مهد کودک

وسایل بازی مورد نیاز مهد کودک

در مقالات قبلی که منتشر کردیم درمورد هزینه راه اندازی مهد کودک ، تجهیزات مورد نیاز مهد کودک و همینطور فواید بازی ها مثلا فواید تاب و سرسره برای کودکان و … صحبت کردیم . که شما می توانید با کلیک روی هر کدام از این مطالب،نوشته های مربوط به آنها را مشاهده و مطالعه بفرمایید .

ایمنی وسایل بازی مهد کودک

با توجه به این موضوع که کودکان زمان زیادی را در مهد کودک ها می گذرانند و در این مدت اکثرا در حال بازی یا آموزش هستند پس باید محیط مهد برای آنها کاملا ایمن و بی خطر باشد. پس اولین نکته ای که باید برای راه اندازی مهدکودکتان در نظر بگیرید ایمنی کافی است . 

فضای مهد کودک ،سطوح دیوارها و سطوح کف باید به اندازه ی کافی حجیم و نرم باشد تا در هنگام بازی بچه ها و برخورد آنها با این سطوح دچار جراحت و آسیب دیدگی نشوند .برای ایمنی این سطوح می توانید از کف پوش ها و دیوار پوش های استاندارد موجود در سایت توی باران دیدن کنید و با توجه به کیفیت و تنوع طرح و رنگ کفپوش و دیوار پوش مناسب را انتخاب کنید.

 مهمترین فاکتور ارزیابی ایمنی وسایل مهد کودک داشتن استاندارد وسایل است . محوطه ی بازی که برای بچه ها در نظر میگیرید باید کاملا تمیز و عاری از نخاله ، چوب شکسته و حفره های کوچک و … باشد چون این موارد ممکن است باعث زمین خوردن کودکان شود . سطح این محوطه باید کاملا نرم باشد و از موادی مانند شن و ماسه ی نرم یا فوم های مخصوص کفپوش ساخته شود.

وسایل بازی مورد نیاز مهد کودک
از وسایل و تجهیزاتی که دارای ارتفاع خیلی بلند باشد جدا خودداری کنید چون معمولا کودکان در سنین پایین تر نمیتوانند ارتفاع را به خوبی تشخیص دهند و همچنین در این سنین خطر سقوط برای کودکان زیاد است .سعی کنید لبه های دیوار های اطراف اتاق های بازی گرد باشد و فاقد لبه های تیز،برای ایمنی بیشتر بهتر است لبه های دیوار ها را با ضربه گیر محصور کنید .

دقت کنید اگر محیط مهد کودک شما دارای پله است حتما از حفظ و نرده های ایمنی برای پله ها استفاده شود.
علاوه بر رعایت تمام این نکات باید آموزش های لازم نیز به بچه ها داده شود که از کارهای خطرناکی مانند هل دادن یکدیگر،پرت کردن اشیا،دویدن با سرعت و … خودداری کنند.

معرفی وسایل بازی مورد نیاز مهد کودک

تاب و سرسره 

یکی از تجهیزات مهم و اصلی در هر مهد کودک وجود تاب و سرسره زییا و مناسب است.این بازی ها از بازی های نوستالژی است که معمولا تمامی کودکان از بازی با آن لذت میبرند و در بازی تعاملات اجتماعی و دوستانه ی خود را با دیگر بچه ها افزایش می دهند.تاب و سرسره ها انواع مختلفی دارند که از نظر ظاهر ، جنس، رنگ بندی و طراحی با هم تفاوت دارند .شما با مراجعه به سایت توی باران و رفتن به قسمت تاب  و سرسره می توانید انواع تاب و سرسره را در اندازه ها و رنگ ها و طرح های مختلف به همراه قیمت مشاهده کنید .

وسایل بازی مورد نیاز مهد کودک

الاکلنگ و کجاوه 

امروزه الاکلنگ ها انواع مختلفی پیدا کرده اند و از نظر ظاهری تنوع زیادی دارند .انواع تعادلی ها نیز در این دسته بندی قرار میگیرند که معمولا از جنس پلی اتیلن بوده و از نظر ایمنی بسیار ایمن هستند.الاکلنگ ماهی سقف دار ، الاکلنگ طرح خوک ،الاکلنگ فیل،الاکلنگ دو نفره ایرانی،الاکلنگ ماهی بدون سقف،الاکلنگ اسب و … از انواع الاکلنگ های موجود در سایت توی باران می باشد.

میز و صندلی

میز و صندلی استاندارد لازمه ی هر مهد کودکی است .از آنجایی که مهد کودک یک مجموعه ی آموزشی به حساب می آید و کودکان علاوه بر بازی ،روی صندلی های خود می نشینند و نقاشی می کشند یا کاردستی درست می کنند و یا با دوستانشان انواع بازی های پازلی ،خمیر بازی ،بازی های فکری و … انجام می دهند.بنابراین باید میز و صندلی که برای مهد کودک انتخاب می کنید علاوه بر زیبایی و استحکام ،دارای استاندارد های لازم باشد تا به ستون فقرات و پاهای کودک در دراز مدت صدمه ای  وارد نکند.

وسایل بازی مورد نیاز مهد کودک

4 ویژگی مهم برای وسایل مهد کودک :

  1. لوازم مهد کودک به‌راحتی قابل شستشو و تمیزکردن باشد؛
  2. ارتفاع وسایل مهد کودک مناسب با سن کودکان باشد؛
  3. جنس تجهیزات خانه بازی کودکان با کیفیت باشد که در مقابل گرما،سرما و رطوبت مقاوم بوده و بر اثر تغییرات آب و هوایی خراب نشود؛
  4. تا حد امکان گیره‌ها و قلاب‌ها در قسمت‌هایی قرار داشته باشند که کودکان به آن‌ها دسترسی نداشته باشند.

یکی از ویژگی‌هایی که از جنس و کیفیت تجهیزات خانه بازی و لوازم مهد کودک حکایت می‌کند، قابلیت شستشوی آن‌هاست. در طول روز کودکان بسیاری از وسایل مهد کودک استفاده می‌کنند. ممکن است بسیاری از آن‌ها ناقل بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی باشند. حتی ساده‌تر از آن، بارها زمین بخورند و بلند شوند و بدون اینکه دست خود را بشورند، هر وسیله‌ای را لمس کنند. این وسایل در معرض آلوده‌شدن به بیشترین میکروب‌ها قرار دارند و کودکان نیز بیشترین تماس را با آن‌ها دارند؛‌ پس به‌راحتی میکروب‌ها را به کودکان منتقل می‌کنند.اگر جنس وسایل مهد به گونه ای باشد که به‌راحتی شسته و تمیز شود، باعث می‌شود مسئولان راحت‌تر و به دفعات بیشتر برای تمیزکردن آن‌ها اقدام کنند؛ درنتیجه امکان وجود آلودگی‌ کمتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول