جذاب ترین بازی های دورهمی

جذاب ترین بازی های دورهمی

بازی های گروهی بسیار مفرح و هیجان انگیز هستند و برای گذراندن اوقاتی خوش در بین دوستان و مهمانی های خانوادگی بهترین گزینه هستند.اما باید دقت کنید که با توجه به تعداد و سن و علاقه ی همه ی افراد یک بازی مناسب را انتخاب کنید.

بازی های گروهی باعث می شود تا اطرافیانتان را بهتر بشناسید و رابطه ی دوستانه ی خوبی با یکدیگر برقرار کنید.همچنین بازی های دور همی باعث تقویت انرژی و روحیه ی شما خواهد شد و ایجاد حس صمیمیت و دوستی را در بین شما افزایش می دهد .پس خوب است که در دور همی های دوستانه و خانوادگی علاوه بر گفت و گو ،زمانی را هم برای بازی های تیمی و گروهی در نظر بگیرید.

در فرهنگ ما ایرانی ها آداب و رسوم و جشن های متنوعی وجود دارد که خانواده ها و دوستان را دور هم جمع می کند تا از زمان لذت ببرند و با هم ساعاتی را به خوشی بگذرانند. مثل جشن شب یلدا،جشن های نوروز ،چهلر شنبه سوری و…
این جشن ها و دور همی ها فرصت خوبیست برای انجام انواع بازی های گروهی و لذت بخش.

جذاب ترین بازی های دور همی

جذاب ترین بازی های دور همی

بازی چشمک

بازی چشمک جزء جذاب ترین بازی های دورهمی می باشد که تقریبا همه ی سنین از این بازی لذت می برند.
در این بازی به چند تکه کاغذ به تعداد نفرات نیاز داریم که رو ی یکی از آن کاغذ ها  کلمه ی قاتل و روی بقیه ی کارت های کلمه ی کارآگاه نوشته می شود و بعد از بستن کاغذ ها به گونه ای که داخل آنها دیده نشودبه هر نفر به طور تصادفی یک کاغذ داده می شود.

فردی که کاغذ قاتل به دستش می افتد باید به صورتی که دیگران متوجه نشوند به یک شرکت کننده چشمک بزند و کسی که به او چشمک زده شده به اصطلاح توسط قاتل به قتل رسیده است و باید با صدای بلند اعلام کند (مردم ) ، در طی بازی قاتل هم باید اعلام کند که مرده است تا شخصی که باقی می ماند پیدا کردن قاتل برایش سهل و آسان نباشد. و این روند ادامه پیدا می کند تا یک نفری که باقی مانده است به عنوان کاراگاه باید قاتل را پیدا کند.

در پایان بازی اگر کارآگاه درست حدس بزند قاتل بازنده است و دفعه ی بعد باید کاراگاه شود .

بازی گروهی چشمک

 

دروغ یا حقیقت

برای شروع این بازی به صورت دایره وار دور هم می نشینید و هر بازیکن باید در مورد خودش یک دروغ و دو حقیقت را بیان کند .
بعد از گفتن دروغ و حقیقت توسط نفر اول ، شخص سمت راست باید حدس بزند که کدام یک از حرفای نفر اول دروغ است اگر درست حدس بزند بازی را ادامه می دهد و اگر اشتباه حدس بزند از بازی حذف خواهد شد .
کسی که تا آخر بازی باقی بماند و حذف نشود برنده ی بازی است .

نقاش نابینا

در این بازی باید به گروه های دو نفره تقسیم شوید و نفرات هر گروه باید پشت به یکدیگر بنشینند.به نفر اول یک تصویر می دهیم و او باید به صورت غیر مستقیم محتوای تصویر را برای نفر دوم تشریح کند و نفر دوم هر چه را متوجه می شود روی کاغذ بکشد.در پایان باز کسی که نقاشی درستی از تصویر کشیده باشد برنده ی بازی است.

حدس بزن کیه

اسامی تمام بازیکنان را روی کاغذ های کوچک بنویسید و آنها را در ظرفی قرار دهید.هر کس باید به طور اتفاقی یک کاغذ را بردارد و کسی که اسمش روی کاغذ نوشته شده را برای دیگران توصیف کند. بقیه باید با دقت به توضیحات او حدس بزنند شخص مورد نظر کیست .این بازی بسیار ساده و در عین حال بیسار هیجان انگیز و شادی آور است.

پانتومیم

این بازی یکی از محبوب ترین و سرگرم کننده ترین بازی هایی ست که در بین همگان باب شده است و همه ی افراد با سنین مختلف از این بازی لذت می برند.

این بازی برای همه آشناست و نیازی به معرفی ندارد .در پانتومیم نفرات به دو گروه تقسیم می شوند و هربار برای یک گروه برای گروه دیگر کلمه ،عبارت یا ضرب المثلی مشخص می کند و به یکی از اعضای آن گروه که قرار است پانتومیم را اجرا کند اعلام می کنند.آن شخص باید با حرکات پانتومیم کلکه ی یا عبارت مشخص شده را برای هم تیمی هایش اجرا کند تا آنها بتوانند در زمان معین کلمه را حدس بزنند.

در پایان باز یگروهی برنده است که توانسته باشد بیشترین حدس درست را بزند .

جذاب ترین بازی های دورهمی

نقطه بازی

یکی دیگر از جذاب ترین بازی های دورهمی نقطه بازی است. در این بازی یک صفحه ی مربع شکل را از نقطه هایی با فاصله های یکسان پر می کنیم، به چند خودکار یا مداد با رنگ های مختلف نیاز داریم که هر کس رنگ مخصوصو به خود داشته باشد و بازی را شروع می کنیم.

هر کس به نوبت خط هایی می کشد  و با هر خط دو نقطه را به هم متصل می کند این خط ها باید در نهایت به شکل یک مربع در آید. اولین شکلی که کامل شد و کسی که مربع را کامل کرد صاحب مربع می شود و آنرا به نام خود می کند و مخففی برای اسم خودش داخل مربع می نویسد.

در پایان بازی هر کس توانسته باشد مربع های بیشتری به نام خود کند و امتیاز بیشتری کسب کند برنده ی بازی است.

جذاب ترین بازی های دورهمی

مافیا بازی

در شروع بازی باید ابتدا یک گوینده برای بازی مشخص شود تا مدیریت بازی را به عهده بگیرد.سپس بازیکنان را به نسبت 7 به سه (شهروند به مافیا) تقسیم میکنیم . به این صورت که روی تکه های کاغذ کوچک اسامی شروند و مافیا را می نویسیم و در یک ظرف قرار می دهیم تا هر کس به صورت تصادفی یک تکه کاغذ را بر میدارد تا نقشش در بازی برای خودش مشخص شود .

نقش های مختلفی در این بازی وجود دارد :
پزشک: یکی از شهروندان است که می تواند یک بازیکن را از کشته شدن نجات دهد.
خاموش گر: یک مافیا که توانایی کشتن را از هر که بخواهد می گیرد.
تک تیرانداز: یک شهروند که هر شب می تواند یک فرد را بکشد.

همه باید گوش به فرمان گوینده باشند ،گوینده اعلام میکند همه چشم هایشان را ببندند و مافیا بیدار شوند.اعضای مافیا در بین خود تصمیم میگیرند یک نفر از شهروندان را به قتل برسانند. در نهایت اگر تعداد شهروندان از مافیا کمتر شود شهورندان بازنده هستند ، و اگر شهروندان بتوانند مافیا را شناسایی کنند و آنها را از بازی حذف کنند برنده ی بازی خواهند شد .

جذاب ترین بازی های دورهمی

اسم روی پیشانی

بازی اسم روی پیشانی یک بازی مهیج و خنده دار است که با هر تعدادی که هستید می توانید این بازی را انجام دهید. در بین خودتان یک نفر را انتخاب کنید و روی پیشانی او یک تکه کاغذ با یک نوشته می چسبانید. شخصی که کاغذ روی پیشانیش چسبیده شده باید با سوالات مختلف در مورد نوشته بتواند حدس بزند چه چیزی روی پیشانیش نوشته شده، به همین ترتیب نوبت به دیگر بازیکنان می رسد .

جذاب ترین بازی های دورهمی

انواع بازی های فکری دورهمی

بازی های فکری جذاب و مهیجی در بازار موجود است که برای جمع های دورهمی بسیار مناسب است. می توانید نمونه ای از این بازی ها را در سایت فروشگاه اسباب بازی باران مشاهده کنید .

بازی های فکری :

  • بازی فکری مافیا
  • پدر خوانده
  • نفوذی
  • بازی فکری سوکسیدو
  • پی شوم
  • رینگ
  • جت ست
  • جنگل مخوف
  • اسکال کینگ
  • بازی فکری دژ
  • 13 سرنخ
  • و …

با مراجعه به سایت فروشگاه اسباب بازی باران می توانید توضیحات لازم در مورد هر یک از بازی های نام برده را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول