فواید تاب و سرسره برای کودکان

فواید تاب و سرسره برای کودکان

تاب و سرسره یکی از وسایل بازی نوستالژی است که بازی های دوران کودکی را برای ما تداعی میکند.این بازی ها از دسته ی بازی های حرکتی و فیزیکی محسوب می شوند که فواید آنها بسیار است از جمله می توان به بهبود عملکرد بدن اشاره کرد.تاب و سرسره یکی از وسایل بازی کودکان است که در هر نقطه ای از دنیا ،از شهرهای بزرگ گرفته تا روستاهای کوچک می توان آنرا یافت.تنوع در رنگ و طرح و جنس تاب و سرسره ها امروزه خیلی بیشتر از دوران گذشته است .

به دلیل همین تنوع زیاد در محصولات می توانید با مراجعه به سایت فروشگاه اسباب بازی توی باران انواع تاب و سرسره با طرح های مختلف در رنگ بندی های زیبا و متنوع و دارای جنس های متفاوت را مشاهده و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

فواید تاب و سرسره برای کودکان

فواید تاب و سرسره بازی برای کودکان

  • تضمین سلامتی و نشاط کودکان
  • بالا رفتن میزان سوخت و ساز بدن و بهبود نفخ و عملکرد دستگاه گوارش
  • تاثیر مثبت بر متابولیسم بدن و بهبود حافظه کودک
  • بازی با تاب و سرسره تمام عضلات بدن را درگیر می کند و باعث تقویت ماهیچه ها می شود
  • در این بازی ها کودک مفهوم رعایت نوبت ،پایین ،بالا ، چپ و راست و … را می آموزد
  • ایجاد هماهنگی بین دست ها و چشم
  • ایجاد هماهنگی بین حواس پنجگانه و ایجاد آرامش در کودک
  • با تاب بازی در حس شنوایی کودک تعادل ایجاد می شود
  • تاب و سرسره علاوه بر تقویت حرکات درشت فیزیکی ،حرکات ظریف دست ،مچ و انگشتان را نیز تقویت می کند.
  • زمانی که کدک برای بالا رفتن از پله های سرسره تلاش می کند و یا هنگام تاب خوردن باید تعادل خود را حفظ کند و همین اوامر باعث تقویت مهارت حس تعادل در او می شود .
  • نکات تاب و سرسره اتاق کودک

فواید تاب و سرسره برای کودکان

ایمنی وسایل بازی

برای عملکرد و مشاهده تاثیرات مثبت تاب و سرسره لازم است که ایمنی و استاندارد در آنها رعایت شود. و در ساخت آن از تجهیزات مقاوم و مستحکم استفاده شود.با نظارت و کنترل بر ایمنی وسایل بازی می توان از وقوع خیلی از حوادث جلوگیری کرد و محیطی ایمن و شاد برای کودکان فراهم کرد.همچنین در حین بازی کودکان باید استفاده درست از وسایل و تجهیزات را به آنها آموزش داد تا از بسیاری از صدمات احتمالی جلوگیری کرد.

تا زمانی که مطمئن شوید که کودک طرز درست استفاده از وسایل بازی را آموخته و تعادل کافی را به دست آورده باشد بهتر است در کنار او باشید و بر بازی او نظارت داشته باشید تا خطری متوجه او نباشد.معمولا کودکان خطر را درک نمیکنند و قادر به پیش بینی خطر و موقعیت های خطرناک نیستند پس نظارت و کنترل شما می تواند کمک بزرگی به جلوگیری از آسیب دیدگی های احتمالی باشد.

کفپوش زمین بازی کودکان

استفاده از کفپوش مناسب در زمین بازی کودکان بسیار مهم است و از صدمه و آسیب جدی به کودک خود داری میکند و محیط بازی را برای کودکان ایمن تر می سازد.کفپوش زمین بازی باید ضخیم و به حد کافی نرم باشد تا در صورت وقوع خطر  سقوط کودک از میزان صدمه وارد شده بر کودک بکاهد.استفاده از زمین های خاکی یا چمن نیز برای محیط بازی کودکان مناسب نیست و بهتر است از کف پوش و تاتامی مخصوص زمین بازی استفاده شود.کفپوش گرانولی ،تاتامی کفپوش 10 میل سه بعدی ،تاتامی کفپوش و … از جمله کفپوش های استاندارد و ایمن مناسب محیط باز کودکان می باشد که در سایت فروشگاه اسباب بازی توی باران قابل مشاهده و آماده سفارش است.

فواید تاب و سرسره برای کودکان

انواع تاب و سرسره های پلی اتیلن

تاب و سرسره های پلی اتیلن بسیار با کیفیت و مقاوم در برابر سرما ، گرما ، نور خورشید و رطوبت می باشد و به دلیل وزن کمی که دارد قابل حمل و جابه جایی می باشد .این محصولات بسیار مناسب برای مهد کودک ها و خانه های بازی می باشد.این تاب و سرسره ها در طرح های مختلف با رنگ بندی های زیبا و جذاب مناسب برای کودکان بالای 1 سال طراحی شده است.در این نوع محصولات سرسره ها با دیواره های بلند طراحی شده تا ایمنی کودک را تضمین کند.صندلی تاب این محصولات نیز دارای پشتی و محافظ می باشد که به حفظ تعادل بیشتر کودک کمک می کند و تابی کاملا امن و بی خطر برای کودک محسوب می شود.

جنس پلی اتیلن و لبه های گرد این محصول سبب شده حتی در صورت برخورد کودک با آن ها صدمه ای نبیند .این محصولات با قابلیت تحمل وزن بالا و سبک و قابل حمل بودن و همچنین کم جا بودنشان برای استفاده در مهد کودک ها و خانه های بازی گزینه های مناسبی هستند .یک سبد بسکتبال در کنار این مجموعه قرار گرفته که در سلامت بدنی و رشد صحیح کودک شما و بهبود فعالیت های فیزیکی او تاثیر فراوانی خواهد داشت.

انواع تاب و سرسره های پلی اتیلنی در سایت فروشگاه باران قابل مشاهده است :تاب و سرسره طرح ماشروم،تاب و سرسره طرح دلفین، تاب و سرسره سنجاب ،تاب و سرسره کشتی ایرانی ،تاب و سرسره خرسی،تاب و سرسره خوک،تاب و سرسره اسب و … از انواع این تاب و سرسره ها می باشد که در ابعاد و طرح های زیبا تولید و عرضه می شود .

فواید تاب و سرسره برای کودکان

سخن آخر 

فواید تاب و سرسره برای کودکان بر سلامتی ، تناسب اندام و استخوان بندی کودک ، نشاط و سلامت روان ،بهبود رشد کودک ،تقویت عضلات درشت و ظریف بدن و تقویت مهارت حفظ تعادل و … تاثیر گذار می باشد که با رعایت ایمنی کامل و محیطی مناسب می تواند بهترین نتیجه را برای کودک دلبند شما به ارمغان آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول