تجهیزات مورد نیاز برای خانه بازی

تجهیزات مورد نیاز برای خانه بازی

خانه بازی کودک چیست ؟

خانه بازی یک محیط نگهداری و مراقبت از کودک است که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است .و افراد زیادی برای راه اندازی این کسب و کار سرمایه گذاری می کنند.خانه بازی می تواند یک محیط بزرگ یا کوچک باشد که شامل امکانات جامع و کاملی برای بازی کودکان باشد .

در خانه بازی برای مدتی مشخص بنا به خواسته ی والدین از کودکان نگهداری می شود ،در این زمان کودک در خانه بازی که یک محیط شاد و مفرح با امکانات بازی فراوان است با هم سالان خودش به بازی می پردازد.بهتر است کودکان زیر 2 سال در خانه های بازی یک همراه داشته باشند تا کودک دچار استرس و اضطراب نشود و به تدریج با محیط  و قوانین آشنا شود .

امروزه که اکثر جمعیت به آپارتمان نشینی رو آورده اند و کودکان فضای مناسب و کافی برای بازی و فعالیت های بدنی ندارند ،در صورتی که تخلیه انرژی و مهارت های حرکتی جزئی از نیاز کودکان است .از این رو استقبال از خانه های بازی بسیار زیاد بوده و طرفداران زیادی دارد و هم برای کودکان محبوب و دوست داشتنی است و هم برای والدین بسیار عالی می باشد تا بتوانند ساعتی از روز کودکشان را با خیال راحت به مکانی امن بسپارند و به کارهای شخصی خود برسند.

جالب است بدانید اولین خانه بازی که در ایران تاسیس شد در سال 1382 در شهر تبریز مجتمع فرهنگی هنری دکتر مبین بود.این خانه بازی علاوه بر امکانات بازی مناسب ،دارای اسباب بازی های مدرن ،اتاق قصه گویی،کتابخانه و … بود.این مرکز دارای مربیان با تجربه برای آموزش و مواظبت از کودکان بود و کارهای تربیتی و آموزشی این مجموعه زیر نظر کانون پرورش فکری تبریز بود.

تجهیزات مورد نیاز برای خانه بازی

تجهیزات مورد نیاز برای خانه بازی

یرای تاسیس خانه بازی ابتدا باید مکان مناسب با مساحتی نسبتا بزرگ تهیه کرد،مساحت خانه بازی در جذب کودکان و والدین خیلی تاثیر گذار است چون فضای بیشتری برای بازی و فعالیت کودک وجود دارد .خانه بازی باید محلی ایمن و بی خطر برای کودکان باشد، نباید از وسایل تیز و برنده و خطرناک در خانه بازی استفاده کرد و در صورت لزوم باید با ضربه گیر های مخصوص پوشانده شود .سیم های وسایل برقی باید مخفی شود .در صورتی که محل خانه بازی شما دارای پله است باید حفاظی مناسب برای پله ها در نظر بگیرید.

وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای خانه بازی

بعد از اینکه مکانی مناسب در محلی خوب تهیه کردید باید وسایل بازی مناسب و استاندارد خریداری شود . وسایل بازی باید متنوع و در رنگ بندی شاد و برای کودکان جذاب و دوست داشتنی باشد.قبل از خرید هر وسیله ی بازی سعی کنید در مورد آن اطلاعات کامل را بدست آوردید .

تجهیزات مورد نیاز برای خانه بازی شامل :

  • کفپوش و دیوارپوش مناسب
  • استخرهای توپ
  • تاب و سرسره کودک
  • میز و صندلی مناسب کودک
  • ماشین کودک
  • عروسک های جذاب
  • مکانی برای شن بازی
  • خمیر بازی متنوع کودکان
  • بازی های فکری

تجهیزات مورد نیاز برای خانه بازی

کفپوش های مناسب

  • از آنجایی که محیط خانه بازی باید ایمن و بی خطر برای کودکان باشد وجود کفپوش های مناسب بسیار ضروری است .
    فضایی که کودکان در آن می دوند و بازی میکنند باید دارای پوششی نرم باشد و برای کودک در موقع زمین خوردن و یا صدمات ناگهانی مانند ضربه گیر عمل کند .با مراجعه به سایت فروشگاه اسباب بازی توی باران می توانید انواع کفپوش ها و تاتامی های مختلف از جمله : تاتامی کفپوش 10 میل سه بعدی ،تاتامی 20 میل سه بعدی  ، تاتامی کف پوش 20 میل و … را مشاهده و تهیه فرمایید .

دیوار پوش های مناسب

  • دیوارپوش های ساده و طرح دار زیبا یکی از راهکارهای بسیار مناسب برای پوشش دیوار خانه بازی کودک برای ایمنی بیشتر و جلوگیری از صدمات ناشی از برخورد کودکان با سطوح سخت و همچنین زیبایی بیشتر محیط بازی کودک است.
    دیوار پوش های موجود در فروشگاه اسباب بازی توی باران قابل شستشو ،مقاوم  در برابر رطوبت ،رنگ ثابت ،کاملا بهداشتی و بسیار با کیفیت می باشد .( دیوار پوش طرح جنگل ، دیوار پوش طرح نمو ، دیوار پوش طرح باب اسفنجی)

وسایل بادی 

  • اسباب بازی های بادی  در طرح های متفاوت با رنگ بندی های جذاب در مدل های مختلف و در ابعاد بزرگ و کوچک و متوسط  وجود دارد که شما باید با توجه به مساحت خانه بازی ابعاد مناسب تر را انتخاب کنید .محصولات بادی بسیار ایمن و بی خطر هستند و در بین کودکان طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده اند .انواع سرسره های بادی ، جامپینگ های بادی با طرح های مختلف و … در سایت فروشگاه اسباب بازی توی باران موجود است .

تجهیزات مورد نیاز برای خانه بازی

انواع ترامپولین

ترامپولین یا جامپینگ برای تقویت فعالیت های بدنی کودک مناسب است و برای هر خانه بازی لازم و ضروری است.از فواید ترامپولین می توان به تقویت مهارت حفظ تعادل ،سلامتی و تناسب اندام ، تاثیر مثبت بر رشد کودک ، سلامت روان کودک و … اشاره کرد.انواع ترامپولین با ابعاد مختلف در طرح ها و رنگ های متنوع در سایت توی باران موجود می باشد.

مشاغل

این وسایل که کاملا شبیه سازی شده به نمونه واقعی می باشد شغل های مختلف را برای کودکان به نمایش می گذارد. این محصولات به کودک کمک میکند تا بدون آنکه کوچکترین خطری متوجه اش باشد تخیلاتش را به واقعیت تبدیل کند.اگر می‌خواهید محیط خانه بازی برای کودکان جذاب تر شود،باید آن به گونه ای طراحی شود تا کودک خود را گرداننده ی شغل های مختلف ببیند،استفاده از محصولات مشاغل می توانید به فضاسازی شغل های مختلف بپردازید و کودک را به تخیلاتش نزدیک کنید.
دکه میوه‌فروشی کودک، دکه بستنی فروشی کودک ، پمپ بنزین سوپر ، پمپ گاز کودک ، کیوسک تلفن و … از انواع این مشاغل می باشد .

این محصولات از جنس  MDF  مرغوب و مقاوم در برابر سرما ، نور خورشید و رطوبت همچنین دارای طول عمر بالا،رنگ پلی یورتان ،سبک و قابل حمل و قابل شستشو است.

 

تجهیزات مورد نیاز برای خانه بازی

سخن پایانی

بازی برای پرورش و رشد خلاقیت کودکان و آموزش مهارت های زندگی لازم و ضروری است بنابراین بهتر است کودکان در محلی مناسب و ایمن با امکانات مختلف ،بازی کنند و رشد و پیشرفت داشته باشند .که امروزه وجود خانه های بازی این محیط را برای کودکان فراهم کرده است که علاوه بر به وجود آوردن مکانی امن ،باعث رشد مهارت های اجتماعی کودکان می شود.

toybaran.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول