بازی کودکان با تاب و سرسره

بازی کودکان با تاب و سرسره 

درباره تاب و سرسره

تاب و سرسره از آن دسته از وسایل بازیست که اکثریت بچه ها به آن علاقه دارند .تاب و سرسره معمولا در تمام پارک ها و خانه های بازی ،حیاط مهد کودک ها و … وجود دارند.
تاب چیست ؟ به نشیمنی که با طناب یا زنجیر آویزان شده است و بعد از به حرکت در آمدن به حرکت خود مانند یک پاندول ادامه می دهد تاب می گویند،و تا زمانی که آنرا به کمک یک نیروی خارجی متوقف نکنید به حرکت خود ادامه می دهد.

کودکان بازی در فضای باز را بسیار دوست دارند و بازی در فضای باز توانایی یادگیری آنها را افزایش می دهد.کودکان دوست دارند با بچه های دیگر ارتباط برقرار کنند و بازی های گروهی انجام دهند که این امر در فضاهایی مانند پارک ها امکان پذیر است .ارتباط کودکان در هنگام بازی باعث تقویت مهارت های اجتماعی آن ها می شود و به یادگیری قوانینی مثل رعایت نوبت یا احترام به حقوق یکدیگر کمک می کند .

تاب بازی

تاب بازی نقش مهمی در سلامتی کودکان ایفا می کند .تاب بازی می تواند به رفع نفخ و همچنین بهبود و تقویت حافظه کمک کند . بازی با تاب علاوه بر هیجانی که برای کودک دارد ، به دلیل حرکات منظم و ریتمی باعث افزایش آرامش در او نیز می شود.تاب برای کودکان علاوه بر یک بازی دوست داشتنی و مهیج می تواند باعث تقویت عضلات و ماهیچه ها و تقویت مهارت های حرکتی و حفظ تعادل در کودک شود،چون کودک در هنگام بازی برای حفظ تعادل خود از ماهیچه هایش کمک میگیرد .تاب بازی از جمله بازی هاییست که مورد توجه بزرگسالان نیز می باشد و برای آنها نیز دوست داشتنی و لذت بخش است.

فواید تاب بازی برای کودکان :

  • تقویت مهارت های حرکتی کودک
  • افزایش هوش طبیعت گرایی کودک
  • باعث ایجاد شادابی و نشاط در کودک
  • افزایش توجه و تمرکز کودک
  • هماهنگی چشم و دست در کودکان
  • افزایش حفظ تعادل
  • ایجاد آرامش و بهبود حافظه

بازی کودکان با تاب و سرسره

 

سرسره بازی

سرسره بازی هم مانند تاب یکی از بازی های نوستالژی و شاد و محبوب بین کودکان است.کودک بارها از سرسره بالا می رود و به پایین سر می خورد و این امر تداعی کننده شروعی تازه است .او با هر بار پایین آمدن برای شروعی دوباره و با انگیزه و انرژی بیشتر آماده می شود .بهتر است زمانی که کودک در حال بازی است شما فقط نظاره گر باشید و از دور مراقب کودک خود باشید و در بازی او دخالت نکنید .بگذارید کودک هر طور که دوست دارد بازی را تجربه کند .بعضی از کودکان گاهی از راه هایی به جز پله برای بالا رفتن تلاش می کنند بهاز است آنها را از این کار منع نکنید تا کودک همه چیز را در بازی تجربه کند .

سرسره بازی نیز تحرک را در کودک افزایش می دهد و به تقویت مهارت های حرکتی او کمک میکند .امروزه تاب ها و سرسره های زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که از تنوع بسیار بالایی برخوردارند و این تنوع جذابیت آنها را برای کودکان بیشتر می کند.تاب و سرسره های موجود در خانه های بازی و مهدکودک ها  و پارک ها باید استاندارد های لازم را جهت سلامتی و امنیت کودکان داشته باشند،تا شما با خیالی آسوده نظاره گر بازی کردن کودک باشید .

بازی کودکان با تاب و سرسره

بازی کودکان با تاب و سرسره و معرفی انواع تاب

  • تاب با تایر: این نوع تاب که دست ساز است و خودتان به راحتی می توانید آنرا برای کودکتان بسازید از یک تایر ساخته میشود که به وسیله ی طناب به شاخه ی درخت یا میله ای محکم بسته می شود.از آنجایی که این نوع تاب ها ایمنی کافی را ندارد هنگام بازی کودک باید مراقب او باشید تا خطری متوجه او نباشد .
  • تاب برای بچه‌های نوپا: این نوع تاب ها از هر طرف دارای حفاظ می باشد تا کودک ایمنی کافی داشته باشد.این تاب ها از پشت دارای تکیه گاه است و از جلو حفاظ دارد و علاوه بر این دارای کمربند ایمنی هم می باشد .
    مثل تاب بارفیکسی موزیکال که در سایت فروشگاه توی باران موجود می باشد.
  • تاب نیمکتی: این تاب ها به علت نشیمنگاه بزرگی که دارند معمولا بای بزرگسالان استفاده می شود که معمولا دو یا سه نفر به طور همزمان می توانند از آن استفاده کنند .معمولا این تاب های زیبا داری سایبان نیز هستند.
  • ننی: این نوع تاب معمولا برای دراز کشیدن و خوابیدن استفاده می شود که در فضای باز و طبیعت بیشتر کاربرد دارد و دو طرف آن به وسیله ی طناب به درخت بسته می شود.ظاهر ننی شبیه به گهواره است که به دو درخت وصل می‌شود و با حرکت رفت و برگشتی که دارد، مانند تاب عمل خواهد کرد. از ننی بیشتر برای دراز کشیدن استفاده می‌شود.
  • تاب ایستاده :این نوع تاب ها که در طرح ها و رنگ های متفاوتی وجود دارد و برای کودکان بسیار زیبا و جذاب هستند .از ایمنی خوبی برخوردارند و از دو طرف دارای دو پایه ی محکم می باشند که تاب را روی زمین محکم نگه می دارد .
    تاب ایستاده طرح abc ، تاب ایستاده طرح ماشروم ، تاب و سرسره سنجاب،تاب و سرسره اسب و … از این نوع تاب می باشند.

بازی کودکان با تاب و سرسره

نکات مهم و کاربردی هنگام خرید تاب کودک :

  • معمولا اولین فاکتوری که اکثریت به آن توجه می کنند قیمت محصول است که با توجه به جنس ،کیفیت ، مدل و … تغییر می کند .شما می توانید با توجه به بودجه ی مورد نظرتان تاب خود را انتخاب کنید.
  • دومین نکته جنس تاب کودک می باشد که بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد . جنس تاب ممکن است از فلز؛پلاستیک سخت (پلی اتیلن )؛ چوب ؛ وینیل و … باشد که هر کدام معایب و مزایایی دارند مثل قابلیت تحمل وزن،سبک یا سنگینی،قابل شستشو بودن،مقاوم و باکیفیت بودن و … که باید به آنها توجه کنید .
  • رنگ و مدل تابی که انتخاب میکنید باید مورد علاقه ی کودک باشد تا بازی برای او دوست داشتنی و هیجان انگیز تر باشد  .
  • به ایمنی تاب کودک توجه لازم را داشته باشید تا خطری متوجه کودک نشود .تابی که برای کودک انتخاب می کنید حتما کمربند ایمنی داشته باشد تا کودک را با خیالی آسوده در تاب قرار دهید .
  • هنگام خرید تاب به سن و وزن کودک خود توجه کنید تا کودک هنگام استفاده از تاب راحت باشد .

بازی کودکان با تاب و سرسره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول