هزینه راه اندازی خانه کودک

هزینه راه اندازی خانه کودک

هزینه راه اندازی خانه کودک : در دنیای مدرن امروز ، زندگی های شهری  و سکونت در آپارتمان ها و خانه های کوچک موجب شده است تا فرزندان مان  برخلاف گذشته توانایی بازی با هم سن و سال های خود در کوچه و محله را نداشته باشند. این چنین مشکلات ، باعث می شود نگرانی ها  و استرس های پدر و مادر نیز  بیشتر شود و این اختلالات تاثیرات بدی را روی فرزندان خواهد گذاشت.

راه حل این مشکلات در جامعه امروز خانه بازی کودک می باشد. خانه بازی کودک ، با توجه به عدم دسترسی آسان به شهربازی ها از گزینه های بسیار مناسب برای کودکان به حساب می آید و در دنیای مدرن امروز جایگزین کوچه های خاکی و آسفالت شده است.

اگر شما به دنبال ساخت یک کسب و کار در حوزه کودک می باشید ساخت خانه بازی با توجه به نیاز موجود در جامعه امروزی گزینه طلایی محسوب می شود البته که هزینه راه اندازی خانه کودک از موارد مهم  در انتخاب شما می باشد.

البته این را هم در نظر بگیرید راه اندازی یک خانه بازی کودک با سرمایه کم و یا متوسط نیز انجام می شود ، از سوی دیگر به سرمایه در گردش بالایی نیاز ندارد با وجود اینکه جزء مشاغل پرسود جامعه می باشد.

برای راه اندازی خانه کودک از کجا شروع کنیم ؟

هزینه راه اندازی خانه کودک در مرحله نخست برای شما بسیار اهمیت دارد. از دیگر موضوعات مهم در این زمینه استاندارد بودن تجهیزات وسایل بازی خانه کودک می باشد ؛ سازمان استاندارد به منظور حفظ امنیت و پیشگیری از خطرات احتمالی روی این مورد بسیار حساس می باشد.

هزینه راه اندازی خانه کودک به مانند شغل های دیگر دارای هزینه ثابت و هزینه متغیر می‌ باشد اما هزینه های متغیر آن ناچیز است ، چرا که هزینه متغیر آن بسیار پایین می باشد و با پرداخت یک بار هزینه ثابت نگران هزینه متغیر آن نخواهید بود . البته این را نیز در نظر بگیرید که  سود راه اندازی خانه کودک ، شما را در این امر یاری می کند.

هزینه راه اندازی خانه کودک بسیار کمتر است  از دیگر مشاغلی که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می کنند شما باید در این مورد  مدیریت هزینه هایتان را داشته باشید ، تا به سود مورد نظر برسید. تمامی هزینه راه اندازی خانه کودک عبارتند از:  هزینه اجاره یا خرید مکان مورد نیاز استخدام نیروی کار و دیگر هزینه های جانبی می باشد.

هزینه استفاده شده توسط شما و هر یک از این گروه‌ها بستگی به مقیاس و اندازه خانه بازی راه اندازی شده است و شما برای درک بهتر این  موضوع  هزینه‌ها را به سه بخش مقیاس بالا و مقیاس نرمال و مقیاس پایین طبقه بندی کنید و جداگانه به بررسی آن بپردازید.

شماره یک ، سرمایه لازم برای خرید یا اجاره محل راه اندازی خانه کودک می باشد. میزان سرمایه لازم برای خرید یا اجاره محل برای راه اندازی خانه کودک به عوامل متفاوتی مرتبط است یکی از مهم ترین موضوع در این زمینه ، منطقه ای است که قصد راه اندازی خانه کودک در آن را دارید ؛ طبیعتا راه اندازی خانه کودک در شهرهای بزرگی مثل تهران ، کرج ، تبریز ، اصفهان و غیره نسبت به دیگر شهرها و شهرستان‌های کوچک متفاوت است . دیگر موضوعی که روی هزینه راه اندازی خانه کودک موثر است نوع محلی است که شما انتخاب می کنید محلی که اجاره می کنید می بایست فضای تجاری باشد به دیگر سخن در مسیر عبور و مرور مردم باشد به عنوان مثال یک محیط اجاره در طبقه چندم یک برج مسکونی مناسب برای راه اندازی خانه کودک نمی باشد.

با در نظر گرفتن مقیاس ذکر شده میزان متراژ سه محل در مورد نظر را به این شکل در نظر میگیریم.   مقیاس بزرگ که مکان‌های بالای 300 متر است مقیاس متوسط مکان های حدود 200 متر است و مقیاس کوچک محلی با متراژ  100 یا کمتر است.

عمده ترین هزینه شما که برای راه اندازی خانه کودک باید در نظر بگیرید ، خرید و یا حتی اجاره یک ملک برای تاسیس خانه کودک می باشد. البته امکان دارد که خودتان مالک باشید و هزینه های  سرسام آور اجاره را نداشته باشید ولی اگر خودتان مالک نیستید قبل از هر اقدامی برای راه اندازی مهد کودک ،  سری  به مشاوره های املاک بزنید و محلی که می خواهید در آن مهد کودک را تاسیس کنید را با بودجه خود مقایسه کنیم  عمده ترین محل‌هایی که برای راه اندازی خانه کودک از آن ها استفاده می شود خانه های ویلایی با قدمت نه چندان قدیمی می باشد. همانطور که در در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم  می دانیم که هزینه ها را نمی توان دقیق بررسی کرد  زیرا محل ، متراژ ، شهر و حتی خود ساختمان شرایطی متمایز نسبت به دیگر  مکان ها دارد.  ولی اگر قصد این را دارید قیمت حدودی هزینه رهن و اجاره یک ملک با توجه به محلی که قصد راه اندازی مهد کودک را در آن دارید  پیدا کنید ،  سری  به اپلیکیشن‌ های  فروش آنلاین خانه  و یا برنامه هایی مثل دیوار و شیپور بزنید.

 هزینه اجاره مکان خانه بازی چقدر است؟

هزینه اجاره یک مکان با متراژ بالای ۲۰۰ متر در نقاط شهری مثل تهران متفاوت است به شکل متوسط هزینه رهن یکساله  محلی با متراژ ۲۰۰ متر در مرکز شهر تهران بیشتر از ۶۰۰ میلیون تومان می باشد طبیعتاً این رقم در نقاط جنوبی تر شهر تهران کمتر  و در محل های شمال  شهر تهران امکان دارد بیشتر باشد

و اگر شما بخواهید محلی با مقیاس بیشتر از ۲۰۰ متر را  رهن  کنید باید بیشتر هزینه کنید. این مبلغ به فضای تجاری و یا مسکونی بودن خانه کودک شما نیز تاثیر دارد.

 خرید وسایل بازی کودکان

از دیگر خرج هایی که برای راه اندازی خانه کودک لازم است خرید  وسایل بازی می باشد میزان هزینه شما برای خرید وسایل بازی کودکان نیز به وسایلی که شما  انتخاب می کنید تا در خانه بازی کودک از آن استفاده کنید مرتبط است.  تنوع وسایل بازی کودکان بسیار بالا است و انواع متفاوتی دارد. این وسایل می تواند ابزار بازی  تاب ، سرسره ، فواره توپ ، ماشین بازی کودک ، الاکلنگ ، تونل بازی ، استخر توپ و غیره باشد . خرید و تهیه وسایل بازی بسیار آسان است سرمایه مورد نیاز شما برای خرید وسایل بازی کودکان در مقیاس بزرگ چیزی حدود ۱۰۰ میلیون تومان می باشد.

اگر شما می‌خواهید محلی با مقیاس متوسط برای مکان خانه بازی انتخاب کنید مبلغ زیر ۱۰۰ میلیون تومان می رسد به همین شکل هر چقدر مقیاس خانه بازی کودک شما پایین بیاید هزینه خرید تجهیزات نیز کمتر می‌شود البته که تنوع وسایل بازی کودکان رونق  خانه بازی شما کمک بسزایی می کند.

 تاثیر شهری که در آن خانه بازی کودکان را تاسیس می کنید

شهری که در آن خانه بازی کودکان را راه اندازی می کنید ، در مبلغی که شما برای اجاره کنار گذاشته اید موثر است. اما در خرید  وسایل بازی کودکان تاثیر چندانی ندارد چراکه قیمت این وسایل در سراسر ایران یکی می باشد. خانه بازی کودکان باید کامل باشد تمام وسایل مورد نیاز را داشته باشد ولی اگر در محل تاسیس خانه بازی کودکان شما رقیبی وجود نداشته باشد ، این هزینه ها کمتر می شود.

 هزینه لازم برای تامین نیروهای انسانی

از دیگر قسمت هایی که باید در تهیه سرمایه برای راه اندازی خانه کودکان به آن توجه کنید تامین نیروی انسانی است . نیروی انسانی جزء هزینه های متغیر محسوب   می شود که باید به صورت ماهانه آن را پرداخت می‌کنید . نیروهای انسانی در خانه  بازی کودک وظایف متفاوتی از جمله راهنمایی و مراقبت از کودکان ، پذیرش مشتری ها در هنگام ثبت نام و یا خروج ، نظافت خانه بازی کودک و غیره می باشد. این هزینه هم به متراژی که شما برای راه اندازی خانه کودک انتخاب می کنید وابسته است . طبیعتاً هر چقدر متراژ بیشتر باشد به افراد و پرسنل بیشتری نیاز خواهید داشت و به پرداخت حقوق آنان نیز باید توجه کنید این هزینه به طور میانگین برای هر فرد چیزی حدود یک تا دو میلیون تومان می باشد و تعداد افرادی که شما برای خانه بازی کودک انتخاب می کنید در هزینه های شما تاثیر دارد.

اما شما راه‌ های دیگری را نیز دارید برای مثال می توانید کسب و کار را به کسب و کاری خانگی تبدیل کنید و افراد خانواده را نیز درگیر آن کنید تا دیگر احتیاجی به افراد دیگر نداشته باشید و از هزینه های سرسام آور در این زمینه خلاص شوید و هزینه های خود را کاهش دهید.

دیگر هزینه های راه اندازی خانه کودک

هزینه های متغیر خانه کودک بسیار کم می باشد ؛ اما از تعداد زیادی برخوردار است هزینه های جانبی برای راه اندازی خانه کودک هزینه های امور اداری دریافت مجوز تاسیس خانه بازی به طور قانونی در مدتی چهار ماهه می باشد. این هزینه نیز چیزی حدود ۱۳ میلیون تومان است که شما باید آن را پرداخت کنید البته این هزینه از هزینه های همیشگی برای راه اندازی خانه کودک به حساب نمی آید چرا که فقط شما یک بار آن را پرداخت می کنید.

پس از هزینه های مصرفی برای گرفتن محل مناسب برای خانه کودک و خرید وسایل بازی کودکان و ساخت نما و دکوراسیون متناسب با شرایط مهد کودک ؛ به هزینه های انرژی های مصرفی ، حقوق مربیان و تعمیرات وسایل و تجهیزات خواهید رسید که غیر از مورد آخر همگی به متراژ بنای در نظر گرفته شده بستگی دارد. طبیعتا هر چقدر فضای خانه کودک بزرگ تر شود استفاده از انرژی هایی مثل آب و برق نیز بیشتر می شود و یا هر چقدر فضا و گنجایش سالن بیشتر باشد به پرسنل بیشتری احتیاج پیدا می کنید که خود هزینه های اضافی را به همراه دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
سوالی دارید از ما بپرسید
×
علی (چت از طریق ایتا) Whatsapp chat
علی (چت از طریق واتساپ) Whatsapp chat
2 +
سوالات متداول