ترامپولین

ترامپولین کودک در خانه بازی

در نوشته های قبلی در مورد فواید ترامپولین برای کودکان و اینکه ترامپولین چیست توضیحات کاملی را بیان کردیم که با کلیک بر روی آن می توانید آنها را مشاهده و مطالعه کنید.

وجود ترامپولین در خانه بازی برای تخلیه انرژی کودکان و تقویت مهارت های حرکتی  کودکان الزامی است .از این رو در بسیاری از خانه های بازی ترامپولین های زیبایی وجود دارد.ترامپولین ها انواع مختلفی دارد ، که از نظر اندازه، طرح،با حفاظ و بدون حفاظ بودن با هم متفاوتند.

شما می توانید با مراجعه به سایت فروشگاه اسباب بازی توی باران انواع ترامپولین ها را مشخصات به همراه قیمت مشاهده کنید.

https://toybaran.ir/

ترامپولین کودک در خانه بازی

انواع ترامپولین کودک در خانه بازی

در استفاده از ترامپولین باید به این نکات توجه کنید:

در تولید ترامپولین ها از هیچگونه وسیله ی نوک تیز یا برنده استفاده نمی شود.به همین جهت وسیله ای کاملا ایمن می باشد.اما باید دقت کنید که در استفاده از ترامپولین نکات ایمنی را رعایت کنید تا کودک دچار خطر یا حادثه ای نشود.

ترامپولین کودک در خانه بازی

برخی از این خطرات عبارتند از:

آسیب به کودکان زیر شش سال

از آنجایی که کودکان زیر 6 سال دارای سرعت عمل بالا و واکنش سریع نسبت به نگه داشتن بدنشان نیستند، باید هنگام استفاده از جامپینگ مراقب آنها باشید و آنها را تنها رها نکنید. زمانی که کودکان بتوانند هماهنگی کاملی بین مغز و عضلات بدنشان به وجود آورند میتوانند تعادل خود را حفظ کنند .
بهتر است کودکان 3 یا 4 ساله از ترامپولین استفاده نکنند چون ممکن است به دلیل عدم حفظ تعادل  و همچنین بی توجهی والدین یا مربیان خطر سقوط از جامپینگ را تجربه کنند .

خطرات بازی‌های گروهی روی جامپینگ

کودکان پریدن روی تشک پرش و انجام حرکات نمایشی را خیلی دوست دارند.باید دقت کنید برای پرش روی ترامپولین هربار فقط یک کودک از تشک استفاده کند و بالا و پایین بپرد.اگر دو یا چند کودک با هم روی ترامپولین قرار بگیرند برای حفظ تعادل به مشکل میخورند و ممکن است دچار حادثه شوند.

ناهموار بودن سطح زمین

به دلیل اینکه بچه ها بتوانند به راحتی روی ترامپولین بالا و پایین بپرند. باید سطحی که ترامپولین روی آن قرار میگیرد کاملا هموار و صاف باشد.دقت کنید که جامپینگ را روی سطوح شیب دار،لغزنده و نا هموار و … قرار ندهید .چون این کار می تواند خطر ساز باشد و باعث حادثه برای کودک شود.

ترامپولین کودک در خانه بازی

تاثیر ترامپولین بر سلامت روان کودک

برای اینکه ورزش برای کودک خسته کننده نباشد و او را دلزده نکند نیاز است از ورزش های شاد و مفرح برای کودک خود استفاده کنید .این امر باعث می شود کودک شما ورزش را مانند بازی شاد و مفرح بداند و از انجام آن لذت ببرد . یکی از بهترین گزینه های ورزشی که برای کودکان بسیار دوست داشتنی و پر نشاط است استفاده از ترامپولین می باشد.حتی شما هنگام بازی کودک با ترامپولین می توانید صدای خنده و قهقه زدن او را بشنوید و از دیدن این شادی کودک شما نیز به وجد آیید.

این خنده ها و خوشحالی های در حین بازی سلامت روان کودک شما را افزایش می دهد و با ترشح هورمون های شادی آفرین در مغز کودک تاثیرات مثبتی بر رفتار و اخلاق کودک شنا خواهد گذاشت .

از فواید دیگر استفاده از ترامپولین عبارتند از :
• کاهش وزن
• تراکم استخوان
• تناسب اندام
• لاغری و سم زدایی از بدن
• افزایش قد کودکان ونوجوانان

ترامپولین کودک در خانه بازی

نحوه ی نصب ترامپولین

قبل از نصب ترامپولین باید فضای مناسبی برای ترامپولین خود با توجه به ابعاد آن در نظر بگیرید.حداقل ارتفاع در نظر گرفته شده برای بازی با ترامپولین های خانگی 1 متر می باشد ، که بسته به قطر جامپینگ تغییر می کند و بیشتر می شود.
وسیله های مورد نیاز برای نصب ترامپولین داخل بسته بندی آن قرار دارد و شما با در دست داشتن یک پیچ گوشتی و آچار مناسب به راحتی می توانید جامپینگ خود را سر هم کنید .

وسایل مورد نیاز برای نصب ترامپولین شامل :کاور محافظ، فنر ، پایه های حفاظ توری،پایه های ترامپولین ،کفی جامپینگ،بسته های پیچ و مهره ،حفاظ جامپینگ و … می باشد که در بسته بندی ترامپولین قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول