت خود را افزایش می دهند .بنابراین این نوع اسباب بازی ها می تواند هوشمدانه و هدفمند عمل کند و خرید آن را برای کودکتان پیشنهاد می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول