وسایل مورد نیاز خانه بازی کودک

وسایل مورد نیاز خانه بازی کودک

هنگام انتخاب وسایل مورد نیاز خانه بازی کودک ، به یاد داشته باشید که ساده ترین چیزها ، بهترین انتخاب ها هستند . کودکان در محیطی که با اسباب بازی های درهم شلوغ نشده باشند ، سخت تر یاد می گیرند .

لیست وسایل خانه بازی کودک :

1-بلوک های چوبی

بلوک های چوبی برای مراکز خانه بازی کودک ، فوق العاده هستند . این بهترین بازی باز است . کودکان در استفاده از تخیل و خلاقیت خود ، آزاد هستند . از بلوک های چوبی همچنین می توان در چند روش برای تمرین اشکال ، رنگ ها ، شمارش و موارد دیگر استفاده کرد . و ماکت هایی ساخت که این کار ، خلاقیت و طراحی را در کودکان  تقویت می کند و یکی از وسایل مورد نیاز خانه بازی کودک ، به حساب می آید .

2-لگو

لگو ، به عنوان یک ابزار ریاضی برای یادگیری در مورد شکل ها ، الگوها ، شمارش و اندازه گیری فوق العاده است . با آجرهای لگو و انواع دیگر آن ، می توان اشکال مختلف ساخت . کودک با لگو بازی ، مهندسی کردن را یاد می گیرد . او می آموزد که چطور باید سازه ای بسازد که نریزد و مقاومت داشته باشد . ذهن ریاضی و منطقی کودک تقویت می شود و او با لگو هایی ثابت یاد می گیرد که دید های متنوع داشته باشد و هندسه های مختلف ، خلق کند .

3-تن پوش کودکانه و وسایل فانتزی

یکی از وسایل مورد نیاز خانه کودک ، وسایل مربوط به لباس و وسایل فانتزی است . همه کودکان ، بعد از دیدن کارتن های دوران کودکی خود ، به شخصیت هایی علاقه شدید پیدا می کنند . در تصورات خود ، جای او را می گیرند و در واقع با آن شخصیت ها زندگی می کنند . اجرای برنامه هایی مانند نمایش ، برای این که به کودکان میدان دهیم تا به جای شخصیت و قهرمان خودشان ، نقش ایفا کنند ، می توانند به ارتقا شخصیت کودک ما کمک کند .

او می آموزد که قهرمان ها می توانند بسیار ملموس باشند و سعی می کند مانند قهرمان خودش رفتار کند . همه ما در بزرگسالی و طول زندگی ، الگو ها و قهرمان هایی را برای خودمان ، انتخاب می کنیم که نگاه کردن و الگو برداری از آن ها ، می تواند در سختی ها و موافق ناامیدی به ما انگیزه تلاش کردن دهد . پس فراهم کردن این امکان در خانه بازی ، برای کودکان بسیار مهم است .

4-پازل

معماها ، همیشه مورد علاقه ذهن کنجکاو و پرسشگر انسان بوده است . از سنین کودکی تا پایان زندگی ، ما فکر کردن و حل کردن را دوست داریم و رسیدن به راه حل به ما حس خوب و مفید بودن می دهد . پازل ها که می توانند از جنس های مختلف باشند ، یکی از وسایل مورد نیاز خانه بازی کودک است . حل کردن پازل ، به صورت فردی یا جمعی ، در گروه های چند نفره از کودکان ، ذهن آن ها را پویا می کند و ورزش می دهد . به هوش آن ها کمک می کند و تجربه یک کار تیمی خوب با پشتکار است .  پازل ها ، اغلب مربوط به جغرافیا ، یک اثر هنری و … می باشند . شناخت و درک کودکان از مسائل در مراحل حل کردن یک پازل ، بیشتر می شود .

پازل

5-تاب

یکی از مهمترین وسایل مورد نیاز خانه بازی کودک ، تاب می باشد .

  • تاب بازی کردن ، می تواند تأثیر زیادی در توانایی مغز کودک برای پردازش اطلاعات حسی داشته باشد .
  • تاب بازی کردن ، یک فعالیت عالی برای کمک به توسعه سیستم دهلیزی کودک است . کودکانی که دارای سیستم دهلیزی توسعه نیافته ای هستند ، ممکن است احساس تعادل نداشته باشند . غالباً تعادل آن ها کم می شود و ممکن است برای پیشرفت سیستم دهلیزی آن ها به فعالیت هایی مانند تاب بازی کردن ، نیاز باشد .
  • تاب بازی کردن در کودکان ، به ارتقاء سطح آگاهی و هماهنگی بدن کمک می کند . دانستن اینکه انگشتان دست شما در ارتباط با بدن شما است . فعالیت هایی مانند نوشتن ، رنگ آمیزی و برش به آگاهی کامل بدن احتیاج دارند که بازی کردن با تاب ، می تواند کودکان را برای این امر ، توانمند تر کند .
  • تاب بازی کردن ، یک فعالیت خوب برای ترویج توسعه سیستم پروپیواسکپی ما است . سیستم اختصاصی وظیفه برنامه ریزی مغز و همچنین حرکات درجه بندی (دانستن اینکه برای انجام یک کار چقدر فشار لازم است) را به عهده دارد . کودکانی که دارای سیستم proprioceptive توسعه نیافته اند ، ممکن است  در فعالیت های تطبیقی مانند ریختن آب ، بستن دکمه لباس یا بند کفش ، شستن دست ها و … ، به مشکل بخورند و به همین دلیل ،  تاب ، از وسایل مورد نیاز خانه بازی کودک است تا بتواند این تعادل را در مغز کودکان ما ، تقویت کند .
  • تاب به بچه ها اجازه می دهد حرکات هماهنگ را توسعه دهند ، و بازوها ، پاها و تنه بدن خود را تقویت کنند . حرکات مختلف زیادی برای هماهنگی بدن هنگام تاب بازی کردن ، رخ می دهد .
  • تاب بازی کردن ، می تواند کودک را آرام کند و به او آرامش دهد و برای کاهش استرس در کودک ، یک بازی فوق العاده است . کودکی که ساکت و درون گرا است ، ممکن است سوار شود و بعد شروع به آواز خواندن یا صحبت کند .
  • تاب ، حل مسئله و ریسک پذیری را ارتقا می بخشد .

6-سرسره

چرا سرسره یکی از وسایل مورد نیاز خانه بازی کودک است ؟

  • اکثر کودکان هنگام جستجوی محیط های اطراف خود ، به طور طبیعی شجاعانه عمل می کنند ، زیرا این فرآیند یادگیری برای آن ها بسیار موثر است . با این گفته ، در دنیایی که با دستورالعمل های ایمنی و رفتارهای تحت نظارت ، احاطه شده هستند و ممکن است برای کودکان خطر آفرین باشند ، سرسره ، جزء معدود مکان هایی است که کودک می تواند آزادانه سطح بالایی از آدرنالین و شادی را تجربه کند ، بدون اینکه نگران آسیب و یا خطر احتمالی باشد .
  • از هر کودکی بپرسید که چه وسایلی از وسایل بازی برای آن ها بیشترین لذت را دارد ،  مطمئن باشید که سرسره ، یکی از اولین پاسخ هایی است که می شنوید .
  • سرسره های امروزی ، در وسایل مورد نیاز خانه کودک ، از پلاستیک با فرم چرخشی ساخته شده اند و سطوح نچسب ایمنی با کیفیت را در اختیار کودکان ، قرار می دهند .
  • سرسره بازی ، باعث ایجاد اعتماد به نفس و ارتقا مهارت اکتشاف در کودکان می شود. در حالی که حرکت از سرسره ، بسیار هیجان انگیز و سرگرم کننده است ، به شهامت صعود به بالای سرسره نیز نیاز دارد . کودک یاد میگیرد تا اعتماد به نفس بالا رفتن از سرسره را یاد بگیرد . خیلی از کودکان از لیز خوردن ، می ترسند اما اشتیاق سر خوردن ، آن قدر برایشان زیاد است که هرطور شده ، امتحان می کنند . همین فعالیت سرسره بازی ، بالا و پایین رفتن ، برای کودک در تمام طول زندگی اش ، نمونه ایست از شهامت بالا رفتن و سقوط کردن با اعتماد به نفس و غلبه بر ترس افتادن و شکست خوردن . این یک موفقیت باورنکردنی برای کودکان است .
  • سرسره یکی از وسایل مورد نیاز خانه بازی کودک است ، زیرا یک انگیزه عالی برای فعالیت های بدنی است .
  • سرسره بازی ، همچنین مهارت های اجتماعی و سازمانی را به کودکان می آموزد . کودکان یاد می گیرند که چگونه صبر کنند و خارج از نوبت خود ، عمل نکنند .

7-تخته ها و وسایل نقاشی کردن

تجهیزات نقاشی ، از وسایل مورد نیاز خانه بازی کودک است . نقاشی کردن در مراحل رشد یک کودک ، تاثیرات بسیار مهمی دارد .

اهمیت نقاشی و تجهیزات آن به عنوان وسایل مورد نیاز خانه بازی کودک :

  • مراحل رشد کودک ، در نقاشی کردن او ، منعکس می شود . هنر هر کودک منحصر به فرد است . همه کودکان مراحل مشابه را طی می کنند ، اما سنی که این اتفاق می افتد ، مرحله اول ” آزمایش ” است ، جایی که کودکان خردسال می آموزند که چگونه می توانند روی کاغذ خط خطی کنند . هنگامی که کودکان ، کنترل بیشتری روی قلم خود دارند ، احتمالاً آنها می توانند الگوهای دایره ای استفاده کنند و کمتر از صفحه استفاده کنند . مرحله بعدی جایی است که این دایره ها و خطوط مانند ، به افراد یا اشیا در دنیای واقعی تبدیل می شوند ،
  • رنگ آمیزی در کتاب ها ممکن است مانع پیشرفت شود . برخی تحقیقات نشان داده اند که رنگ آمیزی در کتاب ها ممکن است برخی از خلاقیت های کودکان و استقلال بیان آن ها را محدود کند . برخی از کودکان ممکن است از نقاشی های موجود در این کتاب ها به عنوان الگویی از آنچه یک شیء باید به نظر برسد ، استفاده کنند . در نتیجه بهتر است تخته های وایت برد و وسایل دیگر نقاشی های آزاد را در لیست وسایل مورد نیاز خانه بازی کودک ، قرار دهید .
  • توسعه استقلال هنری . نقاشی به رشد کودکان کمک می کند .
  • توسعه مکالمات در مورد هنر .
  • تجربیات جدید ، افق های جدید . کودکان برای ترسیم و ترسیم نیاز به وسایل متنوعی دارند .  وسایل مورد نیاز خانه بازی کودک ، در زمینه نقاشی ، می توانند قلم ، گچ ، مداد رنگی ، رنگ و برس باشند . مواردی مانند کاغذ ، مقوا ، جعبه ، تخته یا حتی بوم ، مواد خوبی برای ترسیم هستند .

8-خمیر بازی

خمیر بازی دست ساز و بی خطر از وسایل مورد نیاز خانه بازی کودک است . او باید بتواند بدون محدودیت و با متریالی منعطف ، آن چه را که تصور می کند ، بسازد و عینا آن را ببیند . این کار ، قدرت تجسم و خلاقیت کودکان را تا حد زیادی رشد می دهد . و برای توسعه و پیشرفت نیمکره راست آن ها ، بسیار مفید است .

9-بازی های فکری

  • بازی های فکری از انواع مختلف ، جزو وسایل مورد نیاز خانه بازی کودک ، می باشد . بازی های فکری ، فرصت هایی برای یادگیری اولیه ارائه می دهند . حتی بازی های ساده به کودکان ، کمک می کند تا رنگ ها را بشمارند ، فضاها را بشمارند ، و هماهنگی چشم و مهارت در کارت های متحرک و تکه های اطراف تابلو را توسعه دهند . بعلاوه ، یادگیری صبور بودن برای رسیدن نوبت و پیروی کردن از قوانین بازی ، درس های مهمی هستند که کودکان باید یادگیرند تا بتوانند در بزرگسالی ، شخصیت های اجتماعی سالمی داشته باشند .
  • بازی های فکری ، راهی آسان برای افزایش رشد مغز کودکان و نوجوانان است . بازی های استراتژی برای کمک به لوب های جلوی مغز مفید هستند .
  • بازی های فکری که از وسایل مورد نیاز خانه کودک هستند ، مهارت های زبان را تقویت می کنند .
  • بازی های فکری ، می تواند یک راه آگاهانه برای کمک به بچه ها باشد که روی مهارت های خود تمرین کنند . مانند واژگان و …
  •  تمرکز کودک را بسیار بالا می برند . بازی های فکری که بدون وقفه انجام می شوند ، می توانند به افزایش تمرکز و  توجه کودک کمک کنند .
  • بازی فکری ، ارزش کار تیمی را آموزش می دهد . بازی های فکری ، اغلب متا پیام های مربوط به زندگی را به بچه ها ارائه می دهند : شانس شما می تواند در یک لحظه تغییر کند ، بهتر یا بدتر شود . اما علاوه براین ، به آن ها آموزش می دهد که هیچ چیز تضمینی ندارد ، بازی های تخته ای روش خوبی برای تشویق بچه ها در سنین مختلف برای همکاری و همدلی با یکدیگر هستند . کاری که باید در طول زندگی انجام دهند .
  • بازی های فکری ، اضطراب را تسکین می دهند .  این بازی ها ،‌ به بچه های مضطرب کمک کنند که یاد بگیرند که چگونه راحت تر و با آرامش بیشتر، زندگی کنند . بازی های تخته ای می توانند راهی آسان تر برای ایجاد روابط بین فردی با همسالان ، فراهم کنند ، زیرا کودک می داند چه انتظاری از او وجود دارد .
  • بازی های فکری از وسایل مورد نیاز خانه کودک هستند ، زیرا آن ها به بچه ها نشان می دهند که چگونه یک بازنده خوب باشند . اگر با کودکی بازی می کنید که تحمل ناامیدی و شکست ندارد ، و از دست دادن برای او بسیار دشوار است ،  بردن و باختن در بازی های فکری و جمعی ،‌ به آن ها شیرینی بردن و باختن را نشان می دهد و آموزش می دهد اگر در زندگی ، جایی باختند ، بدون ناراحتی و پرخاش ، منتظر بمانند و تلاش خود را بیشتر کنند تا بتوانند دوباره برنده شوند .

از دیگر وسایل مورد نیاز خانه بازی کودک :

[wp-faq-schema accordion=1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول