بازی های گروهی برای شب یلدا

بازی های گروهی برای شب یلدا

آداب و رسوم زیادی در فرهنگ ما ایرانی ها وجود دارد که  از ایام قدیم تا به امروز در مناسبت های خاص برگزار می شود که بسیار خوشایند است، یکی از انواع این مناسبت ها شب یلدا است که طولانی ترین شب سال می باشد و این شب را شب چله نیز می نامند.در این شب افراد خانواده به منزل بزرگتر ها می روند و ساعاتی را به خوشگذرانی و دور همی می پردازند.
تنها تفاوتی که شب یلدا با شب های دیگر دارد اینست که فقط یک دقیقه از بقیه ی شب های زمستان بلند تر است و به همین خاطر بلندترین شب سال نامیده شده است .

شب یلدا بهترین فرصتی است که می توان دقایقی را بیشتر با اهل خانواده به خوشی گذراند و از بودن در کنار هم لذت برد. معمولا در این شب سرگرمی های جذابی برای در کنار هم بودن در نظر می گیرند. مثل : خواندن کتاب حافظ،شاهنامه خوانی ،مشاعره،پانتومیم،بازی های فکری مختلف و …
با عرض تبریک این شب عزیز،ما با انتشار این مقاله سعی بر این داریم تا شب یلدای پیش رو را برای شما شیرین تر از سالهای گذشته کنیم و با بازی های مختلف که در ادامه معرفی خواهیم کرد نهایت استفاده را از این دور همی ببریم .

بازی های گروهی برای شب یلدا

معرفی بازی های گروهی برای شب یلدا

بازی دسته جمعی

پانتومیم : یکی از جذاب ترین بازی های خانوادگی ویژه شب یلدا پانتومیم است .این بازی که از قدیم تا به حال در بین بچه ها و بزرگتر ها مرسوم بوده ، امروزه جایگاه ویژه ای در بین همگی پیدا کرده است و تقریبا همه افراد در سنین مختلف از این بازی لذت می برند. این بازی به قدری مهیج و شاد است که خنده را مهمان لب های شما می کند .

اسم فامیل : بازی اسم فامیل یک بازی نوستالژی محسوب می شود.این بازی دیر زمانیست که در دور همی های خانوادگی جای دارد و طرفداران زیادی به خود اختصاص داده است.این بازی نیاز به وسیله و ابزار خاصی ندارد و فقط کافیست تعدادی خودکار یا قلم و چند برگه در اختیار داشته باشید .

جرات یا حقیقت ، نقطه بازی ،گل یا پوچ ،یک قل دو قل ، بله و نه معکوس ،شاه ،دزد و وزیر، بازی دوز و …. بازی های دیگری است که می توان به عنوان بازی دورهمی شب یلدا به آن اشاره کرد .

بازی های گروهی برای شب یلدا

بازی های فکری ویژه دور همی های خانوادگی

از دیگر بازی های گروهی برای شب یلدا می توان از انواع بازی های فکری جذاب و مهیج نام برد که علاوه بر جذابیت می تواند برای هر یک از افراد خانواده تازگی داشته باشد و برای اولین بار باشد که این بازی را تجربه می کنند و این امر می تواند هیجان بازی را چند برابر کند . در ادامه انواع بازی های فکری پرطرفدار و مهیج را معرفی خواهیم کرد که شما با زدن روی لینک هر کدام از آنها می توانید مشخصات و اطلاعات کافی از هر بازی را در سایت فروشگاه اسباب بازی توی باران مشاهده کنید .

بازی مافیا

یکی از بازی های پیشنهادی ما به شما بازی مافیاست .این بازی طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است و علاوه بر کوچکتر ها ،بزرگتر ها نیز از این بازی جذاب لذت می برند .شما چنان محو این بازی می شوید که زمان برای شما خیلی سریع می گذرد و شما اینقدر در هیاهو و هیجان بازی غرق می شوید که گذر زمان را متوجه نمی شوید.

این بازی علاوه بر سرگرمی باعث تقویت مهارت هایی در شما می شود  :

  • افزایش دقت و تمرکز
  • افزایش مهارت در بازی های تیمی
  • افزایش هیجان و تخیل
  • افزایش قوه تفکر و تصمیم گیری
  • تقویت قدرت استراتژیک

بازی های گروهی برای شب یلدا

بازی فکری نمیریه

این بازی هیجان انگیز یک بازی کارتی است که می تواند مهمان شب یلدا ی شما باشد . اهدافی که این بازی دنبال می‌کند، افزایش قدرت تمرکز، افزایش قدرت تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی نیز از نتایج بازی نمیریه محسوب می‌شود.

بازی فکری گرگ و میش

این بازی که برگرفته از بازی استراتژی و مهیج مافیاست. این اثر در راستای بالا بردن سطح کیفیِ مافیا با نقش‌دهی تعاملی به تمام بازیکنان و دخیل کردن سکه جادویی توسط تیم طراحی شده است.این بازی جذاب مناسب دور همی شب یلدا و برای گروه سنی بالای 10 سال می باشد . این بازی اهداف زیر را دنبال می کند :

  • افزایش دقت و تمرکز
  • تقویت قدرت تصمیم گیری
  • بهبود اعتماد به نفس
  • تقویت تعامل اجتماعی
  • تفکر منطقی

بازی فکری ریسک بازیمن

ریسک یک بازی مبتنی بر استراتژی نظامی است که در آن همه نوع اتحاد، خیانت، شبیخون و زد و بندی امکان‌پذیر است.حواستان به استقرار نیروهای دیگران باشد، استراتژی درستی در پیش بگیرید و از همه مهم‌تر درست تاس بریزید!

بازی خوش قیافه 

این بازی می تواند برای دور همی شما علی باشد.از آنجایی که این بازی خنده دار است می تواند شور و حال خوبی به دور همی شما بدهد .
این بازی می تواند ابزاری مفید برای بر طرف کردن خجالتی بودن بچه ها و حتی افراد بزرگسال باشد . اگر شما یا فرزندتان یک بار، بله فقط یک بار این بازی را انجام دهید ، نه تنها عاشق این بازی می شوید بلکه قدم بسیار بزرگی در رفع خجولی کودکانتان برداشته اید .

بازی گنج های پنهان لوتوس 

گنج‌های پنهان لوتوس یک بازی جذاب گروهی مشارکتی ۲ تا ۵ نفره است که در آن بازیکنان با یکدیگر رقابت نمی‌کنند، بلکه برای رسیدن به یک هدف مشترک با یکدیگر همکاری می‌کنند .این بازی باعث تقویت حافظه و بالا بردن قدرت استدلال و برنامه‌ریزی، حس همکاری و مشارکت را برای انجام یک کار تیمی در بین بازیکنان پرورش می‌دهد.

بازی های گروهی برای شب یلدا

بازی های فکری زیادی در فروشگاه اسباب بازی توی باران وجود دارد که شما میتوانید با مراجعه به سایت توی باران انواع آنها را با مشخصات کامل همراه با قیمت مشاهده کنید و با در اختیار داشتن اطلاعات کافی بازی مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول