مهد

نقش تجهیزات مهد در کیفیت آموزش

تجهیزات مهد در ایجاد محیطی خلاق و دوست داشتنی برای مهد کودک تاثیر گذار است.تجهیزات مهد تنوع زیادی دارد که می توانید انواع آن را در سایت فروشگاه اسباب بازی توی باران با تمام مشخصات به همراه قیمت مشاهده کنید.
مقالات دیگری نیز در مورد تجهیزات مهد کودک نوشته شده که می توانید روی متن مورد نظر کلیک کنید و مقاله های مربوطه را مشاهده فرمایید: وسایل بازی مورد نیاز مهد کودک ،نقش مهد کودک در تربیت کودکان و …

نقش تجهیزات مهد در کیفیت آموزش

تجهیزات مهد کودک :

  1. سرسره
  2. تاب
  3. استخر توپ
  4. تونل
  5. میز و صندلی
  6. سازه های فومی

نقش سرسره در کیفیت آموزش

سرسره از دیر باز در بین کودکان از محبوبیت خاصی برخوردار بوده ،سرسره باعث تقویت فعالیت های حرکتی کودک می شود.کودکانی که از سرسره بازی لذت می‌برند و آن را دوست دارند در واقع تعادل در حس شنوایی آن‌ها وجود داد.بازی هایی که همراه با جست و خیز کردن است برای کودکان از نظر فیزیکی خیلی خوب هستند ، انرژی بخش و سرگرم کننده هستند و قانون و قاعده سختی هم ندارند.

مثل تاب بازی ، دویدن ،سرسره و تاب بازی استرس را از کودکان دور میکند،بنابراین قدرت حل مسئله را افزایش می دهد و کمک میکند تا کودکان مرزهایشان را یاد بگیرند و به این مرزها احترام بگذارند.قدرت بدنی و قدرت ماهیچه ها را افزایش میدهد و توانایی حرکتی را تقویت میکند و از بی تحرکی و چاقی کودکان جلوگیری میکند.همچنین بالا رفتن از سرسره از جهت مخالف، حس استقلال کودک را تقویت میکند. 

همچنین کودکان با سرسره بازی می توانند رعایت نوبت را بیاموزند و تعاملات اجتماعی خود را افزایش دهند و بتوانند روابط خوبی با دیگر بچه ها پیدا کنند.

نقش تاب در کیفیت آموزش

این گروه از بازی ها نیز مانند سرسره بازی موجب رشد حرکتی , جسمانی کودکان می شود آن ها در حین انجام بازی ها از سر, بدن, دست و پای خود استفاده می کند, می ایستند, می دوند و از پلکان بالا می روند , این بازی برای پرورش بین اندام  های مختلف بسیار مهم اند.در تقویت و استحکام  عضلات و اندام کودکان کمک می کند و از طریق بازی حس بینایی و شنوایی و لامسه کودک پرورش می یابند.زمانی که کودک تخلیه انرژی می شود استرس او از بین می رود در نتیجه در هنگام آموزش بهتر می تواند یاد بگیرد و مطالب را درک کند.

نقش تجهیزات مهد در کیفیت آموزش

همانطور که در مورد تاب و سرسره توضیح داده شد،بازی های دیگری نیز در بین تجهیزات مهد هستند که همگی به همین نحو عمل می کنند و می توانند فرآیند رشد و آموزش کودک را بهبود ببخشند.
کودکانی که وارد مهد می شوند طیف وسیعی از مهارت های مختلف را با خود همراه دارند .ممکن است هر کدام از کودکان در یک مهارت خاص استعداد یا علاقه ی زیادی داشته باشند .مثلا یک کودک عاشق قصه گویی و کتاب خواندن است و کودکی دیگر در مهارت های حرکتی حرفه ای است .یک کودک عاشق بازی با اسباب بازی و دیگری عاشق شعر و موسیقی، پس باید دقت داشته باشید بتوانید با کمی خلاقیت تمامی کودکان را راضی نگه دارید و کودکان را با مهارت های مختلف آشنا کنید .

تجهیزات مهد

ایمنی وسایل بازی مهد کودک

با توجه به این موضوع که کودکان زمان زیادی را در مهد کودک ها می گذرانند و در این مدت اکثرا در حال بازی یا آموزش هستند پس باید محیط مهد برای آنها کاملا ایمن و بی خطر باشد. پس اولین نکته ای که باید برای راه اندازی مهدکودکتان در نظر بگیرید ایمنی کافی است . 

نقش تجهیزات مهد در کیفیت آموزش

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول