کریر تا چند ماهگی نوزاد استفاده می شود

کریر تا چند ماهگی نوزاد استفاده می شود

کریر یکی از وسایل ضروری سیسمونی است که برای نوزادان مهم است .بهتر است به تعریفی از کریر اشاره کنیم ، میتوان گفت کریر یک گهواره‌ای کوچک و قابل حمل است و برای دوران نوزادی بسیار پر کاربرد است.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید و بخواهید بدانید کریر تا چند ماهگی نوزاد استفاده می شود؟ معمولا کریر را از بدو تولد تا حدود ۶ ماهگی بستگی به رشد نوزاد می توان استفاده می‌کنند. تقریبا بعد از 6 ماهگی به علت افزایش وزن نوزاد و سنگین شدن کریر حمل کریر سخت می شود ،معمولا اکثر کریرها تحمل وزنی ما بین ۹ تا ۱۵کیلوگرم را دارا می باشند . همچنین به دلیل رشد نوزاد و بزرگ شدنش خوابیدن در کریر برای او را خسته کننده خواهد بود و کودک احساس راحتی نمیکند .

کریر تا چند ماهگی نوزاد استفاده می شود

موارد استفاده از کریر :

معمولا برای حمل نوزاد در خارج از منزل و مهمانی ها، برای حفظ امنیت نوزاد و راحتی او از کریر استفاده میشود. همانطور که میدانید نوزادان بر روی سر و گردن خود کنترلی ندارند و زمانی که نوزادان را زیاد در آغوش میگیرید و دست به دست می شوند احساس ناراحتی میکنند به همین علت برای محافظت از سر و گردن و راحتی نوزاد باید در جایی راحت قرار بگیرند. به همین جهت استفاده از یک کریر استاندارد و مناسب بسیار کارآمد و مفید است.

امنیت در خودرو

برای اینکه کودک در خودرو امنیت داشته باشد باید او را در یک کریر یا صندلی ماشین مناسب قرار دهد. برای استفاده از کریر به عنوان صندلی خودرو باید سپس کریر را روی صندلی عقب گذاشته و با کمربند کریر را محکم ببندید در این حالت با خیالی آسوده می‌توانید نوزاد خود را با خودرو بیرون ببرید.البته باید این موضوع را در نظر داشته باشید که تمامی کریر ها قابلیت تبدیل به صندلی خودرو را ندارند،بنابراین اگر میخواهید از کریر به عنوان صندلی ماشین هم استفاده کنید باید زمان خرید، کریری را انتخاب کنید که قابلیت تبدیل داشته باشد.

خواب راحت 

نوزادان برای رشد مناسب به خواب کافی نیاز دارند بنابراین بیشترین زمان از روز را می‌خوابند . برای مثال اگر شما قصد رفتن به مهمانی را داشته باشید میتوانید نوزاد خود را در کریر مخصوص خود مانند یک تخت با خیال راحت و ایمنی کامل بخوابانید.

تغییر محیط استراحت کودک 

برای اینکه محل خواب و استراحت کودک محدود به اتاق خواب نشود شما میتوانید کودک را در کریر بخوابانید و محل خواب او را عوض کنید تا محیط با محیط های مختلف منزل آشنا شود و مواقعی که بیدار است با دیدن رنگ‌های متفاوت یا نور خورشید برای شناختن هر چه بهتر محیط و رشد ذهنی او موثر است.

آرامش بخشیدن به نوزاد

چون کریر حالت گهواره ای دارد می توانید با تکان دادن آن نوزاد را آرام کنید تا بتواند راحت تر بخوابد.

کریر تا چند ماهگی نوزاد استفاده می شود

توصیه‌های مهم در استفاده از کریر

  • تنها در مواقع لزوم از کریر استفاده کنید.
  • برای خواباندن نوزاد در کریر گودی کریر را با پتویی نرم بپوشانید تا کودک راحت باشد.
  • حتما کریری که انتخاب میکنید استاندارد باشد که به بدن نوزاد فشار نیاورد . استاندارد بودن یعنی در طراحی کریر تمام موارد لازم جهت سلامتی و راحتی نوزاد در نظر گرفته‌شده است .استاندارد هر کریر با علامت E بر روی آن مشخص می‌گردد.
  • پارچه کریر جدا از طرح و رنگ آن‌ باید نرم و لطیف ، ضد تعریق و ضد حساسیت و در عین حال مرغوب و با کیفیت باشد.
  • سعی کنید کریر انتخاب شده وزن کمی داشته باشد و در عین حال مقاوم و مستحکم باشد.
  • دقت داشته باشید با بزرگ شدن نوزاد دیگر نباید از کریر استفاده کنید زیرا ممکن است باعث آسیب دیدن گردن و بدن او ‌شود.
  • در هنگام خرید کریر به کیفیت محافظ‌ های سر، گردن و بدن دقت کنید.
  • میزان گودی داخل کریر نوزاد یکی از نکات مهمی است که حتما باید مد نظر گرفت . اگر میزان گودی زیاد باشد باعث ناراحتی نوزاد می‌شود و باید پشت نوزاد یک پتو یا بالشت کوچک قرار داد.
  • توجه داشته باشید کریری که برای فرزند خود انتخاب می‌کنید حتما سایبان داشته باشد تا نوزاد را در برابر نور آفتاب محافظت کند. هم‌چنین اگر سایبان از جنس پارچه‌ ضد آب باشد بهتر است چون موقع بارندگی نیز کودک خیس نمیشود.

Image result for نوزاد در کریر

برای ایمنی بیشتر کودک به نکات زیر دقت کنید:

مطمئنا انتخاب هر یک از وسایل موردنیاز نوزاد و مادر برای آسایش، راحتی و از همه مهتر ایمنی و سلامتی هر دو می‌باشد. بنابراین رعایت نکات ایمنی در خرید در اولویت قرار می‌گیرند. همانطور که در بالا اشاره کردیم موقع خرید دقت زیادی به استحکام و مقاومت دسته و بدنه کریر نوزاد داشته باشید که قابلیت تحمل وزن کودک شما را داشته باشد.معمولا اینکه کریر تا وزن چند کیلوگرم مورد استفاده برای نوزاد قرار میگیرد در قسمت کاربری، مشخصات و توضیحات کریر، نوشته‌شده است .

استفاده از کریر استاندارد می‌تواند ایمن تر از بغل گرفتن کودک باشد.
کریری را تهیه کنید که قابلیت نصب استاندارد بر روی کالسکه شما را داشته باشد و هرگز کریری که با کالسکه شما تناسب نصب ندارد را بر روی کالسکه استفاده نکنید.
برای استفاده از کریر به عنوان صندلی ماشین ،کریر حتما باید بر روی صندلی عقب نصب شود، کیسه‌های هوا در صندلی جلو خودرو بر روی داشبرد قرار دارد و می‌تواند در صورت باز شدن کودک را دچار خفگی کند.
کریر را حتما با کمربند ایمنی خودرو ثابت کنید و به بستن کمربند کریر اکتفا نکنید.
برای اینکه خیالتان آسوده باشد بهتر است یک نفر بر روی صندلی سرنشین عقب در کنار کریر کودک بنشیند.

برای سرگرمی نوزاد در کریر می توانید از آویز های مختلف عروسکی مثل آویز تخت استفاده کنید و آویز را به دستگیره ی کریر وصل کنید تا کودک با دیدن آنها و آرام شود.

کریر تا چند ماهگی نوزاد استفاده می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول