تجهیزات خانه بازی کودکان

تجهیزات خانه بازی

برای بچه ها بسیار مهم است که زمان بازی طولانی و بدون ساختار داشته باشند . و همچنین برای رشد مهارت های فردی و اجتماعی هر کودک ، نیاز است که در دوران کودکی بتواند بازی کند . و مهم تر از آن ، این که بازی های مفید برای رشد فردی خود را انجام دهد . بسیاری از والدین با توجه به زندگی های مدرن ، کودکان خود را از مراحل ابتدایی رشد ، در خانه های کودک ثبت نام می کنند ، تا بتوانند زمانی از روز را صرف بازی با هم سالان خود کنند . اما آن چه که مهم است در انتخاب یک خانه بازی خوب ، تجهیزات خانه بازی کودکان است . اگر تجهیزات  خانه بازی ، فکر شده و متناسب با نیاز کودک شما باشد ، می توانید مطمئن باشید که او علاوه بر بازی کردن ، در مسیر رشد خود ، قدم بر می دارد .

تجهیزات خانه بازی

لیست تجهیزات خانه بازی کودکان :

برای دیدن انواع تجهیزات خانه بازی و قیمت های آن ها می توانید روی لینک هر کدام از محصولات کلیک کنید.

سرسره 

تاب

الاکلنگ و کجاوه

استخر توپ و شن 

میز و صندلی

پلی گراند

ترامپولین و جامپینگ

تخته وایت برد و نقاشی

تکان دهنده برقی

تونل

سازه های فومی

اسباب بازی مشاغل

کف پوش و دیوار پوش

سایر بازی ها 

اهمیت بازی کردن در کودکان :

  • براساس گزارش بالینی آکادمی اطفال آمریکا ، ” بازی برای توسعه ضروری است ، زیرا به بهبود شناختی ، جسمی ، اجتماعی وعاطفی کودک کمک می کند . ” بازی ، برای کمک به کودکان در توسعه اجتماعی ضروری است . مهارت ها ، زیرا آن ها یاد می گیرند با دیگران همراه شوند ، انعطاف پذیر باشند و… . بازی به کودکان کمک می کند تا رشد عاطفی سالم را بدست آورند ، زیرا به آن ها امکان می دهد تجربیات آگاهانه و ناخودآگاه خود را در مورد احساسات خود در مورد زندگی و چیزهایی که در اطرافشان می گذرد بیان کنند . برای مثال اگر شما برای تجهیزات خانه بازی کودک ، یک چرخ و فلک کوچک تهیه کرده اید و بچه ها با یکدیگر و گروهی با آن بازی می کنند ، از هیجان فریاد می کشند ، می خندند و یا حتی شاید بترسند و گریه کنند ، همه این ابزار شناخت و ابراز احساسات آن ها ، نسبت به زندگی و درون خودشان است .

سرسره

برای دیدن این محصول و محصولات مرتبط کلیک کنید ← سرسره 

  • بازی برای رشد عصبی کودک ، مهم است . با بازی ، کودکان در مسیر رشد سالم مغز قرار می گیرند ، زیرا بازی ها ، بسیاری از اتصالات عصبی را تقویت می کنند ، که در صورت عدم استفاده از آن ها ، از بین می روند یا تضعیف می شوند.
  • کمسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد بازی را به عنوان حق هر کودک به دلیل اهمیت آن در رشد بهینه کودک به رسمیت شناخته است . همچنین برای تجهیزات خانه بازی کودکان نیز استاندارد هایی مشخص شده است که مراکز خانه های بازی باید آن را رعایت کنند . تا به سلامت کودک لطمه ای وارد نشود .
  • بازی به کودکان کمک می کند تا با مدرسه سازگار شوند و برای یادگیری ، آماده تر شوند . وقتی به کودکان اجازه داده می شود ، بدون محدودیت از اسباب بازی ها و تجهیزات خانه بازی استفاده کنند ، و بدون داشتن وظیفه ای مشخص ، تنها بازی کنند ، بیشتر متمرکز می شوند ، و در انجام وظایف خود نیز ، مشتاق تر و موفق تر عمل می کنند .
  • سبک زندگی مدرن اغلب به زمان کمتری برای تعامل با کیفیت والدین و فرزند و بازی کودک محور منجر می شود . اتفاقات روزمره و شاغل بودن پدر و مادر ، اجازه نمی دهد تا والدین بتوانند زمان های مفید و با کیفیتی را صرف بازی هدفمند با کودکان خود کنند . خانه کودکان و تجهیزات خانه بازی که برای انواع مختلف بازی ها فراهم شده اند ، تا حدودی سعی می کند کودک را در معرض بازی های هدفمند قرار دهد ، اما این نباید فراموش شود که حضور والدین و زمان گذاشتن برای کودک ، تا چه حد می تواند به رشد شخصیتی او و ارتباط بهتر خانوادگی ، کمک کند .
  • کودکان یاد می گیرند چگونه با یکدیگر بازی کنند ، حل و فصل اختلافات ، تصمیم گیری ، سرسخت بودن و کار کردن در گروه از طریق بازی های مختلف و تجهیزات خانه بازی برای کودکان فراهم می شود . اگرچه برخی از کودکان نسبت به سایر افراد در این مهارت ها ، قوی تر هستند ، اما اکثر کودکان از طریق بازی با فرزندان دیگر قادر به رشد مهارت های اجتماعی هستند . حتی بازی کردن به تنهایی می تواند به کودک کمک کند تا اعتماد به نفس ، اطمینان خاطر ، مهارت تصمیم گیری و موارد دیگر را کسب کند .
  • بازی به کودکان اجازه می دهد تا بتوانند احساسات خود را شناسایی کنند ، بیان کنند و یاد بگیرند . کودکان نسبت به وقایع احساساتی دارند . کودکان از احساسات خود و دیگران و نحوه مدیریت احساسات با بیان آن ها و کار کردن از طریق احساسات در بازی ، آگاه تر می شوند . ممکن است در تجهیزات خانه بازی کودکان ، دسته ای از بازی های فکری گروهی نیز وجود داشته باشد . کودکان در زمان انجام بازی فکری ، حس رقابت ، حسادت ، تلاش ، پشتکار و یا حتی بردن و باختن را تجربه می کنند و می آموزند که با هر کدام از این احساسات باید چگونه رفتار کنند . بدون شک ، رشد درست این احساسات و رفتار با آن ها ، در کودک به تنها امکان پذیر نیست و نظارت و راهنمایی های یک مربی یا والدین آگاه را نیز می طلبد .

تجهیزات خانه بازی

برای دیدن این محصولات و محصولات بیشتر کلیک کنید ← تونل

  • کودکان می توانند از طریق بازی ، تجربه های زندگی خود را حس کنند . کودکان چیزها را مانند بزرگسالان نمی بینند ، بنابراین می توانند از بازی برای درک بهتر تجربیات زندگی استفاده کنند .
  • والدین می توانند با یادگیری نحوه بازی با آن ها به روشی خاص ، به کودکانی که طیف گسترده ای از مشکلات را تجربه می کنند ، کمک کنند . ممکن است تجهیزات خانه بازی کودکان نیز ، امکان بازی با والدین را برای کودکان فراهم کرده باشد . مشکلاتی که ممکن است کودک به آن ها دچار شده باشد و با بازی قابل حل باشنذ ، شامل مشکلات عاطفی ، اختلالات رشد فراگیر، مشکلات گفتاری ، عقب ماندگی ذهنی ، طلاق والدین ، ​​شرایط در معرض خطر ، جابجایی ، مهاجرت ، سوءاستفاده  ، تشخیص سلامت روان ، مشکلات مربوط به فرزند خواندگی و بیماریهای مزمن است . ، مشکلات اجتماعی ، بیش فعالی ، معلولیت ، مشکلات یادگیری ، قرار گرفتن در معرض خشونت . روش هایی وجود دارد که والدین می توانند با استفاده از انواع خاص اسباب بازی ها و انواع خاصی از تعامل ، به فرزندان خود در این نوع مسائل کمک کنند .
  • والدین می توانند با یادگیری نحوه بازی با کودکان به روشی خاص با استفاده از تجهیزات خانه بازی کودکان که به طور خاص طراحی شده اند ، روابط خود را با فرزندان شان به طور قابل توجهی بهبود بخشند . هنگامی که والدین با فرزند خود هستند و واقعاً روی فرزند خود تمرکز می کنند ، رابطه آن ها با فرزندشان می تواند تا حد زیادی بهبود یابد . زمان بازی لازم نیست ساعت ها در روز اتفاق بیفتد . یک بازی مناسب حتی کوتاه مدت ، می تواند تاثیر خود را به درستی در تربیت و رشد کودک آن ها ، بگذارد .

تجهیزات

برای دیدن این محصولات و محصولات بیشتر کلیک کنید ← تاب

بازی چیست؟

بازی ، یک بخش اساسی و مهم رشد همه کودکان است . بازی به این صورت است که کودکان یاد می گیرند که معاشرت کنند ، فکر کنند ، مشکلات را حل کنند و از همه مهمتر ، سرگرمی به عنوان یک منبع عاطفی را تجربه کنند .

بازی را می توان به عنوان یک فعالیت لذت بخش تعریف کرد که شخص به طور داوطلبانه درگیر آن می شود ، انگیزه دارد و شامل برخی عناصر غیر لفظی است که با تنوع تجهیزات خانه بازی می تواند اهداف متفاوتی را دنبال کند . 

چرا بازی مهم است ؟

لارنس کوهن در کتاب خود با عنوان « فرزند پروری مؤثر » ، اظهار داشت که سه هدف اصلی بازی وجود دارد .

  • بازی روشی اساسی برای یادگیری است ، به کودکان اجازه می دهد تا نقش های بزرگسالان را تمرین کنند و مهارت های جدید را به دست آورند .
  • بازی در خدمت نیاز شدید کودک به دلبستگی ، محبت و نزدیکی است . یکی از دلایل رعایت و تنوع استاندارد ها در تجهیزات خانه بازی کودکان نیز ، همین تاثیر بسیار زیاد و شاید نامحسوس بازی در شخصیت و ادراک او از زندگی است .
  • بازی به کودکان کمک می کند تا از پریشانی عاطفی بهبود یابند . به گفته کوهن ، ” با بازی کردن ، بهبودی عاطفی می تواند انجام شود .”

تجهیزات خانه بازی کودکان

برای دیدن این محصول و محصولات بیشتر کلیک کنید ← الاکلنگ و کجاوه

چرا بچه ها به انواع مختلف بازی و تجهیزات خانه بازی نیاز دارند ؟

محقق ، میدلرد پارتن ، محقق کار ، که در دهه 1930 میلادی با کار هنری مشغول کار بود ، بازی را شش مرحله تعریف کرد که رشد اجتماعی کودکان را نشان می دهد.

طبق تحقیقات برخی از دانشمندان ، بازی در کودکی شش مرحله است که هر کدام به گونه ای در رشد کودک موثر هستند . همانطور که کودکان رشد می کنند و تکامل می یابند ، بازی ها نیز برای آن ها ، تکامل می یابند . انواع خاصی از بازی با گروه های سنی خاص همراه است ، اگرچه همه نوع بازی در هر سنی اتفاق می افتد . تجهیزات خانه بازی نیز با توجه به رده سنی و نوع بازی ها ، باید متناسب و متفاوت باشد .

  • بازی بی شکل

از بدو تولد تا حدود سه ماه ، کودک شما مشغول بازی بی شکل است . به نظر می رسد نوزادان حرکات تصادفی و بدون هدف مشخص انجام می دهند ، اما این شکل اولیه بازی در زندگی کودک است .

  • بازی انفرادی

از سه تا 18 ماه ، کودکان بیشتر وقت خود را صرف بازی به تنهایی می کنند . به نظر می رسد در حین بازی انفرادی ، بچه ها متوجه بچه های دیگر نمی شوند که در همان نزدیکی نشسته یا بازی می کنند . آن ها با تماشا ، گرفتن و لمس اشیاء در حال کشف دنیای خود هستند . پس اگر کودک شما در مرحله بازی انفرادی قرار دارد ، خانه بازی را برای او انتخاب کنید که تجهیزات خانه بازی به صورتی باشد که امکان بازی انفرادی را فراهم کند . عروسک ها ، ماشین های کنترلی ، وسایل نقاشی ، ساخت  لگو و … برخی از وسایل بازی انفرادی برای کودکان است .

بازی انفرادی برای تمام کودکان نیاز است . حتی کودکانی که در مرحله بازی های گروهی قرار دارند .

تجهیزات خانه بازی کودکان

برای دیدن این محصول و محصولات بیشتر کلیک کنید ← استخر توپ و شن 

  • بازی چشم نواز

بازی چشم نواز ،  اغلب مراحل اولیه کودکی ،  اتفاق می افتد . کودک در حالی که یاد می گیرد چگونه  با دیگران ارتباط برقرار کند ، زبان را از طریق مشاهده و گوش دادن فرا می گیرد .

  • بازی موازی

از سن 18 ماهگی تا دو سالگی ، کودکان بدون هیچ گونه تعامل ، شروع به بازی در کنار یکدیگر می کنند . برای مثال از تجهیزات خانه بازی کودکان ، وسایلی مانند ، سرسره ، می تواند امکان بازی موازی را فراهم کند . کودک در کنار کودکان دیگر بدون تعامل با آن ها ، می تواند بازی کند تا در مراحل بعدی ، آماده تعامل و ارتباط با کودکان دیگر شود

  • بازی های جمعی

وقتی فرزندان شما در حدود سه تا چهار سال سن دارند ، بیشتر به اسباب بازی های کودکان دیگر علاقه مند می شوند . کودکان شروع به معاشرت با کودکان دیگر می کنند . بازی ارتباطی به کودک  شما کمک می کند تا چه کاری را انجام دهد و چگونه طرفی از یک تعامل باشد . کودکان هنر به اشتراک گذاری ، توسعه زبان ، مهارت های حل مسئله و همکاری را یاد می گیرند .

  • بازی اجتماعی

کودکان در حدود سه سالگی شروع به معاشرت با سایر کودکان می کنند . با تعامل با سایر کودکان در تنظیمات بازی ، کودک قوانین اجتماعی مانند مبادله و همکاری را می آموزد . کودکان شروع به اشتراک گذاری اسباب بازی ها و ایده ها می کنند و از قوانین و دستورالعمل های تعیین شده پیروی می کنند . آن ها شروع به یادگیری استفاده از استدلال اخلاقی برای ایجاد حس ها می کنند . تجهیزات خانه بازی کودکان باید در این مرحله ، برای شما بسیار اهمیت داشته باشد . چرا که این مرحله یکی از مهمترین مراحل رشد کودک شما و مهارت ها ، در اوست و باید به درستی این مرحله را پشت سر بگذارد . بخش های مهم و اولیه مهارت های اجتماعی و تعاملی در کودکان با بازی های اجتماعی شکل می گیرد و گسترش پیدا می کند .

  • تجهیزات خانه بازی کودکان

برای دیدن این محصول و محصولات بیشتر کلیک کنید ← تکان دهنده برقی

  • دسته بندی های بازی

بازی ها را می توان با انواع فعالیت هایی که کودکان در طول بازی به آن مشغول هستند ، توصیف کرد . و طبق آنها تجهیزات خانه بازی را خریداری کرد و یا یک خانه بازی را انتخاب کرد .

  • بازی فیزیکی

وقتی کودکان ، فعالیت هایی مانند دویدن ، پرش و بازی هایی از جمله پنهان کردن و جستجو کردن و… را انجام می دهند ، درگیر بازی فیزیکی می شوند . بازی بدنی فرصتی برای کودکان ایجاد می کند تا قدرت ، هماهنگی و ورزش در عضلات را تمرین کنند . کودکان همچنین یاد می گیرند که نوبت خود را رعایت کنند و پیروزی یا باخت را بپذیرند . متاسفانه در دنیای مدرن امروز که موبایل ها و کامپیوتر ها ، جایگزین بازی های سنتی شده اند ، فعالیت بدنی و بازی های فیزیکی در کودکان بسیار پایین آمده است . بسیاری از کودکان از چاقی ، تنبلی و مشکلات بدنی رنج می برند و یکی از دلایل آن ، نبود بازی های فیزیکی است . تجهیزات خانه بازی کودکان ، باید امکان بازی های فیزیکی را برای کودکان قراهم کند ، تا آن ها بتوانند فعالیت های جسمی خود را افزایش دهند .

  • بازی سازنده

در این نوع بازی ، کودکان چیزهایی را می سازند  . بازی سازنده از نوزادی شروع می شود و با رشد فرزندتان پیچیده تر می شود . در حین بازی سازنده ، کودکان اشیاء را کشف می کنند ، الگوها را کشف می کنند و مشکل را حل می کنند . ان ها خانه می سازند ، وسایل را روی هم قرار می دهند و احجام مختلف به وجود می آورند . بازی های سازنده برای کودکان بسیار مهم است و حتما باید شرایط بازی کردن ، برای آن ها فراهم شود .

  • بازی رسا

کودکان یاد می گیرند احساسات خود را هنگام بازی بیان کنند . تجهیزات خانه بازی مانند مداد رنگی ، رنگ و خمیر بازی ، بیان احساسات را برای کودکان راحت تر می کند . کودکان خلاقیت و ارتباط نمادین را از طریق بازی رسا توسعه می دهند .

  • بازی فانتزی / دراماتیک

کودکان یاد می گیرند در طول بازی فانتزی ، فراتر از دنیای خود را ایجاد و تصور کنند . آن ها ، نقش های بزرگسال را به عهده می گیرند و یاد می گیرند که به شیوه های انتزاعی فکر کنند . کودکان تصورات خود را بیان می کنند و از کلمات و اعداد جدید برای بیان مفاهیم و تصورات استفاده می کنند . کودکان می توانند موقعیت ها را مجدداً تصویب کنند ، با زبان ها آزمایش کنند و یاد بگیرند احساسات را هنگام بازی بیان کنند .

تجهیزات خانه بازی کودکان

برای دیدن این محصول و محصولات بیشتر کلیک کنید ← اسباب بازی مشاغل

  • بازی تعاونی

بازی تعاونی در اواخر دوره پیش دبستانی شروع می شود . این بازی ها ، با اهداف گروهی و قوانین تنظیم شده برگزار می شود . حداقل یک رهبر وجود دارد ، و کودکان ممکن است در یک گروه یا گروه رقیب ، با هم بازی کنند .  کودکان از دنیای خودمحور،  به سمت درک اهمیت تعاملات و قوانین اجتماعی می روند .

بازی با قواعد ، این مفهوم را به کودکان می آموزد که زندگی دارای قوانینی است که همه باید از آن ها پیروی کنند .

  • بازی مجازی / دیجیتال

هنگامی که کودکان بازی های ویدئویی  یا کامپیوتری را انجام می دهند ، به نوعی بازی انفرادی می کنند . هیچ تعامل یا پیامدهای اجتماعی وجود ندارد . بازی مجازی ، تأثیر منفی بر عملکرد اجرایی کودک و مهارت های اجتماعی ، از جمله تماس چشمی و طول توجه دارد . در انتخاب به این توجه کنید که تجهیزات خانه بازی کودک ، بیشتر بازی های غیر مجازی باشد و اگر بازی های دیجیتال نیز در اختیار کودکان می گذارد ، زمان آن بسیار محدود باشد .

نقش والدین در بازی

والدین نقش مهمی در بازی دارند . بازی کردن با فرزندتان به او کمک می کند تا با الگوبرداری از اعمال خود یاد بگیرد که چگونه اسباب بازی ها و سایر مواد بازی را دستکاری کند .

برای والدین ، ​​داشتن یک ایده کلی در مورد نحوه تکامل بازی بچه ها که در بالا بیان شد ، می تواند سطح آگاهی آن ها را بالا ببرد ، و همچنین آن هاا را به سمت اسباب بازی ها و فعالیت های مناسب سن کودک ، راهنمایی کند .

تجهیزات خانه بازی کودکان

برای دیدن این محصول و محصولات بیشتر کلیک کنید ← پلی گراند

فواید بازی خانوادگی :

  • بازی با کودکان ، یک نوع استراحت برای همه اعضای خانواده به خصوص والدین است . زیرا بازی در دنیای کودکانه ، شما را وادار می کند که مانند یک کودک رفتار کنید و خوشحال باشید .
  • بازی با کودکان ، کانال های ارتباطی والدین و کودک را بسیار تقویت می کند . والدین می توانند نصحیت ها یا گوشزدهای خود را حین بازی کردن و با زبانی تاثیرگذار تر ، به کودکان خود منتقل کنند .
  • خانواده می تواند به فرزندان خود ، احساس ارزشمند بودن و عضوی از تیم بودن را بدهد و در رشد اعتماد به نفس او ، تاثیر مثبت بگذارد . کودک برای زندگی در جامعه بزرگسالان به خودباوری و اعتماد به نفس، نیاز دارد .
  • بازی با کودکان ، رابطه پدر و مادر را نیز قوی تر می کند .

تجهیزات خانه بازی کودکان

برای دیدن این محصول و محصولات بیشتر کلیک کنیدتونل

انتخاب یک خانه بازی مناسب برای کودکان  که تنوع درستی از تجهیزات خانه بازی دارد ، انتخاب بسیار هوشمندانه و درستی است ، که می تواند به کسب مهارت های اجتماعی فرزند شما ، کمک کند . اما این موضوع نباید دلیل بر آن شود که شما به عنوان پدر و مادر، از مسئولیت تربیتی خود سر باز زنید و زمان کافی را برای کنترل خانه بازی کودک خود ، فعالیت های او و همچنین وقت گذراندن با کودک تان ، صرف نکنید . بسیاری از ناهنجاری هایی که افراد در بزرگسالی به آن ها دچار می شوند و یا نمود پیدا می کنند ، ریشه در تربیت آن ها از بدو تولد تا هفت سالگی دارد .

[wp-faq-schema accordion=1]

۴ دیدگاه برای “تجهیزات خانه بازی کودکان”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول