تجهیزات مورد نیاز مهد کودک

تجهیزات مورد نیاز مهد کودک

امروزه به دلیل مشارکت بانوان در عرصه ی کار ،اکثریت کودکان به مهد کودک ها فرستاده می شوند.مادران برای آسودگی خاطر خود سعی می کنند مهد کودکی را برای کودک خود انتخاب کنند که در غیاب آنها علاوه بر ایمن نگه داشتن کودکان از وسایل بازی با کیفیت و وسایل آموزشی به روز و مدرن استفاده کنند .
بنابراین اگر صاحب یک مهد کودک هستید که می خواهید بدانید تجهیزات مهم و ضروری مورد نیاز مهدکودک شما چیست ،یا والدی هستید که به دنبال افزایش دانسته های خود نسبت به انتخاب مهد کودک مناسب برای فرزندتان هستید این مقاله را از دست ندهید.

وسایل و تجهیزات مورد نیاز مهد کودک برای بچه ها

از آنجایی که هدف اصلی مهدکودک پرورش کودکان در یک مکان امن و آرام است، نه مکانی برای بازی کودکان ،از این رو نیاز به تجهیزات زیادی برای بازی ندارد.
در بسیاری از مهد کودک ها آموزش های مختصری در کنار بازی و خلاقیت به کودکان داده می شود.به همین دلیل وجود تجهیزات و وسایل مفرح برای آموزش لازم و ضروری است .تا بتوان کودک را با انجام بازی های مختلف و سرگرم کننده و جذاب به آموزش علاقه مند کرد .

با توجه به اینکه کودکان تنوع رنگ ها را دوست دارند و علاقه ی زیادی به رنگ های شاد و محیطی شاد و مفرح دارند؛ باید به رنگ آمیزی محیط مهد کودک دقت کنید و از نقاشی های کاراکتر های معروف انیمیشن های مختلف که مورد علاقه ی کودکان هستند بر روی دیواره های مهد استفاده کنید .

تجهیزات مورد نیاز مهد کودک

لیست وسایل و تجهیزات مورد نیاز مهد کودک

در واقع وسایل و تجهیزات مورد نیاز در مهد را می توان به دو بخش کلی تقسیم کرد: یک بخش شامل وسایل و تجهیزات بازی و دیگری وسایل مورد نیاز برای متنوع کردن فضای مهد
برای خرید هر گونه تجهیزات باید دقت کافی را داشته باشید و حتما وسایلی که دارای استاندارد هستند خریداری کنید تا وسایل بازی و دیگر تجهیزات برای کودکان کاملا ایمن باشد و خطری کودک را تهدید نکند.

  • کفپوش

مهمترین و اصلی ترین نکته که باید در مهد به آن توجه داشت ایمنی و امنیت کودکان است .کودک باید در فضایی کاملا ایمن و با آسودگی خیال به بازی ،دویدن ،پریدن ،راه رفتن و … بپردازد. پس برای ایجاد ایمنی هر چه بیشتر کودکان باید خرید کفپوش های استاندارد و نرم را در اولویت کار خود قرار دهید.با مراجعه به سایت فروشگاه اسباب بازی توی باران می توانید انواع کفپوش های استاندارد مانند : کفپوش گرانولی ،تاتامی 20 میل سه بعدی ،تاتامی 10 میل سه بعدی ،تاتامی کفپوش و … را برای مهد کودک خود خریداری کنید.

ویژگی های یک کف پوش مناسب :

  1. مقاوم در برابر لغزش
  2. ضد حساسیت
  3. طراحی و رنگ بندی متنوع و جذاب
  4. نرمی و راحتی
  5. شستشو و نگهداری آسان
  • دیوارپوش

دیوارپوش ها نیز مانند کف پوش ها برای ایمنی کودکان حائز اهمیت هستند و باید روی دیوارها و ستون ها از دیوارپوش های مناسب و استاندارد استفاده کرد.کودکان هنگام بازی به خاطر شور و هیجان زیادی که دارند ممکن است به زمین بخورند یا به ستون و دیوار برخورد کنند که ممکن است برای آنها پر خطر باشد به همین خاطر وجود دیوارپوش ها از صدمه های جدی و خطرناک به کودکان تا حد زیادی می کاهد.

تجهیزات مورد نیاز مهد کودک

  • میز و صندلی

یکی از تجهیزات اساسی در مهد که لازم و ضروری است میز و صندلی استاندارد و مخصوص کودکان است.برای ایجاد فضایی مناسب جهت آموزش کودکان نیاز به میز و صندلی مناسب داریم.کودکان زمان زیادی را در مهدکودک ها می گذرانند،به همین دلیل میز و صندلی استفاده شده برای کودک اهمیت ویژه ای پیدا می کند .کودک باید روی صندلی احساس راحتی کند و زود خسته نشود .

همچنین برای تضمین سلامتی کودک در اینده و ایمنی ستون فقرات کودکان ؛ توجه به استاندارد بودن میز و صندلی مهم و ضروری است. علاوه بر آن برای علاقه مند کردن کودکان به نشستن روی صندلی و توجه به آموزش باید از میز و صندلی با رنگ بندی های متنوع و طراحی های کودکانه و فنتزی بهره گرفت .

انواع میز و صندلی های مهد کودکی با تنوع بسیار بالا مناسب برای سنین مختلف درسایت فروشگاه توی باران موجود میباشد .
از جمله : میز و نیمکت مهد کودکی ،میز تحریر طرح حیوانات ،میز تحریر جادویی ،میز و صندلی طرح بن تن ، میز و صندلی طرح دختر کفشدوزکی ،صندلی نیمکتی کودک و …

  • قفسه و کمد

قفسه ها و کمد ها برای نگهداری وسایل شخصی یا اسباب بازی ها و کتاب های آموزشی در مهدکودک ضرورت پیدا می کند .برای ایجاد نظم بیشتر و همچنین آموزش نظم به کودکان بهتر است کمد یا قفسه ای جداگانه برای هر کودک در نظر گرفته شود تا وسایل شخصی اش را در آنجا قرار دهد.
بهتر است از کمد ها و قفسه های زیبا و جذاب با طراحی کودکانه استفاده شود تا کودکان خود مشتاق استفاده از آن باشند .همچنین کمد های مخصوص کودکان متناسب با قد و سن کودک ساخته می شود و کودک به تنهایی می تواند وسایلش را داخل کمد بگذارد یا بردارد و نیازی به کمک مربی ندارد.

تجهیزات مورد نیاز مهد کودک

تاب و سرسره از جمله وسایل بازی محسوب می شود که مورد علاقه ی بسیاری از کودکان است و به قدری این بازی ها را دوست دارند که با وجود اینکه در همه ی پارک ها وجود دارد ،کودکان از آن خسته و دلزده نمی شوند . اولین چیزی که در مهد کودک توجه کودک را به خود جلب می کند وجود همین تاب و سرسره است.

امروزه تاب و سرسره ها از تنوع بالایی برخوردارند و در انواع مدل ها با ابعاد مختلف و جنس های متفاوت در بازار عرضه می شوند.حتی اگر محیط مهد کودک شما کوچک باشد می توانید از تاب و سرسره های با ابعاد کوچک تر و یا از نمونه های تاشو استفاده کنید تا فضای زیادی را اشغال نکند .

خانه‌های مشاغل که برای کودکان بسیار دوست داشتنی هستند می توانند تخیلات کودک را به واقعیت تبدیل کنند و باعث تقویت خلاقیت در کودکان شوند .این وسایل مانند یونیت دندانپزشکی ،نانوایی ،دکه گل فروشی و … در سایت توی باران موجو می باشد و برای آموزش شغل های مختلف به کودکان مفید می باشد.

  • دیوار صخره نوردی

این دیوار ها در ابعاد مختلف ساخته می شود که می تواند به تقویت عضلات کودک و همچنین تقویت مهارت های حرکتی او کمک کند و کودک را به ورزش علاقه مند سازد .شما می توانید با توجه به فضای مهد کودک خود دیوار صخره نوردی سفارش دهید و مهد کودک خود را جذاب و مجهز کنید .

حرف آخر :

امروزه به دلیل شاغل بودن بسیاری از مادران ، تمایل به نگهداری کودک در مهد کودک بیشتر از قبل شده است .بنابراین مهد کودک با داشتن محیطی امن و جذاب برای کودکان می تواند علاقه کودک را به ماندن در آن محیط بیشتر کند و باعث آسودگی خیال هر چه بیشتر در والدین شود.

ما در این مقاله سعی کردیم تعدادی از وسایل و تجهیزات مورد نیاز مهدکودک را معرفی کنیم تا انتخاب و تصمیم گیری برای شما آسان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول