خانه بازی

اخذ مجوز برای تاسیس خانه بازی 

باتوجه به کوچک شدن خانه ها و روند زندگی رو به آپارتمان نشینی ،کودکان فضای کافی برای بازی و جست و خیز ندارند و نمی توانند به راحتی با هم سن و سالان خود همبازی شوند .به همین دلیل استقبال والدین و همچنین اشتیاق بچه ها برای مراکز بازی بیشتر شده و جمعیت بیشتری به خانه های بازی رو می آورند.

پس اگر به فکر تاسیس یک خانه بازی مناسب و پر طرفدار هستید می توانید علاوه بر این مقاله به مقالات دیگری که در این زمینه نوشته ایم مانند : وسایل مورد نیاز خانه بازی  ، تجهیزات خانه بازی کودکان و … مراجعه کنید تا اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید.
با ما همراه باشید تا در این مقاله به اخذ مجوز برای تاسیس خانه بازی کودک بپردازیم .

اخذ مجوز برای تاسیس خانه بازی کودک 

می توان گفت تاسیس خانه بازی یکی از مشاغل پر در آمد است چون با سرمایه ای متوسط نیز می توان یک خانه بازی راه اندازی کرد.در تهیه تجهیزات و وسایل خانه بازی باید به استاندارد بودن وسایل دقت کافی داشته باشید تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود و امینی کودک تضمین شود.

برای تاسیس خانه بازی نیاز به مدارک خاصی ندارد و همان مدارک معمول مانند : مدرک شناسایی، مدارک تحصیلی و سابقه کاری کافیست ،همچنین اگر آقا هستید باید کارت معافیت یا کارت پایان خدمت داشته باشید.

وسایل مورد نیاز خانه بازی کودک تا ۲۰ میلیون تومان - فروشگاه اینترنتی شهر کودک

اخذ مجوز خانه بازی

مجوز خانه بازی از شهرداری؟

یکی از سوالات عمده ای که معمولا ذهن کسانی که می خواهند خانه بازی راه اندازی کنند را مشغول کرده اینست : که آیا باید مجوز خانه بازی را از شهرداری گرفت؟ باید بگوییم که ایران تاکنون مسئولیت ارائه مجوز این مراکز را به هیچ ارگان و سازمانی نداده است. پس می توان گفت تاسیس خانه بازی نیازی به کسب مجور از شهرداری ندارد.بنابراین شما می توانید بدون نگرانی مشکلات اداری و مواخذه ،خانه بازی خود را تاسیس کنید.

مجوز خانه بازی از بهزیستی ؟

دسته ی خانه های بازی متفاوت از مهد کودک ها هستند و با توجه به این موضوع فعلابهزیستی برای ارایه و پیگیری راه اندازی خانه های بازی بخش نامه ای ارائه نکرده است .این در حالیست که مهد کودک ها موظف به کسب مجوز و انجام مراحل اداری برای تاسیس مهد کودکشان هستند .
در واقع چون خانه های بازی ماند یک پارک سرپوشیده برای بازی و تفریح کودکان تاسیس می شود و کودک فقط مدت زمان کوتاهی در خانه بازی می ماند مسئولیتش نسبت به مهد کودک بسیار کمتر است .

راه اندازی خانه بازی کودک - ویرگول

استاندارد و خانه بازی

مهمترین مساله ای که برای مجوز ها باید در نظر بگیرید گرفتن تاییدیه از سازمان استاندارد کشور است.البته باید گفت هیچگونه قانون رسمی برای این مسئله در سازمان استاندارد وجود ندارد اما باید توجه داشته باشید که شما به عنوان مدیر محصولاتی را خریداری کنید که استاندارد تایید شده داشته باشند و امنیت کودکان را در رده های سنی مختلف حفظ کند.

بنابراین برای اینکه مشکلی برای فضای خانه بازی شما پیش نیاید باید استاندارد های لازم را در تهیه تمام وسایل و تجهیزات خانه بازی در نظر بگیرید.
از آنجایی که تجهیزات خانه بازی از نظر طراحی ،تنوع رنگ ، جنس و … بسیار متنوع هستند باید دقت داشته باشید از فروشگاه های معتبر خرید کنید تا وسایل تمام استانداردهای متعارف را داشته باشد.

شما با مراجعه به سایت فروشگاه اسباب بازی توی باران می توانید تمام وسایل و تجهیزات مورد نیاز خانه بازی را با خصوصیات کامل و قیمت ها مشاهده و لوازم مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید .
از جمله این وسایل : تاب و سرسره خرسی ،مجموعه سرسره دو برج ایرانی ،تاب و سرسره طرح دلفین ،استخر توپ کودک درختی،استخر توپ توری ،ترامپولین طرح دار 200 سانتی ،ترامپولین قطر 250 سانتی و …

تجهیز خانه بازی - ویرگول

خانه بازی زیر نظر کجاست ؟؟

بنا بر مطالب گفته شده در جواب این سوال که خانه بازی زیر نظر چه سازمان و ارگانیست و از کجا باید مجوز گرفت باید گفت : با توجه به نوظهور بودن کسب و کار خانه بازی در ایران هنوز هیچ اتحادیه خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است.و سازمان شهرداری  و بهزیستی هیچ گونه مسئولیتی در قبال صدور تاییدیه و کسب مجوز و پیگیری و مواخذه ی این کسب و کار را ندارد.

اما شما باید حتما توجه کنید که نکات ایمنی لازم را برای خانه بازی در نظر بگیرید و با استفاده از کفپوش ها و دیوار پوش های زیبا و مقاوم علاوه بر زیباسازی فضای خانه بازی امنیت کودکان را نیز بالا ببرید.

یک دیدگاه برای “اخذ مجوز برای تاسیس خانه بازی”

  1. سلام وقت بخیر،
    اگه مسئولیت مجوز با هیچ ارگانی نیست پس از کجا باید برای دریافت مجوز اقدام کرد؟ بدون مجووز که نمیشه کار کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول