آشنایی با سازه های فومی کودکان

آشنایی با سازه های فومی کودکان

معمولا سازه های فومی در تجهیزات مهد ها و خانه های بازی طرفدار دارد و در بین کودکان بسیار دوست داشتنی است .این محصولات فومی برای پرورش خلاقیت کودک و همچنین تقویت مهارت های حرکتی او بسیار مفید است و همچنین نوع تعادلی آنها برای تقویت حفظ تعادل کودکان کاربرد دارد.در این محصولات از هیچ گونه ساختار چوب یا فلز استفاده نشده و تمام فوم هستند به همین علت محصولاتی کاملا ایمن و بی خطر برای کودکان هستند.

این اشکال و سازه ها  در طرح ها و رنگ بندی های متنوع و منحصر به فرد تولید و عرضه می شوند و به دلیل رنگهای متفاوتی که در هر سازه به کار رفته است جذابیت این محصولات را برای کودکان دو چندان می کند.

آشنایی با سازه های فومی کودکان و خصوصیات آن ها

  1. این اشکال و سازه های فومی از فوم سرد ساخته شده و همین امر سبب شده وزن بسیار سبکی دارد و قابل حمل می باشد.
  2. روکش این محصولات از چرم ضد حساسیت بوده که برای کودکان کاملا بی خطر است .
  3. همچنین در این محصولات به دلیل استفاده نشدن از هیچ نوع ساختار چوب یا فلز ایمنی بالایی دارند.
  4. قابل ذکر است که این محصولات قابل شستشو نیز می باشد و بسیار نرم است .
  5. سازه های فومی بسیار زیبا و تنوع طرح و رنگ بالایی دارد.
  6. بسیار با دوام و ماندگاری بالایی دارد.

آشنایی با سازه های فومی کودکان

آشنایی با سازه های فومی کودکان و فواید آن

فواید بازی نرم و حسی(فومی)

سازه های فومی از دسته بازی های نرم و حسی محسوب می شوند و در بین کودکان بسیار پرطرفدار هستند.از مزایای بازی های نرم و حسی می توان به بهبود مهارت های جسمی و حرکتی و همچنین چگونگی برقراری روابط با دیگران را نام برد.

این بازی های حواس کودک را تحریک می کند مانند حس تعادل .بازی با سازه های فومی برای هر کودک تحریک احساس متفاوتی را شامل می شود.سازه های فومی برای کودکانی که دارای اختلالات حسی هستند بسیار مفید و پر کاربرد است و شما می توانید با توجه به نیاز های خاص این کودکان مناطق بازی را تنظیم کنید.

منظور از سازه نرم و حسی (فومی) چیست؟

بازی نرم و حسی محیطی کاملا امن و جذاب را برای سرگرمی کودک فراهم میکند تا بتواند مهارت های خود را افزایش دهد.این سازه ها با توجه به جنس فوم که نرم و سبک و ایمن می باشد حتی در کلاس های ورزشی و یا دوره های درمان مثل فیزیوتراپی نیزکاربرد دارد.حتی برای دکور سالن نمایش و تئاتر نیز می توان از اشکال فومی استفاده کرد.

تقویت مهارتهای اجتماعی

کودکان در حین بازی با سازه های فومی با یکدیگر رابطه برقرار می کنند و حس تعامل در بین آنها افزایش می یابد و باعث تقویت مهارت های اجتماعی در بین آنها می شود.کودکان در حین بازی با هم صحبت می کنند و از علایقشان با هم حرف می زنند و وقایع جذاب اتفاق افتاده را برای هم تعریف می کنند و در کل ارتباط دوستی خوبی بین آنها شکل میگیرد .

آشنایی با سازه های فومی کودکان

امنیت

همیشه والدین نگران کودکانشان هستند که موقع بازی خطری متوجه آنها نباشد و این امر مهم از فواید اصلی سازه های فومی مخصوص کودکان است که بسیار ایمن و بدون خطر می باشند.کودکان در فضایی امن و بدون استرس قرار میگیرند و از بازی لذت می برند و والدین نیز از آرامش کافی برخوردار خواهند بود .

کودک به راحتی روی سازه های فومی می غلتد و می پرد و می دود و هیچ ترسی از صدمه دیدن یا افتادن ندارد.همین ایمنی بالا باعث شده تا در سالنهای ورزشی علی الخصوص ورزش ژیمناستیک از این نوع سازه ها برای آموزش و تمرین کودکان استفاده کنند.

خلاقیت

کودک با استفاده از اشکال مختلف فومی سازه های جالبی میسازد و بازی خود را خلق می کند او ممکن است گاهی با اشکال در دسترس خانه ای بسازد گاهی ماشین و یا پل عابر پیاده و یا هر چیز دیگری که به ذهنش برسد.این سازه ها و اشکال زیبا در طرح ها و رنگ های مختلف ذهن کودک را به چالش می کشد و او را تشویق می کند تا هر بار چیز جدیدی بسازد .حتی گاهی کودکان بر اساس خلاقیت خودشان از سازه های فومی به عنوان بالشت ، تخت،صتدلی،میز و … استفاده میکنند .

مهارت های حرکتی و ورزشی

زمانی که کودکان بدون ترس از سازه های فومی بالا می روند یا روی آنها غلت می زنند و می پرند و بازی میکنند می توانند به راحتی حرکات ورزشی را نیز روی این سازه های نرم انجام دهند و یاد بگیرند.
سازه های فومی که برای حفظ تعادل طراحی شده اند به گونه ای است که کودک باید روی مسیر ناهموار از روی موانع فومی حرکت کند و تعادل خود را حفظ کند همین به تنهایی میتواند به عنوان یک ورزش مفید برای کودک باشد. و کودک با لذت بردن از بازی بتواند عضلات دست ، پا و پنجه خود را تقویت کند. و اعتماد به نفس او نیز افزایش یابد.

آشنایی با سازه های فومی کودکان

آشنایی با سازه های فومی کودکان و انواع آنها

اشکال هندسی فومی

این اشکال فومی می تواند وسیله ای برای آموزش رنگ ها و اشکال هندسی به کودک باشد که در اندازه ها و ابعاد مختلف مناسب برای سنین مختلف تولید و عرضه شده است .این اشکال هندسی می تواند در ایجاد حس شناخت عمقی و همچنین شناخت رنگ ها و اشکال هندسی به کودک کمک کند.

مبلمان فومی

این مبلمان با رنگ بندی شاد و جذاب به صورت تخصصی برای کودکان طراحی شده است بسیار نرم و راحت است و برای مهد کودک ها و خانه های بازی قابل استفاده است . ظاهر زیبای این مبلمان کودکان را مجذوب خود می کند.

سازه های تعادلی

سازه های تعادلی در انواع طرح های مختلف و مناسب برای سنین متفاوت ساخته شده و حتی بعضی از این سازه ها برای تقویت خردسالان نوپا طراحی شده که به تقویت مهارت حرکتی و حفظ تعادل آنها کمک می کند . همچنین عضلات پا،دست و پنجه کودک نیز تقویت می شود.

تونل فومی سرسره دار

این نوع سازه ها معمولا دارای پله می باشند و یک تونل بین پله و سرسره قرارگرفته است که کودک با بالا آمدن از پله ها و گذر از تونل می تواند از سرسره سر بخورد .این نوع بازی ها می تواند بیانگر تلاش و کوشش برای رسیدن به مرحله موفقیت باشد .

آشنایی با سازه های فومی کودکان

استخر توپ و موانع فومی

این سازه علاوه بر استخر پر از توپ دور تا دور این استخر را موانع و پله ها و سطح شیب دار گرفته است که کودک باید از این موانع عبور کند تا به استخر توپ برسد .این سازه ها علاوه بر ایجاد امنیت و تقویت مهارت های کودک بسیار زیبا و دوست داشتنی و جذاب هستند .

سرسره های فومی

انواع مختلف سرسره فومی با رنگ های متنوع برای کودکان طراحی شده است . کودکان در این مجموعه ها انرژی خود را تخلیه می کنند وکوچکترین خطری متوجه آنها نمی باشد .سرسره فومی چهار طرفه یکی از انواع این سرسره ها می باشد که پله ها و سرسره فومی با رنگهای متفاوت طراحی شده اند، این سازه ی زیبا شامل سرسره، پله و تشک است و قابل استفاده در مهدکودک و خانه های بازی می باشد.

استخر توپ و ماسه فومی ، مکعب های فومی کودک، قطار شادی فومی کودک ، صخره نوردی فومی ، بلوک های جدا کننده فومی و … از دیگر محصولات فومی پر طرفدار هستند که شما می توانید با مراجعه به سایت فروشگاه اسباب بازی توی باران آنها را مشاهده کنید و از خرید ایمن خود لذت ببرید.

آشنایی با سازه های فومی کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول