استخر توپ

انواع استخرهای توپ و فواید آن برای کودکان

استخر توپ که یکی از محبوب ترین وسایل بازی در بین کودکان است در اکثر مراکز بازی ،خانه بازی و مهدکودک ها وجود دارد و در طرح ها و رنگ ها و اندازه های مختلف موجود است که برای کودکان با سنین مختلف مناسب و جذاب می باشد.حتی برخی از استخر های توپ در ابعاد کوچکتر برای مصارف خانگی نیز وجود دارد که شما با تهیه ابعاد دلخواه و مورد نظر خود می توانید استخر توپ را به خانه خود بیاورید و کودکتان را خوشحال کنید.

اکثریت مهد کودک ها برای اینکه بتوانند محیط را برای آموزش کودکان آماده کنند، ابتدا باید محیط مهد را جذاب و مهیج کرد تا کودکان آن را دوست داشته باشند و به آمورش علاقه مند شوند.
چون کودکان در سنین پایین بیشتر علاقه به بازی دارند و برای یادگیری و آموزش علاقه ای نشان نمی دهند و به همین دلیل باید آموزش همراه با بازی و سزگزمی باشد تا کودکان به همراه بازی و به طور غیر مستقیم مفاهیم را فرا گیرند .

انواع استخرهای توپ و فواید آن

استخر توپ کودک انواع مختلفی دارد و هر کدام از آنها از ایمنی بالایی برخوردارند و با توجه به امن و بی خطر بودن،حتی برای خردسالان و کودکان زیر 2 سال نیز مناسب است. البته از قرار دادن کودکان خردسال و زیر 3 سال در استخر های توپ شلوغ مخصوص شهر بازی ها و پارک ها که تعدد کودکان با سنین بالاتر زیاد است خودداری کنید .چون ممکن است به دلیل ازدحام جمعیت و تعدد کودکان بزرگتر ،کودک خردسال شما مورد صدمه قرار گیرد.

انواع استخرهای توپ و فواید آن

انواع استخرهای توپ

استخر های توپ تنوع بالایی دارند و از نظر جنس ، ابعاد، کیفیت ، نوع بدنه و توپ های استفاده شده درون استخر با هم متفاوت هستند .بهتر است ابتدا با مشخصات انواع استخر ها آشنا شوید و سپس نسبت به خرید آن اقدام کنید .

استخر های توپ از نظر جنسی می تواند از نوع جنس پلی اتیلن یا استخر های بادی باشد که هر کدام از نظر طراحی و رنگ بندی انواع مختلفی دارند و هر کدام در نوع خود جذاب هستند و شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اسباب بازی توی باران انواع آنها را مشاهده و تهیه فرمایید.

در ادامه تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد :

استخر توپ کودک درختی 

استخر توپ درختی تولید شده از جنس پلی اتیلن و علاوه بر استخر توپ قابل استفاده برای حفاظ پارک بازی محصور و پارتیشن نیز می باشد . پلی اتیلن در مقابل گرما ، سرما ،رطوبت و نورخورشید مقاوم و قابل شست وشو است. همچنین از کیفیت و استحکام بالایی نیز برخوردار است.استخر درختی از نظر ایمنی کاملا بی خطر بوده و فاقد لبه های تیز و برنده می باشد. اگر کودک در حین بازی تعادل خود را از دست بدهد و با لبه های استخر برخورد کند خطری متوجه او نخواهد بود .

این استخر در بسته بندی کامل خود شامل 6 عدد ضلع می باشد . که می توانید بر اساس نیاز خود اضلاع را خریداری کنید.در آینده نیز می تواند با خرید چند ضلع زیاد کنید و فضای استخر را گسترش دهید.اگر بخواهید داخل استخر توپ از سرسره استفاده کنید یکی از اضلاع را به صورت ضلع نیمه تهیه کنید و سرسره را داخل استخر قرار دهید تا جذابیت و هیجان را برای کودکان بیشتر کنید .
به دلیل وجود امکان اضافه یا کم کردن اضلاع این استخر ،برای مکان های مختلف و منازل نیز مناسب می باشد .

انواع استخرهای توپ

حفاظ کودک طرح دلفین

این محصول را می توان هم به عنوان استخر توپ و هم پارک حفاظ کودک استفاده کرد. این استخر توپ نیز از جنس پلی اتیلن می باشد و مانند استخر درختی قابلیت اضافه کردن اضلاع نیز وجود دارد. این پارک کودک با قابلیت نصب آسان و راحتی دارد و طول عمر بالایی دارد.

این استخر دارای ده دیواره به صورت پیش فرض می باشد که یکی از دیواره ها دارای ابعاد بزرگتری است که برای ورود و خروج کودک می باشد که در رویروی آن نیز یک دیواره سایز به همان ابعاد قرار دارد تا از نظر تقارن تعادل ایجاد شود . در این استخر از داخل قابلیت باز شدن ندارد تا کودک ایمنی کامل داشته باشد.

استخر های توپ بادی

استخر های بادی که از تنوع بسیار بالا و رنگ بندی های مختلف و شادی برخوردار هستند برای کودکان بسیار جذابند و در بین کودکان محبوبیت زیادی دارند.این استخر ها به خاطر بادی بودن هیچ خطری برای کودکان ندارد و کاملا امن هستند .استخر توپ بادی طرح قارچ ،استخر توپ فیلی ،استخر توپ باب اسفنجی و … از جمله استخرهای توپ بادی هستند که در فروشگاه اسباب بازی توی باران قابل خرید است .

انواع استخر های توپ

انواع استخرهای توپ و فواید آن

افزایش روحیه کودکان

کودکان با بازی در استخر های توپ با هیجان و جذابیتی که برایشان دارد روحیه شاد و دور از استرسی خواهند داشت .و تجربه ای متفاوت برایشان رقم خواهد خورد .

افزایش تمرکز

اکثریت مربیان با استفاده از استخر های توپ کودکان را به فراگیری آموزش علاقه مند می کنند .از جمله آموزش هایی که در استخر توپ می توان برای کودکان در نظر گرفت مفاهیم مخفی کردن درون استخر است.زمانی که کودک در انبوه توپ ها به دنبال شیئ مخفی شده می گردد باید دقت و تمرکز کافی برای پیدا کردن آنرا به کار گیرد و از این رو دقت و تمرکز او افزایش پیدا می کند .

استخرهای توپ و فواید آن

تقویت تعادل

کودک هنگام راه رفتن روی توپ ها تلاش می کند تا تعادل خود را حفظ کند و حفظ تعادل را در خود تقویت کنند .

افزایش قدرت بصری

برای تقویت بینایی و قدرت بصری کودک میتوان از بازی رنگ ها در استخر توپ استفاده کرد .به این صورت که در بین توپ های رنگارنگی که در استخر توپ وجود دارد از کودک بخواهید توپ های یکرنگ را جدا کند و به گوشه ای از استخر بگذارد .این بازی باعث می شد قدرت تمرکز کودک بالا برود و با دقت به دنبال توپ های همرنگ بگردد.

تقویت عضلات

از آنجایی که کودک در کودک به جست و خیر می پردازد و به سختی سعی در راه رفتن روی توپ ها را دارد و سعی میکند با همه ی اینها تعادل خود را نیز حفظ کند تمامی عضلات بدن او درگیر می شوند و باعث تقویت عضلات بدن کودک می شود.بازی در استخر توپ جزء بازی های حرکتی به حساب می آید و مهارت های حرکتی کودک را هر چه بیشتر تقویت خواهد کرد.

روش نگهداری استخر توپ کودک

با نگهداری درست و مراقبت مناسب از استخر توپ می توانیم به طول عمر استخر بیافزاییم .اولین چیزی که باید رعایت کنید اینست که دقت کنید کودکانی که از استخر توپ استفاده می کنند با قابلیت تحمل وزن استخر تناسب داشته باشند .همچنین از توپ های پلاستیکی مقاوم استفاده کنید تا تحمل وزن کودکان را داشته باشند .همچنین هنگام تمیز کردن استخر توپ از مواد و محلول هایی استفاده کنید که به بدنه ی استخر آسیب نزنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول